Telenor Vs. Telekom: Az egyik a magyar munkaadók szégyene

2016.12.03. 17:22 Tomi from Space

A mai napom egy részét mobilos ügyintézésre kellett szánnom: Az ezeréves számom bevittem az előző munkaadóm flottájába, amit munkahelyváltás miatt ki kellett onnan hoznom, aztán mivel a Telenorral évek óta tele a hócipőm, ezért a Telekomhoz való áthordozást is el kellett intéznem. Az egész procedúra kb. 1 óra 15 percet vett igénybe, amit ha azt nézek, hogy szombat délután sikerült véghezvinnem, úgy, hogy két ügyfélszolgálaton is kellett ügyintéznem, igazán példás, valami viszont mégsem klappol, de vajon mi az?

sorbanallas.jpg

Ugyan a móka második állomása volt a Telekom, mégis Velük kezdem. Mammut I, csak hogy kicsit konkrétabb legyen a helyszín. Bementem, az ügyfélkiszolgáló rendszerből kértem egy sorszámot (új ügyfél ügyintézésre). Kimondottan sokan voltak, gondoltam, hogy itt legalább 1 órát el fogok cseszni az életemből. Nem így lett, 10 perc kényelmes ücsörgés után felvillant a sorszámom és már intézhettem is az új előfizetésem. Az ügyintéző srác nagyon kedves volt, azonnal poénkodósra vettük a figurát és úgy csináltunk mindent, mintha ezer éve ismernénk egymást. A folyamat közben - anélkül, hogy megakasztottuk volna és feltartottunk volna vele bárkit is - jókat cseverésztünk és a számhordozás / új ügyfél létrehozás kb. 15 perc alatt lezajlott. Tényleg jól éreztem magam, nem éreztem tehernek magam a Ügyfélszolgálatos számára, mondhatni egy élmény volt legalább 2 évre igába hajtani a fejem. A cikk szempontjából most jön a lényegi rész: az Ügyfélszolgálatos egy széken ült és egy kifejezetten nagy monitoron intézte az adatbeviteli részt, gyorsan és hatékonyan dolgozott és bár nem a világ legkényelmesebb székén ült, de legalább ült és lehetősége volt arra, hogy lássa normálisan azt, amit csinálnia kell. A végén előkerült egy tablet, amin elvégeztem az aláírást, a kezembe nyomtak egy SIM kártyát és mehettem utamra. Egy darab papírt nem kaptam, ami számomra pozitívum, mert bár nem vagyok kifejezetten zöld, de már engem is zavar, ha tök fölöslegesen nyomnak papírokat a kezembe. Az ügyfélszolgálat design-ja egyébként elég komor volt számomra, de a sok munkaállomás és segítőkész dolgozók ezt hamar feledtették és tényleg gyors és korrekt kiszolgálásban volt részem ráadásul úgy, hogy láttam rajtuk, hogy ha nem is élvezik a munkát, de azért relatíve megfelelő körülmények között végezhetik azt. Az viszont fura volt, hogy én nem ülhettem le, ennél kicsit többet vártam, de azt a 10 perc ácsingózást végül is kibírtam, bár a 100 kilómmal annyira nem kényelmes valljuk be.

elegedett.jpg

Most pedig kanyarodjunk az ultra high-tech sci-fi Telenorhoz, ahol az egész ügyletet kezdtem. Kívülről csilli-villi ügyfélszolgálat, tiszta 2030 Űr Odüsszeia 4. Az egész üzlet több áramot fogyaszthat egy nap alatt, mint én egész évben, itt már bukott is a "zöldség". Bementem és elkezdtem keresni a sorszámhúzót, de sehol sem találtam. Egyszer csak odajött egy roppant kedves és mosolygós lány (instant love) és megkérdezte a nevem. Mondtam zavarodottságomban, hogy Tamás vagyok (mindig Tominak hívatom magam) és néztem csodálkozva, hogy miért fontos ez. Látta rajtam, hogy nem értem a helyzetet, úgyhogy a kérdéseimnek elébe menve elmondta, hogy azért kell a név, hogy beírja a besoroló rendszerbe, amiből majd név szerint fognak szólítani engem. Aztán odament egy hatalmas képernyőhöz, ahova szépen beírta a nevem. Vagyis írta volna, mert egy Tamás már volt a queu-ban, más név kell. Elmondtam a teljes nevem, amit szépen beírt Arial fonttal 150-es méretben, hogy mindenki jól lássa. Nesze Neked privacy. Aztán 10 perc várakozás után jött egy srác, aki minden férfit körbekérdezett, hogy Ő-e a Tamás, mígnem végül egymásra találtunk és kezdődhetett az ügyintézés. Számomra fontosak a folyamatok és már itt fogtam a fejem, hogy két ember kell ahhoz, hogy egyáltalán eljussak oda, hogy ügyet intézzek. A Telekomnál mindehhez elég volt megnyomnom egy gombot és senki nem kapta meg a vásárlók közül a személyes adataimat. Mivel az ex-cégem kiemelt ügyfél, ezért kiemelt ügyfélszolgálaton tudtam csak elvégezni az átírási procedúrát. Ha a Dzsunka Bt.-nél lett volna a számom, akkor bárhol átírathatom, de a kiemelt ügyfél annyira kiemelt, hogy át kell utaznia a várost egy kiemelt ügyfélszolgálatért...Ezek hülyék, komolyan. Na mindegy, elkezdődött az átírás. Az ügyfélszolgálatos srác itt is baromi jó fej volt, egyből lepacsiztunk, pláne, hogy anno lehúztam én is majd' 2 évet a Telenor egyik belső ügyfélszolgálatán, úgyhogy közös téma is volt egyből. A srácnak egy 10"-os tableten kellett dolgoznia, annyi könnyítéssel, hogy rá volt dobva egy billentyűzet és egy egér. A tablet kijelzője hál' istennek glare type volt, úgyhogy a létező összes neon fényét az ügyintéző szemébe verte vissza, aki amellett, hogy alig látott valamit a csöppnyi kijelzőn, mindezt úgy nyomta végig, hogy nem volt széke, amire leülhet. Nem csak Neki, a front-endesek közül senkinek. Persze nekem sem -a kiemelt ügyfélnek - de pont leszartam, nem fogok úgy ücsörögni, hogy közben az ügyintézőnek állnia kell. A procedúra kifejezetten hosszú ideig tartott, számtalanszor be kellett írni ismét az adataimat, a végére konkrétan már fejből tudta a születési dátumomat. Miután megvolt a 20 percnyi gépelés (ráadásul úgy, hogy vakon gépelt és baromi gyorsan), kaptam legalább 10 oldalnyi papírt, amit ahogy hazaértem, ki is vágtam a szemétbe, Zöldség mínusz 2 pont. A hosszadalmas átírás alatt Anyum egy puffon ülve várt rám. Az engem még az elején fogadó lány odament hozzá félidőben és vitt Neki egy fél literes ásványvizet, ami nagyon szép gesztus volt. Most mondhatnám, hogy mekkora jó fej a Telenor, hogy ilyenkre is gondol, de nem, az ilyen megoldások abszolút a dolgozókon múlnak, nem a cégen... Ezt a kedvességet napi 11 órában nyomni, le a kalappal előttetek lányok és fiúk, komolyan!

mvp.jpg

Az meg tényleg szégyen, hogy milyen munkakörülményeket és folyamatokat biztosít a Telenor. Se leülni nem tudnak a dolgozók, se normális munkaeszközt nem kapnak, az egész ügyfélszolgálat arról szólt, hogy a 10 percre betérő magamfajta hülyéket elvarázsolja és kicsit a jövőbe repítse. Namost, ha ez a jövő, akkor a Norvég cégnél 2 év múlva senki sem fog dolgozni, ezt garantálom. Az is jól látszott, hogy a Telekom ügyfélszolgálata tele volt, de a Telenoréban lézengtek az emberek. Ennek nem volt más oka, mint az ügyfélszám, ha annyi ember lett volna a Telenornál, mint a Telekomnál, akkor a nyakatekert folyamatok miatt még most is ott ülnék. Izé, állnék. Nem tagadom, hogy az elmúlt években tele lett a tököm a köcsög munkaadókkal és egyre hevesebben kelek ki magamból, ha ilyeneket látok és ami ma fogadott az tényleg felháborító volt számomra. A Telenor összeteheti a két kezét, hogy ilyen "megoldások" mellett ezek a fiatalok ennyire lelkesen és odaadóan dolgoznak az ügyfelekért, még akkor is, ha kapásból elmondja (mint ahogy én is tettem), hogy csak azért jött be, hogy elvigye végre innen a számát. Anno amikor a megboldogult Pannon GSM-ben dolgoztam Budaörsön volt még a telep, ami megint csak nettó kibaszás volt az alkalmazottakkal, nah azóta Törökbálintig repültek, ami végképp megmutatja, hogy semmibe veszik az emberek szerepét a cég életében, hiszen már Budaörsre kijárni is mínusz 2-2,5 órát jelentett egy napból, amit nem fizettek ki természetesen, hanem nekünk kellett benyelni.

merges.jpg

Ez a cikk tehát nem más, mint egy vaskos panasz. Magamtól írtam, magamtól jöttem rá, magam láttam. Nem kért meg egy dolgozó sem rá, nem utalt rá és nem tanúsított olyan magatartást, amiből ez a cikk születhetett volna, úgyhogy ha a drágalátos Telenornál olvassa ezt valaki, ne azzal kezdje, hogy a dolgozókat kezdi vegzálni és kérdezgetni, mert nekik semmi közük ehhez az egészhez. Ők nagyon kedvesek, aranyosak és odaadóak voltak, imádtam őket. Ha lenne egy ügyfélszolgálatom, ma este már az én cégemnél írnák alá a munkaszerződést és megbecsülném és szeretném őket (főleg a lányt, aki fogadott és elkérte a nevem). Kedves Telenor: összeteheted a két kezed, hogy ilyen kvalitású emberek még hajlandóak dolgozni neked.

Szégyelld magad!


Címkék: telekom telenor

A bejegyzés trackback címe:

http://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr6812019217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.12.03. 18:55:38

Telenor... azt hiszem, egy hónapig voltam ügyfelük. Pedig ők akkor zöldültek: a csekken fizetőket magasabb havidíjjal büntették.

Róka Sarki · http://sarkiroka.hu 2016.12.05. 09:40:55

elmesélem én is a telekomos élményem: készüléket vittem volna vissza garira. mivel nem új készüléket akartam venni, vagy új előfizetést akartam, ezért a totemoszlopos sorszámos várakozás jó fél órás volt. de ez mindenhol így van, aki pénzt hoz azt gyorsabban kell kiszolgálni, mint azt aki reklamál, hiszen az pénzt visz.
na de sorra kerültem nem egész fél óra alatt. de nagyon barátságosan kideritették hogy nekem készülékbiztosításom van, és intézzem azzal, mert az gyorsabb és kényelmesebb nekem. hát jó. megpróbáltam, de azok elhajtottak azzal hogy a biztositás lopásra meg törésre vonatkozik, az hogy az akku gyorsan merül (pár perc alatt) arra nem.
második körben szintén kivárva a hasonló sort, elhajtottak hogy jajj hát tényleg, arr anme jó a biztosítás, de a márkaszervizben jobban járok. szóval vigyem ki a halál f*szára, és akkor 1-2 nap alatt megoldják. még jó hogy előtte telefonon meg akartam beszélni a dolgot, mert megmondták hogy ők a telekommal szerződtek, magánszemélyként ne vigyek nekik semmi sz*rt.
harmadik körre már azzal mentem hogy az első két opciót hagyjuk, és én itt és most le fogom adni a készülékem, mindenképpen. rendben, 10 perc papirmunka után (nem lehetett értesités számnak megadni a céges telefonomat, wtf) leadtam. mondták hogy 2 hét. majd 3,5 hét után bementem, mert nem szóltak. a kiscsaj még új volt, nagyon kedves, közölte hogy már itt a készülék, és ki is adta. aztán kiderült hogy más hiba lett a készülékben a javitással együtt, ezért másnap mentem ismét
tehát negyedik alkalommal nem fogadták be a készülékemet, mert az a rendszerük szerint még náluk van ezért nem tudják befogadni ismét, várja vele egy hetet...
ha nem lett volna hűségszerződésem, akkor ott helyben rájuk borítom a bilit.

addig szép minden, ameddig a pénzt viszed hozzájuk, amikor reklamálsz, vagy lemondasz, az bizony hosszú fájdalmas út.

pár évvel ezelőtt ugyanígy a telekomnál akartam internetelőfizetést lemondani. azért is kétszer kellett bemenni, majd amikor tisztáztunk mindent, hogy már nincs semmiféle viszony köztünk, csak kiküldtek még egy csekket valami fél hónapról...

Google+