Régi játék, nosztalgiára vágyó "apukáknak"

2014.03.31. 11:42 Gabking

Mindjárt negyven leszek. Ezt persze nem azért írtam le, hogy a közelgő kapuzárási pánikomra mentséggel szolgáljak, arra remélem lesz még pár évem ( de ha a feleségem is olvassa ezt a cikket, akkor drágám CSAK emiatt van otthon ennyi kütyü). Ellenben ebből az életkorból lehet arra következtetni, milyen játékok is voltak meghatározóak fiatal éveimben.

Ott voltam, amikor megszületett az RTS mint műfaj, bábáskodtam ork falu felett, a fülemben a mai napig hallom a Yes My Lord szavakat, de az első, és meghatározó játékélményem az Atreides házhoz köt.

dune2.jpg


A Dűne 2 volt az első olyan PC-s játék, amivel órákat, sőt napokat tudtam játszani, hiszen mivel ekkortájt olvastam a könyvet is, igazán meghatározó élményt nyújtott a sivatagban harcoló gyalogosok, és homokfutók, tankok látványa. Mennyit is boncolgattuk a részleteket, a kidolgozottságot


És erre most mit találok a marketen? Igen, a Dűne 2 is elérhető lett Androidra!


Tökéletesen visszaadta az eredeti élményt, hangulatot. Tableten és telefonon is telepítettem, mivel teljesen ingyenesen elérhető. (Ugyan van benne egy külön ikonsor is eldugva, ahol a most divatosan, a játékon belüli fizetéssel lehet egységeket rendelni) A színek, a grafika, a zene, mind-mind azt-az élményt hozza vissza, amit 1992-ben egyszer már átéltem!


Nem csak az élmény egyezik meg az 1992 ben megtapasztalttal, de maga a játékmenet, irányítás is. Éppen ezért ezt a játékot főleg azoknak az “örök fiataloknak” ajánlom, akik nosztalgiázni szeretnének. Mivel itt még nincs csoportos egységkijelölés, nincs billentyű parancs, egyesével kell utasítani az egységeket, és bizony az erőforrások is végesek, ellenben az elpusztított harvester helyébe automatikusan kapunk egységet. És persze a grafika is a régi, a gyalogos egységek 6 pixelnél nem állnak többől. Ellenben lehet játékállást menteni, így bármikor gond nélkül folytatható

A telepítés 23 megát foglal magában, a marketen 4.4 az értékelése, és a decemberi megjelenés óta folyamatosan frissítik. 

Mivel én mindig a “jó oldalhoz” csatlakoztam, egyértelmű volt, hogy a játékot az Atreides erők oldalán kezdtem el, és harcolom végig a Harkonenek, valamint Ordos ház ellen.


Igazi múltidéző, nosztalgia játék, ajánlom mindenkinek, aki velem egyszerre szerette meg az RTS- műfajt. 

Get it on Google Play


Címkék: játék market alkalmazások tablet android market

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr365886891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Globetrotter2014 2014.03.31. 11:51:55

Bakker ez a játék megint elvett jópár órát az életemből.

És még mindigh mennyivel jobb mint BÁRMI az androidos környezetben.

Az mondjuk kicsit a mai fejlesztőknek is ciki...

Nincs még egy akárcsak hasonló szintű androidos RTS a playen szerintem.

És jól látom hogy ez egy emulátorozott DOsos játék? Rá is kérdez az elején hogy ugye van legális másolatod a DOSos Dune2ről...

Gabking 2014.03.31. 12:34:21

@ZF2: Őszintén? Nem tudom.. ennyit nem is tököltem vele.. csak nyomtam a telepítést, amikor megláttam..:-D (és nyilván nincs legális DOS játékom )

Gabking 2014.03.31. 12:36:24

Ez akkor egy életérzés volt.. nekem is.. tényleg, akkor még a játékélmény volt a meghatározó. Ma mindent a grafikával akarnak eladni..
A legelső "multis" élményem a 386-oson a "Tank", vagy "Bomb" nevű játék volt. Nulla grafika.. Egyszerre mégis hatan játszottunk vele, az összes unokatesómmal.. egymás után..

Globetrotter2014 2014.03.31. 12:58:49

Egyébbként srűcok, ha akrtok jót az Android platformnak, érdemes lennne pár app ajánló posztot összehozni.

Nyilván a nagy pénzes zsánerek sztárjátékainak nem kell ajánló de lp a RTSnél igenis érdemes lenne keresni párat, mert sajna eléggé gyérnek tűnik a kínálat...

Globetrotter2014 2014.03.31. 13:17:43

@ZF2: a vicces az hogy a másik ilyen korretk RTS a North adn south, szintén utánérzés, de legalább egy igazi átirat és nem emuláció low res-ben.

Tivadarne Ani Kosztin 2014.03.31. 21:38:00

Nem ertek hozza... Ezert nem is jatszom...

Google+
süti beállítások módosítása