Hogyan csináljunk a Galaxy S-ből Ferrari-t?

2010.11.25. 22:40 readya

Sokáig úgy voltam vele, hogy nem fogok a custom ROM, módosított kernel, lagfix és egyéb nyalánkságok témakörében írni, de muszáj vagyok. Egészen egyszerűen azért, mert a Samsung fatökű lepkevadász programozókat használ. Viszont ami ezután következik, azt mindenki a saját felelősségére hasznosítja. Én semmi felelősséget nem vállalok és ha segítségre van szükséged, nem vagyok benne biztos, hogy mindenre tudok majd választ adni. De ahogyan a korábbi írásomban is megjegyeztem, angol nyelv és XDA fórum.
Na kérem. A Custom ROM-okat továbbra sem támogatom, bár a CyanogenMOD csapat valami elképesztőt fog létrehozni és ha elkészülnek vele, akkor azt biztosan ki fogom próbálni.
De amiről most írok az egy módosított kernel. Néhány ügyes srác összerakott egy nagyon szépen optimalizált kernelt-t a Samsung Galaxy S telefonra. Ennek eredményeképpen a telefon tempója javul, simább érzetet ad. Több verzióban le lehet tölteni, én a 300HZ-es verzióra szavaztam (a gyári beállítás 256HZ-en ketyeg) és beállítottam az összes Tweak-et.

Ezek kernel paraméterek amiktől szintén javul a teljesítmény de mivel nem 100%, hogy mindenkinek működni fog, ezért külön ki- és bekapcsolható az összes, ha gond van vele egesével ki lehet kapcsolni mindet. Ez tegnap történt de ma rászántam magam arra, hogy bekapcsoljam a lagfix-et is. A Samsung a lassú és nehézkes RFS fájlrendszert használni, a lagfix pedig kokrétan annyit tesz, hogy kicseréli ezt egy gyorsabb változatra. Én a voodoo mellett döntöttem és mindenkinek ezt ajánlom, bár van lehetőségünk több verziót is választani amelyek gyorsabbak, ez egy nagyon erősen letesztelt verzió, amelyben ezidáig egyetlen felhasználó sem talált hibát. Elég konzervatív beállítás, csak a /data-t formázza át ext4 fájlrendszerre RFS helyett. Ezt tudjuk úgy is alkalmazni, hogy backup/restore kérünk, azaz alkalmazzuk a lagfixet és restart. Restart után szól a telefon, hogy változott a konfiguráció, tényleg akarjuk vagy sem. Itt lehet azt is eldönteni, hogy üresre törölje a telefont vagy mentsen mindent és állítsa vissza a algfix alkalmazása után. Aki ez utóbbira szavaz, az onnan folytatja a telefon használatát, ahol abbahagyta, csak szárnyallni fog a készülék. :)
Az egész alapja a kernel és a hozzá kapott ClockWorkMOD recovery, ami kicseréli a gyári recovery-t a sajátjára. Itt minden pontosan le van írva, odinnal kell telepíteni az új kernelt, ez nagyjából 5-6 másodperc. Ha ezen túl vagyunk, akkor jöhet a jóság. Hangerő gomb fel, home gomb és bekapcsoló gomb nyomva tartva hosszan, amíg be nem jön a recovery menü. Itt tudjuk ki- és bekapcsolni a tweak-eket, alkalmazni a lagfix-et (és természetesen visszaállítani is az eredeti állapotokat) illetve a BLN (backlight notification) funkciókat bekapcsolni (pl. nem fogadott hívás esetén világítsanak az érintő gombok, stb.) és kapunk még pár extra funkciót a recovery menüben.


Hogy miért is ragadtam tollat végül? Mert az amúgy sem lassú Samsung Galaxy S-ből Ferrari lett. Reccenés nélkül, gördülékenyen, folyamatosan elképesztő sebességet produkál a telefon. Minden egy pillanat műve és a legtöbb install fele annyi idő alatt megy végbe illetve sokkal gyorsabban indulnak el a programok. S bár RAM problémák nincsenek a telefonnal, ezen kernel használatával +37MB szabad memóriához jutunk.
Mivel a bejegyzés eleje elég távoli, leírom újra: mindenki a saját felelősségére használja ezt a módosított kernel-t és az összes beállítást. Ami még fontos, csak és kizárólag 2.2 alatt működik, hiszen ehhez készült. 2.1-es Androiddal nem működik. Ha pedig majd lesz 2.3 akkor a lagfixet ki kell kapcsolni annak telepítése előtt és annak telepítésével az egész el is tűnik, de nyilván elkészül majd arra is a módosított verzió.
Végül pedig íme a módosítás eredménye a Quadrant Benchmark szerint. Önmagáért beszélnek a képek. A bal oldali az én telefonom ezzel a módosítással (A your device az én Galaxy S-em, a 4. helyen szereplő pedig egy mérés a gyári 2.2-es ROM-al), a jobb oldali pedig a CyanogenMOD csapat által készített custom ROM, ami jelenleg alpha állapotban van és 100 feletti hibaszámmal bír, de elképesztő ütemben dolgoznak rajta. Ők a nulláról kezdték egy gyári Android 2.2-ből kiindulva (ha elkészül hibátlanra, gyönyörű lesz).

 


Címkék: kernel firmware galaxy s tweak clockworkmod recovery readya

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr352473720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

upperclass 2010.11.26. 09:18:55

De honnan szereztél rá 2.2-t, az is valami ilyen hekkelt nemhivatalos dolog? Mert hiába nézegetem a Kies-t, mindig azt írja ki, hogy nincs frissítés. :(

Darkcomet 2010.11.26. 09:48:03

2.1 alá is van módosított kernel és voodoo lagfix, ha jól tudom. Viszont az ext4-től kissé idegenkedem. Tisztába vagyok vele, hogy mostanában a linux disztrok zöme ezt preferálja, de szerintem közel sem olyan megbízható, mint a jó öreg ext3, legalább is nálam pc-én voltak fura adavesztések. Inkább az lenne az igazi megoldás, ha az egész operációs rendszert be lehetne tolni ext3-ra, az átmeneti tárolót pedig linuxos módszerrel külön partición lehetne kezelni, mert jelenleg a lagolásnak az a a fő oka szerintem, hogy a swap nincs elkülönítve a gyökér particiótol.

birorichard36 · http://cinemablog.blog.hu/ 2010.11.26. 10:01:54

@upperclass: még mindig nincs?:D ezt a szégyent... :D shamesung

Bloooo 2010.11.26. 10:52:23

bocs az amatőr kérdésért, de engem az érdekel, hogy ha felteszek egy ilyen custom rom-ot attól még magyar nyelvű marad a telefon?

kryptic 2010.11.26. 10:55:06

Ez a kernel custom ROM-mal is megy, ugye? Mert nálam egy Doc Froyo 7.6.2 xwjpa fut jelenleg.
Másik kérdés, hogy nem szívja e nagyon az akksit ez a kernel?

kryptic 2010.11.26. 10:58:23

EDIT: a linket elolvasva látom, hogy elvileg megy custom ROM-on is. Úgyhogy első kérdésem tárgytalan.

readya 2010.11.26. 11:36:25

@upperclass: Korábban említett hozzászólásban, hogy Finn-nek hazudtam magam és KIES-el raktam fel. De a samfirmwares-en is kint van a hivatalos verzió és odin-al fel lehet tolni. PErsze csak ha előtte olvasgat az ember. Szóval nem hackelt, hanem hivatalos 2.2, csak nem hivatalosan beszerezve. :D

@Darkcomet: valóban. Viszont van mentésem és bármikor 2 gomb visszaállítani az adatokat és csak a data és cache van ext4-en, tehát nagy gáz nem lehet. Ha lenne ext3 opció, azt választanám, de nincs így konzervatívan csak data és cache ext4-re esett a választásom. Igen, 2.1 alá is van, de én most csak arról írtam ami 2.2-höz való, ezért nem említettem. Egy másik fórumon már volt egy srác aki a 2.1-es Android alá tolta be a kernelt és persze üthette is fel új ROM-al odin alól a telefonját... Szóval inkább enm írtam bele, mint valaki összekeverjen valamit.

@birorichard: de van. Csak magyarországon nincs :D EU szinte összes országában van, USA, Ázsia, stb. van. Vicces.

@Bloooo: az írásban nem custom ROM-ról van szó, hanem kernel-ről, szóval az Android nem módosul, tehát a nyelv sem. De a custom ROM-okat sem szokták nyelvekben kiherélni, szóval azokban is benne van a magyar nyelv -az EU verziókban, nyilván kínai custom ROM-ot nem tesz fel az ember).

@kryptic: elvileg megy. De minden le van írva az XDA oldalán és ha valami mégsem, akkor kérdezz ott. Ahogy az angol mondja just to be on the safe side. Jobb ha biztosra megyünk, mint ha utólag van baj.

Mindenkinek. Ez nem custom ROM, hanem kernel. Korábbi postomat tessék elolvasni ha valakinek nem tiszta valami. Próbáltam emberi nyelven leírni mi, merre hány méter ebben a kérdésben.
androlib.blog.hu/2010/11/01/android_root_custom_firmware_mentes

Bloooo 2010.11.26. 11:44:02

@readya: köszönöm, igen világos hogy kernelről van szó, csak valamiért beugrott ez a kérdés a custom romokkal kapcsolatban. :) ez a cyanogen mod nagyon meggyőző eredményeket mutat, de ezek szerint még megéri várni rá egy kicsit.

lemonkeyface (törölt) 2010.11.26. 14:23:37

Sziasztok! Én nekem 2.2 alatt OneClickLagFix el, és 1klick root-tal 1969 lett amit lewgmagasabbat mért a quadrant.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.11.26. 15:12:49

@hfeeri: Igen, és az nem flashelget kernelt sem. A hátránya csak az, hogy nem lesz utána elérhető mind a két giga belső memória, csak 800-1200 mega (beállítástól függ).

lemonkeyface (törölt) 2010.11.26. 15:25:38

igen én is észrevettem, egyenlőre elég ez a hely ami van ! :)

más: most láotm hogy még mindíg nem jött ki a magyar froyo durva... :S
ha véletlenül valaha kijön, akkor azt hogyan tudom ahelyett felrakni ami most van nekem? Nincs semmi baja, de youtube nál error400azik főképernyőn, meg azért énis nyugodtabb lennék ha a magyar lenne fönt.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.11.26. 15:49:20

@hfeeri: Minek?
Én már amikor először kijött a Froyo elhitettem a Kiessel, hogy a telefonomat márpedig Svédországban vettem. Innentől kezdve semmi gond nincs, a svédek úgyis először kapnak minden firmwaret. :)

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.11.26. 15:49:20

@hfeeri: Minek?
Én már amikor először kijött a Froyo elhitettem a Kiessel, hogy a telefonomat márpedig Svédországban vettem. Innentől kezdve semmi gond nincs, a svédek úgyis először kapnak minden firmwaret. :)

lemonkeyface (törölt) 2010.11.26. 16:13:25

mert a jutub app a főoldalon 400as errort jelez és nem tült be videokat. apró dolog, de jobban örülnék ha rendbe lenne :D

readya 2010.11.26. 16:45:47

@hfeeri: A főoldali videókat azért nem tölti be, mert elvileg Magyarországról nem elérhető a groups - meg több más országból sem - szóval ez nem a ROM hibája. A világ sötétebbik felén élünk, ez van :D
Amit te raktál fel, az viszont bug-os. Ha vissza akarsz állni a lagfixből (mert új FW-t raknál fel pl.), jó eséllyel nem fog bootolni a telefon és akkor jöhet az odin és a teljes takarítás, új FW. OCLF ebben a kernelben is van, méghozzá a bug mentes változat, de nekem az kockázatosnak tűnik és bár a benchmark-ban szép eredményt mutat, a napi használatban nem lesz tőle érezhetően gyorsabb a telefon. Én ezért javasoltam a voodoo-t, ami bug mentes eddig.

@Bloooo: igen, az nagyon meredek süti lesz. De még alpha, lesz majd az béta is meg egyszer stabil. Én még nem tenném fel, de az biztos, hogy az hozza ki a legtöbbet a telefonból.

@Gerusz: de ettől még a Product code-od nem változott, szóval a KIES-nek te magyar maradtál. Ahogy én is, pedig én Finn-nek hazudtam magam.

Darkcomet 2010.11.26. 17:30:58

OFF

Megjelent néhány klassz játék marketen:

Pandas vs. Ninjas - Kinai Angry Bird klón
Saving Avatar - Ugyan csak kínai logikai játék
3D pool Master Pro
Mini Squadron Lite - A nagysikerű iphoneos játék androidos átirata. A lelkes game mindössze 3,5 dollár.

OFF

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.11.26. 18:44:27

@readya: érdekes, épp tegnap frissítettem a legújabb FroYo-verzióra. Az előző gyári FroYo-ról. :)

readya 2010.11.26. 21:04:30

@Gerusz: És erre milyen Product code-ot ír ki?
*2767*4387264636#

oldman360 2010.11.26. 21:26:33

Szuper! 900 -ról 1400 -ra ugrott a Quadrant eredménye.

Érezhetően fürgébb lett az SGS, kezd visszatérni eddig elveszettnek hitt bizodalmam az SGS-ben...

judzsin 2010.11.26. 22:32:01

Hogy lehet átkúrni a kiest? Kéne az a ... Froyo.

jdave 2010.11.26. 22:45:02

A kies átkúrásának legegyszerűbb módja ez a progi:
forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835628
Megcsinálja a registry buherát, és ráadásul működik a legújabb kiessel is, aminél a kézzel átírkálás már elvileg nem megy.

readya 2010.11.26. 23:33:35

@iMan_: Igen. Én használom a Tweetdeck-et. Eddig ha a notification bar-ban jelezte, hogy új update van, lenyitottam és kattintottam. Majd vártam 1 másodpercet, amikor megnyílt a Tweetdeck, aztán még 1-2 másodpercet mire betöltötte az üzeneteket.

Az új kernel + lagifx óta pedig ugyanez így néz ki: notification bar lenyit, rányomok az értesítésere és mielőtt becsukódik a notification bar, már nyitva van a tweetdeck és mutatja az összes üzenetet.

Egészen más érzés.

@jdave: nem is tudtam arról, hogy már ilyen is van. Köszi :)

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.11.27. 02:00:09

@readya: GT-I9000HKDXEE
Még a régebbi, manuális Kies-átkúrós módszerrel csináltam meg, de amelyik telefont egyszer már frissítetted úgy, azt már az új Kies is frissíteni fogja.

readya 2010.11.27. 16:03:41

@Gerusz: Nekem meg GT-I9000HKDXEH maradt a Product code-om :D Érdekes ez a KIES. Pedig még JPM-re is KIES átveréssel frissítettem.

lemonkeyface (törölt) 2010.11.27. 16:39:56

megint nem tudok sms-t küldeni, ujrainditottam a telóm és azóta nem :SSS mi a pöcsömet csináljak? :(

Bloooo 2010.11.27. 18:25:14

nekem nem működik a voice search. nem tudom hogy a kernel hibája -e, mert most van rajta először custom froyo rom is. voodoo lagfix-et próbáltam én is, most megy rá egy no rfs standard. :S remélem működni fog

Bloooo 2010.11.27. 19:28:29

Gyárekeeek, segítsen valaki. HIVATALOS froyo rom-ot hol lelek? :)

Bloooo 2010.11.27. 19:30:33

bocs most látom volt róla szó kommentekben :]

readya 2010.11.27. 21:29:51

@hfeeri: ha Telenoros vagy akkor valszeg azért. Volt egy kis gubanc ott ma. Most se megy?

skorozsi 2010.11.28. 08:55:13

Frissítettem odinnal froyo-ra, felraktam a speedmod-ot, de újraindulás után nem bootolt be, hanem csak rezgett a bootképernyő megjelenítése közben. 1 hosszú 3 rövid. És ez ismétlődött amíg ki nem vettem az aksit. Alapbeállítással, még semmit nem tweakeltem. Visszaraktam egyelőre a gyári froyo-s kernelt.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.11.28. 09:50:19

@skorozsi: Nekem ezt akkor csinálta, amikor tévedésből a repartitiont bekapcsoltam egy olyan froyo ROM telepítésekor, aminél nem kellett volna. A megoldás gyári ROM visszatétele repartition-nel, utána a JPM repartiton nélkül - azóta boldogan használom (ezt részletesebben readyatudja majd elmagyarázni, nekem is ő segített)

skorozsi 2010.11.28. 10:53:50

@Gery.Greyhound: Köszi! Nem kapcsoltam be, tisztán emlékszem. :) De majd még egyszer megpróbálom!

skorozsi 2010.11.28. 17:00:15

@Gery.Greyhound: közben rájöttem. Froyo felrakáse előtt rootoltam a telefont, és azt hittem, hogy akkor az úgy is marad. Főleg, hogy a screenshot program pld. ugyanúgy működött tovább, pedig root kell neki. Aztán rájöttem, hogy mégsincs rootolva már. Biztos ez volt a gond... ;)

readya 2010.11.28. 21:46:55

@skorozsi: az lehetett gond. :) A root nem marad meg, mert a rootolás konkrétan annyi, hogy átír 1-2 byte-ot a ROM-ban és azzal engedélyt ad a super user használatára. Ha frissítesz ROM-ot, akkor ez eltűnik hiszen újat teszel fel, amiben nincs átírva az az 1-2 byte. Szóval minden ROM frissítés után újra kell rootolni.

skorozsi 2010.11.28. 21:56:39

@readya: köszi! :) Azóta rootolva is végigcsináltam a procedúrát, és ugyanaz lett az eredmény. Maradok a one click lag fixnél és az 1856 pontnál. Már ez is jóval több, mint amire számítottam a froyo frissítése utáni 918 pont után. És a lényeg, hogy tényleg sokkal gyorsabb lett a galaxy s. A vasárnapom nagy része ráment a kísérletezésre, úgyhogy egyelőre szünet. ;)

readya 2010.11.28. 23:26:01

@skorozsi: Pontosan melyik ROM után mit csináltál? Most utoljára nem volt lagfix, raktál fel egy szűz JPA-t azután a kernelt és nem bootolt be, megállt a Samsung logonál? Tehát stock JPA és semmi lagfix nem volt fent a kernel előtt? Ha igen, melyik kernelt próbáltad? Kicsit olvasok az xda-n mert ilyet még nem láttam.

skorozsi 2010.11.29. 00:31:58

Tehát: T-Mobile-os Samsung galaxy S.
Registryből az adatok a KIES alapján:
PRODUCT CODE: GT-I9000HKDTMH
SOFTWARE REVISION: I9000XXJP2//I9000XXJP2/I9000XXJP2

Ez alapján rootoltam: www.techlivez.com/2010/07/how-to-root-samsung-galaxy-s/ 2.1-eshez és a 2.2-eshez is az ott ajánlott update.zip-et szedtem le, és odinnal végeztem a rootolást.

Ez alapján raktam fel a 2.2-t: www.pathikshah.com/blog/install-android-2-2-froyo-galaxy-s/
PIT:s1_odin_20100512.pit
PDA:I9000XXJP2-REV03-PDA-CL464213.tar
PHONE:MODEM_I9000XXJP2.tar

Majd az első linken lévő 2.2-es update.zipet használva, Odin3 v1.52-vel rootoltam.

Lagfixet egyszer felraktam (miután elsőre nem ment fel a kernel), de utána usb csatlakozási probléma miatt hardreseteltem a telefont, és mindent töröltem, cachet, datát, meg format sd is volt, gondolom ez kinyírta a lagfixet is.

Szóval lagfix meg minden nélkül ráeresztettem ezt a kernelt: SpeedMod K9A with HZ=300
Ez alapján a cikk alapján csináltam:
touristinparadise.blogspot.com/2010/11/samsung-galaxy-s-how-to-install.html

Ezután miután zöld lett az odinban és PASS! megjelent, bootolni kezdett a telefon, és eljutott a logóig, majd nekiállt nekem morzézni, a fent említett módon, a végtelenségig. Ezután a 2.2-es installban lévő PDA fájlt újra ráküldtem, így megint bootolt.

readya 2010.11.29. 11:58:22

@skorozsi:

Na akkor meg is van a gond.
Ez egy kb 4 hónapos BÉTA 2.2:
PDA:I9000XXJP2-REV03-PDA-CL464213.tar

Ez a hivatalos 2.2 Froyo, ami hozzánk fog jönni: I9000XWJPA

Ezért nem bootolt be a telefonod mert az a 2.2-es BÉTA még régebbi kernel-el volt.

Na tehát akkor ha rám hallgatsz így csinálod:

1, lagfixet disabled-be teszed. Ez fontos mert most nem odin lesz a játék hanem a hivatalos KIES.

2, ez alapján alkotsz:
forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835628

Ez kb annyi, hogy letöltöd a leírt progiból az 1.6-os verziót és behazudod a svéd vagy finn product code-ot és a KIES feladja a 2.2-őt.

3, marketről z4root-al rootolsz vagy a kedvencemmel:
forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682

Ez utóbbi egy progi, ami az android sdk átverésével rootol. A legszebb, legtisztább megoldás.

4, mehet fel odinnal a kernel onnan amit írtál:
touristinparadise.blogspot.com/2010/11/samsung-galaxy-s-how-to-install.html

És örülünk Vincent :)

Ha nem akarsz KIES-el játszani, akkor a 2-es pont helyett mehet így is:
Innen letöltöd (ingyenes de regisztrálni kell):
www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm
Ezt: I9000XWJPA (fontos, hogy _nem_ a dutch version-t hanem a simát)
Odin nyit, ha windows 7 akkor run as administrator, telcsi rádug, JPA betallóz PDA-nak, repartition ne legyen csekkolva, nem kell, pit nem kell, start.

Utána a többi mehet rendesen.

skorozsi 2010.11.29. 19:10:45

@readya: Wow! Köszi! Hát akkor az esti program megint megvan! :) KIES nem a barátom, eddig összesen háromszor sikerült hozzá kapcsolódni (30 kísérlet körül járok), és nem jött össze a registry átírós átverés sem.

Amikor ugyanezt valami tool-al próbáltam volna, akkor már egyáltalán nem tudtam kapcsolódni a KIES-hez. Az a neten is több helyen említett hiba van, hogy a telón újraindul folyamatosan az az MTNemtommi ablak, ami az USB csatlakozást kiírná, meg hogy nyomd meg a gombot, ha meg akarod szakítani a kapcsolatot.

Még az external SD formázás sem segített már a végén. Elvileg Froyo alól egyszer próbáltam, és akkor sikerült, lehet hogy sikerül ma is, bár nem nagyon reménykedem, inkább a másik irányból fogom megközelíteni. :)

Egyébként eddig mindig eljutottam odáig, hogy lehalt teljesen az USB kapcsolódás a végére, már sehogy nem ment, usb masstorage-ként sem (hardreset segített csak). :S

Tegnap este már valami összes-samsung-usb driver telepítésig jutottam, ami vagy egy órán át rakta fel a drivereket... Utána sikerült is megint kapcsolódni. Remélem ma is sikerül.

Ja és még a marketes hibám is van, hogy csomó mindent nem tudok letölteni "installation unsuccessful" / "download unsuccessful" hiba miatt. Remélem ez mind a béta miatt van.

Ha ezek elmúlnak az általad írtak elvégzése után, akkor kiutalok magamnak egy kiadós verést a figyelmetlenségemért...

Ja és z4root is mindig lefagyott nálam. A'sszem referenciatelóm van a minden-szar-ami-csak-lehet esetre. ;)

skorozsi 2010.11.29. 20:41:28

@readya: Fog ez menni. Sikerült csatlakozni, sikerült átverni a KIES-t, és el is kezdte (volna) frissíteni, de az aksim kb 80-90%-os töltöttségével nem volt elégedett a mocsok... :s Később nekiugrok megint! :) Még egyszer köszi!

readya 2010.11.29. 20:52:44

@skorozsi: Ha nem megy a KIES, akkor ott az odin módi :)
Ha az MTP ablak villog azaz újra és újra megjelenik majd eltűnik és nem kapcsolódik, akkor a megoldás: ki kell venni az SD kártyát és menni fog, mint a karikacsapás.
Pont ma csináltuk meg így egy kolléga telefonját. Neki is villogott, aztán az XDA-t rátaláltam erre a megoldásra és SD kártya nélkül tényleg pöccre ment a KIES. Shame on Samsung...

readya 2010.11.29. 20:53:42

Az XDA-n rátaláltam, így helyes.

skorozsi 2010.11.29. 22:11:30

Sanos megint nem sikerült! :( Odáig minden jól ment, hogy reg hack: XEE, kies, firmware frissítés: fel is ment szépen, kiírta, hogy újraindul. Bejött az animáció, zene nélkül, majd a pulzáló s betű. Pár perc múlva pedig a megszokott, bár sokkal lassabb, és nagyobb kihagyásokkal jelentkező 1 + 3 rezgés, és elsötétülő képernyő. Pár perc után restartoltam, akkor megint ugyanez, csak már zenélt az animáció, de a pulzáló S betűs logónál megint elkezdte a hülyeséget...

skorozsi 2010.11.29. 22:17:27

@skorozsi: kínomban csináltam egy hardresetet, hátha. és bejött! :)

readya 2010.11.29. 23:27:55

Na akkor meg vagy. Igen, ezt elfelejtettem írni. Hard reset elvileg mindig jól jön frissítés után, de ha gáz van akkor azonnal.

Ennek az a lényege, hogy a korábbi verziós appok cache és data információkat hagynak (akár csak maga az Android framework) és az új verzióval nem mindig kompatibilis.

Viszont ha jól értem akkor JPA 2.2-őn vagy és örülünk. :) Innen jöhet a kernel és a többi ha van hozzá kedved. :) Gratula a Froyo-hoz :)

skorozsi 2010.11.29. 23:35:11

@readya: Volt hozzá kedvem. :) Fent van a kernel is, kivételesen gond nélkül! Bekapcsoltam a lagfixet és a tweakeket. 8 perc alatt raktam fel az appbrain-el 65 appot! :D Határozottan gyorsabb lett. Ez eddig kb 1-2 óra volt ugyanígy appbrain-el. Érezhető a különbség, nem kicsit! Nagyon köszi a segítséget!

isomlyai 2010.12.02. 18:49:01

Sziasztok,
mi a teendő, ha átvert KIES-sel miután letöltötte a bináris file-okat, elkezdte frissíteni az eszközt (a Galaxy S-en megjelent a háromszögben a lapátoló robot, alatta 'Downloading... Do not turn of target!!!'), a gépen a 'Firmware Upgrade' ablakban meg alul az állapot sor el sem indul, fölötte meg azt írja, hogy 'Failed to convert to upgrade mode. Please try later.'. - nem gondolnám, hogy tovább menne, már vagy 20 perce ezt csinálja. :-(
Ha leokézom, lehúzom az eszközt, akkor tégla lesz???
Előre is köszi a segítségeket!!!
Soma

readya 2010.12.02. 22:04:21

@isomlyai: Ha lehúzod elvileg nem lesz gond, mert maga a Firmware upgrade ilyenkor még el sem indul. A lapátoló robot alatt megjelenne egy kék csík és az menne végig ha elindult volna az upgrade.

Telefont lehúzod, akku kivesz, visszarak és telefon indul.

Milyen windows-od van? Ha jól olvastam 64bit-es win7-el szoktak szívni ezzel. Próbáld meg másik gépen, más oprendszerrel.

isomlyai 2010.12.02. 22:53:58

Köszi a választ!!! Igen, közben lehúztam és megy is. :-)
Amúgy egy 32-bites W7-ről próbáltam, majd most éjjel próbálkozom egy 32-bites Vistáról is.
Esetleg ha van tapasztalatod, melyikkel érdemes átverni a KIES-t, melyikhez a "legfrissebb" firmware?
Szép esztét!

2010.12.03. 15:22:44

helosztok az lenne kérdésem hogy van e má magyarországon froyo 2.2 frissítés kiesen keresztül? és ha igen akkor abban szeretnék segítséget kérni hogy nekem a kies azt írja hogy má a legújabb van rajta de ez nem igaz mert 2.1-et ír a teló? előre is köszi a segítséget! vagy ha lenne valami ötlet hogy hogyan tudnám frissíteni?

readya 2010.12.03. 23:19:55

@isomlyai: XEE-t hazudj be a KIES-nek. Az ha jól emlékszem a svéd. Ami meg azért jó mert nekik a JPA ment és az jön majd hozzánk is.

@figler: egyelőre magyar telcsikre még nem adja fel a KIES. :( Olvass vissza a hozzászólásokban jdave 2010.11.26. 22:45:02 megírta, hogy hol van információ. Ha le tudod fordítani csináld, ha nem akkor inkább ne.

zsommand 2010.12.04. 21:30:08

Találkozott már valaki olyan problémával, hogy Kies firmware frissítés upgrade fázisában a kb 1/10 nél elakad.

1 óráig hagytam és kihúztam, most pedig a restoration akad el ugyanott.

zsommand 2010.12.05. 01:18:10

@zsommand: Sikerült megoldani, Odinon keresztül...

Megvan a lagfix is. K9A ODIN verziót tettem fel, de a poszt első képének jobb oldalán található menüt nem sikerül előhívni.

Kérdés: ehhez a K9A ClockWorkModot kellett volna feltenni? Utólag lehet telepíeni?

zsommand 2010.12.05. 15:04:56

@readya: Köszi, szuperül működik a voodoo-t is beállítottam.

A mobil net viszont a froyo és a laxfix telepítése után elszállt.

zsommand 2010.12.05. 16:48:47

@zsommand: Ez is megoldódott. Nyomtam egy hardware resetet ami törölte az APN beállításokat is. E nélkül nem ment a mobilnet, wap és mms. Telenoros a telefon és itt van egy leírás, hogy mit kell visszaállítani: www.telenor.hu/android/mobil/beallitasok/

readya 2010.12.05. 20:11:28

@zsommand: igen, a hard reset töröl minden adatot és újra be kell állítani.

De lustáknak erre is van megoldás :)
Alkotás előtt mentés, alkotás után visszaállítás :)
www.appbrain.com/app/apn-backup-restore/com.riteshsahu.APNBackupRestore

isomlyai 2010.12.06. 14:36:59

@readya: Azon kívűl, hogy a magyaroknak is azt küldik (majd egyszer...), mint a svédeknek, ki lehet valahonnan deríteni, hogy a sok "átvágós" közül melyikben van a legfrissebb kernel, firmware, stb.?

readya 2010.12.06. 21:02:18

@isomlyai: Persze. A legfrissebb európai az I9000XWJPA. Ennél frissebb build csak más földrészekre van, de azok tartalma is ugyanez, csak a CSC és a nyelvi beállítások mások.
Egyelőre a Samsung még a Froyo-t görgeti kifelé, addig nem lesz új verzió amíg ezek kint nincsenek. És nem is nagyon lesz szerintem új build, ahogy a Samsungot ismerem. Remélem inkább a Gingerbread-el foglalkoznak inkább és akkor lesz valamikor az is :D

Hiperceleb 2010.12.07. 13:27:30

Sziasztok!
Valaki tudna segíteni abban, hogy Tré- mobilos galaxy s-re hogy érem el a boot menüt?
Semmi 3 gombos varázslatra nem jön be.Utána kerestem neten, és állítólag van egy olyan széria, amiben nem lehet előhívni ezt a menüt.
Semmilyen megoldást nem találtam.A 3 gombos nyomásra simán csak bekapcsol a telefon.
Ha valakinek van ötlete az ossza meg velem, vagy email-en, köszi
gfpeti@gmail.com

Csokki 2010.12.28. 13:23:28

basszus valaki segitsen!

feltettem ezt a seepmod-ot

és nincs hálozat nem látja a pin kártyát!
megcsináltam amit irt a forma az utmutatoban és akkor se.

ja és az alapsáv hoz azt irja hogy ismeretlen

????
mit csináljak?
hogy tudom visszatenni a sima 2.2 est akár???

readya 2010.12.28. 14:14:13

@Csokki: olvasd el rendesen ezt, illetve a cikket amit linkelek benne és rakd fel ezt a JPY-t:
androlib.blog.hu/2010/12/21/samsung_galaxy_s_i9000xxjpy

Csokki 2010.12.28. 14:47:07

@readya: sikerült.

hálás köszönet érte

viszont ha még egy kérdésre szabad meg tudom változtatni valahogy a képernyözárat mer az alap az nem tetszik egyáltalán.

readya 2010.12.28. 18:15:28

@Csokki: Szia. Vannak erre progik, de azok mind hulladékok, mivel egy másodpercre feljön az igazi. Egyébként csak úgy lehet cserélni, ha belenyúlsz a rendszerbe. Ezt pedig nem javaslom. Komolyan. XDA fórumon amúgy van rá megoldás de én sem játszom ezzel.

Google+
süti beállítások módosítása