Ajándék pályák Nektek! - Dustoff Vietnam
Kezdődött az egész azzal, hogy láttam egy előzetest, az Invictus Games Kft új játékáról, a Dustoff Vietnámról. A magyar fejlesztő több alkalmazását is bemutattam már Nektek: Jewel Fight: Heroes of Legend, valamint a Miner Man.
Sajnos a megjelenés előtt nem tudtam kipróbálni, tesztet írni róla - másolás- és egyéb védelem miatt - de Kozák Tamás, a projekt felelőse örömmel vette a megkeresésem, s várta a cikket.
December 2-án késő este még szétnéztem a Play-en, s lám, ott vigyorgott a játék. Elsőként tölthettem le :-)
Másnap este tudtam csak a játékkal foglalkozni, készítgettem a screenshotokat a cikkhez, amikor beleütköztem - szinte szó szerint... - a következőbe:
Igen, jól látjátok, az első 4 pályát ha teljesítetted, s játszani akartál még, akkor a játékon belüli vásárlással megkaphattad az összes többi pályát...
Első dührohamom monológját a szerkesztőtársaim olvashatták... majd többszöri átírás után igyekeztem egy normális hangvételű levelet intézni a projekfelelőshöz.
Mi is volt ezzel az egésszel a bajom?
Azt már megszokhattuk, hogy a reklámok eltávolításáért fizetni kell 1-2 dollárt, vagy a valódi pénzünkért a játékon belül vásárolhatunk pár aranytallért (és társait), melyek elköltésével előnyökhöz jutunk. Ez volt a lusták "fegyvere", a többieknek maradt a kitartás :-)
Most pedig? Kaptam egy játékot, ami ingyenesnek volt hirdetve, s ennek ellenére csak egy demo-verzió! Ha mindezt így hirdetik, semmi okom nem lett volna a hőbörgésre, így viszont átverve éreztem magam! (Ja, s ez a... számomra... @@$@$@$@ dolog: a játékon belüli unlock... vagyis ha a következő pályák egy rakás szerencsétlenségek, akkor is ugrott a pénzed... Nem magáért a játékért fizettél... hanem kvázi a játékon belül vásároltál aranytallért... Eleddig nem találkoztam ilyesmivel, s nagyon remélem, nem is próbálják meglovagolni ezt a hullámot a kiadók...)
A játékteszt cikket tehát dobtam a sutba. Szerintem már azzal támogatok egy magyar(!) alkalmazást, ha nem fikázom nyilvánosan. Így tettem tehát most is: ha csak 500-an olvassátok, s csak 50 ember húzza le egy csillaggal az alkalmazást, szegény játék úgy eltűnik a Play bukottjai között, hogy nagyítóval kellene keresgélni.
Ment tehát az elektronikus levélváltás Tamással, akinek utolsó levele számomra lerázónak tűnt: ebben megköszönte a visszajelzésemet, megfontolják a dolgot, valamint majd írnak, ha van fejlemény.
Na, gondoltam, erről ennyit. Egyébként ha csak nálam verte volna ki a biztosítékot a fenti... egy szavam nem lehetett volna: legfeljebb annyit vethetett volna bárki a szememre, hogy öregszem, valamint nem vagyok eléggé rugalmas. :-)
De a Playen, az értékelők... Nos... kaptak a fejlesztők rendesen a fejükre - az egy csillag mellé még gyakran "kedves" szavakat is...
A fordulat napja
December 12-én érkezett egy levél:
Megfogadtuk a tanácsodat és frissítettük a játékot. Most már minden pálya elérhető ingyen.
A reklámok gyakoriságát is harmadoltuk.
Az utolsó helikopter, az utolsó fegyver(melyek nélkül szintén végigjátszható a játék) és a reklámok eltüntetése együttesen kerül immár 1 dollárba.
Üdvözlettel:
Kozák Tamás
Lássuk tehát a játékot! Csapó 2!
Helikopteres játék, ami alapvetően a Lunar Landerre (az öregebbek tapasztalt játékosok még ismerhetik) hasonlít, a vizualitást pedig a Minecraft megjelenítési módjához közelítő grafika biztosítja számunkra.
Nagyon leegyszerűsítve "csak" erről lenne szó. De ha csak erről lenne szó! :-)
A helikopterünk alapvetően mentőeszközként üzemel, a harctéren rekedt társainkat kell kimenekítenünk, vagy éppen ellopott ládát visszajuttatni a bázisra. A szitakötőink különböző férőhellyel rendelkeznek, valamint fegyverzetet lehet felpakolni rá.
Pár jó tanács:
- Érdemes odafigyelni a fizikára - elsőnek picit furcsa az irányítás, de a gyakorló pálya kétszeri teljesítését követően nem hiszem, hogy gondot fog okozni.
- A fizika rendesen visszaköszön a ládacipelésnél! Ne nagyon duhajkodjatok így!
- Ha nincs telepakolva a kopter, akkor többet kell ugye fordulni...
- A gyorsítás érdekében a bázisra visszatérve nem kell pontosan érkezned, hiszen a szerelők gyorsan megfoltozzák a sebesült helidet.
- A rakétavető oda...tesz rendesen!
(- Sikerült egyébként átfordítanom a helikoptert! Ezt azért honorálhatná a program valamivel! :-) )
A helikopter irányítása; a kihívást jelentő, kicsit feszes pályaidők; a játékhoz illő hangok, hanghatások - mind hozzájárulnak ahhoz, hogy érdemes legyen telepíteni az alkalmazást.
Amit hiányoltam: a Lunar Lander-fílinget a korlátozott üzemanyag és felhasználása éreztetné még jobban. A teljesítésekért kannákat osztana a program, amikből aztán fejleszthetnénk a kopterünket. Ilyen kannákat a játékon belül is vásárolhatnánk. Akár lehetett volna ilyen is... :)
Zárásként
Mit is mondhatnék? Énem egyik része büszkén döngeti a mellét, hogy "Tessék, így kell ezt csinálni! Elintéztem Nektek, hogy ne kelljen fizetnetek, sarkítva: kaptok Tőlem egy ingyenes játékot! :-)"
A kezdeti fizetős módhoz képest tehát így már felfoghatjuk ajándéknak is ezt a játékot! :-)
Az énem másik része pedig azon gondolkozik, hogy miért nem lehet az élet egyéb területén is normális párbeszédet folytatni? Olyan nehéz lenne elismerni, ha valami hibás, nem megfelelően működik, s ezen pedig a visszajelzések alapján változtatni...?
Remélem, jövőre az élet mind több és több területén lehet elérni hasonló eredményt :-)
Köszönet még egyszer az Invictus-nak, valamint Kozák Tamásnak! Jöhet a következő játék!
Ha szeretnél még ajándékot, látogass el a Nagy téli kincskereső játékunk oldalára!
A tét: 40000 forintos ajándékutalvány!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
][-][alo 2014.12.15. 16:20:32
Ha valakinek sikerült már - ne tartsa magában megosztani! :)