A Telekom kiütéses győzelmet aratott - saját magán
Az elmúlt napokban minden hírt túlszárnyalt a BKK online jegye körül kitört botrány, ami - nem hiszem, hogy csak nálam - de alapjaiban rengette meg a bizalmat a T-csoport iránt. A balhé részleteibe nem mennék bele, mert mindenki rongyosra olvashatta az internetet a témában, inkább térjünk ki arra, hogy Magyarország egyik (vagy ha nem a legnagyobb) mobil és informatika szolgáltatója olyan szintű tudáshiányban szenved, hogy a működése nem csak önmagára, de már ránk is veszélyes.
Újabb etikus hekker borult ki a szekrényből
Ma olvastam az Index-en, hogy nem csak a 18 éves hobbiszakival gyűlt meg a baja a T-nek, hanem egy másik lelkes programozóval is, aki lazán besétált az informatiki rendszerekbe (bővebben itt). A T jó szokásához híven Rá is kihívta a rendőröket, akik nem csak a srác, de a rokonság összes lakását átkutatták.
Szakemberek nincsenek, kontárok még vannak
Mindkét eset jól példázza, hogy súlyos bajok vannak a T-nél. Jómagam 8 évig tesztelőként dolgoztam és noha már több éve a médiát koptatom, a mai napig imádok bugokat keresni. A BKK online jegyrendeszéről üvöltött, hogy nem tesztelték le, már a GUI visított a hibáktól és sejthető volt, hogy a mögöttes tartalom sem lesz egy NASA-szintű kód, ami később be is igazolódott. Az ügyet súlyosbítja, hogy hazánk legnagyobb informatikai szolgáltatójáról beszélünk, aki két kézzel futkos a munkaerő után évek óta, de mint a mellékelt ábra is mutatja, aki sokat markol keveset fog.
Nem a zsemle kicsi, hanem a pofád nagy
Ez a kis címecske jól reprezentálja a T munkaerőpiaci hozzáállását. Csúcstudású és csúcsteljesítményű, németül beszélő szakemberekre vadászik, akiket a mai napig nem hajlandó megfizetni. A ma napvilágot látott etikus hekkernek sem akart fizetni annyit, amennyit az ésszerűnek tartott volna, pedig nem egy webshop GUI teszteléséről volt éppen szó, hanem a belső rendszerek sebezhetőségéről. Anno én is jelentkeztem a T-hez a saját munkakörömben (social media manager), de a kért pénz alapján vissza se hívtak, pedig európai szinten nem kértem őrületen sokat ahhoz mérten, hogy kenem--vágom a szakmát és elég patinás referenciákkal rendelkezem. A T is csak egy számlagyár: inkább kiadja egy alvállalkozónak 6-8-szoros áron, csak ki tudja számlázni és le tudja írni azt. A szakemberek is lepattannak róla emiatt, egyszerűen jobban esik a haverokba tolni a pénzt a vezetőknek, mintsem stabilizálni a saját tudását. Sajnos nem egy ilyen "projectben" vettem már részt, ahol a kapzsiságon és nemtörődömségen úszott el az egész és borzasztó szomorú látni, hogy már nem csak a stadion, autópálya és egyéb építések közé ékelte be magát ez a hozzáállás és maffiamódszer, de már az informatikába is.
A Kürt a következő
A BKK-s rendszerre visszatérve: A Kürt neve is felmerült, mint auditor, de a cég széttárta a kezét és azt mondta, hogy Ő bizony ezzel a rendszerrel még nem kezdett semmit. A szög közben kibújt a zsákból és kiderült, hogy magára az auditra 234 millió forint KÖZPÉNZT fognak elszórni. Ha egy átlagos, megfizetett, magyar informatikust nézek és átlagolok (legyen benne egy tesztelő, egy business analyst meg egy fejlesztő), akkor a havi fizetés olyan 500 ezerre jön ki. Járulékokkal együtt legyen 900 és vegyük úgy, hogy a főnökség is rárak 100 ezer forint hasznot / hó arra a szerencsétlenre. A Kürt ezzel a számítással 234 hónapnyi munkával auditál egy rendszert. Ha ezt elosztom ötfelé és beveszek 2 tesztelőt, 1 BA-t és 2 fejlesztőt, akkor ez a szám már 46 hónapra, azaz majdnem 4 évre csökken! Igaz, hogy ennyi idő alatt le le is lehet fejleszteni ezt a rendszert a fent említett 5 fős brigáddal és akkor is keresett még rajta a cégtulaj majdnem 5 millió forintot, de a Kürtnek ez a lóvé csak egy auditra elég, köszönjük!
Lopják az adatainkat, a jövőnket, az egészségünket és a szabadságunkat
Jól látszik, hogy a magyarok elől gyakorlatilag úgy kirángattak már mindent, hogy csoda, hogy még mozdulni lehet ebben az országban. Jah, nem. A diktatúra felé rohanó trendnek még mindig tud hova eszkalálódni, hiszen ma már ott tartunk, hogy patinásnak vélt informatikai cégek a kormánnyal közösen lopnak el milliárdokat és aki teljesen jó szándékkal köp bele ebbe a levesbe, azt egyszerűen bűnözőként kezelik. Persze erről mi is tehetünk, mert egyszerűen hagyjuk. És vajon ki lesz a következő? Talán én, mert megírtam ezt a posztot.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
zolij 2017.07.26. 12:08:28
droctor (törölt) 2017.07.26. 12:09:28
Nakhchivan 2017.07.26. 12:17:13
zolij 2017.07.26. 12:25:01
Peetee 2017.07.26. 12:41:41
Netuddki. 2017.07.26. 15:35:00
Azért ez az összeg is érdekes. Nem inkább 1234 millió forint lesz az?
Muad\\\'Dib 2017.07.26. 15:38:59
"...Ha egy átlagos, megfizetett, magyar informatikust nézek és átlagolok (legyen benne egy tesztelő, egy business analyst meg egy fejlesztő), akkor a havi fizetés olyan 500 ezerre jön ki. Járulékokkal együtt legyen 900 és vegyük úgy, hogy a főnökség is rárak 100 ezer forint hasznot / hó arra a szerencsétlenre. A Kürt ezzel a számítással 234 hónapnyi munkával auditál egy rendszert..."
Ugye ez most valami kibas*ott nagy vicc?
Amúgy a cikk többi részével egyetértek.
Szelid sunmalac 2017.07.26. 15:39:17
rot weisses Partybus 2017.07.26. 15:39:46
Nem hiszem, hogy az utóbbi 8 évben ez drámaian az ellenkezöjére fordult volna...
Szelid sunmalac 2017.07.26. 15:43:37
rot weisses Partybus 2017.07.26. 15:43:44
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2017.07.26. 15:46:27
@rot weisses Partybus: Engem mondhatni nem zavar, hogy "lopnak", megszoktam a munkásságom alatt. A dühítő az, hogy a szerencsétlen dolgozóknak annyit nem hagynak, hogy az nyugodtan és normálisan megéljen belőle és néha fusson Neki egy nyaralásra, új kocsira, urambocsá 10 év alatt tudjon venni egy normális házat. Ez a baromi frusztráló. Remélem lesz egyszer itthon egy felkelés és 2-3 hónapig minden értelmiségi otthon marad és 3 hónap után visszamegy majd a helyére európai bérért dolgozni...
2017.07.26. 15:49:15
Netuddki. 2017.07.26. 15:49:17
Netuddki. 2017.07.26. 15:50:30
parrre 2017.07.26. 15:51:16
Muad\\\'Dib 2017.07.26. 15:55:04
Akkor nagyon rossz számítás lebeg a szemed előtt. Ebben nincsenek benne a felhasznált hw és sw elemek kalkulációi, rezsiköltségek, utazási költségek, stb...stb...
rot weisses Partybus 2017.07.26. 15:57:04
Ha nem lopna, akkor maradna pénz a kasszában, akkor lenne rendes költségvetés, akkor tényleg annyi embert lehetne alkalmazni, amennyi a munka elvégzéséhez tényleg kell, és olyan tudásúakat, akik azt meg is tudják csinálni, akkor ki lehetne fizetni a túlórákat, a hétvégéket, stb...
De mivel ök ellopják a nagyját, ezért születnek olyan projektek, mint ez a BKK-s sztori is. És ebben a végén ki lesz a fekete seggü? Hát persze, hogy a szerencsétlen projekt team. Ök lesznek kirúgva, nekik nem fizetik ki az utolsó számláikat, ök nem kapnak bónuszt.
Egy nagyon fontos dolgot meg kellene végre tanulni: ha a cégnek jól megy, akkor az alkalmazottaknak is. De ha az alkalmazottak szétlopják a céget, akkor 1. annak híre megy 2. a cég belebukik. És ha belebukik a cég, akkor a dolgozóknak sem fog utána jól menni, nekik sem lesz munkahelyük. És persze aki az olyan helyröl jön, ahol a dolgozók a bukásba lopták a céget, azokat más cégek sem szívesen alkalmazzák késöbb. Normális világban ennek így kellene lennie... Normális világban... No ezért sem vagyok már a magyar IT szakma része.
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2017.07.26. 15:59:37
@rot weisses Partybus: Sajnos a hülye magyar munkavállaló így lett szocializálva. Én is. És ebből csak közös erővel tudunk kimászni, egyszerre, együtt, máshogy nem.
Szelid sunmalac 2017.07.26. 16:20:40
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2017.07.26. 16:28:56
Szelid sunmalac 2017.07.26. 16:36:05
Szelid sunmalac 2017.07.26. 16:37:21
gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2017.07.26. 16:57:23
gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2017.07.26. 16:58:08
gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2017.07.26. 17:01:06
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2017.07.26. 17:01:22
Egy munkavállalónak tudod mire van szüksége?
- Egy normális eszközre, amin tud dolgozni
- Egy helyre, ahol tud dolgozni
- Annyi fizetésre, hogy normálisan megéljen és fájdalom nélkül jusson a szórakozásra is (ez a magyar munkahelyek 98%-án NEM teljesül).
A CEO-knak tudod mire van szüksége?
- Olcsó munkaerőre, akit le lehet húzni a végtelenségig
- Egy helyre, ahova be tud menni. Legyen szép, legyen patinás, mutasson jól a fényképeken, legyen menő helyen, hogy lehessen vele fancy-zgetni a többi CEO-nak
- Luxus autóra, amivel munkába járhat
- A teljes Apple termékpalettára, úgy, hogy mindegyikből legalább 2 darab legyen
- Villára
- Hajóra, jacht-ra, akármire
- Luxus nyaralásra a Bahamákon
Nyugodtan tombolhatsz, hogy fingom sincs a költségekről, de ha én a saját eszközömmel, a saját lakásomban a saját kontómra tudok úgy minőségi munkát produkálni, hogy közben elégedett vagyok, akkor ezt egy cégnek is meg kellene tudnia oldania anélkül, hogy az égvilágon mindenkit átbasz és lehúz a saját ügymenetében.
Tudod dolgoztam olyan cégnél, ami a CsodaParkban működött, 3 havonta rakták alánk a 3-400.000 forintos ergonómikus székeket, jöttek az iroda design-erek félévente, hogy átszínezzék a falakat mert változik a trend és ömlött a lóvé mindenféle faszságra, amire nem sajnálták. Egyedül egy fájó pont volt mindig és az nem volt más, mint a munkavállaló. Ha annak kellett valami, netalántán fizetés emelést kért, akkor egyből szívta a fogát mindenki. Tudod eljön majd az az idő, amikor a magas lóról le kell szállni, mert mindenki elmegy inkább magánba dolgozni, hogy saját magának termelje a pénzt és nem a CEO fajtáknak...
Sajnálom, hogy megbántottalak. Én a senki. A munkásosztály. Viszlát! ;)
Thera 2017.07.26. 17:02:45
A cikk első felében leíródik hogy milyen smucig a T csoport a fejlesztőivel. Majd a második felében 500eFt van kalkulálva egy szakértő bérére főleg biztonsági területen.
Továbbá a számolásból hiányzik a presales/ajánlatadás költsége ami a legtöbb hasonló projectnél a műszaki költségek kb fele:
Meg kell irni 3 ajánlatot hogy egy tender elhozzon az ember.
Szóval kicsit ha van rajta sapka, ha nincs rajta sapka szagú a cikk.
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2017.07.26. 17:11:10
Sean MacTíre 2017.07.26. 17:21:47
Thera 2017.07.26. 17:36:21
@Tomi from Space: Ebben tévedsz. Lehet hogy le van zsirozva, de meg kell irni attól az anyagot, és kell a megrendelőnek 2-3 ajánlat, hogy odaadhassa a kedvencének.
Ha meg meg kell irni, nem fogják a mérnök orrára kötni hogy le van e zsirozva és ha nem milyen irányban. Szóval kb 3 tenderből lesz 1 ügyfél jó esetben, és az idő. Szintén a létszám pl biztonság területén az őszvégi auditok miatt nagyobbnak kell lenni mint a nyári uborkaszezonban, és annak is valaki megfizeti az árát.
És nincs olyan hogy benyeli. Ha a piaci ára a szakértőnek 1-1.5m bruttónak megfelelő jövedelem per év, akkor nem tud a megrendelő a minőségen spórolás nélkül spórolni.
munkanélküli informatikus 2017.07.26. 17:38:27
Hibás számítás. A helyes levezetés a következő:
- a 234mFt-ból lejön az ÁFA, marad 184mFt
- minden állami pénz felét ürgebőrbe varrva be kell csúsztatni a minisztérium hátsó pinceablakán, tehát marad 92mFt
- az összeg mondjuk felét elnyeli a cég fenntartása és nyeresége, tehát bérköltségre marad 46 millió forint, 12 hónapra elosztva 3,8 millió / hónap
Ebből az összegből kell fizetni az auditot végző csapatot. Mivel egy elfogadható szakember havi bérköltségét 1 millió körülire saccolom, ez 3,8 darab szakembert jelent, ami hihető mennyiség, szóvak a 234 milliós összeg ezen a Magyarországon teljesen reálisnak tekinthető.
Thera 2017.07.26. 17:41:12
gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2017.07.26. 17:41:49
gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2017.07.26. 17:52:26
Többek között ezért teljesen értelmetlen az alkalmazottak béréből kiindulni, pl az nem számol a utilizációval (egy programozót nem lehet 100%-kal eladni, 75 már extrém soknak számít, belepusztul a csávó, nem is szokták. Inkább a 70% a reális, ha azt akarod, hogy képezze is magát. Szabira is szokott menni.)
Eleve elég nehéz fejlesztőt vagy tanácsadót, főleg seniort, felvenni, a legtöbben projektre vállalkoznak/unk. Ha mégse, akkor baromi drága.
Támogatási időszakban készenlét árazása tök máshogy megy, stb.
Szóval nagyon naiv ez az itt alkalmazott gondolkodásmód.
Amúgy a pre-sales nem hiszem, hogy itt a fele lett volna, de 10-15% simán, és azt elfelejtetik az efféle hozzáértők, hogy a presalest csak a nyertes tudja érvényesíteni, a többieknek bukó.
Azon kívül normális cég számol contingency-t is, Magyarországon állami szektorban 20% alatt öngyilkosság vállalni bármit.
gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2017.07.26. 18:08:47
Azt a projektet el is kell adni, a sales is pénzbe kerül.
Garanciára is az ember félrerak.
Nagy projekt esetén projektbiztosítás, főleg, ha auditor az ember.
Egy nagy cégnek vannak HR, Pénzügy, stb. osztályai, azokat is fizetni kell.
A projekt nem az elején fizet, ezért finanszírozni is kell valamiből. Annak is van költsége, nem is kevés.
Vezetni is kell a céget, a menedzsmentnek is van költsége. Mint kiderült, a bloggernek ez különösen fáj, de ettől még magától nem fog működni a cég.
Közterhei is vannak (nyereségadó, iparűzési adó, stb.)
Amortizációs költség.
Ferenc Cserepkei 2017.07.26. 18:17:10
Ami ebben az országban zajlik az minden szinten szánalmas. A hegymenet jól fokumentàlja, hogy ez egy legalább 150 éves nemezis...
kincsőrző 2017.07.26. 18:20:12
Szelid sunmalac 2017.07.26. 18:22:34
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.26. 18:23:45
gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2017.07.26. 18:24:45
Az, hogy ezt megelőzően a T alkalmaz - e a saját belső ellenőrzésére egy további auditort, az ő dolga, és erről valóban nem is kell tudni (lásd, ahogy te is írtad, there is no fight club).
gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2017.07.26. 18:26:56
Nyilván,teljes joggal.
Arra vonatkozott, amit írtam, hogy a blogger kolléga 500eFt-ért vízionált ilyet a postban.
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2017.07.26. 18:40:58
Értem amit írtok és teljesen jogos, csak akkor azt magyarázd meg nekem kérlek, hogy:
Magyarországon miért nincs olyan, hogy KÖZÉPOSZTÁLY?
Külföldön meg, ahol hasonló költségekkel állnak szemben a cégek, miért van egy nagyon erős KÖZÉPOSZTÁLY?
És miért megy ki évente több százezer magyar, hogy külföldön, hasonló berendezkedésű cégeknél dolgozva KÖZÉPOSZTÁLY lehessenek, akár még csak egy takarítóként is?
Várj, segítek egy plusz kérdéssel: Netalán tán azért, mert itt a felső vezetés és a politikusok mindent ELLOPNAK és nem adnak belőle semmit a munkavállalóknak?
Szelid sunmalac 2017.07.26. 18:44:55
gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2017.07.26. 19:00:04
A felsővezetés a tulajdonostól tud lopni, a munkavállalótól nem, mivel a munkavállaló nem rendelkezik azokkal a javakkal, amiket a menedzsment menedzsel.
A munkavállalót kihasználni, kizsigerelni tudja, ha az hagyja magát.
Mondjuk pont az IT szektorban nem annyira hagyja.
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2017.07.26. 19:14:24
@gusthy1: Amennyiben ez közpénzből megy, akkor máris lopás. Márpedig itthon minden ilyen trükköt abból oldanak meg.
gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2017.07.26. 19:25:53
Mint többen kiszámítottuk, ez az árazás, a mai piaci viszonyok között teljesen reális.
A cikk így nem szól semmiről, azon kívül, hogy "azok ott fent szemetek", de ez az az attitűd, amitől itt tartunk, ahol.
Tettél - teszel valamit, hogy ne igy legyen? Csinálsz egy IT tanácsadó céget? Politizálsz aktívan, hogy normális közélet legyen?
Kérsz blokkot a fagyisnál?
Minden jövedelem után adózol?
Sose gyorshajtottál?
Vagy csak a hőzöngés van?
Az "amennyiben közpénzből van, akkor loptak" se igaz, akkor se a munkavállalótól, hanem az adófizetőtől loptak.
Nem, nem erről szól a cikk. Nem szól semmiről.
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2017.07.26. 19:27:47
Te mit tettél azok kívül, hogy azokat szapulod, akik a saját, bármilyen eszközükkel is, de próbálnak tenni valamit? :)
Petoeffy János 2017.07.26. 19:33:30
És még ez az ember jelent fel másokat...
meglátó 2017.07.26. 19:59:29
kek. Ez a kapitalizmus.
Bisi 2017.07.26. 21:04:56
Bisi 2017.07.26. 21:09:28
Leordítász király 2017.07.26. 21:34:47
Mert mit csinált ez akit most találtak meg? Megpróbálom átültetni egy amolyan ízes, parasztos, földhözragadt példába, haddlám, jól értem-e.
Szóval, mondjuk nekem van egy kis kertes házikóm, ahol nem mindig vagyok ott, oda viszem haza néha a munkát. A vihar olykor megtépázza a viskót meg a kerítést, ezt én úgy-ahogy befoltozgatom, lehetne jobban, de hát bammeg, azért áll még a kerítés, és sztem joggal bízom abban, hogy csak azért mert nem 500ezer voltos energiapajzzsal baszatom agyon aki megpróbál oda bemenni, azért még tudják, hogy oda nem mehet ám be csak úgy senki.
Na, egyszer fölhív valaki, hogy ejj, hát ő akkora lyukat talált a házam kerítésén mint az ólajtó, hát csak szólni akart hogy ne legyen már semmi baj. Én csodálkozom, de megköszönöm neki hogy szólt, esetleg oda tudna jönni és megmutatná, mert én még sose vettem észre? Úgy is lesz.
Hát ott vagyunk mind a ketten, nem látok semmi különöset, hát mondom, hol az a nagy lyuk? Emberünk nyugtat, várjak mán, mindjárt mutatja. Erre odamegy a sarokban a fa alatt a tüskés bozóthoz, átbújik rajta, aztán mondja hogy itt még ezeket a rongyokat le kell cibálni a kerítésről, de látja, hát alatta szét van menve a drót, azon így simán át lehet bújni.
Na mondom, ehh, hát köszönöm, tényleg igaza van, így sikerült befoldozni, de azért megjegyzem, szerintem nem sokan fogják ezt így felfedezni, hacsak nem direkt matatnak a kerítésemen, mint egyesek... Ó hát semmi az egész, mondja emberünk, de szerinte vannak itt még nagyobb hibák is, meg én se vagyok itt mindig, hát egy kis apróért ő szívesen szól azokról is, meg azokról is, amik később keletkeznek. Hát majd még meggondolom, mondom én, majd később hívjon fel, aztán mondja el, mennyire gondolt.
Na, pár napra rá felhív az ürge, hogy hát ő havi potom ötvenezerért megcsinálja nekem ezt a melót. Mondom neki, hogy hát kösz, de van biztosításom azt' azoknak nem fizetek feleannyit se. Túl sokat kér. Ezzel leteszem.
Na, emberünk erre begorombul, bemászik a kerítésemen, hogy majd ő megmutatja milyen szar az én védelmem ha akarom ha nem! Arra toppanok be, hogy a házamban az irataim meg az ügyfeleim aktái között kutat. Gondolom, ekkor sértve érezné magát, ha hirtelen felindulásból agyonbasznám egy kapával.. de ha azt nem is, hát azért mert inkább a rendőrt hívtam, mint hogy felbéreljem 50k-ért.
Jól látom én, hogy valami ehhez hasonlóról van itt szó?
Punxsutawney Mormota 2017.07.26. 21:35:34
Tegnap eszembe jutott, hogy miért vágtak bele egy ilyen volumenű fejlesztésbe? Értem én, hogy kurvára XXI. századiak akartak lenni, de első lépésként megtette volna egy, számos nyugat-európai városból ismert feltöltő- vagy egyszerhasználatos jegyek, bérletek használatát lehetővé tevő szoftver, amelyet vélhetően normális áron beszerezhettek volna az üzemeltetőktől, akiknek évtizedes tapasztala van a rendszer felszerelésében, üzemeltetésében és terméktámogatásban... Aztán felébredtem és kirhögtem magam.
incognito ergo sum 2017.07.26. 22:57:34
Punxsutawney Mormota 2017.07.26. 23:06:43
incognito ergo sum 2017.07.26. 23:51:11
Régi szokása. Üzen: "kéne ez, ekkorra."
Emberek (lentről): "de hát ennyi idő alatt ezt lehetetlen"
Válasz: "oldjátok meg."
Ez egy varázsszó. Eddig hatásos volt.
ember100 2017.07.27. 01:17:00
Most én érzem furcsán magam , vagy villamos vagyok?
Mindenki hülye csak én vagyok villamos !
Adott egy elektronikus jegyrendszer .
Tele hibákkal ! ( Egyszerűen feltörhető , megkerülhető a SZEMÉLYES ADATOK kezelése NEM megbízható ....... tele hibákkal !
És akkor aki megmutatja hol- mi a hiba az gazember , AKI átvette a szoftvert, munkát az meg a jófiú ?
HOL ÉLÜNK ORBANISZTÁNBAN ?????
Mi az hogy BÁRKI átvette , auditálta .... ezt a mocskot ?
És még NEKIK áll feljebb , ahelyett hogy jönne a szánom bánom nem ilyen lovat akartam de ezt kaptam .
Bárki bármit mondhat a fejétől bűzlik a hal ( dakota körmondás )
2017.07.27. 03:20:42
Annyi maradt ki, hogy a kertedben van a falu birkanyája. Ugyan te nagy ívben szarsz a keritésedre, hiába mondja a falusi koma, hogy lukas, és az ő birkáját is elviszik, még neked áll feljebb, hogy mit képzel, mit szól bele a dolgodba, de mivel az egész falunak ott a nyája, így nem hagyhatja annyiban, hisz ha jönnek a farkasok, akkor elviszik a birkákat, ráadásul neked nincs birkád a kerités mögött, csak őrzöd a falu nyáját.
Kicseréled a birkát jelszavakra, személyes / banki adatokra, és máris rájössz, hogy nagyon félrementél.
2017.07.27. 03:29:01
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.27. 07:55:42
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.27. 07:56:49
szkeptikus vekker 2017.07.27. 08:04:07
Esetleg maga az ötlet leírásáért már jön értem a fekete autó az este?
Vagy a BKK főnöke már pötyögi is be hogy -1000000000 a bérlet, majd a rendőrség nem is indít vizsgálatot, hiszen véletlenül adódó rendszerhibából került a számlájára egy milliárd a BKK-tól.
Melki 2017.07.27. 09:33:00
Tudom, sok szakmában ez nem így van, de ez itt nagyon alacsonynak számít, és a cikk irreálisan alacsony költségekkel számol.
Egy átlagos programozó 1 havi költsége mindennel együtt (szoftverek, erős gép, iroda, benefitek, vezetők fizetése etc etc) alsó hangon 2-3 millió forint.
lbalazs 2017.07.27. 09:53:58
Az ok, hogy a T feljelent, de a rendőrségen, ügyészségen milyen szakemberek ülnek, ha nem hajtják el őket a francba?
Milyen rendőr az, aki a ahelyett, hogy a feljelentés megalapozottságát a szerverek logjaiből döntené el, rabosítja a gyanusítottat és elviszi az összes informatikai eszközt, amihez hozzáért?
Szóval milyen rendőrség az ilyen?
Igen ez még az állapárt rendőrsége, és attól, hogy kiírják a kocsikra, hogy szolgálunk és védünk, ez még nem egy szolgáltató rendőrség, amilyenek a modern demokráciákban vannak.
Ez sokkal nagyobb probléma, mint az hogy a T mit csinál, és az mekkora hülyeség.
lbalazs 2017.07.27. 10:02:13
NEM
Melki 2017.07.27. 10:02:40
Szóval én itt simán elhiszem, hogy aki elrendelte a letartóztatását fel sem fogta, hogy mi csinál, csak meghallotta azt a szót hogy hacker, és már ugrott is.
lbalazs 2017.07.27. 10:11:19
Pedig az ha valaki a saját böngészőjében átírja az URL-t és letölti az oldalt, azt én nem nevezném hackernek, bármit is tud csinálni ezzel.
A konkrét eset nekem kicsit olyan, mintha becsületkasszával árulnám az almát a kapumban és felháborodnék, amikor valaki a kiirt összeg töredékéért viszi el. Aztán fel is jelenteném, hiszen ki volt írva, hogy mennyi, ő meg nem annyit hagyott a perselyben. Erre a rendőrség kiszállna és rabosítaná az elkövetőt.
(kis tulzás van a fentiekben de nem nagy, hiszen ha get-el az URL-ben adom meg az árat, akkor a vevő gépére bízom, hogy a megfelelő adatokat, pl az árat továbbítsa nekem, mi ez ha nem becsületkassza?)
Melki 2017.07.27. 10:13:37
lbalazs 2017.07.27. 10:14:37
lbalazs 2017.07.27. 10:17:41
vajdasagi 2017.07.27. 10:21:53
sas70 2017.07.27. 10:34:08
Totális felelőtlenség amit csináltak és emberek pénzével, személyes adataival játszanak!
Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.27. 10:37:06
"Egy átlagos programozó 1 havi költsége mindennel együtt (szoftverek, erős gép, iroda, benefitek, vezetők fizetése etc etc) alsó hangon 2-3 millió forint."
Biztos tudod a különbséget a fizetés és a költség között.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.27. 10:38:06
Valami ilyenre gondoltam én is, mert nem tudom elképzelni, miféle értelmes/hasznos munkát végezhet.
Melki 2017.07.27. 10:38:37
Igen, tudom, mire célzol? A homályos utalásokat kérlek kerüljük, vagy írj konkrét kritikát, vagy semmit.
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.27. 10:55:51
amúgy még mindig nem etikus hekker egyik srác sem
csak jelzem, ha már nem értetek a témához
Attilajukkaja 2017.07.27. 10:58:56
Attilajukkaja 2017.07.27. 11:17:45
"Egy átlagos programozó 1 havi költsége mindennel együtt (szoftverek, erős gép, iroda, benefitek, vezetők fizetése etc etc) alsó hangon 2-3 millió forint."
Egy havi költsége 2-3 millió? Ugye csak viccelsz?
Ducasse 2017.07.27. 11:20:03
Melki 2017.07.27. 11:22:54
Több munkahelyemen tudtam, hogy az anyacég mennyit fizet egy programozó óráért. Nem outsourceing cégekről van szó, sajnos elég sok külföldi cég magyar siteja működik órabéres rendszerben (pl Ericsson, CAE stb).
Általában egy programozó óráért fizetnek 31-40 EUR-t (31 alattit még nem hallottam). Számold ki. Ok, az alsó hangon 2 millával kicsit fölé lőttem, de nem sokkal van alatta.
És most a kifejezetten rosszul fizető cégeket hoztam fel példának. (ericsson legendásan rosszul fizet)
Nylul 2017.07.27. 11:32:20
@Melki: 'Szerintem a világon nem találnak olyan programozót, aki szerint a srác hibája ami történt.' - ezt mondják a scriptkiddy-k, nem a programozók, pláne nem, ha van némi rálátása is a jogra.
Kezdjük az alapokkal: Akármekkora faszagyerek vagy, külön engedély/megbízás nélkül nem tesztelgethetsz egy informatikai rendszert!
Még ha csak annyiról is van szó, hogy egy fisfos post adatot átírsz. Minimum két paragrafus is van a btk-ban, amiből az egyiket garantáltan sérted bármilyen kísérlettel. Apropó, kísérlet, az megvan, hogy már maga a próbálkozás is büntetendő lehet?
Ott van a google, ott a facebook + egy rakás olyan site, aminek van ethical hacking policy-je. Sőt, ahogy nézem, errefelé is kezdenek nyitni ilyen irányban: index.hu/tech/2017/07/27/a_magyar_allam_tart_karokkal_varja_az_etikus_hekkereket/
Na ezeken lehet játszadozni. De ha máshol csinálod a műsort, és lebuksz, ott már csak tulaj jóindulatában bízhatsz.
Attilajukkaja 2017.07.27. 11:33:09
Ha te mondod,biztosan vannak ilyen cégek is! Nem hiszem, hogy ez nálunk általános lenne.
Melki 2017.07.27. 11:34:23
Hát, én nem scriptkiddy vagyok, hanem egy C++ fejlesztő, és szerintem egy elsőéves egyetemistának is van annyi esze, hogy ne kliens oldalon hozzon meg olyan döntéseket, mint hogy mi mennyibe kerül. Pláne ne egy URL-ben...
Elég siralmas lenne ha azért elítélhetnének valakit, mert hozzá mert nyúlni az URL-hez. Aminek nem mellesleg pont az a lényege, hogy hozzá lehet nyúlni.
Duplaxiii 2017.07.27. 11:35:55
1) a T egy német tulajdonú nemzetközi multicég, AZT TESZ A PÉNZÉVEL AMIT AKAR! Verheted a segged a földhöz, te vagy a zseni, ő azt bíz meg, amit akar!
2) nem kell továbbra is terjeszteni a Kürt-féle hazugságot! Attól az nem lesz igaz.
3) olyan nincs hogy ETIKUS hacker! Minde betör, csak az egyik odaszarik a konyhaasztalra, a nem etikus lop is. Egy cégnek joga van ahhoz, hogy ne kérjen ilyenekből.
2000 óta vitázom ezzel az önjelölt kaszt tagjaival, de nem értik! Nem értik meg, ha én bennehagyom a kulcsot a kapuban belülről és p sétálgat és észreveszi, bejön míg a kertben kapálok, odatesz egy cetlit az asztalra és elmegy, akkor
- ha nem kapom el, akkor feljelentem és még kamuzok hozzá egy kis lopást is!
- ha elkapom, szétverem a fejét a lapáttal!
Etikus akarsz lenni, jelezd előre a cégnek, ahogy a nagy multik sem utasítják el a segítséget. És próbálkozz, de tudjanak rólad, hogy nem vagy rosszindulatú.
Csinálj egy céget erre és szerződj biztonsági tesztekhez.
.
Egyszerűen elfogadhatatlan a kockásinges, webprogramosós mobilbuzi hozzáállás! Ez üzleti világ, neked is be kell tartanod a szabályokat, a törvényeket, a T meg a BKK dolog jogi kategória, te meg az sem vagy, jogász.
Mint érintett szellemi jogtulajdonos, egyetértek azzal, hogy ismeretlen faszkalapok te turkáljanak a dolgaimban. Ha be akar törni, lopni, rongálni, az egy msáik eset.
De te és társaid ne akarjatok az én cégem része lenni és ne akarjátok egy multinak kinről megszabi mit tegyen, kit bízzon meg és mennyiért.
Az az ő dolga és ha jogot sért, akkor EZÉRT lehet lázadni és elmenni feljelentést tenni.
De hazudozni, hangulatot kelteni, önjelölt zseniként a világ működését megszabni?
Visszataszító.
Melki 2017.07.27. 11:35:59
A külföldi tulajdonú, de magyar siteal is rendelkező cégeknél ez az általános.
Duplaxiii 2017.07.27. 11:41:09
Egy dolog a rezsióradíj és egy másik a szerződében lévő összeg.
A ismert díjak a "szokásjog" alapon ismertek, de nem kapcsolhatók az egyes melókhoz, megrendelésekhez.
Már egy állami projekt is más, mint egy múlti magán gigaprojektje, vagy egy távmunkás megbízási óradíj! És más az normális vállalkozói szférában.
Mindig a kereslet-knálat dönt, ahol nincs definiált kötelező ár.
Ha programozói díjakat nézel, elfelejted, hogy az az utolsó előtti betanított munksá fázis. A határidők függnek ez előtte lévő dolgoktól és a tesztelési időtöl is.
Szerződsz 50 órára de más miatt 100 óra után vagy kész, nem fognak 100 órát fizetni!
Az árak, díjak szépek, ha a romkocsmákban veszélgetünk arról és egészen másak a szerződések, tárgyalások területén.
Például vállalkozó vagy és számlázol vagy alkalmazottként akarsz dolgozni.
Más díjakkal fogsz találkozni!
Nylul 2017.07.27. 11:48:56
'Elég siralmas lenne ha azért elítélhetnének valakit, mert hozzá mert nyúlni az URL-hez'. Egyrészt nem az url-t írta át. Másrészt meg de. Simán van az a use case, aminél egy url átírással 375, 422-23-24-et lehet sérteni.
Melki 2017.07.27. 11:52:52
No de a srác nem csinált semmit, bebizonyította, hogy a rendszer hibás, majd jelezte a hibát és nem használta fel az olcsó jegyet.
Semmilyen kárt nem okozott, ellenben felhívta az emberek figyelmét, hogy erősen kockázatos bízni a jelenlegi rendszerben.
Szomorú lenne, ha ezért bármi baja lenne. Mondjuk gondolom már az a stressz ami az egész szituval jár is elég kemény büntetés.
Amit a 21 éves srác csinált az szerintem is meredek, hogy képzeli, hogy admin accountot hoz létre magának?
FlybyWire 2017.07.27. 12:00:10
Otp Bank: Országos Takarékpénztár
2017-ben még mindig vannak ezeknek a szaroknak üzletfeleik?
És akkor megsértődik a nép, amikor birkának nevezik....
Nylul 2017.07.27. 12:05:56
Viszont azt sem szeretném, ha felmentenék. Elég komoly visszhangja van ügynek, ne legyen már egy olyan üzenete, hogy bárki csak úgy kóstolgathat informatikai rendszereket!
Legyen normális tárgyalás, legyen definiálva, hogy miért gáz, amit csinált, aztán kapjon 10 nap közmunkát, ami alatt felújítja valamelyik cukicica menhely honlapját.
bontottcsirke 2017.07.27. 12:13:52
Igen, svájci orvos nem dohányzó alig futott Mercedes negyedáron. Ennyit tudnak ezek.
Melki 2017.07.27. 12:37:42
Büntessük 10 nap közmunkával azt, aki jelzett egy hibát?
Illetve azt, aki a Budapesten élő ~1,5-2 millió ember figyelmét felhívta rá, hogy nem biztonságos bármilyen adatunkat megadni?
Jobb helyeken az ilyet jutalmazzák, nem büntetik.
Számomra ennek a reakciónak az az üzenete, hogy ne akarjunk segíteni egymásnak.
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.27. 12:47:33
2017.07.27. 13:03:17
A jól bevált recept ez úttal is működni fog, az összes vezető a helyén marad, botrány elül, lehet tovább lopni, hazudozni, hepciáskodni.
2017.07.27. 13:06:16
ez a BKK-s bullshit kb annyira törhető, hogy egy 8 éves gyerek is véletlen rátrafálhat. Nem egy komplett stack overflow exploitot küldött paraméterként, csak átírt egy számot. Ha előhozod a BKK-s cuccot historyból, és az enter fölött véletlen nyomsz egy delete-t előtte, kitörölve a linkből egy karaktert, akkor már feltörted a csoda bkk oldalát? ugyanmár...
A másik, hogy a T-nek szerintem ehhez a projecthez lehet, hogy semmi köze, ezt ugyanúgy kiszervezte, mint a többit, csak ez most instant egy NER havernek ment, aki hozta a fityisz uram-bátyám minőséget. Emiatt se futott át semmilyen teszten se, a T szerintem nem is tesztelhette, csak számlázott, hisz csúnyán nézett volna ki, ha a BKK vezér unokahuga számláz. (Azért ha valaki látott már vállalati software fejlesztést, ott ilyen szintű kontár munkát át se vesznek, mert az a cég másnap lehúzhatná a rolót).
2017.07.27. 13:09:41
1. minden új deviza számla a főszámla mellé kb 70 ft / hó
2. mindenhol van autómata
3. mindenhol van bank
4. hétvégén is van bank
5. a külföldről érkező pénzeket nekem nagyon jól váltják
Gerilgfx 2017.07.27. 13:13:00
2017.07.27. 13:14:56
Na meg ha wannabe etikus hacker akarsz lenni akkor nem -100000000 forintal, hanem -1 forintal próbálsz rá.
2017.07.27. 13:15:39
Nylul 2017.07.27. 13:16:31
'Jobb helyeken az ilyet jutalmazzák, nem büntetik.' - így van. Elég nyilvánvaló, hogy a BKK/T-System nem ezek közé tartozik.
De sajna az alapfelállás az, hogy büntetendő az ilyen. Az, hogy egyes cégek még fizetnek is érte (természetesen szigorú keretek között, mellesleg ez a srác, ahogy eljárt, a googlenál is simán bukta volna a bountyt) az engedmény az alapértelmezett törvényhez képest.
'Számomra ennek a reakciónak az az üzenete, hogy ne akarjunk segíteni egymásnak.' - Így ne is!
1. Valaki örül a segítségnek, jutalmazza, és ezt a lehetőséget publikálja is.
2. Valaki örül, és megköszöni a segítséget.
3. Valaki nem kér belőle.
Márpedig egészen addig, ha valaki nem 1-nél próbálkozik, akkor csak a szerencséjén múlik, hogy 2 vagy 3-ast fog ki.
FlybyWire 2017.07.27. 13:19:54
- soha nem teszem be a lábam bankfiókba, egyetlen kivétel ha kp-t töltök fel. Mindent online intézek.
- semmi szükségem devizaszámlára (külföldön is kártyával fizetek mindenhol középárfolyamon, díjmentesen, de ha mégis kell kp., havi 1x ingyen vehetek kint is fel).
- De ha mégis kellene ilyen, díjmentes ez is (VIP ügyfél, nem kerül csilliókba, messze nem privát bankáros szint).
- a külföldről érkező pénzek váltási rátája nem OTP és egyéb bank, hanem MNB devizaárfolyam kérdése, úgyhogy banktól tökéletesen független. Az erre rátett extra sáp, na az már egyedi szemétség, ebben az országos takarékpénztár élen jár (ahogy minden másban is).
Emellett:
- anno mikor 1 nap volt az utalás, OTP-nél kettő volt. Bankon belül se volt prompt, mint minden máshol.
- minden díja magasabb, mint a konkurrenciáé
- a fiókokban többnyire félhülyék vannak (céges cafeteriás lakáshitel törlesztést voltam kénytelen náluk intézni, rémálom volt!)
stb, sorolhatnám....
Melki 2017.07.27. 13:21:05
Nem tudok egyet érteni.
"Nem azt büntetik, hogy jelezte a hibát, hanem azt, hogy a hiba feltárásával trv-t sértett."
Mi lett volna a helyes ebben az esetben? Nem csinálni semmit és várni, amíg valaki komoly károkat okoz a biztonsági rések miatt? Ez valóban jobb lenne? Ne legyenek illúzióid, ilyen amatőr hibákra 1 héten belül rátaláltak volna valódi hackerek is.
Engem egyáltalán nem érdekel, hogy milyen törvényt sértett. Amennyiben törvénysértés vigyázni az adatainkra, akkor a törvényeket idióták alkották és meg kell őket változtatni.
Félreértés azt gondolni, hogy ő a Telekomnak és a BKK-nak tett szívességet, nekünk, átlag usereknek tett.
Én mondjuk semennyire nem bízok semmiben amit az állam csinál, úgy hogy biztos nem használnám, amíg legalább fél év nem telik el botrány mentesen, viszont nem mindenki ilyen szkeptikus (mint ahogy a mellékelt példából látjuk).
2017.07.27. 13:21:38
Ezt sem értem: "európai szinten nem kértem őrületen sokat ahhoz mérten, hogy kenem--vágom a szakmát" - ebből gondolom ez 6 számjegyű lehet euróban ami valóban nem lehet szokatlan Luxemburgban egy szakmája top 5%-ában levő embernek.
"Ma olvastam az Index-en, hogy nem csak a 18 éves hobbiszakival gyűlt meg a baja a T-nek, hanem egy másik lelkes programozóval is, aki lazán besétált az informatiki rendszerekbe" - mennyire lazán? véletlenül klikkelt egyet és hoppá be volt jelentkezve egy szerverre ahol véletlenül ügyféladatokat nézegetett meg és véletlenül módosítgatott? Ez így kereknek hangzik, és nem meríti ki a btk-s definícióját a hackelésnek? Miután nem egyeztek meg a történetben folytatta? Talán nem egy elégedetlen ember lehetett, mint itt a poszter?
Kicsit hitelesebben, igényesebben kellene a valós problémákról írni, ennek így nincs sok értelme.
2017.07.27. 13:23:22
Melki 2017.07.27. 13:29:15
Aha, és aztán a Telekom és BKK hónapokig üljön a probléma fölött, mire csinálnak valamit? Szerintem okosan tette, hogy a nyilvánossághoz fordult. Bőven van közünk hozzá, a mi pénzünkből csinálták ezt a csodát és a mi adatainkat lophatják el emiatt.
A BKK-nak semmibe nem került volna azonnal leállítani ezt a bughalmazt... amit tudtommal azóta sem tettek meg.
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2017.07.27. 13:29:16
Nylul 2017.07.27. 13:33:37
A véletlen félreütés mellesleg eléggé jól körüljárható. Ha valaki 10x egymás után basztat egy auth tokent url-ben, akkor azért az már nehezen lehet védhető.
'Ha előhozod a BKK-s cuccot historyból, és az enter fölött véletlen nyomsz egy delete-t előtte, kitörölve a linkből egy karaktert' - Felejtsétek már ezt az urlesdit! POST adatot írt át egy formban.
De még akkoris, hogyha épp egy ?ar=akarmi GET paramétert ír át, felmerülhet a szándékosság gyanúja. Sőt! 9500-ból 50-et csinált. Ez minimum három iterakció, ezt már nehezen lehet kimagyarázni, hogy a macska sétált a billentyűzeten. Egy ilyen eset már arról szól, hogy az ügyész, vagy az ügyvéd rizsáját nyalja be a bíró - de még egyszer: Nem ez történt!
Egy POST bodyt írt át, ami egyértelmű szándékosság.
Nylul 2017.07.27. 13:51:14
Amúgy teljesen megértelek, sőt, a morális vonalat elfogadom. Igazad van, hogy a közösségnek ez esetben jobb lett.
De a trv nem véletlenül szankcionál! Nem lehet rendszereket kóstolgatni csak úgy. Mert mi van, ha annyira tré a system, hogy ez a form 'hekkelés' egy bug miatt olyan processt indít, ami túlpörgeti a processzort, kigyújtja a gépet, és leég a szerverpark?
Aki egy idegen rendszert jogosulatlanul buzerál, nem tudja, hogy mi fog történni a másik oldalon, miután megnyomta a gombot. Most csak annyi volt, hogy lezárult a tranzakció. De egy másik scriptkiddy, aki majd máshol próbálkozik, neadjisten letörli az elmúlt hónap összes hívásrekordját a telekomnál.
És tök igaz, a BKK/T-System egy rakás más törvényt megszegett, és baromira remélem, hogy oda lesz nekik baszva rendesen!
De ez a srác ügyét csak érintőlegesen befolyásolja.
Melki 2017.07.27. 13:52:17
"De a trv nem véletlenül szankcionál! Nem lehet rendszereket kóstolgatni csak úgy. Mert mi van, ha annyira tré a system, hogy ez a form 'hekkelés' egy bug miatt olyan processt indít, ami túlpörgeti a processzort, kigyújtja a gépet, és leég a szerverpark? "
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaat!?!?!?!?!
Te nem vagy IT-s, ugye?
FlybyWire 2017.07.27. 14:02:12
Ez már nekem is majdnem hihetetlen szint.
Két kérdés egyből mocorog az agyamban:
1 - mit keresél még mindig ezeknél?
2 - minek fizetsz elő egy értelmetlen szolgáltatásra?
Én a vásárlásaimról az SMS-t századmásodpercekkel a POS terminál visszaigazolása után kapom az esetek 80-90%-ában. 99%-ban 1 mp-en belül.
2 év alatt 2-3 esetben volt, hogy aznap később jött meg. Olyan, hogy másnap, sose.
Nylul 2017.07.27. 14:03:36
Bevallom, nem volt túl sikeres próbálkozás.
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2017.07.27. 14:05:11
2017.07.27. 14:20:26
Már látom, ahogy a 90 éves nagymamám a manyika nénitől kapott linket félreütve feltöri az ügyfélkaput, és ráront a TEK.
2017.07.27. 14:26:45
1. be kell menni a bankfiókba, ha némelyik megrendelőnek a készpénz a perveriója.
2. innen látszik , hogy 1. fogalmad sincs az átváltásokról, 2. fogalmad sincs, mire jó a devizaszámla (nem, nem arra, hogy külföldön arról fizess), és az is látszik, hogy nem váltasz havonta több ezer USD-t vagy EUR-t.
Az OTP nekem már évek óta tartja az ütemezett utalást (max 4 óra belföld, külföldről bejövő 1 nap alatt itt van pl Svájcból!, akár átváltva forintra)
drága bank, de attól függ mit használsz, nekem nem kis utalásaim vannak, hanem havi 1-2 nagyobb, a havi díjam meg 500 ft körül. Ahhoz képest mennyi pézt talicskázok, szerintem kifejezetten olcsón működik (az én esetemben)
2017.07.27. 14:29:25
Nylul 2017.07.27. 14:32:41
Mr. Cobb 2017.07.27. 14:33:01
szkeptikus vekker 2017.07.27. 14:34:18
Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.27. 14:59:56
"A homályos utalásokat kérlek kerüljük, vagy írj konkrét kritikát, vagy semmit."
Azt hiszem, egyelőre nem te mondod meg nekem, mit írhatok és mit nem. Ugye neked a ház építésekor vitték be a borotválkozótükröt a fürdőszobádba?
Abszolút egyértelmű voltem, arról meg nem tehetek, ha kevered a fizetést és a költséget
2017.07.27. 15:24:40
a másik, hol láttad, hogy POST-ot írt át, lehet lemaradtam valamiről?
2017.07.27. 15:36:31
ettől függetlenül még mindig áll: ha nagymamám félreüti a linket, és bejön a /www/ root, akkor ráküldöd a TEK-et? :) hisz lehet, hogy abban a könyvtárban lesz a "kódok.xls", ahogy a sony-nál csinálták :D
GMS 2017.07.27. 15:48:37
És valószínűleg nem egy zseni, inkább egy kőkorszaki agyhalott. Vajon milyen telefonja, bankkártyája van annak, aki 2 nap alatt kap SMS-t a bankjától, legyen az bármely bank Mo-on, hogy vett vmit?? Én még minden banknál azonnal megkaptam az SMS-eket, ahol ilyen volt a rendszer, max. akkor nem, ha régi volt a telefon és alig adott életjelet. És még a úgy tűnik a devizahitelt is jól bekapta, mert még mindig görgeti. No comment. :)))
De mindenesetre kérdezzetek rá, hátha tud nívós IT-s szakembereket azon az áron is, amit írt. Sose tudni. Lehet, hogy vannak még éhező IT-s szakemberek a 3. világban, akik ennyiért is gályáznak.:)))
Egyébként sajnálom az etikus hekker srácot. Ebben a világban mondj igazat és betörik a fejed. Én leszartam volna és 50 forintért vettem volna bérletet sorozatban. Gyanítom halálomig megtehettem volna, ahogy azt a 2 tehetségtelen, faszari bandát nézem.:)
Nylul 2017.07.27. 15:49:07
Gerilgfx 2017.07.27. 15:58:56
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2017.07.27. 15:59:09
Ha elfogadsz egy javaslatot, akkor utána nézel valaminek, mielőtt nekiállnál okoskodni. A testépítést meg kár lenézni pusztán azért, mert az annak hódoló embereknek olyan az alkata, amilyen neked sosem lesz, másrészt a testépítéshez kitartás kell és nem alacsony intelligenciahányados, de persze a magadfajta kis sztereotíp lowlife, még a hajléktalanokra is irigykedő lényeknek ezt nem lehet elmagyarázni :(
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2017.07.27. 15:59:51
Meg az eredeti cikk szerint a tulajdonos maga tett ki valahová egy papírt, hogy hol korhadt az a kerítés...
szkeptikus vekker 2017.07.27. 16:21:05
2017.07.27. 17:01:50
Ugyanis ott kezdődik, hogy a bűncselekmény elkövetésénél használt eszközöket le kell foglalni. Aztán azt bedobják egy remélhetőleg nem BKK/T-System szintü szakértőnek, és ülnek rajta 1 évet. Szóval mikor te jelentgetsz kiscsávót, aki a linkben átír egy számot, akkor több évnyi szórakozást dobsz a fejére.
Nylul 2017.07.27. 18:02:26
Nem fogom tovább magyarázni, járj utána!
Amennyiben pedig valóban szükséges, akkor pedig hadd ne potyogtassak már könnyeket a scriptkiddyért, mert elveszik a játékszereit.
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2017.07.27. 18:42:33
Nylul 2017.07.27. 18:53:57
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2017.07.27. 19:03:45
Azt viszont egyetlen "deháteztörvénysértés" hozzászólásban se olvastam, hogy az illető követelte volna, hogy ahhoz, aki ezt kiengedte élesbe, nem reggel hétkor, hanem hajnali háromkor szálljon ki a rendőrség, és ne bilincsben, hanem "nehéz vasban" vigyék el, és helyből kapjon harminc nap előzetest...
Szerintem erre is van valami paragrafus - pl. gondatlan veszélyeztetés (személyes adatok nem megfelelő kezelése), de ez csak tipp -, nem csak a hackerkedésre...
Nylul 2017.07.27. 19:33:33
Hülyének lenni ugyanis alapjog, ezt kihasználni viszont bűncselekmény.
'Azt viszont egyetlen "deháteztörvénysértés" hozzászólásban se olvastam'
Pedig itt írtam: 'És tök igaz, a BKK/T-System egy rakás más törvényt megszegett, és baromira remélem, hogy oda lesz nekik baszva rendesen!'
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2017.07.27. 19:48:31
Csak ez sajnos nem erre vonatkozik... Valaki elvégez egy munkát, amire elvileg szakképzettsége van, viszont elemi, a szaktudással nehezen összeegyeztethető elemi hibákat vét, ami alkalmas arra, hogy sok embernek kárt okozzon...
Itt nem arról van szó, hogy egy vérprofi bűnöző talált egy ravasz, a legbonyolultabb teszteléssel is nehezen kimutatható, a véletlenek szerencsétlen egybeesését feltételező hibát...
"És tök igaz, a BKK/T-System egy rakás más törvényt megszegett, és baromira remélem, hogy oda lesz nekik baszva rendesen!"
Ja, csak a jóhiszemű hackerért kiment a rendőrség pont ezen törvénysértők feljelentése alapján... Ezen törvénysértők ellen még szimpla eljárás indításáról sem hallottam...
Szóval itt az arányokkal van probléma, szerintem...
Nylul 2017.07.27. 20:15:19
'Ezen törvénysértők ellen még szimpla eljárás indításáról sem hallottam.' - Igen, ez a gáz. És sokkal inkább ezen kéne háborogni, és nem azon, hogy egy scriptkiddy kap majd 10 nap felfüggesztett ejnyebejnyét - teljesen jogosan.
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2017.07.27. 20:20:27
Ne feledd, ha gyorsan megszüntetik az eljárást, akkor másnap már mindenki elfelejti, ha meg megy a tárgyalás, akkor a sajtó naponta csinál mártírt a srácból...
2017.07.27. 22:14:55
Melki 2017.07.28. 08:25:59
Win, a továbbiakban jutalmazzák azt, aki bugokat jelent, nem pedig büntetik. :)
lbalazs 2017.07.28. 09:30:28
Melki 2017.07.28. 09:33:15
lbalazs 2017.07.28. 09:37:07
A baj az, hogy a rendőrség nem vizsgálja a feljelentést a feljelentő oldalán rendelkezésre álló információkból, és nem dönt, hogy érdemes-e elindítani az eljárást, hanem nekiront a feltételezett elkövetőnek. Más esetekben is aránytalan az intézkedés. Nem erőszakos bűncselekmény feltételezett tettesét is bilincsben, vezetőszáron vezetik el. Aztán évek múlva kiderül, hogy nem is követett el semmit, vagy nem bizonyítható. Addigra viszont már tönkrement az élete.
Mégegyszer: itt a rendőrség reakciója a fontos. Ettől leszünk balkán, nem a T feljelentésétől.
Melki 2017.07.28. 09:47:34
Ugyanakkor én azt már régen elengedtem, hogy kompetenciát keressek az állami szféra bármelyik részében. Szóval bár valóban nem ez az igazi probléma, számomra fájdalmasabb, hogy a versenyszféra egy érthetetlen okból fontos szereplője ilyet megenged magának.
lbalazs 2017.07.28. 10:08:12
Viszont de politikusok. Megérkezet a válságmenedzser a központból, ezért változott a kommunikáció :) de ez inkább csak kommunikáció. A cégkultúra nem változik ilyen gyorsan.
Nylul 2017.07.28. 11:08:05
FlybyWire 2017.07.31. 11:09:57
De legalább azzal egyetértesz, hogy bankfiókba menni tényleg csak KP-s befizetéshez kell.
Ehhez viszont elég egyetlen, relatíve közel levő fiók, úgyhogy a "mindenhol elérhető fiókjuk" érvet is szépen kilőtted.
Az OTP a legszarabb, legszemetebb és legbénább bank Magyarországon, pont. Egészségedre.
2017.07.31. 13:10:01
2. nekem kell, mert nem fogok milliókkal autókázni, hanem befizetem ott, ahol megkapom
Az, hogy neked nem tetszik, az a saját bajod, nekem bajom volt a K&H-val, az ERSTE-vel és a ráfázollal.
Az OTP legalább stabilan megy, és városonként nem csak 1 fiók van.