Samsung Galaxy S - Gingerbread rollout

2011.05.30. 19:47 readya

Beindult a Galaxy S Gingerbread frissítése világszerte. Innen már tényleg közel a cél Magyarországon is. Először ugye mindig a skandináv régió kapja meg a buildeket, hogy a kis létszámú, de technikailag igényes skandináv régió úgymond élesben béta tesztelje a szoftvert. Ez volt a JVB. Majd a hibák javítása után érkezett a JVO illetve JVH. Előbbi az Egyesült Királyságba, utóbbi a skandináv régióra. Most pedig a Samsung úgy döntött, hogy a verzió megérett a nagyvilágra, ezért elkezdték a KIES-en keresztül a további frissítések kiadását.

Az Ázsiai régióra (Tajvan, Hong-Kong stb.)
Samsung I9000 Firmware: I9000ZWMJV4 Online! CSC I9000TWMJV4! Android 2.3.3 (May 24.)
Samsung I9000 Firmware: I9000ZSJV5 Online! CSC I9000OZSJV5! Android 2.3.3 (May 24.)

Illetve a JVH-t elkezdték kiadni különböző európai CSC-kkel (Vodafone, O2 stb.):
Samsung I9000 Firmware: I9000XWJVH Online! CSC I9000VNZJV1! Android 2.3.3 (May 4.)
Samsung I9000 Firmware: I9000XWJVH Online! CSC I9000O2UJV3! Android 2.3.3 (May 4.)
Samsung I9000 Firmware: I9000NEJVD Online! CSC I9000H3GJV6! Android 2.3.3 (May 4.)

Tehát most már tényleg nem kell sokat aludni és érkezik a mi verziónk is. Ha további információval tudunk szolgálni vagy egyéb típusokról is kapunk információt, jelentkezünk.


Címkék: hírek sgs gingerbread samsung galaxy s readya

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr792944154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.05.30. 20:05:34

Ezek szerint mindenféle változatás nélkül adják is kifelé?

readya 2011.05.30. 22:08:11

@Noname Cowboy: Igen. Mindig ez van. Ha meg van a végleges build, akkor mehetnek a CSC-k (ország illetve szolgáltató) hozzá és kész.

chabusch 2011.05.30. 22:26:07

Az XXJVO nagyon jól sikerült, de nem 100%-ban: Odinnal kell föltenni, mert KIES-sel akkuzabáló szörnyeteg lesz az eredmény.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.05.31. 07:38:55

Ennek a hírnek örülök, már csak azért is, mert akkor az ace-hez is lassan megérkezik az új rom :)

chabusch 2011.05.31. 09:59:26

@readya: persze, vannak bugok, de az energiamenedzsmentje első osztályú lett. 2 óra Opera Mobile-os netezéssel, kb. 30 perc telefonbeszélgetéssel, folyamatos auto sync-kel, a fene tudja, hány email megválaszolásával, maps-ben való címkereséssel és tervezéssel 17 óra után az aksi 69%-on áll. A 2.2.1-gyel ilyenkor már jó volt, ha 20% maradt.

Pauser 2011.05.31. 10:16:54

Üdv!

Lehet én vagyok a vak, de nem találom az oldal RSS feed ikonját sehol.
Pedig nagyon szeretnék feliratkozni rája és olvasgatni a csudandroid telefonomon...
Segítsetek please!

kicsi.huszar 2011.05.31. 10:29:05

Udv,
@chabusch: en kies-sel tettem fel, es meriti az aksit rendesen, foleg a gmaps (vszinu a latitude miatt). anno probaltam jvk-t odin-nal, ue volt a hiba. vajon ha felteszem ujra odin-nal, akkor nem lesz ilyen hiba? :) tapasztalatok?

chabusch 2011.05.31. 10:34:33

@kicsi.huszar: nekem is ez volt, aztán egyik este meguntam és vissza akartam tenni a 2.2.1-et. Ez nem sikerült, mert a 2.3.3 eltérő bootloader-rel jön, és miután nagyon nem volt kedvem utánanézni a neten, hogy ezt miként lehet visszacsinálni, odinnal visszatettem a jvo-t (a biztonság kedvéért with bootloader version), ami ezek után pöpecül megy. Pedig pontosan ugyanúgy használom, mint előtte, nem lőttem le egy process-t sem, a gmaps is fut, ahogy neked.

readya 2011.05.31. 11:36:05

@kicsi.huszar: Ha elszáll a telefon, akkor kell neki egy restart. Időnként nem sleepel az Android OS processz és az zabál.

kicsi.huszar 2011.05.31. 11:49:13

@readya: nekem nem az Android OS van a battery statban az elso helyen, hanem a gmaps. az fogyaszt 40% kornyeket a stat szerint.

readya 2011.05.31. 13:01:35

@kicsi.huszar: Restart és jó lesz. Írtak erről az XDA fórumon. Bár a Gmaps-ot elég szerintem kilőni is.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.05.31. 13:36:48

Egyébként 2.3 alatt több progit lehet áthelyezni SD-re, vagy ugyanaz a helyzet, mint 2.2.1 alatt? Rootolás nélkül esélyem sincs?
(Fura, hogy elvileg ugye attól (is) függ, hogy adott progi engedélyez-e ilyet, néha azonban azt veszem észre, hogy mindkét tárolón foglal helyet, még az is feltűnt, hogy van, hogy vmit felrakok majd eltávolítom, viszont kevesebb helyem van, mint előtte, létezik az, hogy valami szemetet otthagy az app? El lehet ezeket a "szemeteket" távolítani valamivel?)

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.06.01. 10:00:43

A 2.2.1-re Kiessel frissítettem. Nem tudom, van-e összefüggés, de az alatt az egy hónap alatt már kétszer összeomlott a gép (újraindításkor belehal a boot-sequence-be), csak a factory reset segített rajta.
Ha ez kijön nálunk
a) kivárom, hogy milyen a visszhang, merül-e, jó-e a GPS, esetleg gyorsabb-e, stb.
b) szervízben rakatom fel a frissítést, az talán stabilabb lesz.

Mindenesetre nagyon örülök, hogy elindult, már pont szívni kezdtema fogam, hogy május közepére igérték a rollout kezdetét, oszt tessék, már itt a június...

Szóval hurrá!

readya 2011.06.01. 12:37:30

@Yarner: összeomlás nekem is volt időnként. Már nem emlékszem melyik app miatt, de leszedtem az akkor frissen felrakottakat és többé nem jött elő.
Május közepén el is kezdődött a rollout. Május elején ment ki az első verzió a skandinávoknak, majd a végleges Május közepén nekik illetve UK. Most pedig elég stabilnak ítélték meg ahhoz, hogy Május utolsó hetében elkezdjék a teljes rollout-ot. Már Ázsia is kapott belőle illetve a Brazil modell (I9000T). Szóval be van indulva a dolog. A HTC Desiremre meg semmi eddig :(

Darkcomet 2011.06.01. 16:44:22

@pantomimes: El lehet tavolitani az appok maradekat, van ra progi, de ahhoz is rootolt telefon kell. Azt hiszem App Cleaner, vagy valami hasonlo a neve.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.06.02. 09:23:48

@Darkcomet: 1-click cleaner nevű progit találtam, nem kell hozzá root és szépen kipucolja a felesleget. 11 megát törölt nekem, nem sok, de több a semminél. Köszi az infót!

Darkcomet 2011.06.02. 10:51:18

@pantomimes: Akkor az App Cleanert leszedtek a merketrol. Mostanaban sok cucc eltunt onnan, ami rootolt telefont igenyelne. Amugy nem tudtam megnezni, hogy font van-e meg, mert meg mindig nincs SGS-em, a szerviz tokolodik vele. Ez az 1-click app meg nalam nem csinalt semmit sem.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.06.02. 11:13:57

@Darkcomet: lehet, hogy nálad nem volt semmi ganéj amit le kellett volna takarítani :)

Darkcomet 2011.06.02. 16:58:29

@pantomimes: Na, megnéztem jobban. Az 1-click nem takarítja el a leszedett appok maradványait. Csak az általuk használt cachet törli le, meg az hívás előzményeket, sms-eket, stb. Ellenben van fönt valami App Cleaner nevű cucc, de azt hiszem, én nem ezzel próbálkoztam.

acsorama 2011.06.04. 18:41:21

Összejött egy csomó kérdésem: a jelen konfig SGS GT-I9000 2.2.1 froyo.XXJPY

Alapvetően jól megy, de kb egy hónapja nem fordul a kijelző (az aut.elfor. be van kapcsolva).
Ezen kívül nem tudom az openvpn-t feléleszteni (FATAL: cannot allocate tun/tap dev dynamically).

A kérdésem: kinlódjak vele (openvpn) vagy tegyem fel a JVO -t + supercurio kernel-t (ott talán van megfelelő tun.ko modul)

Az elforgatásról : talán egy factory reset segíthet, de ezzel megvárom a firware cserét.

A Kiest szerint nincs mit frissitenem. Neki esek Odin-nal is, de ami letölthető jelenleg az már jó ?

Na egyenlőre ennyi.
A választ előre is köszönom.

readya 2011.06.05. 21:47:20

@acsorama: Szerintem jó ötlet feltenni a JVO-t az említett kernellel. openvpn-t nem használtam még.

acsorama 2011.06.09. 22:05:59

Hát összeszedtem a bátorságomat és feltettem.
alapsav :I9000xxjvo
kernel: 2.6.35-7-i9000xxjvo-cl182937 (supercurio)
firmware: 2.3.3
Első tapasztalatok: Feltenni egyszerű. Köszönet a kitűnő leírás(ok)nak.
Bár csináltam factory reset-et (ui. az alkalmazások elszálltak, úgy ahogy az ÍRÁS mondta, de a naptáram megmaradt. Ez persze nem baj, de nem számítottam rá. Viszont az ÍRÁS-szerint a supercurio kernel helyből root-olja a telefont, ami nekem nem jött össze. A titanium backup panaszkodott, hogy nem root-olt a telefon. Gondoltam a busyBox-ot hiányolja, feltettem a market-ről, de nem lett jobb. Ezután a SuperOneCLick segítségével root-oltam a telefont (ez feltett egy busybox-ot is) ezutan a titanium már nem panaszkodott.

ÉS IGEN!! a kijelző befordult !!!

Jó ideje nem tett ilyent !!
Az openvpn-t még nem probáltam, most egyenlőre örülök.
A voodoo szerint az "ext4 laxfix active"

Bár kissé gyanús, hogy azt mondja, hogy "next reboot", de hiába csinálok reboot-ot, a dolog nem változik

Honnan tudom, hogy tényleg ext4-en futok ??

(Azon kívül, hogy tényleg gyors a cucc. )

acsorama 2011.06.10. 09:34:33

Most már azt is tudom, hogy ext4-en megy a dolog (terminal -ban mount | grep ext4)
Reggelre lemerült a telefon, de valszeg azért mert elfelejtettem lefagyasztani a szukséges alkalmazásokat

Google+
süti beállítások módosítása