Samsung Galaxy Tab P7500 - A Sátán műve

Samsung Mob!lerként abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a Samsung által készített összes készülékhez hozzáférhetek. Ha időm engedi, akkor szoktam is kérni egy-két eszközt, hogy leteszteljem, hogy mit is tudnak és mennyire használhatóak a mindennapi életben. A legutóbbi eszköz amit kértem egy P7500-as Tab volt. Két hétre kaptam meg, "mindegy, csak ne törd össze" jeligére. Két hét alatt szét fog nálam porosodni, gondoltam, de nagyon tévedtem. Nagyon nagyot.

Az egész történet persze ott kezdődik, hogy kb. 1-1,5 évvel ezelőtt már volt szerencsém pár tablethez, amik még Froyo-val szaladgáltak és a nagy, kínai népköztársaság gyermekeinek áldozatos, ámde haszontalan munkájának nyomát viselték magukon. Nagyméretű, nehéz, lomha jószágok voltak ezek, "benyomós" képernyővel, amit ha nem szemből néztünk inverz képet mutattak, így nekem tompalátóként elég sok fejfájást is okoztak azon felül, hogy a 4096 színű megjelenítés is maga volt a megtestesült 1989. Az i-re a pontot az tette fel, amikor egyszer vonattal utaztam Budapestre és szerettem volna elolvasni egy havilap pdf-esített változatát. Kb. fél óra kínlódás után már csak az járt a fejemben, hogy ha leszállok a vonatról az első dolgom az lesz, hogy a peronhoz vágom a tabletnek nevezett borzalmat és arra kérem a jó Istent, hogy adja vissza azt a fél órát az életemből. Ezek után nem csoda, hogy ha a tablet szó hallatán én már csak legyintettem, hiszen a konstrukció számomra halott volt, nem is vizionáltam neki 5 évnél többet, azt meg, hogy a notebookokat ezekkel akarják leváltani viccnek tartottam. No, de kanyarodjunk vissza a jelenbe.

A P7500-ast tehát kézhez kaptam és hazavittem. Egy laza mozdulattal feltettem a térelválasztó polcra és leültem a jól bevált asztali PC-hez. A második nap is így tettem, a tabhoz hozzá sem nyúltam, mert minek. Harmadik, negyedik, ötödik nap is így telt, megtehettem ugye, hiszen 2 hétig lehetett nálam. Aztán a hatodik napon felkaptam útban a WC felé, mert emlékeim szerint az oda tárazott újságokat sikerült kiolvasnom, úgyhogy igen unalmas perceknek néztem elébe. Csüccs le, Tab bekapcsol, WiFi beállít, hmm szép a képe de ez rám nem hat, mert utálom a tableteket, YouTube megnyom, HD videó néz, jó'van viszi. Felmegyek marketre, - mivanitt, külön tabletre ajánlott játékok? Király. Treasure Island letölt, óvodásoknak kitalált keresd meg a képen hova tette a bácsi az eltűnt propellerdarabot, dehülyeség ez, de nyomkodom. Közben végeztem, ideje kilépni a programból, tablet lockol, térelválasztóra le, irány az asztali PC, mert megérdemlem. Hetedik nap, emésztésem oké, megint elindulok, holatablet? Csüccs, Treasure Island, propeller összes darabja megtalál, demenő, holamásikpálya. 1 óra eltelik, elzsibbadtalábam menjünkinnen. Térelválasztó. Nyolcadik nap, nem, nem megyek megint WC-re, csak unom a PC-t, holatablet megint, háttérképeket nézegetek, hangokat állítgatok, kezdem belakni, jaj, ez nem jó! Ráadásul nálam minden eszköznek saját neve van és már azon kaptam magam, hogy a Tab-nak is próbálok nevet adni. Nem szabad, fúj, kakás! A kilencedik napon már értelemszerűen elővettem a Tabot, játszottam tovább a Treasure Islandet, mert ki kell jutnom a szigetről, ez egy fontos feladat, aztán YouTube - Kacsamesék, dekirály, asztali PC, minek, inkább fekszem. Tizedik nap: szerelmes vagyok, hol vagy, hova tűntél? Jajmegvagydejó

 Aztán ahogy jött a visszaadás napja, úgy lett úrrá rajtam a tisztulás. A lila köd elszállt, a helyén egy megfoghatatlan érzés maradt és a közelgő üresség szívbemarkoló érzése. A Tab megvett kilóra. A rohadék. Oda lett az egóm, nem vagyok én már, csak egy senki. Nincsenek elveim, nincs tudatom, már nem akarok a tükörbe nézni, mert tudom, hogy nem az vagyok, aki voltam és már a döntéseimnek sem hihetek. Én a tablet-hater mélán bambultam magam elé és azon tűnődtem, hogy mi lesz most velem. Nemakaroktöbbetwcremennimertőjutrólaeszembe. Ajh, nemjóezígymegszívtam. Igen. Amikor ezekre gondoltam a lelkem egyik szegletében felharsant egy Dél-Koreából származó kacaj és egy mondat: Igen, meg vagy Te is! Muhahahahaha

 

 

14. nap. Viszem vissza. Customizációk törlése, account kivesz, WiFi töröl. Elcsomagol az egész, Tomi szeret Téged, szia. Szatyorba be, Samsung meetingre el, megérkezés, asztalra lerak a pincehelyiségben, felmegyekiszokegysört. Ezjólesett. Lemegyek, hűholvan, kivitteel, jalátomelrakták, márnemazenyém, megyekiszokegypálinkát... És vége lett. Nem látom többé, nem zárom az ujjbegyemmel az áramköröket, nem töltök már le rá több appot és nem adok többet Neki enni az otthoni hálózatból. Valaki más fogja ezután nyomkodni, biztosvalamimásikésgonoszújságíróakinemisszereti :( Nem vagyok féltékeny, de rossz ez az érzés, de majd elmúlik, remélem.

Hát ennyi volt. A nálam töltött két hét alatt teljesen megfogott, az életem részévé vált. A geek-eknek megvan az az érzés, amikor hazamennek és a cipő levétele után az első cselekmény a gép bekapcsolása. Nekem is ilyen volt a végén a Tablet életre keltése, mert azon is jó webezni, sőt, mi több: remek.

 

 

Attól függetlenül, hogy a tableteknek nem jósoltam sok jövőt, most be kell látnom, hogy van létjogosultságuk. Kis túlzással azt mondanám, hogy idővel a Tablet lesz a PC-k konzolja, amit nem a konzol játékos értelmében értek. A Tablet egy dologra tökéletes: a fogyasztásra. YouTube-ozni, játszani, internetezni, könyveket olvasni, filmeket nézni, Facebookra postolni, élvezni az életet. A Samsung Tab-ja erre tökéletesen alkalmas. Gyönyörű kép, hosszú üzemidő, kiforrott vezérlés, vékony kialakítás, gyors működés (olyan 3D-s játékok vannak már rá, hogy tátva maradt a szám). A Samsung pedig - szokásához híven - itt is sikeresen kúszott fel a trónra a P7500 és P7510-es tabletekkel (a kettő között annyi a különbség, hogy a P7510-es csak WiFi-n hajlandó kommunikálni, míg P7500-ás társa 3G-t is tud). Egy high-tech otthonba kötelező darab, bár jelenlegi gazdasági válság sújtotta országunkban, ahol egy ilyen Tab árából simán vehetünk egy 94 centis FULL HD TV-t, vagy összerakhatunk egy erősebb asztali PC-t nem biztos, hogy annyira kelendő lesz, egy jóléti társadalomban viszont vinni fogják mint a cukrot. Miért? Mert jó. A 1,5 évvel ezelőtt helyzethez képest tehát 180°-ot fordult a tabletek helyzet, megjelenése és használhatósága, szerencsére a jó irányba. Most már nem szidom én sem őket, aki akar és úgy érzi, hogy erre van szüksége vegye meg nyugodtan. Otthon kiváló szórakoztató kütyü, munkában nagyon jó prezentációs eszköz, hosszú utakra megbízható társ, mert nem merül le 3 óra nyúzás után, mint egy átlagos Androidos telefon. A 3.1-es Honeycomb nagyon jól áll neki, könnyű megszokni és megszeretni és a kezdeti félénk nyomkodás után már pár nap alatt meg lehet tanulni profin kezelni. Egy jó tokkal megtámogatva a kézben tartást is el lehet kerülni, ágyban fekve, forró teával isteni érzés, remélem sosem lesz nyár.

Az árát persze megkéri a Samsung. A P7500 a Telenornál 8090 forintos havidíjjal 104 ezer forintba kerül (2 éves hűséggel) a GSM üzletekben pedig kb. 125 ezer forinttól elérhető, persze itt is határ a csillagos ég. Kiegészítő is van már hozzá bőven: ilyen tok-olyan tok (Ebay-en érdemes ez ügyben nézelődni, free shippinggel, Koreából és Kínából is bagóért lehet már tokot venni hozzá), emellett rendelhető bluetooth-os billentyűzet, vagy eredeti Samsung billentyűzetes dokkoló, és egy USB-SD kártya adapter, amivel normál billentyűzetet és egeret csatlakoztathatunk a Tab-ra, vagy a 16 ill. 32 gigás tárhelyét tornázhatjuk fel egy külső SD kártya segítségével.

 

 

Summa summarum a Samsung Galaxy P7500 Tab nagyon jó vétel, annak, aki megteheti, hogy ennyit áldozzon egy inkább szórakoztató, mintsem munkaeszközre. És ha mostanság valaki megkérdezné tőlem, hogy netbookot vegyen inkább vagy egy Galaxy Tab-ot, akkor szerintetek mit válaszolnék? :) És igen, ezért is a Sátán műve, mert nagyon bele lehet szeretni. Túlságosan is, de nem baj, mert azóta mióta ismerem, szép az élet, süt a nap és otthon vár minden nap és már neve is van: Ernie.


Címkék: tab galaxy p7500 p7510

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr533740849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gwendir 2012.01.23. 22:17:15

Szuperjócikklett!!! :)

justStevee 2012.01.23. 23:26:37

Nagyon jóóóóó! Nekem is be kell má szereznem ilyet, én is rágyógyultam pedig sose használtam 20 percnél többet 1 húzóban tabletet :D

annyi amennyi · http://gadgetshop.blog.hu/ 2012.01.23. 23:36:50

Bementél a WC-be, letoltad a gatyád, az öledbe tetted a gépet és használtad. Tudod mit, asszem ezt meg kell mutatnom a Samsungnál valakinek, mert esélyt sem akarok arra, hogy legközelebb utánad kapjak meg valamit tesztelésre. Faszom, hányingerem lett, volt nálam néhány Samsung cucc, nem is gondoltam rá, hogy van akkora idióta, aki a WC-ben tesztel. :(

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.01.23. 23:38:19

@annyi: Ilyenkor az ÁNTSZ-nek kell szólni, nem a Samsungnak :)

bioLarzen 2012.01.24. 00:07:17

"idővel a Tablet lesz a PC-k konzolja"

Haha, már lassan több mint egy évtizede annak, hogy nem a PC, de az asztali gépek halálát jelentik be évente... Először a laptopot/notebookot kiáltották ki hatalomátvevőnek, majd a netbookot, most épp a tabletet.

A tabletet már rég felváltja valami újabb divat, mire az asztali gépek hajlandóak lesznek végleg kihalni, bizony mondom néktek ;)

bio

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.01.24. 00:15:09

@bioLarzen: Az Általad idézett mondatot úgy értettem, hogy az asztali PC megmarad, a tablet meg mint egyfajta konzol él tovább. Abban én is biztos vagyok, hogy az asztali PC kiírthatatlan egyelőre és ennek örülök is, hiszen nagy fanja vagyok én is, de mi tart minket az asztal mellett Bio? A billentyűzet, az egér, a monitor és a bővíthetőség. És bizony mondom Néked, ha 10 év múlva eléd tesznek egy tabot, amit rá tudsz kötni a monitorra, a billentyűzetre az egérre, lesz benne egy 32 magos processzor, 100 Ghz órajel, 1 terra ram, 512 giga memóriás grafikus vezérlő no meg 600 terra hely, akkor szerintem jó lesz az is :D Egér, meg fullos normális klaviatúra legyen illetve egy élhető kijelző, a többi nem érdekes :)

csibra 2012.01.24. 01:20:58

Az, hogy 1,5 éve nem sikerült normális tabot megkaparintanod, nem jelenti azt, hogy nem voltak akkor már nagyon jó képminőségű és kezelhetőségű eszközök (és nem az iPad-re gondolok itt). Ócska kínai szarokat meg most is lehet kapni.

Androidos mobil Hong-Kongból · http://www.androidosmobiltelefonok.net 2012.01.24. 02:51:10

Talán csak annyit tudnék még hozzáfűzni, hogy a Samsung Galaxy az iPad egyetlen értelmes versenytársa.

mojoking77 2012.01.24. 03:25:17

@annyi:Hehehe..... Udvozollek a valo vilagban. Baratom, szerinted naponta hany darab kilincset, kapaszkodot,penzt, barmi egyebet fogsz meg, amit kozvetlenul elotted koszos koldusok, tripperes ciganyok, vagy egesz egyszeruen kinezetre nem, de belsoleg rem undorito polgartarsak fogtak meg, akik kozvetlenul elotte a farkukat/segguket piszkaltak, esetleg a szajukban, vagy az orrukban keresgeltek valamit. Sot, megeshet, hogy a talalt tartalmat direkt bele is toroltek... Persze, hogy undorito. Sajnos attol meg valos...

Plumper_ 2012.01.24. 07:58:18

nagyszerű ötlet, hogy végre van hozzácsatolható normális billentyűzet.
az ára még magas, de nem is rögtön kell megvenni.

fogash 2012.01.24. 08:19:34

az Árgép szerint a legolcsóbb helyen 140.000Ft ez a kütyü(16GB). Az iPad 2 16GB meg 130.000-től elérhető. Nagy ötlet a "másolatért" többet fizetni, mint az "eredetiért".

Nincs apple termékem (még), illetve Samsung okostelefont használok, ezzel együtt azt gondolom, hogy a kedves szerző most döbbent rá a TABLET létezésének értelmére. A Samsung és az Apple közötti egyetlen lényeges különbség az, hogy a samu egy univerzális android oprendszert futtat, így az soha nem lesz tökéletes (bugol, akad, stb), míg az iPad kifejezetten EGY hardverre optimalizált oprendszerrel hasít, ezért SOHA nem akad, nem fagy, csak megy és megy.

Szóval neki kellene futni még egyszer ennek a tesztnek, mert ez nem a terméket (galaxy tab), hanem a koncepciót (akárhovahordozható játékgép-internethozzáférés) élteti...

kilobike 2012.01.24. 08:20:39

Épp a minap volt a kezemben egy vadonatúj ASUS EEEPC ezzel a MeeGo csodával. Hát elkeserítő. 50k körül vették, de a cikk alapján simán a Galaxy-t ajánlanám nekik, még ha kétszer annyiba kerül is. Valóban inkább szórakozásra termettek ezek, bár Játszani továbbra sem lehet ezeken (csak játszogatni, időt elverni, kb.). A JÁTÉK-nak elengedhetetlen kritériumai vannak, melyekből egyetlen tablet sem tud egyet se, nem csak a Samu.
Jópofa cikk amúgy, kicsit magamra ismertem.:-)

Plumper_ 2012.01.24. 08:36:13

@fogash: az Apple-vel viszont örökké hozzá vagy kötve az Apple szoftveréhez, boltjához, online vásárolgatós hülyeségeihez, csak a pénzt húzzák le rólad mindig. Ahogy a PC-hez, úgy az Androidhoz is érteni kell, a balfékek pedig megveszik a "kész"terméket.
Az igaz, hogy bizonyos áron már nem vesz az ember másolatot.

Überspannung 2012.01.24. 08:48:13

@mchami: @kilobike: Nem úgy van az. Ha egy gépen tökéletesen élethű minőségben (mondjuk 3D-ben) lehet filmet nézni, játszani, és bármi olyat csinálni, aminek a user nem érzékeli a korlátait a szemével, akkor már nem lesz szükség nagy sebesség és kapacitásnövekedésre.
Lesz persze nagy számítógép is, de otthoni user sosem fog például vízmolekulánként időjáráselőrejelzést számítani, csak az eredményt tölti le.

Vondenberg 2012.01.24. 08:49:55

Vicces volt a kadban olvasni az Ipadon ezt a posztot :)

Sesquatch 2012.01.24. 08:57:24

@fogash:
'apple nem fagy, srb, stb' - nalunk ipad volt elobb, de a kovetkezo tablet valodzinuleg android alapu lesz.
Mindkettonek vannak elonyei es hibai is. Csak azzal ne altasd magad, hogy az ipad soha nem fog fagyni. Nekunk 1 ev alatt 3x fagyott le. Plusz neha akadozik a fokepernyo is (pl installalas kozben, teljesen termeszetes, engem nem zavar).
Mindketto rendszer jo (a mobilom androidos), amit megfigyeltem, hogy ugyanazok a jatekok vagy programok az androidon joval olcsobbak. Vagy tobb ingyenes palya van rajuk (pl angry birds), vagy olcsobbak (pdf nezegeto, stb).
Ami a legjobban idegesit az ipadben, hogy nehezkes ratolteni kepeket, mert nincs egy qrva usb dugasza / memoria kartya helye. Igy mindig csak egy georol, az itunest hasznalva tudok feltolteni ra uj dolgot. Utalom.
Ugyanakkor ipadnak gyonyoru a kepernyoje, tok egyszeru hasznalni, a hetveneves anyukam is meg tud nezni vele dolgokat.

SnakeHB 2012.01.24. 08:58:26

@mchami:

Szerintem a cloud technológiával kombinálva át lehetne hidalni a tabletek errőforrásbeli hiányosságait a jövőben. Mondjuk remote access-el az otthoni PC-re csatlakozva neten keresztül kvázi csak képernyőnek használva a tabletet vonaton Assassin's Creed-del zúzni... :)

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.01.24. 09:09:16

@mchami: Van igazság abban, amit mondasz, de azt is bele kell kalkulálni, hogy jelenleg azért beszélünk notebookról, tabletről és asztali gépről, mert a miniatürizáció jelenleg ott tart, hogy létezhet ez a 3 platform. 10 év múlva annyira kicsi lesz minden, hogy egyszerűen értelmét veszti maga az asztali gép mint fogalom. Akkor egy desktop pc-t olyan lesz tartani otthon, mintha ma egy 20 kilós 20 megás 1985 készült winchestert tartogatnál a gépre kötve. Persze biztos lesz akkor is egy nagyobb = gyorsabb felállás, de olyan számítási teljesítmények mellett amik akkor lesznek, ez már elhanyagolható lesz szerintem.

@fogash: A Galaxy Tabbal és az azon futó 3.1-es Honeycomb-bal sincs semmi baj, hidd el :) Az iPad-et meg próbáld meg rádugni egy haverod gépére egy csont üres iTunes mellé, aztán meg kapkodj a fejedhez. Na ez az Android. :)

@csibra: Én csak a Dell Streak-ről tudok, de ha említenél párat, akkor azt megköszönném mert komolyan érdekel.

@Vondenberg: Hehe, üdv a klubban :D

@SnakeHB: De jó is lesz! Mondjuk egy tabletet már most is be lehet állítani a háztartás közepébe: Remote desktop, XBMC, WiFi file transfer és még sorolhatnám. Welcome to the future! :)

Plumper_ 2012.01.24. 09:10:28

@Vondenberg: igen, majd helyetted dolgoznak mások, semmi baj.

kályhacső 2012.01.24. 09:37:21

jaj fúj, kakálás közben, júj. Valljuk be, mindenki szarás közben nyomkodja legtöbbet a kütyüjét.

Gera 2012.01.24. 09:39:46

Nekem nincs tabletem, csak egy Desire, viszont anyámnak vettem egy Asus EeePadet karácsonyra és előtte játszottam vele úgy egy hétig. Tetszett, de megállapítottam, hogy nekem nagy a tízcolos tablet. Anyámnak persze kell, hogy rendesen lássa, úgyhogy fel sem merült bennem, hogy kisebbet keressek, de nekem 7-8 colnál nagyobb nem kéne, mert a tízest már nem lehet rendesen átérni kézzel (pedig nagy kezem van). Én a Desirerel szoktam az ágyban netezni és már azzal sem rossz, de azért egy kicsit kicsi.

annyi amennyi · http://gadgetshop.blog.hu/ 2012.01.24. 09:47:18

@kályhacső: Maximum a sajátját, és nemtől függ, hogy nyomkodja, dörzsöli, vagy húzogatja. De Te csak nyomkodd, ha az jó neked.

ElPadre 2012.01.24. 09:53:18

jó cikk, és igen, én is kezdem észrevenni magamon (igaz, csak sima androidos telóval), hogy bizonyos funkciókat szívesebben csinálok az ágyban henyélve a telón, mint leülve a géphez.

főleg a hírolvasás a wc-n... na, férfiak vagyunk, ez van. :)

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.01.24. 10:15:58

@ElPadre: Igen, illetve én néha azt veszem észre, hogy kényszeresen ülök a gépnél, nem pihenek már és szórakozok, de ott vagyok, mert nincs jobb dolgom, a Tabbal viszont nem csinálok semmi mást, mint szórakozok és ez a kényszeresség nincs bennem.

szmoker (Homo Trollicus) 2012.01.24. 10:18:12

@Plumper_: A balfekek bizony megveszik, mert olyan hulyek hogy nem akarnak szopolni.
Meg vannak olyanok is, akiknek szimplan nincs idejuk a droiddal tamagocsizni.
@Vondenberg: Mondjuk en most oktatason vagyok, de ja. Vicces :)

phaidros 2012.01.24. 10:24:04

@Androidos mobil Hong-Kongból: nem, igazából szerintem az EEEPad az Ipad egyetlen értelmes versenytársa. Egyszerűen az árkülönbség miatt. Ugyanazon az áron valszeg inkább az Ipadet venném - a 4:3 és a minőségi érzet miatt.

phaidros 2012.01.24. 10:29:18

Egyébként én, immár három éve gyakorló Androidosként, mobillal és tablettel is, azt mondom, hogy megvan az Ipad/Iphone létjogosultsága. :D Elmondom miért: mert 3 évig valóban széjjeltunningoltam jobbrabalra a telcsiket, de most, hogy a MIUI van fenn már lassan fél éve nem tettem ezt. A tabletet pedig nem piszkálom, a Honeycomb launchere is jobb a tableten mint bármelyik utólagos launcher. És akkor itt van az a pont, hogy jééé, tényleg, valami létezik, hogy jó úgy, ahogy van - ez esetben egy MI-ONE és egy Honeycomb 10.1-es tablet.

Az viszont igaz, hogy ehhez képest az Apple-től a minimális elvárásom az, hogy ne fagyjon, és ne frusztráljon. Ami ugye nem igaz. Szóval én azt mondom, az Egy Phone/Tablet még nem jött el. Valszeg sose fog.

phaidros 2012.01.24. 10:31:00

@Tomi from Space: fene tudja, ez a kényszeresség ott jön elő, amikor már 2 órája mehettem volna lefeküdni, de inkább basztatom a tabletet. Semmi effektív, csak tabletezek. Ez majdnem ugyanaz.Reggelre meg aludtam 6 órát, miért?

phaidros 2012.01.24. 10:32:09

@Gera: igen, 10 colos csak akkor kell, ha PDF-et olvasol. Arra nem jó a 7-8 - próbáltam. Igazság szerint arra a Ipad lenne jó, mert a 4:3-as képarány is szerencsésebb.

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2012.01.24. 11:27:22

Leírod, hogy szarsz, aztán hogy végzel, majd lerakod a polcra. Se seggtörlés, se kézmosás. Lehet, hogy volt, de nem tértél ki rá. Legalább utána. Biztos van aki a budin használ ilyeneket, én nem tartozom közéjük. Miért nem fürdést írtál?
Aztán azt írod, kakás.
Szerintem nem kéne erőltetned azt az írás dolgot.

wiener 2012.01.24. 11:34:05

Az androidos tablagepeknek csak egy bajuk van: az android

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.01.24. 12:01:29

@wiener: Mindenféle kötekedés nélkül kérdezem, hogy próbáltál-e már Androidos tabletet? Ha igen, akkor milyen típust és milyen Androiddal?

ovatosduhaj 2012.01.24. 12:21:02

A gyanúm, hogy a tesztelő lusta és/vagy annyi eszközt kapott már tesztelésre, hogy csömöre lett tőlük. :)
Mindenki magából indul ki... Én lehet, hogy már az elhozáskor, a kocsi fele menet téptem volna ki a dobozból, a szerző meg pihenteti a polcon egy hétig. Az igazi geek. :)
A "tesztelésbe" se merült ki túlzottan (talán csak annyiban, hogy esetleg közben székrekedése volt és erőlködni kellett). :)
Nem ez alapján fogja valaki kiválasztani ezt a gépet az tuti.

2012.01.24. 12:29:09

Kár, hogy székelési szokásaidról többet megtudnunk, mint magáról a tabletről. Pedig az írás címe alapján nem éppen erre számíottam.

Ha jól értem, akkor megnéztél pár videót, letöltöttél pár háttérképet, játszottál milliót és ennyi alapján eldöntötted, hogy ez a tablet álmaid netovábbja.
Tehát igazából meg sem próbáltad használni. Mondjuk tartalomfogyasztásra, kommunikációra, közösségi életre, munkához. Mert a tabletek erre lettek kitalálva.

Én már a gagyi kínai tabletemet is szeretem, igaz a jelenleg rajta levő Androiddal (CyanogenMod) nem megy a videolejátszás, és a procija a legtöbb játékhoz gyenge. De böngészni, e-mail-ezni, fórumozni, e-book-ot olvasni, livescore-t nézni, sőt word és excel dokumentumokat szerkeszteni teljesen jó.

Persze egy tablet akkor igazán jó, ha különböző igényeket is hiányérzet nélkül kiszolgál. De ha csak ilyen cikkre futja, akkor legközelebb inkább küldd el nekem a kölcsönkért eszközt.

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2012.01.24. 12:29:28

A legzavaróbb az egészben, hogy magáról az exkrementumról nem tudunk meg semmit. Szín, állag, szag, íz? :-)

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.01.24. 12:29:53

@ovatosduhaj: Nem, nem vagyok lusta, hidd el mindennek megvan az oka, de ezekbe nem mennék bele, mert szakmai dolgok, úgyhogy fölösleges pazarolni rá a szót. Ha kocka tesztet akarsz, tele van vele a net, fél évvel egy készülék megjelenése után meg írói blamázs egy techcikket írni egy untig ismert kütyüről. Mi amúgy is úgy hisszük, hogy néha egy experimentálisabb és look&feel-re menő cikkre nagyobb szükség és igény van, mint egy száraz, fárasztó és unalmas posztra.

Tegnap egyébként a posztot egy hölgy ismerősömön teszteltem le és meóztattam le vele és miután elolvasta, azt mondta, hogy sose látott még tabletet, igazából nem is nagyon tudta eddig, hogy mi az, de most, hogy ezt olvasta Neki kell egy.

De hát, ez is csak szubjektív dolog, meg ugye ki mit vár az egésztől :)

victor vacendak 2012.01.24. 12:31:19

@Androidos mobil Hong-Kongból: Asus Transformer bármelyik változata simán versenyben van. Sőt bizonyos szempontból jobb is, mint az általad említett kettő.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.01.24. 12:31:34

@Ylim: Ha gondolod jelentkezhetsz posztolónak, várunk mindenkit szeretettel :) Van is erről egy posztunk, ami nem is olyan rég született :)

@rockseiaXLL: Mond a címet, megy a csomag! :D

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2012.01.24. 12:44:34

@Tomi from Space: LOL mér megvan még? :-)

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.01.24. 12:47:11

@rockseiaXLL: Hát, azok után, ahogy írtad, hogy ki se törlöm és kezet sem mosok, majd' biztos lehúzom :D

harmincas 2012.01.24. 12:58:21

A szerző akkor próbálja ki az Asus Transformerét, az még sokkal praktikusabb.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.24. 13:01:24

Jó a cikk, csak kicsit kevés a konkrétum és sok az életérzés. Ettől akár iPad is lehetett volna a kiválasztott... :)

ovatosduhaj 2012.01.24. 13:03:29

@Tomi from Space:
Lehet, hogy az "androlib" zavart meg. :)
Egyébként nem is vártam a technikai részleteket firtató cikket. Valóban 1000 helyen ömlik rád. Egy olyant inkább ami arra világít rá, hogy nekem miért lenne jó. Look and feel, ahogy mondod.
Az első bekezdés után még az is kisülhetett volna, hogy "megnéztem, és hű ez is marha jó, meg az is marha jó, amarról meg nem is beszélve. Ez vagy az viszont nem jó, mert kényelmetlen, fárasztó, idegesítő...". :) Erre megtudtam, hogy "van benne" Treasure Island, nameg internet, meg persze youtube. Zsír. :)

Bélabáttya (törölt) 2012.01.24. 13:18:11

@Tomi from Space: MacMini? Ha már felmerült az Apple. De akad másnak is ilyen jellegű cucca, nem kell a távoli jövőt várni.

Úgy egy kicsit elmerengtem viszont. Ül a szerző a vécén, és mereng a világ nagy dolgairól, majd megmondja a frankót. Pár éve megállapította, hogy ez az egész szert sem ér, pedig akkor is nagyjából ugyanazok az infók álltak a rendelkezésére, mint most. Csak akkor gagyi gépet vitt magával...

Most megint megmondja a frankót. Remek dolog a tablet, de CSAK tartalom fogyasztására. Már miért?
Technikailag ott a lehetőség a fejlesztésre, egyre jobb hardverekkel lehet ücsörögni, kommentben jelzi is a szerző csilivili jövőképet.

Akkor meg miért dönti el a tutit az iparág helyett? Mert ő csak kincses szigetre kakkant, és közben nem ér rá gondolkozni?

Nézze már át egy kicsit az AppStore-t és Android Marketet. Már most egész jól használható, profi tartalomelőállító, felügyeleti, adatbáziskezelő, miegyéb szoftvereket találhat, bár valóban még a játék dominál. Egy-két éven belül meg pláne. Vagy akkor majd megint rácsodálkozik a világra, hogy jé, ez a cucc akár munkára is alkalmas lehet? Nahát...

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.01.24. 13:23:50

@Bélabáttya: Az a gond, hogy addig nem tudok semmilyen gépet workstation-nek tekinteni, amíg nem tudok rajta olyan gyorsan szöveget bevinni, mint egy normális 102 gombos, normál méretű billentyűzettel és ebben gyakorlatilag a touchscreen-es technológia halott. (csak az értés kedvéért én vakon gépelek 8 karakter / másodperccel, így érthető módon a szövegbevitel minden formáját kerülöm mint a telefonon, mind a tableten, mert nekem borzasztó nyögvenyelős.) Persze hozzáteszem, hogy a tablet ilyen szinten már kiforrottabb, kényelmesebb, de még nem az igazi. Egy meetingen biztos nem tudnék vele olyan memót írni, amit később ne kelljenek korrigálnom.

Egy 16 gigás tableten meg nyilván nem fogunk fejleszteni, db-t üzemeltetni és még sorolhatnám :)

Bélabáttya (törölt) 2012.01.24. 13:39:27

@Tomi from Space: Munka nemcsak olyan van, amit te végzel. Most is lehet bilcsit kötni Androidra, iPadra egyaránt, ha már felmerül a hiánya, meg miért ne lehetne akár 16 Gb-on is fejleszteni (ha olyan a feladat), adatbázis meg olyanhoz kapcsolódhat, amilyenhez akar. Nem hangzik rosszul egy lónagy raktárban a targoncás tabletje, a suliban a dolgozatírás azonnal kiértékelt tesztekkel, egy dokinál a kórházban a beteg adataival a nagyvizitnél, de még a sarki étterem pincére kezében se mutatna rosszul. Adatbázisok ezek is a maguk módján.

A touchscreenre azt mondod halott. Ezt mondtad annó a tabletre is :) Miért lenne az? Mert most, még, a vécén térden billegtetve nem megy 8 karakter? 108 gombossal se menne, még annyira se.
Neked, most, ahhoz a feladathoz esetleg nem annyira optimális. Másnak, más feladatokra viszont megfelelő lehet, és még bőven fejlődni fog az is.

meglivorn 2012.01.24. 13:53:15

Egy brutusz billentyűzettel akár a gépelést is meg lehet oldani, persze akkor már a tablet igazi előnye, a hordozhatóság csökken :)
De pl. a Hacker's Keyboard már majdnem tökéletes, egy magyar kiosztással nem kellene többet szokni, mint egy nomrál netbookra áttéréskor.

Nekem eddig egyetlen csalódásom volt a tab10.1-el, ami sajna a csoda tegra2 hülyesége: nem játszik le akármilyen, nertől hozzávágott videót. Picit fennakadt az arcom, amikor eldobta magát egy olyan .mkv-n amit as SGS(1)-em simán lepörgetett. De legalább értem miért hajították ki a tegrát a boxee-nál és cserélték le intelre :\

Amúgy pedig a tablet tényleg a fogyasztásra, és korlátozott tartalomtermelésre való. Fogyasztásra, azaz ahhoz hogy az ember mengézze a híreket, egy két videót, a leveleit, esetleg blogokat és webcomicokat, nem kell egy fullos számítógép, és kénylemesebb is mint az asztalnál görnyedni. Egy levelet megírni, vagy fórum/blog/socialszar postot összedobni szintén bőségesen elég. Persze, magyarként van némi hátrányunk billentyűzet terén, de ez legalább ledogozható probléma :)

Dolgozni, "rendes" játékokkal játszani, letölteni még mindig jobb az asztali gép, és ez még sokáig így lesz. A jövő jósolgatásába meg nem mennék jobban bele, az még senkinek nem sikerült igazán :)

2012.01.24. 14:12:01

@Tomi from Space: Nekem nincsnenek olyan kapcsolataim, hogy két hétre bármilyen eszközt hazavihessek.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2012.01.24. 14:29:47

@meglivorn: MX Video PLayert próbáltad? Nekem nagyon szépen elvisz egész bizarr formátumokat is, és jó gyors a SW kodek benne (SGS-en - Tegrán nem tudom, mit művel)

Dr. GGG77 2012.01.24. 15:18:36

Volt már a kezemben tablet (iPad), de az a negyed óra nem győzőtt meg arról, hogy nekem kell egy ilyen. Netezgetni bőven jó nekem a Galaxy Mini, minden másra laptop.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.01.24. 15:44:08

En egy Acer Iconia A501-est vettem es nagyon jol elvagyok vele.
Agybol netezni (olvasni) kicsit elalvas elott, reggel felkeles utan ebredezni a net elott idealis.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.01.24. 15:52:41

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Fú, én nagyon félek attól, hogy véletlenül ráfekszem, aztán reccs. Te nem?

mikrobi79 2012.01.24. 16:27:04

Nem is olyan régen milliószámra lehetett olvasni a tabletek értelmetlenségét bizonyítani próbáló kommenteket...

Egy éve használok egy Galaxy Tab-ot, eleinte sokan leszólták, ehhez képest a gyakorlatban bevált, soha nem vennék 7"-nál nagyobb tabletet. A PC-t már szinte csak fotószerkesztésre használom, ill. hosszabb e-mailek megírására...

ZBR 2012.01.24. 17:09:03

UMPC-ké lesz a jövő, akárki meglássa.

Vondenberg 2012.01.24. 19:32:26

@Plumper_: muhahaha -> candyasstroll.

bioLarzen 2012.01.25. 09:59:00

@Tomi from Space: Persze - de ugyanezt mondják már vagy 10 éve a laptopra, netbookra - aztán valahogy mégse történt meg soha - erre utaltam.

Előbb-utóbb nyilván bekövetkezik a pillanat, persze. De eddig, aki komolyan gondolta a PC-kihalást, mind hatalmasat tévedett. Ha igazuk lett volna, a mai tini-generáció már nem is nagyon látott volna asztali gépet, max múzeumban meg az interneten :)

bio

Google+
süti beállítások módosítása