Bréking: a Facebook elmehet a fenébe

2013.04.02. 00:32 Yarner

Miközben mindenki a csütörtökön bemutatandó Facebook-telefonról beszél, a közösségi dinoszaurusznak szinte észrevétlenül sikerült átlépnie egy olyan határt, ami vízválasztó lehet a cég megítélésében.

Már korábban is kaptam egy összeesküvéselmélet-gyanús szöveget arról, hogy a Facebook valami orbitális mocsokságra készül, de nem tulajdonítottam komoly jelentőséget a dolognak. Ma viszont a FB alkalmazás a telefonomon egy látványos figyelmeztetéssel köszöntött, ugyan tölteném már le a legújabb verziót. Ez általában örömteli hír, de most, már csak a rámenős stílus miatt is, megszólalt bennem a kisördög, és kicsit jobban megnéztem az alkalmazás engedélyeit a Play Store-ban. Az alábbi újdonság fogadott:

Screenshot_2013-04-01-15-19-02.jpg

Igen, a Facebook app innentől azt telepít a készülékedre, amit kedve tart. Lehet magyarázkodni, hogy ők csak meg akarják egyszerűsíteni az életemet, blabla, - teljesen mindegy, úriember ilyet nem csinál. A hírek szerint a botrányos méretű biztonsági réssel felérő frissítést csak apránként küldik ki a felhasználók felé, talán még nem jelent meg mindenkinél.

Én mindenesetre felteszem a Friendcastert - amíg a helyzet nem tisztázódik, Nektek is ezt ajánlom.

Get it on Google Play

Update by Gabking

Ugyan magam lelkes facebook felhasználó vagyok, de pont ma, ennek a cikknek az elolvasása után egy igen kellemetlen ajándékot kaptam a facebooktól!

Éppen bejelöltek, én pedig üzenetet írtam az illetőnek, hogy pontosítsuk, honnan is ismerjük egymást (én még törekszem arra, hogy a facebookos ismerőseimet ne csak a arckönyvben, hanem a való világban is ismerjem, ezért nem fogadok el minden bejelentést ész nélkül) amikor az üzenetablakban a következő fogadott: 

fizetos_fb_uzenet.jpg

A magyarázat szerint ez adódhat abból, hogy ha nem ismerős, vagy olyan személy részére szeretnék üzenetet küldeni, aki semmilyen kapcsolatban nincs velem, akkor az üzenet nem az alapértelmezett mappában, csevegési nézetben landol, hanem az úgynevezett "egyéb" mappában, amiről soha, semmilyen jelzést nem kapsz.. 

Az érdekesség, hogy egészen eddig ezt még nem láttam, nem tapasztaltam. Küldtem már számtalan üzenetet nem barátaimnak, sőt kaptam is, azok mindenféle fennakadás nélkül lettek kézbesítve. Ezzel a mostani megoldással nem tudok mit kezdeni, pláne nem tudok azonosulni ezzel a felfogással. 

- Gabking-


Címkék: hírek biztonság facebook

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr445188044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JulesC 2013.04.02. 02:54:51

Már egy ideje van ilyen engedélye a facebooknak.
Kb. 2 héttel ezelőtti frissítése kérte.
db.tt/i2ZVemNo

Yarner · http://androlib.blog.hu 2013.04.02. 09:34:19

@Gyula Kristóf: Igen, március 20-i update. De úgy tűnik, csak hullámokban küldik ki az értesítést - az fb app nekem csak most kezdett pampogni.

zolij 2013.04.02. 10:29:55

A Google+ -nak is van hasonló engedélye, gyanítom a felhős fotókezeléshez kell, ami újabban az FB kliensben is megjelent.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.04.02. 10:38:26

@zolij: Nem tudom mire jó, de hányok attól, amikor elindítok egy közösségi appot és az első kérdése, hogy feltöltse-e az összes fotómat izomból? Bele sem merek gondolni, hogy emberek százezrei szívják meg ezzel részegen vagy józanon egy félrenyomás miatt és mik landolhatnak így Facebookon.

valerio 2013.04.02. 10:40:10

Aki nem Facebook Lite alkalmazást használ, meg is érdemli! ;)

zolij 2013.04.02. 10:43:20

@Tomi from Space: lehet hányni tőle, nem kötelező használni. Amúgy a facebooknál nem tudom hogy működik, de a google plus a te kis privát felhőrészedbe tölti fel, ahonnan meg tudod osztani ha akarod.

zolij 2013.04.02. 10:44:55

btw a letöltés és a telepítés két különböző dolog. Telepítésre nincs engedélye.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.04.02. 10:45:39

@zolij: Itt a bolondbiztossággal kapcsolatban vannak problémáim. Múltkor ugyan így szívtam meg egy appal, 3-4 sör után, ami lazán kiszámlázott mindenféle jóváhagyás nélkül 1300 forint a mobilszámlámra.

zolij 2013.04.02. 10:48:40

@Tomi from Space: onnantól kezdve hogy a legtöbb appban ott a megosztás gomb, milyen bolondbiztonságról beszélünk? Aki nem tudja részegen kezelni a telefonját, az ne vigye magával:)
Ez ugyanaz, mint hogy haverom részegen ellenállhatatlan késztetést érez a lányismerősei hívogatására meg sms küldésre, aztán másnap fogja a fejét.

][-][alo 2013.04.02. 10:53:10

@zolij: Azt hiszem tavaly, vagy előtte hallottam a hírt, hogy Ausztráliában lecsaptak erre a szolgáltatók. Ott a főnököknek küldtek a népek khm... üzenetet, vagy hívták fel őket - nem teljesen józan állapotban. A szolgáltatók léptek: baráti összegért blokkolhatod pl. hétvégre xy telefonszámot :)
A haverodnak meg: jó lenne egy olyan telefonkönyv, ami nemek szerint is tudna szűrni - utána már csak a nőket kell letiltania ivászat előtt ;)

vladimir964 2013.04.02. 10:56:31

Nézetem szerint a közösségi oldalak primitív emberek primitív hajlamainak ad kiélési lehetőséget. Az elgondolás persze jó, de ami lett belőle, az viszont nem. Itt fog visszaütni az internet: igaz, hogy nem lehet sem lelőni, sem központilag ellenőrizni, ezért hát rá kell szoktatni az embereket olyan "központi" helyekre, ahonnan viszont mindez könnyedén lehetséges...
Soha egyetlen oldalnak nem voltam tagja és remekül elvagyok nélküle, érdekes módon így is tudom tartani a kapcsolatot azzal, akivel akarom anélkül, hogy Vonyarcvashegyen is tudná valaki, mennyire szaros a gatyám.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.04.02. 11:01:09

@vladimir964: Én azért ezzel egy kicsit vitába szállnék. Mindent lehet jóra és rosszra is használni és megfelelő használat mellett megkönnyítheti az emberek életét. Én a FB-nak sokat köszönhetek, mert megfelelően használtam, a csimpánz kezébe meg nyilván nem kell pisztolyt adni.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.04.02. 11:01:46

Meg aki használja, az is :D Kötelező? Nem hiszem.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.04.02. 11:04:35

Ilyen az, amikor jön a cukrosbácsi az ingyen nyalókával...

nemecsek ernő áruló 2013.04.02. 11:10:34

Nem fejlesztettél még Androidra, ugye? A kért felhatalmazás mindössze arra jó, hogy ne kelljen minden egyes cache-elt objektum esetén acceptre nyomnod.

vladimir964 2013.04.02. 11:19:06

@Tomi from Space: Teljes mértékben egyetértünk, én is így gondolom, utalást is tettem rá a hozzászólásomban. Egyúttal azonban a központi ellenőrzés potenciális forrásaként működik, mint nagytömegű ember nagytömegű személyes adatának (mindegy milyen, egy részadatból pillanatok alatt visszakereshető bármi) ellenőrzési lehetősége az ilyen jellegű dolog, és a jelek szerint Zucki-Mucki le is feküdt nekik (már ha eleve nem strómanként az FBI pénzén fejlesztette a semmiből az egekbe az oldalt)

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.04.02. 11:20:50

@vladimir964: Nekem anno egy HR-s ismerős mondta, hogy van HR login, amivel ha belépsz, mindent látsz és persze ha munkáltató vagy, vehetsz magadnak ilyen accountot...

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.04.02. 11:22:53

Nekem egyelőre nincs androidos cuccom és egyre kevésbé érzek kedvet hozzájuk. Facebook? Tiltom, ahol tudom. Kösz, nekem elég, ha e-mailben tartom a kapcsolatot azokkal, akikkel egyáltalán szóba akarok állni.
De tegnap kicsit elgondolkodtam, van-e még olyan informatikai eszköz, amiben meg lehet bízni.
Mobilos opera összes forgalma átmegy az opera saját szerverein, mivel proxy-t használ (csak a minit ismerem, de gyanítom, a nagy testvére is ilyen).
Chrome folyamatosan beszélget a google-lel és kifecseg szinte mindent.
Újabban úgy látom, ha a linkedin-re regisztrálsz, az is lenyúlja a címtáradat és telespammeli az ott található címeket a "meghívóival".
Tegnap feltűnt, hogy a routerem új szoftvere a "whois" parancsot nem a szokásos szerverek felé küldi, hanem egy proxy-ra, ami számolja, hogy aznap hány kérést kapott a címemről. (meg még ki tudja, miféle adatokat gyűjtöget)
És sorolhatnám. :(
A privát szféra úgy tűnik, kezd megszűnni, hála elsősorban a fészbúknak és a gúglinak.

vladimir964 2013.04.02. 11:24:23

@Tomi from Space: Bizony-bizony, mint ahogy jó pénzért simán hozzáférsz a földhivatali adatbázishoz, bármilyen cégadatokhoz, stb. Egyébként napjaink egyik legnagyobb biznisze a személyes adatok adása-vétele.

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.04.02. 11:26:22

@Tomi from Space: akkor ennek valahol publikus nyoma is kell, hogy legyen a fb szolgáltatásainak listájában. Ha ott nincs, akkor feltételezném, hogy a HR-es ismerősöd nem volt értelmesebb, mint amit a közvélemény a HR-esekről tart (IQnuku ;) ) és beszerzett valami illegális szemetet, amiről még az is előfordulhat, hogy hamis adatokkal hülyíti a kedves felhasználót. :)

Nem ismerem a FB-t, csak feltételezés a fenti!

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.04.02. 11:28:42

@proxy user: Az erre utaló nyomokat az ÁSZF-ben kell sajnos keresni :) Publicba hülyék lennének kitenni, nyilván megvan a módja annak, hogy teljes szolgáltatáslistához jusson az ember, de nem így. Az ÁSZF-ben pedig nyilván szépen körbe van írva, hogy nem is feltétlen eladják, de hozzáférhetővé tegyék az adataidat egy harmadik félnek. Hozzáférhetővé, ahh, mennyivel szebben is hangzik, mint eladni :)

Sztavrosz_ (törölt) 2013.04.02. 11:29:07

@proxy user: "van-e még olyan informatikai eszköz, amiben meg lehet bízni."

Van!
A Creative Labs inc. hangszórói megbízhatóak szoktak lenni

ljubova 2013.04.02. 11:41:02

"Igen, a Facebook app innentől azt telepít a készülékedre, amit kedve tart."

Nem egészen. Innentől azt tölt le a készülékre, amit akar - csendben. Amit letöltött (tipikusan adatfájlokat) azt neki kell tudnia használni. Ha netán installálni próbálná, mint alkalmazást, akkor a felhasználó mindenképpen értesítést kap.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.04.02. 11:45:21

@ljubova: Szép lesz amikor leszed 100 megát, aztán törli, megint leszedi, mert az előző pack rossz volt, aztán megint, mert megint rossz és a végén a szerencsétlennek úgy lett oda az 500 megás kerete, hogy észre se vette, hogy miért és ha nem poweruser sose fog rájönni, hogy a FB app volt a ludas :)

Bellagio 2013.04.02. 11:46:47

@vladimir964:

Tipikus. A hozzad hasonlok hangoztattak 15 evvel ezelott fennhangon, hogy minek nekik mobiltelefon, csak a sznoboknak van es hasonlok.

samcro 2013.04.02. 11:51:38

Megoldás: custom ROM, amivel alkalmazásonként nagyon pontosan testre lehet szabni az engedélyeket. Persze így meg lehet, hogy az adott alkalmazás nem fog működni.

Más kérdés, hogy a custom ROM készítője milyen adatlopó cuccokat mókolt bele a rendszerbe...

Vannak amúgy érdekes dolgok, pl. Tiny Flashlight Engedélyei - Telefonhívások: "Lehetővé teszi az alkalmazás számára, hogy hozzáférjen az eszköz telefonálási funkcióihoz"

Fotók és videók készítése
Teljes internet-hozzáférés

Ezek tényleg mind kellhetnek egy zseblámpa alkalmazásnak.

És még lehetne sorolni. Hogy ez most szándékos-e, vagy lustaság, jó kérdés. Sajnos ez van, az adatainkkal fizetünk most már.

Kicsit off, de már szinte nincs olyan ingyenes PC alkalmazás, ami nem akar valami toolbart telepíteni (ellenőrizhetetlen adatgyűjtés itt is beficcen ugye), átírni a kezdőlapot vagy a default keresőt.

Facebook még akkor is gyűjti a böngészési adataidat, amikor be sem vagy jelentkezve. Tényleg, nálunk mikor vezetik be, hogy a Like gomb csak külön engedéllyel legyen használható?

RCH 2013.04.02. 11:51:58

A feleségemet jómagan regisztráltam be Facebookra.
Pár nap múlva a Facebook jobb szélén felbukkant egy ajánlat: adjam meg a Skype (freemail, stb.) jelszavamat és akkor megkeresik nekem az összes ismerôsömet. Mert a feleségem is így talált rám.
Ezek után simán el tudom képzelni, hogy a Facebook jelszavammal megpróbálnak mindenhova bejuti és onnan adatokat szipkázni. Sôt, még azt is kinézem belôlük, hogy ugyanezt megteszik a jelszó mezôbe írt hibás (vagy esetleg máshol használatos, de véletlenül beírt) jelszóval is.
Azóta mindenhol más-más jelszót használok.
Szeretem a Facebookot, mert számomra hasznos, de utálom a bagázst, ami mögötte van.

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.04.02. 11:55:56

@Tomi from Space: ha nem árulják publikusan az ilyen accountokat, akkor a potenciális vásárlók honnan fogják megtudni, hogy van ilyen opció?

@Sztavrosz_: egy hangszórót én nem tartok IT eszköznek. ;)
(megy az egy hagyományos walkmanről is)

@Bellagio: tizenöt éve? Lehet. Többé-kevésbé igazuk is volt. Akkoriban nem volt akkora szükség a mobilra, mint mostanában. De... a facebookot a mobilozáshoz hasonlítani, durva csúsztatás.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.04.02. 12:03:47

@proxy user: De a Creative labs inc elsősorban IT cég. Az egyetlen megbízható IT cégnek tartom, de ez csupán személyes tapasztalat.

Bellagio 2013.04.02. 12:08:34

@proxy user: Terjunk vissza erre 10 ev mulva

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.04.02. 12:12:36

@Bellagio: most is aktuális a téma, lásd álláskeresés! A pletykák szerint sok helyen egyáltalán nem foglalkoznak azzal a jelentkezővel, akit nem találnak a FB-n.
Csakhogy egy mobilos cégtől egyelőre(! bár ki tudja?) nem kell tartani olyan mértékben, mint a fb-t üzemeltetőktől, mert kevésbé tudnak visszaélni az adataiddal.

vladimir964 2013.04.02. 12:13:39

@Bellagio: Elmondanám, hogy nekem már 1994-ben volt mobiltelefonom (egy évvel korábban meg már frankó betárcsázós internetem is ), mivel a munkámhoz szükségem volt rá.

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.04.02. 12:27:41

@vladimir964: nem emlékszel véletlenül, melyik Nokiának volt akkoriban kihúzható antennája és kissé "vízfejű" dizájnja? Egy az akkoriban megszokottnál jóval nagyobb LCD kijelzője volt, hozzá képest kisméretű, zsúfolt billentyűzettel. Hiába keresgélek a neten, pont azt a típust nem találom. Valamiért a 2110-re emlékeztem, de annak kisméretű kijelzője volt.

samcro 2013.04.02. 12:30:40

@proxy user: ezt a pletykát még nem hallottam. Mindenesetre jó hülyék. Eleve kizárják azokat a potenciális alkalmazottakat, akik munka helyett FB-n b***-ák el az időt :)

samcro 2013.04.02. 12:32:34

@samcro: vagyis azokat zárják ki, akik FB-n lógás helyett inkább dolgoznak.

vladimir964 2013.04.02. 12:35:56

@proxy user: Sajnos ennyire régiekre már nem emlékszem, de mintha nekem is ez a 2110-esem lett volna. Kihúzható volt az antennája, a maiakhoz képest féltégla méretű volt, szürke színű iszonyú büdös műanyagból, átlátszó műanyag billentyűzettel, amiről kitűnően lekopott a festék, úgyhogy egy idő után vakon használtam. Akkoriban azért nem évente cserélgette ugye az ember a mobilját :-)

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.04.02. 12:35:59

@samcro: HR-esekről sohasem volt nagy véleményem. Pár napja egy blogbejegyzés kapcsán váltottam pár szót eggyel. Elég jól megtámogatta a paranoiás képzelgéseimet, miszerint normális embert ne keressek HR-es körökben. Pedig ismertem kettőt is, aki értelmes volt. :) Meg rengeteget, akik funkcionális analfabétának is csak nagy jóindulattal voltak nevezhetőek. :(

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.04.02. 12:38:01

@vladimir964: amiről én beszélek, azzal csak úgy lehetett telefonálni, ha kihúztad az antennát, lapos volt, dögnehéz, cserébe szép nagy kijelzővel, valami kis játékkal, naptárral. Az volt "az" ügyeleti telefonunk és mindig az épp aktuális ügyeletes tartotta magánál. :)

hunyadym 2013.04.02. 12:38:31

Ez az engedély ahhoz kell, hogy használhassa az alkalmazás a DownloadManagert anélkül, hogy értesítést küldene a felhasználónak erről (referencia: developer.android.com/reference/android/app/DownloadManager.Request.html#setNotificationVisibility(int) ). Enélkül is le tud tölteni tetszőleges alkalmazás tetszőleges fájlt, ha van neki internet engedélye (ami ahhoz kell, hogy egyáltalán kilásson az internetre, tehát a facebooknak természetesen igen), illetve az sd-kártya hozzáféréshez engedélye (ami értelemszerűen minden komolyabb alkalmazásnak szükséges), tehát ez az engedély semmilyen extrát nem jelent (ezért is van a "további engedélyek" csoportban).

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.04.02. 12:39:18

@samcro: állítólag így "lekáderezhetik" a jelentkezőt, míg ha nincs ott, akkor biztosan van valami titkolnivalója, netán nem eléggé közösségi alkat. :)
Persze ez csak pletyka, de számomra hihető.

banzaban 2013.04.02. 12:47:29

@proxy user: 7110
a valaha volt legszebb telefon pedig a 8210

banzaban 2013.04.02. 12:56:44

@proxy user: illetve ha mégsem a 7110 amire gondolsz, akkor próbálkozz itt: nokiamuseum.info/category/launching-year/

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.04.02. 13:02:47

@banzaban: köszi, ott próbálkoztam először, utána kérdeztem itt. Ugyanis ott nem találom és nem a 7110 volt. Kezdem azt hinni, hogy egy csak az emlékeimben létező készüléket keresek. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.02. 13:27:50

"Az érdekesség, hogy egészen eddig ezt még nem láttam, nem tapasztaltam. "

Én is láttam ezt a képet, csak 65Ft-al.
Aztán gyorsan kerestem valakit, aki nem ismerősöm, és próbából nyitottam egy üzenetet, semmi ilyen nem volt benne.

@proxy user: 3110, ami a Mátrixban is volt.

Gabking 2013.04.02. 13:35:41

Ha összeesküvés elmélet, akkor a 64/65 Ft csak pár eurocent.. Lehet, hogy így okoskodnak?

a_tom 2013.04.02. 13:38:30

Egy ideje regisztráltam FB-re, mert valami tartalom csak ott volt elérhető... De továbbra se jelölgetek, gyűjtögetek virtuális barátokat, nem töltök fel képeket, nem lájkolok.
Emiatt úgy is kezelt a rendszer mint valami bűnözőt, és ahogyan a fenti képen látszik, nem hajlandó továbbítani az üzeneteimet, elsüllyeszti a spam(other) mappába. Mivel PC-n használom, mégcsak olyan opció sincs hogy fizessek, egyáltalán SEMMI értesítés, úgy megy el mintha minden rendben lenne, csak a címzett sose találja meg... Ne tudjátok meg mennyit szívtam mire kb 2 hete rájöttem mi a baj. 100x leellenőriztem hogy mind nálam, mind a fogadó félnél az van beállítva hogy kaphat üzenetet ismeretlenektől, és mégis eltűnt minden egy rejtélyes fekete lyukban...

banzaban 2013.04.02. 13:42:01

@ColT: a matrixban 8110 volt, nem?

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.04.02. 13:43:14

@ColT: @enpera: nem, ezeket könnyen meg lehet találni a nokiás képek között és még csak nem is hasonlítanak arra, amire emlékszem. Majd megpróbálok rajzolni valami hasonlót.
(eleve a hátoldala teljesen sík volt)

banzaban 2013.04.02. 13:52:31

@proxy user: nem tetrás készülék volt?

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.04.02. 13:58:22

@banzaban: passz, ez semmit sem mond. De feltúrtam a neten minden létező helyet, még csak hasonlót sem találok. No mindegy, hagyjuk a témát, ez itt teljesen off. Ha esetleg mégis megtalálom, majd szólok. :)

2013.04.02. 14:00:01

ÖÖööö...
Hogy is kezdjem... szóval 5. éve nem vagyok fészbúkos, mert kb 8-9 hónap használat után lejött, hogy mire való ez a sz@r.
Az a helyzet, hogy akik a saját nevüket nem tudják rendesen sorba tenni (Béla Kovács még oké, de István Tamás már problémás ugyebár keresésnél) azoktól mit várjon az ember. Nem is beszélve az idióta csevegésekről, kéretlen reklámokról, nagyképűsködésekről, amik a fészen zajlanak.
A barátaimat naponta karbantartom élőben. Nem megbökök, hanem gardenpartit szervezek a nagyobb ünnepeknél, és személyesen hívom meg, nem lájkolok, hanem elmegyek a névnapjára felköszönteni, vagy ha beteg, akkor viszek neki sok gyümölcsöt, hogy gyógyuljon.
A fészbúk egy métely, tönkreteszi a világunkat. Sajnálom, hogy kevesen látjuk ezt. Szerintem ez maga a Skynet... csak még nem ébredt öntudatra.

ljubova 2013.04.02. 14:02:34

@Tomi from Space:
Ehhez nem kell neki az általad kifogásolt engedély. Egyszerű INTERNET permission-nel is annyit tölt le, amennyit akar. Azt pedig megadod minden alkalmazásnak, ami reklámot is megjelenít.

zolij 2013.04.02. 14:04:25

az Other rész már nagyon régóta létezik facebookon, kérdezd csak meg bármelyik jobban kinéző lányismerősödet, tele lesz randi felhívásokkal. Ellenben ez a x forintért berakja az üzeneted az inbox mappájába több mint aggasztó.

quadcore 2013.04.02. 14:10:24

Micsoda botrány, skandallum! Buta post. Other rész több ÉVE van, én is néha megnézem, pl. ott vettem észre, hogy valaki írta, hogy megtalálta a személyi igazolványom :) És valóban, jobb csaj ismerőseim néha ott mutogatják a vicces felszedési kísérleteket, nagyon sokan valóban csak 1-2 év után vették észre. Szóval ez a 64 Ft-os móka szerintem jó ötlet, és megéri, ha szeretnéd, hogy egy nem ismerősöd elolvassa a fontos üzeneted.

"Az érdekesség, hogy egészen eddig ezt még nem láttam, nem tapasztaltam. Küldtem már számtalan üzenetet nem barátaimnak, sőt kaptam is, azok mindenféle fennakadás nélkül lettek kézbesítve. Ezzel a mostani megoldással nem tudok mit kezdeni, pláne nem tudok azonosulni ezzel a felfogással. "
Igen, mivel BARÁTAIDNAK küldted. Pont egy bekezdéssel felette írod, hogy azoknak landol az other mappájában, akikkel semmilyen kapcsolatban nem állsz!

quadcore 2013.04.02. 14:15:19

@a_tom: Nem csak veled, mindenki mással ez van. Ha nem ismerősnek küldesz üzenetet, az nem kerül be az inboxába. Ennek előnye, hogy nem árasztanak agyon spammel, mint az iwiw-en..

Karnamantra 2013.04.02. 14:28:12

@Tomi from Space: Ezt légyszi fejtsd ki bővebben. Hiába tiltok le mindent, van, aki idegen civilként belenézhet némi pénzért? Tudsz erről valami forrást?

a_tom 2013.04.02. 14:39:59

@quadcore:
Nem vagyok ellene a spamszűrésnek, sőt! De ez nem az.
Főleg hogy külön van olyan opció hogy akarok kapni üzenetet ismeretlenektől. És emellett meg sehol nem jelzik előre, hogy anélkül hogy "én bizonyítanám ártatlanságomat" jelölgetésel meg lájkolgatással, alapból bűnözőként, spammerként állnak hozzám és megszivatnak.
Mit szólnál ha a Posta a szemétbe továbbítaná a leveleidet mostantól, mert nem regisztráltál náluk ez ellen(persze erről nem értesítenének, se előtte, se utána)?

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.04.02. 14:40:46

@Karnamantra: Az, hogy idegen civilként, kicsit erős, de ha olyan cégnél dolgozol, aminek van egy valamire való HR osztálya és ez a cég kifizeti a kívánt összeget, akkor ehhez készült accounttal azt néz meg, amit akar. Persze ezeket monitorozzák és amúgy is embere válogatja, hogy visszaél-e vele vagy sem. Általában nem szokás. Forrást nem jelölnék meg, mert nem szeretnék senkinek sem gondot okozni, de több HR-estől hallottam ezt.

pizzaboy 2013.04.02. 14:58:43

"Miközben mindenki a csütörtökön bemutatandó Facebook-telefonról beszél"

Hazugság, én nem beszélek róla.

borisz 2013.04.02. 14:59:05

@SamSem: háátszzz.
hidd el, nem mindenkinek van lehetőség gardenpartyt, meg személyesen ágyba vitt gyümölcsöt szervírozni az ismerősei számára.
nekem a családom, baráti társaságom ausztráliától floridáig szóródott szét az elmúlt 10 évben, de még akik magyarországon maradtak azok is összevissza laknak. ha nem lenne facebook kurva nehezen (értsd: nagyjából sehogy sem) tudnék velük folyamatos kapcsolatot tartani.
számomra a fészbúk nemhogy nem métely, de ajándék, amely segít egyben tartani a kis világomat.

kék megaman 2013.04.02. 15:06:02

@Tomi from Space: "azt néz meg, amit akar" beleértve a személyes levelezést is?

dr. vuvuzelafan 2013.04.02. 15:18:53

@proxy user: Az pedig nagyon a 2110-re hajaz az alapján, amit írtál. Lapos hát, enyhén domború előlap, viszonylag nagy kijelző, kihúzható antenna. Szerintem óra és naptár nem volt benne. A másik érdekes jószág abból az időből az Ericsson GH198 volt, na az az igazi "féltégla". Az átlátszó billentyűs Nokia a 1611 volt kicsit később, annak a kijelzője kisebb volt már a készülékhez viszonyítva. Én a legstrapabíróbbnak a klasszikusok közül a Nokia 3210-est tartom, a mai napig van otthon működő darab vésztartaléknak.

Lógós 2013.04.02. 15:22:11

Ingyen ebéd márpedig nem létezik! Sajnos ezért a nyomorult facebook-ért is megfizetünk. Az adatainkkal, kapcsolatrendszerünkkel, amiket önként és dalolva adunk meg. Igen, annak van igaza, aki az emberi kapcsoltait nem ezen a szennyes facebook-on ápolgatja.

samcro 2013.04.02. 15:32:06

@Tomi from Space: akárhogy is nézzük, én úgy vélem, hogy ez illegális.

Persze ha benne van felhasználói feltételekben, hogy a védett személyes adataimat a facebook harmadik személlyel megoszthatja, akkor nem az, de most nem fogom elolvasni.

HR-esek persze kutakodnak, de elvileg még a publikus adatokat sem használhatnák fel (tudom, még bilibe ér az ujjam...) Szerintem egy állás elutasításakor indokként nem szerepelhet, hogy xy közösségi oldalon talált anyagai miatt nem vettél fel az illetőt.

Nem keresek állást, de ha mégis, és kiderülne, hogy ilyen dolog miatt lettem elutasítva, azt nem hagynám annyiban.

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.04.02. 15:36:04

@dr. vuvuzelafan: hát lehet, hogy csak az időbeli távolság változtatta meg az emlékeimet. A 2110i nagyjából tényleg olyasmi.
Amit korábban 2110-es képet láttam, annak az antenna végződése egy bunkócska volt, a miénken meg csak egy gomb.
És kijelzőből jóval nagyobbra emlékeztem.
Mivel a mai napom ráment, hogy ezt keresgéljem és nem találok mást, kénytelen vagyok elkönyvelni, hogy én emlékeztem rosszul.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.04.02. 15:36:11

@samcro: Én másfél évig dolgoztam az egyik mobilszolgáltatónál, gyakorlatilag minden adatot láttam, ki, mikor, kinek mit, aztán 6 évig dolgoztam egy számlázócégnél, ahol több, mint 20 telefonos cég ügyfeleinek híváslistáját láttam, több millió emberét gyakorlatilag és hidd, el, rohadtul nem érdekelt, hogy ki-hova telefonál :) Szerintem ezzel mindenki így van, akinek tömegesen áll adat a rendelkezésére és csak az egyszeri embernek érdekes és fantasztikus, hogy megnézheti xy felfedett profilját. Ez olyan, hogy ha imádod a Snickerst és hetente egyet eszel, akkor csudifinom, de ha a Snickers-gyárban dolgoznál egy hét után már rá se bírnál nézni. Az adat pont ilyen :)

Csezso74 2013.04.02. 16:51:21

Van aki még f@szbook-otik?:)

Karnamantra 2013.04.02. 17:08:23

@Tomi from Space: Idegen civil, vagyis nem rendőr vagy katona, vagy családtag.
Ezzel az erővel bármibe beleköthet. Túl sok, túl kevés ismerős, bizonyos dolgok lájkolása (pl krisnások), akármilyen buli akármikor, ahol józanul ácsorgok csak, túl kcis, túl nagy kéró, posztolok-e a családomról, vagy nem, futóversenyekre járok stb. És mi garantálja, hogy nem él vissza vele? Ha mégis, melyik törvény véd meg?
Amúgy egy ilyen nagy cégnél én valszeg sosem fogok dolgozni, nincs olyan magas képesítésem, hogy fizessenek a fb profilomért.. de már nálunk is baj lenne belőle, szerencsére hr-esünk sincs. Szóval megáll az eszem.

Karnamantra 2013.04.02. 17:13:06

@samcro: EGyetértek, 3. fél, ez illegális. Amúgy ilyen esetben még az lenne a legtisztább, ha az elutasítás során világosan megfogalmaznák, hogy a zárt profilomban talált blablabla miatt nem vesznek fel. Így lenne fair.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2013.04.02. 17:13:34

@Tomi from Space: Mondjuk az adatbiztonság nem arról szól, hogy attól fél valaki, hogy kikerül a blikkbe a részeg fényképe 8mégis kit érdekelne), hanem arról, hogyha valami miatt rá akarnak szállni valakire, ne lehessen célzottan az ő privát adatihoz hozzáférni.

Ami pedig a FB letöltögetését illeti, egyrészt, ha szó nélkül letölthet dolgokat, az valóban betehet az adatforgalomnak, és az átlagjúzerek közül a kutya sem fogja nézni, mit engedélyez egy új frissítéssel, ami még a Google -amúgy nem túl erős - malware szűrőjén sem ment át.

Biztonsági rés, amit kreatív emberek könnyen lehet, hogy ki tudnak használni. Nem kérem.

smartdrive 2013.04.02. 17:13:57

"Szerintem egy állás elutasításakor indokként nem szerepelhet, hogy xy közösségi oldalon talált anyagai miatt nem vettél fel az illetőt."

viszont a "csak", az szerepelhet

smartdrive 2013.04.02. 17:15:46

@Karnamantra: ti most komolyan azt mondjátok, hogy létezik olyan szituáció, amikor valakit fel KELL venni? :D

(versenyszféráról beszélünk)

Julius Riviera 2013.04.02. 17:21:35

Hogy a Pofanapló napról napra egyre pofátlanabb és egyre kevésbé áttekinthető módon tolja az üzletet, nem újdonság. Lesz ez az üzleti magatartás még sokkal undorítóbb is a jövőben, ezt borítékolom. Szoktatni kell a sok fészparasztot, hogy egyre több mindent toljon ki arra a retek oldalra. Abból van a lóvé: a sok baromnak minél pontosabban targetált reklámot kell a pofájába tolni. A titkoszolgálatok munkatársai a faszukat napjában háromszor verhetik ki az örömtől, hogy ellentétben a hidegháborús évekkel, a sok baromarcú önként a legnagyobb örömmel kúr fel mindent erre a retekre, és mivel Zuki tökét is megcsavarták korábban extra jogosultságokat nyerve, nemcsak azt tudják, hogy a megfigyelni kívánt baromarc mit mikor írt, hanem azt is , hogy ez az info hogyan megy végig a kapcsolathálójában, és ezt az elemzést két kattintással nagyszámú, közös tényezők mentén definiálható csoportokra vonatkoztatva is látni tudják. Az üzleti szféra marketingmunkásai szintén a plafonig spriccelnek az örömtől, mivel ugyanezek az elemzések, amelyek komoly adatbányászati know-how-t igényeltek, két kattintásból megvannak: a baromarcúak pedig kapják a pofába a reklámot, hogy fulladjanak bele. Ez is egyre jobban fejlődni fog: minél több macskajancsi minél több szarját tárolják az adatbázisok, annál jobb lesz nekik. Ki tudja, mikor kezdenek visszaélni ezekkel az információkkal, és mikor érzi meg ezt az adott user, a mindennapi életében, a magánszférájában, tehát abban, amit nem deviáns ember már kevésbé osztana meg másokkal. Az esély megvan erre, sőt egyre jobban megvan a világ FB-centralizációjának növekedésével.

Adatvédelem kérdése: baszhatod, ez a multi ebből él, tetszik nem tetszik. Rövidesen a felhasználók egyre nagyobb köre súlyos tapasztalatokat fog szerezni arról, hogy milyen minicelebnek lenni, annak minden hátrányával és nyűgjével, és milyen mikor egy ekkora erőfölénnyel rendelkező vállakozás a legrafkósabb módon, agyonbonyolított megoldások segítségével a felhasználócskák számára eljátsza, hogy adatai biztonságban vannak, a másik oldalon pár dodóért bárkinek bármit elad, és bárki bármibe beletekinthet. Most elszakadva a hype-tól: tényleg vannak ennyire hülyék, aik bele sem gondolnak abba, hogy a személyes adataik biztonsága és egy kőkeményen profitorientált szervezet érdekei a legkevésbé sem esnek egybe? Tényleg vannak, és ezek a zombik vannak többségben, tehát a piaci alapon kontrollált személyesadat-szivattyúnagyüzem leszabályozás előtti fordulatszámon működik. Figyelem, eddigi mondanivalóm lényege a személyes hatáskör és kontroll témaköre, illetve ennek jelentős csorbulása a szolgáltatást nyújtó piaci alapú működéséből szervesen következő magatartása miatt. Tehát az FB működésének jellegéből nem is következhet más magatartás.

Technikailag van megoldás arra, hogy a felhasználók a személyes adataikat a saját hatáskörükben kezelhessék és kontrollálhassák ezekhez való hozzáférést. Természetesen ez az eljárás némiképp bonyolultabb, mint az átlag windowsparasztok, meg a különböző r=1 felhasználók ("nem kell a 'zinternet a gépre, csak a fészbúúk legyen rajta") által birtokolt informatikai szaktudásdeficit lehetővé tesz a számukra. A megoldás, amit a pofanapló, és a sok húgyagyú, "belesz@rok-hogy-mitrakokfel az-a-lényeg-hogy-lássák" által támasztott tömegigény elnyom, a Diaspora Project.

Gabking 2013.04.02. 17:29:41

@quadcore: A hozzászólásom előtt számtalan módon kipróbáltam, hogy teljesen vadidegen, ismeretlen embereknek küldjek üzenetet.. sehol máshol nem jött ez elő..

Karnamantra 2013.04.02. 17:36:19

@smartdrive: Nem érted, miről vitázunk? Nem a felvételről, meg az állásról, hanem, hogy bizonyos körülmények között ezt megengedi a facebook. Mert ha állambiztonság, és az állami titkos hacker feltöri, az még mindig oké, de EZ nem. Szerintem.

komplikato 2013.04.02. 17:37:41

@samcro: " Telefonhívások
Fotók és videók készítése
Teljes internet-hozzáférés"

Mint valaki írta már, ezekhez minden alap Andoid App-nak kell adni hozzáférést. Nem értek hozzá, de talán 1.2-es rendszertől? Vagy az is lehet mindig is volt.

beked 2013.04.03. 15:07:10

@samcro:
A képzelgésed pont olyan mint ennek a cikknek az írójáé és sok itteni hozzászólóé.
minden flash appnak kell a fotó videó készítése hozzáférés, mert csak ezzen át tudják bekapcsolni a LED-et. Ezt a néhány fejlesztő szerencsére le is írja...

Persze nem téged akarlak szidni és okoskodni sem akarok, mert én nem néztem mélyen a dolgoknak utána... De ha valaki kirak egy Posztot, akkor már vehetné a fáradtságot, hogy mélyére néz annak, amit ír és akkor talán egy kicsivel kevesebb hülyeséget ír le...

samcro 2013.04.03. 15:27:27

@komplikato: ez biztos, hogy nem így van, máris mutatok kivételt

connectbot ssh kliens:

- sd kártya tatalmának módosítása/törlése (gondolom a publikus kulcsok miatt)
- hálózati kommunikáció (teljes internet-hozzáférés)
- hálózat állapotának megtekintése
- rezgés vezérlése

se telefon, se kamera engedélye nincs.
A telefonomon jelenleg lévő Your Flashlight appnak sincs telefonhívás engedélye.

@beked:

kamera vezérlés: oké, ezen elgondolkozhattam volna, motoszkált is a fejemben, na de a telefonhívás vajon miért kell?

És ez az app csak egy példa volt. Nem gondolom, hogy rosszindulatból csinálják, mint írtam, hozzá nem értés vagy lustaság is okozhatja. Nyugi, nem vagyok összeesküvés-elmélet hívő, és az, hogy nem veszek mindent készpénznek, amit látok, vagy mondanak nekem, azt még nem nevezném képzelgésnek.

A cikk meg legalább jó vitaindító volt, egész érdekes kommentek születtek.

samcro 2013.04.03. 15:47:09

@Tomi from Space: itt nem a Facebooknál dolgozókról van szó, ők aláírnak gondolom mindenféle adatvédelmi nyilatkozatot, hogy nem használhatják fel a munkájuk során látott adatokat. Viszont a fent említett HR-es (a.k.a. 3. személy) pontosan ezt csinálja/csinálná.

Ettől függetlenül benne van a pakliban:
index.hu/tech/2010/09/16/kiskoruakat_zaklatott_a_google-alkalmazott/

"csak az egyszeri embernek érdekes és fantasztikus, hogy megnézheti xy felfedett profilját"

Nem erről van szó, hanem pont arról, amit mindenhol mondanak: a védendő adataidat rejtsd el, csinálj különböző csoportokat, ugye pont amiatt, hogy a részegen fetrengő képeidet csak a haverok lássák, ehhez képest _ha_ tényleg igaz, hogy HR-esek védett profil hozzáférést vehetnek, akkor ez egy nagy átb****-ás lenne a FB részéről.

De én akkor is kicsit kamuszagúak érzem, guglizgattam:

www.abc15.com/dpp/money/consumer/data_doctor/can-my-employer-see-my-private-facebook-posts

"Despite persistent internet rumors that employers have a secret division at Facebook that they can pay to gain access to private profiles, nothing could be further from the truth."

Persze az internet olyan, mint a statisztika, mindent be lehet vele bizonyítani, és mindennek az ellenkezőjét is :)

BA2017 2013.04.09. 20:08:50

A friendcastert feltettem....hát, szar. Elszáll rendszeresen. Marad a FB mentes telefon.

Google+
süti beállítások módosítása