Swype béta - magyar beszédfelismeréssel

2012.06.27. 21:25 Watt25

Előrebocsátom hogy ez a bejegyzés nem lesz tökéletes, ugyanis a bemutatandó program használatával készítem. ez a program pedig a swype legújabb béta verziója, amely tartalmazza az iPhone ból már megismert dragon a rendszer. a szövegben csak a tulajdonneveket javítom, tehát most azt láthatjátok amit magyar nyelven megértett a telefonom. úgy gondoltam, hogy ez a legegyszerűbb módja annak, hogy bemutassam, hogy a rendszer mennyire használható. csinálhattam volna teszteket, amelyek elemzéséről aztán írhattam volna, de asszem ez is elég ahhoz, hogy saját magatokra vonjátok a következtetéseket. természetesen a rendszer nem tökéletes, mint ahogy az az előző mondatból is látszik. emellett a rendszer az írásjeleket nem teszi ki magától, de azokat is bele mondhatjuk a szövegbe. sajnos valamiért a veszélyt nekem nem ismeri fel, azt kézzel kell bele raknom a szövegbe. persze az előző mondat így nem értelmes, de asszem, Ennyi még belefér.

fontos tudni, hogy a szöveg felismerést nem a telefon végzi. ahogy iPhone on, úgy itt is, a telefon valószínűleg egy / Ő feldolgozás után, felküldi egy szerverre az adatokat. a beszéd szöveggé alakításaik történik, majd a szerver visszaküldik a szöveget a telefonunknak. ezért élő internet kapcsolatra természetesen szükség van a működéséhez. azonban kipróbáltam GPRS lefedettségű helyen is, is ott sem volt használhatatlanul lassú. a Metróban, vagy nyitott ablakon száguldó vonatban azonban nem működik a nagy zaj miatt.
azonban biztos vagyok benne, hogy egy személyautóban probléma nélkül működik, ami egy nagyon fontos felhasználási terület.
a Dragon megjelenése mindenképpen egy nagy előrelépés az androidos világban. (az előző mondatban semmit sem javítottam.)

Ilyen tehát a Swype-ba integrált Dragon Go rendszer tudása.

Aki ki akarja próbálni, az regisztráció után itt megteheti:

http://beta.swype.com/


Címkék: keyboard swype beszéldfelismerés

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr934615572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darkcomet 2012.06.28. 07:27:34

Ez nagyon igéretes. A végleges kiadásig javítanak még rajta, mert néhány szóval még problémái akadnak. Most is ezzel írok, és teljesen használhatónak tűnik. Nagyon kevés helyen kellett csak utána javítani.

bélukaaa 2012.06.28. 08:08:02

Nekem csak angolul akar működni, hiába pipálom be csak a magyart....
tudja vki hol rontom el?

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2012.06.28. 08:16:52

@bélukaaa: Ahol a nyelveket kell pipálni, ott legfelül ki is kell választani a magyart. (Jelenlegi nyelv módosítása feliratnál.)

bélukaaa 2012.06.28. 08:42:44

@Watt25: Nagyon béna vagyok, én csak azt látom, válassza ki a swipe nyelvét, aztán checkbox, de nincs jelenlegi nyelv...

Gabking 2012.06.28. 08:46:42

Hm.. ez nem az, amit a Samsungnál már régóta lehet használni? Én a telómon amióta megvan (kb fél éve)használom a swype-ot.
Nálam tökéletesen működik a Magyar nyelv, és alig találtam olyan szót, amivel nem birkózót meg.

bélukaaa 2012.06.28. 09:08:52

Na megvan a sima swypeon próbáltam...
Köszi!

Darkcomet 2012.06.28. 09:42:59

Ezzel csak annyi a baj, hogy nagy nyilvánosság előtt nem mindig ajánlott használni. Most is inkább visszatértem a Swiftkeyt 3-ra, mert éppen egy kocsmában ücsörgök, és szerintem hülyének néznének, ha a telefonommal diskurálnék. Meg ugye, senkinek semmi köze sincs hozzá, hogy éppen mit akarok közölni másokkal.

Darkcomet 2012.06.28. 09:45:55

Ja igen! A SwiftKey 3 is megérne egy írást, mivel kib.szott jó lett, komplett mondatokat, szófordulatokat is képes behelyettesíteni.

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2012.06.28. 10:29:08

@Gabking: Lehet, én vagyok tudatlan, de én eddig erről nem tudtam. Tehát te azt állítod, hogy diktálhatsz a telefonodnak? (Tehát a mikrofonba mondott magyar szöveget leírt szöveggé fordítja?)

Gabking 2012.06.28. 10:31:38

@Watt25: Nem nem.. közben értően is elolvastam a cikket, és a kommenteket, és rájöttem, hogy az a swype amit én használok másik, csak írásra való alkalmazás, míg a béta nagy előnye a hang alapú szövegfelismerés..
Most telepítem is, és nekivetem magam, hogy megismerjem..

Darkcomet 2012.06.28. 11:20:55

Most éppen piacon vagyok, és kisebb csődület van körülöttem, hogy miért beszélek a telefonomhoz. szóval ez számomra inkább alkalmas egyfajta menősködése, mint normális hétköznapi használatra.

XakosV 2012.06.28. 11:25:18

Segítsetek!! Már régóta próbálkozok,de csak a tutorial vagy beálíítások jön be. Azt írja nyomjam meg a Swype vagy a hang gombot.:( Az melyik?

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2012.06.28. 11:40:21

@Darkcomet: Ahogy a bejegyzésben is írtam, autóban nagyon jól jön a használata. Navigáció esetén kényelmes dolog a címet bemondani gépelés helyett, illetve például Waze esetén a figyelmeztetésekhez tartozó szöveget is sokkal kényelmesebb és biztonságosabb így megadni. Tehát én úgy gondlom, hogy van értelmes felhasználási területe. (De valóban nem minden esetben használható dolog.)

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2012.06.28. 11:41:19

@XakosV: A hang gomb a jobb alsó sarokban az Enter mellett van balra.

XakosV 2012.06.28. 11:50:33

@Watt25: Kösz,teljesen máshol néztem.:D

Darkcomet 2012.06.28. 14:25:11

@Watt25: Persze, hogy van, de mivel az ember a napjai nagyrészét emberek közt tölti, a fene sem tudja, megéri-e a különböző virtuális billentyűzetek között válogatni. A SwiftKey-t pl. Minden egyes billentyűzet váltás után újra be kell állítani.

DuDe 2012.06.28. 15:11:48

A Swype Beta tényleg nagyon jól sikerült, és nekem a vesszőt is megérti jól. A számnevekkel van inkább gond (persze ez sem akkora), hogy néha betűvel írja ki, máskor meg számmal :) Ettől eltekintve nagyon komoly hiánypótló.

Jah, és egyébként én is SwiftKey-t használok ;)

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2012.06.28. 16:22:11

@Darkcomet: Természetesen az ideális megoldás az lenne, hogy rendszer szinten települne a magyar hangfelismerő modul és nem pedig billentyűzetként. Így párhuzamosan használható lenne más billentyűzettel is.

Gabking 2012.06.28. 20:29:43

Kipróbáltam.. első körben arra tökéletes volt, hogy a családot lenyűgözzem.. utána már értelmesen is használtam.. bár mint a siri esetében is gondoltam, nem nagyon jön el az a szituáció, hogy ennyit, folyamatosan beszéljek a telefonhoz... néha jobb a gépelés..
Majd ha lesznek olyan erőterek, amik elzárják a hangot mások elől, és nem ismeri meg mindenki a gondolataimat.. :-)

Darkcomet 2012.06.28. 20:46:23

@Watt25: A rendszer szintű bedrótozása tényleg fasza lenne. Minden esetre amint megjelenik a végleges változat, azonnal megveszem.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.06.29. 09:34:12

@Gabking: Az milyen lesz amikor már ott tart, hogy defaultból felismeri a dolgokat és elhangzik egy ilyen mondat: "Írnom kellene az asszonynak egy mailt. Hmm, előbb matyizok egyet"

"Sender: Me
To: Asszony
Body: Hmm, előbb matyizok egyet"

:D

Gabking 2012.06.29. 11:49:37

@Tomi from Space: Köszi.. tudtam,hogy te megtalálod az igazi lényegét a hozzászólásomnak.. :-)

eznemfoglaltnick 2012.07.03. 09:57:04

(kicsit késői komment következik... eddig nyaralás és egyebek miatt nem volt időm reagálni, sőt feltenni az appot... na de most...)

Ez a cikk jó, Kurva jó! Ha lenne év post-ja választás, én szavaznék. :D
Ehhez persze kell az app is, mert az aztán zseniális. A cikk pedig mivel azzal készül, pontosan bemutatja és az ÚGY is működik, mint amit igérnek.

Még annyit, hogy alternatív beviteli módoknál mindig jönnek a dilemmák:
még amikor jött a T9 vagy egyéb prediktív, az ember kikapcsolta, mert tovább tartott javítgatni, mint beírni rendesen.
Swype már ugye nem mai motoros, de ez most rohadtul megy, DragonGo-val együt értem ezt. Kocsiban sokat ülök, jól jön. (nem hiába a beszédfelismerés most a nagy truváj, igérik ugye offline-ban későbbi Android verziókra. Akár a siri volt ebben az úttörő, akár nem... És hát ugye ez az igazi első(?) magyarul is tudó)

Amit megemlítenék, amire már utaltam új beviteli módok megszokásánál, hogy persze itt is kicsit át kell állni, hogy ÁÉÖŐ stb ott van, ahol a qwery-n, nem pedig az A-n hosszan, de hát ennyit bevállal az ember.

Mit akartam még? Ja, ha esetleg kell fikázni, nekem 2x kellett reggelnem a béta oldalon, mert sehogy sem párosította user/jelszót, de aztán csak összejött.
Más téren ebbe az app-ba NEM LEHET BELEKÖTNI!!!

piettro 2012.08.14. 15:26:19

Tényleg nagyon jó működik nekem is (Motorola Milestone2 - Froyo). Ugyanakkor, nem jöttem rá, hogyan lehet pl. "Talk"-ban -csak- beszéd- re váltani? Úgy értem, a "send" gombot se kelljen már megnyomni! Vagy e-mail írásnál lépkedni a címzett, tárgy, stb. között?

Google+
süti beállítások módosítása