Vodafone ReadyPay

Informatikus korom hajnalán az azóta megszűnt MATCH szupermarket hálózatnál kezdtem a pályafutásomat, ahol adminisztrátor voltam. Akkoriban 2001-et írtunk és az internetezés még mondhatni gyerekcipőben járt itthon, de már akkor is voltak online rendszerek, melynek hála a bolt számítógépei a neten keresztül kommunikáltak a központtal. Egész nap ment az információcsere a kemény 64K-s vonalon (ráaggatva legalább 5 desktop PC-vel, a sebesség ebből már ki is található, hogy milyen gyors volt... :) ). A sebesség mellett viszont volt egy másik nagy probléma: Az OTP terminál egy osztott telefonvonalat kapott, ergó ha a műszakvezető délután rácsimpaszkodott a telefonra, hogy felhívja a családot és megkérdezze, hogy mit vigyen haza a boltból, addig a boltban megállt az élet és nem lehetett kártyával fizetni. A tapasztalt pénztárosok ilyenkor berohantak a raktárba és szóltak a "Józsinak", hogy tegye már le, mert a vevő fizetne...

 

creditcard.jpg

 

Aztán szép lassan telt az idő, megnőttek a sávszélességek és megsokszorozódtak a telefonvonalak és már csak a bekötés, üzembe helyezés, üzemeltetés volt problémás, a párhuzamos vonalak, mint problémaforrások megszűntek létezni. Gondolhatnánk, hogy innen már nem is lehetne egyszerűsíteni, pedig a válasz egy nagyon nagy "de", amit a Vodafone hozott el hozzánk a Vodafone ReadyPay szolgáltatás keretében.

 

 

A ReadyPay mindenkinek jó, aki szeretné lehetővé tenni, hogy kártyával vagy mobillal fizethessenek nála az ügyfelei. Mindezt meg lehet tenni anélkül, hogy 3 féle szakember ütné át a falat és kötne be hozzánk legalább 30 méternyi drótot és kérne mellé 3 konnektor aljzatot a különböző eszközöknek. A ReadyPay-hez nem kell más, csak egy okoseszközre telepített ReadyPay alkalmazás (ezen az eszközön keresztül fog kommunikálni a kártyaolvasó terminál a Világhálóval), kell egy terminál és ennyi. A terminált és a telefon/tablet-et bluetooth kapcsolattal lehet összekötni egymással, ha pedig a vevő szeretné kiegyenlíteni a ceh-et, nincs más dolgunk, mint a mobileszközben megadni a fizetendő összeget és máris lehúzható a kártya, vagy indítható a mobilfizetés a terminálon keresztül. Ha szeretnénk nyugtát adni, a vásárló email címének megadásával tehetjük meg, amire a tranzakció létrejötte után az alkalmazás elküldi az elektronikus nyugtát. Visszagondolva a 2000-es évekre és az akkor átélt bankkártyás-telefonvonalas gyötrelmekre, ennél jobban tényleg nem lehet már egyszerűsíteni a kártyás fizetést. Ami a legjobb, hogy semmilyen szerelés, plusz vonal, szakember nem kell hozzá és az eddig megoldásokkal ellentétben rendkívül költséghatékony is a módszer, hiszen a beruházási költsége mindössze 4.990 Ft, úgyhogy akinél még nem él a kártyás fizetés, de sokan keresik rajta, ne menjen tovább, itt a megoldás :) A szolgáltatásról bővebben ezen az oldalon olvashattok.


Címkék: vodafone readypay

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr918793148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.09.24. 07:08:41

te valami kisfiú lehetsz, 2001 előtt jó pár évvel interneteztem már

Google+
süti beállítások módosítása