AR navigáció - azaz az utat is nézd, ne csak a telefonodat!

2011.07.22. 10:30 Yarner

Aki használt már egyedül, vezetés közben navigációs rendszert, tudhatja jól, hogy vannak olyan pillanatok, amikor a szöveges útmutatás nem feltétlenül elég, és a sofőrnek igencsak kapkodnia kell a fejét a navi vagy telefon kijelzője és a szélvédő között, hogy tudja, merre kellene menni, ugyanakkor ha nem muszáj, az elé ugró gyalogosokat se lapítsa ki.

A Wikitude csapata pofonegyszerű választ adott erre a dilemmára: a Wikitude Drive a kiterjesztett valóság (Augmented Reality - AR) segítségével a kocsi ablakából látható képre helyezi rá az útmutatást, így aztán a kecske is jól lakik, és a káposzta (azaz a gyalogos) is megmarad...

 

A lenti videó szépen szemlélteti a program működését, az pedig külön szimpatikus, hogy nem egy aktuális csúcskészülék, hanem egy LG Optimus GT540 mutatja be a program működését.

A Wikitude Drive jelenleg Európában Ausztria, az Egyesült Királyság, Németország, Olaszország, Spanyolország és Svájc térképére illesztett verziókkal rendelkezik, az Amerikai (Egyesült Államok, Kanada és Mexikó) kiadások pedig a héten jelentek meg a Marketen. Megkeresésünkre a Wikitude marketing-főnöke, Andy Gstoll azt mondta, hogy hamarosan várható a magyar változat megjelenése, de konkrét dátumot egyelőre nem tud mondani.

Kompatibilitás: Mivel a stabil AR-es navigációhoz komolyabb hardver kell, így a Wikitude, élve a Market kínálta lehetőségekkel, erősen lekorlátozta az alkalmazás hozáférhetőségét: egyelőre hivatalosan csak a Samsung Galaxy Tab, Google Nexus S, HTC Nexus One, HTC Desire, Sony Ericsson X8, Sony Ericsson X10i és az LG Optimus GT540 készülékek számára érhető el az app. A Samsung Galaxy S és az LG Optimus 2x tulajok kimaradtak a szórásból, a cég honlapján közölt információk szerint a a telefonok GPS-e nem elég stabil a megbízható futtatáshoz, a HTC Desire HD pedig valamilyen okból nem képes egyszerre működtetni a GPS-t és a kamerát is (ami nyilvánvalóan bug, várhatólag javítani fogják). A Honeycombot futtató eszközöknek is várni kell még, hogy részesüljenek az áldásból, így a Froyóval vagy Gingerbreaddel felszerelt tabletek kivételesen jobb pozícióba kerültek. (A Wikitude amúgy szívesen fogad készülékeket további tesztelésre - a lista közel sem végleges)

Érdekes módon néhány blogger azonnal a Wikitude Drive balesetveszélyességét kezdte firtatni, annak ellenére, hogy a koncepció lényege éppen a balesetveszély csökkentése. Furcsán jár az emberek agya, véleményem szerint aki egy ilyen eszköz használata miatt szenved balesetet, az csak még nagyobb veszélyben forog egy hagyományos navi használata közben... Ugyanakkor valós aggodalom lehet, hogy a kamera, a GPS és a képernyő állandó működtetése 3G adatforgalom mellett finoman szólva is nyúlfarknyi utakra teszi csak lehetővé a navigációt, ha nincsen autós töltővel is felszerelkezve a felhasználó. A másik nagy negatívum, ami bizonyos értelemben a program erőssége is, hogy nem alkalmas offline navigációra: a Drive a Navteq térképeit tölti le, kiegészítve a felhasználó által előre beállított kategóriák szerinti érdekes helyekkel. Ez persze, ha az embert nem zavarja, hogy fizetni kell az adatkapcsolatért (és akad rendes lefedettség), azt is jelenti, hogy mindig a legfrissebb információk jelenhetnek meg a mobil képernyőjén.

Nos, mit szóltok: kéne?

Forrás: Wikitude


Címkék: navigáció alkalmazások ar augmented reality

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr823085657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2011.07.22. 10:39:04

Én azt nem értem, hogy ha szóba kerül a telefonos navigáció, akkor miért említődik meg rögtön a "lemerül az akkumulátor a használatától" probléma is. Mármint miért nem tök egyértelmű, hogy kell autós töltő is hozzá? Használ valaki PNA-t autós töltő nélkül? :) Ha nem, akkor miért kéne elvárni, hogy egy telefon kibírja a több órás utat?
Egyébként kipróbálnám, ha lenne hozzá rendes telefonom. :)

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2011.07.22. 11:05:57

@Watt25: Azért kerül elő, mert veszel Vaterán MergásJoci46-tól 13 ezer forintért egy ChinChinGun márkájú GPS-t, amivel átvertek ahogy lehetett, de az is bírja 2 hétig egy feltöltéssel, a 110.000 forintos PDA-d, amivel meg nem vertek át, az nem. Life is hard :) Jah és akkor most mivel vertek át? :D

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2011.07.22. 11:20:45

"HTC Desire HD pedig valamilyen okból nem képes egyszerre működtetni a GPS-t és a kamerát is"
hülyeség Waze-t használva simán megy együtt, mivel ott fényképesen jelentem be a baleseteket....

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.07.22. 11:33:03

@cett: Nem tudhatom, nekem Galaxy S-em van, azon örülök, ha bárhogy megy a GPS :-)
Mindenesetre ez állt a Wikitude oldalán. Mondjuk furcsálltam, mert a geotagging eléggé alap - lehet, hogy csak az ő kódjukban szúrtak el valamit.

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2011.07.22. 11:36:34

@Yarner: jaja, valószínű, hogy náluk van a gond.
Amúgy az app nem kéne. Számomra egy gps-nek pont az az értelme, hogy gyorsan áttekinthető sematikus képet (térkép) ad, nem csili-vili 3D-s mozgó, színes szagos valamit. Már a google maps-os megoldások se tetszenek, ha a műhold layer van bekapcsolva.
Ez szerintem csak feleslegesen veszi el a figyelmet még jobban, mint a "sima" térképi nézetű progik.

Amúgy meg a Waze a tutira bejövős navi program nálam Androidra. (Plusz mellé egy iGO azokra a területekre, amik egyenlőre még hiányoznak a Waze-ből)

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2011.07.22. 12:44:50

@cett: A videóból is látszik, hogy a nézetek között váltogatni lehet. Én úgy tartom értelmesnek a használatát, hogy egy bonyolult kereszteződésben átváltok erre az AR nézetre, egyébként meg vissza a normál nézetre. (Az lenne az ideális, ha ezt magától megtenné.) Mert való igaz, a videóban is látható erdő középen semmi értelme. De egy bonyolult kereszteződésben (ha tényleg pontosan és megbízhatóan tudja összehozni a valós képet a térképpel) akkor hihetetlen sokat tudna segíteni.

hallari 2011.07.22. 16:19:15

Pont ezen gondolkodtam kb. egy hónapja, hogy milyen klassz lenne, ha így vetítenék a követendő utat. Igaz, én Corvette HUD-féleségre gondoltam, de így is jó. Kéne, ha elég erős lenne a telóm hozzá.

Google+
süti beállítások módosítása