Desire vagy Galaxy, lenni vagy nemlenni, életértelme és egyéb megválaszolhatatlan kérdések...

Sziasztok... Nem voltam túl aktív az utóbbi időben, ennek megvan a maga oka, amit nem feltétlenül ezen blogon kellene részleteznem... Viszont, bár a blogon sok nyoma nem volt, de hétköznapi életemben aktívan nyúzom a Galaxy S-t, és az ígért, mindennapos használat során szerzett tapasztalataimról szóló posztot is meg fogom írni hamarosan.

Elöljáróban: másfél hónappal ezelőtt tettem fel a kérdést, vajon a HTC Desire, vagy a Samsung Galaxy S napjaink legjobb telefonja? Augusztus végén részben közösségi nyomásra, de nagyobb részt saját elhatározásra úgy döntöttem, hogy az ellopott Desire utódja egy Galaxy lesz...

Őszinte leszek. Három hónap Desire, és egy hónap Galaxy S birtoklása után az alapkérdésre válaszolni nehezebb, mint az elején. Ha most elém tennének egy Galaxy-t és egy Desire-t, hogy a jövőben melyiket szeretném használni, igazán komoly bajban lennék...

Imádom a galaxy kameráját. Úgy 5-6 éve nincs kameramentes telefonom, de a Galaxy az első, amivel szívesen fényképezek is. Szeretem, hogy bármikor kéznél van, bármikor csinálhatok teljesen hétköznapi eseményekről is jó minőségű videókat és fotókat, amiket valódi élmény újranézni a Super AMOLED kijelzőn. Imádom, hogy SD kártya nélkül se fogy el soha a hely, és nincs olyan hogy rootolni kelljen, csak hogy feltehessek egy új appot. Imádom, hogy konvertálás nélkül lejátssza a videóimat (manapság 90 százalékban HD-t gyűjtök) és imádom, hogy vékony, könnyű, szép, és ha olyan kedve van, még gördülékenyen is működik.

De... GYŰLÖLÖM, hogy néha nincs olyan kedve. Néha teljesen érthetetlen módon, 5-6 másodpercekre befagy, és használhatatlanná válik a telefon. Jellemzően pont akkor, amikor nagyonnemkéne, meg amikor munkahelyen ájfónos marhák előtt lehetne demózni, hogy ez az Android mekkora királyság. Utálom, hogy rádugom az USB-t, és ez a Kies nevű szar (ami leginkább az iTunes-ra emlékeztet, ami számomra az egyik legfőbb ellenérv az iPhone-nal szemben) egyszerűen b@szik felismerni ezt a szart. A rohadt GPS nem talál holdat akkor, amikor a legnagyobb szükségem lenne rá a munkám során, és az elvileg a Kies-szel telepíthető, a GPS problémát javító frissítéshez nem férek hozzá, csak mert a Kies egy rakás szar. Persze én, az androidbuzi, megoldom buherált rommal, vagy bármivel, akár az M3-as autópályán egy benzinkúton állva is, de hogy várhatja el ezt a Samsung egy átlagos felhasználótól, aki csak annyit vár el a nettó havi magyar átlagfizetésért vásárolt telefonjától, hogy az MŰKÖDJÖN?

És csak várom, mint a messiást, hogy jöjjön a Froyo, ami elvileg kihozza ebből a telefonból amit valójában tud.. De még erről is csak bizonytalan hírek vannak. Így, ebben a formájában nem tudnám tiszta szívből ajánlani a Galaxy S-t, kizárólag valóban türelmes zöldrobot-buziknak. Mindenki másnak a HTC Desire, illetve annak utódjai jelentik a tökéletes választást.

Én türelmes vagyok. Megvárom a Froyo-t, és adok még egy esélyt a Galaxy-nak, és utána összehasonlítom mostani formájával. Tényleg bízom benne, mert egyébként sokmindenben veri a Desire-t. De Android 2.1-gyel ez a telefon leginkább olyan, mint a kaviár, ha kutyaszarból kell kiszedegetni.


Címkék: samsung galaxy s

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr412333281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2010.09.29. 22:20:57

Nekem ugyan csak Pulse-om van, de ha egy Galaxy S is néha belassul, az tényleg gáz. Nem értem, hogy miért nincs olyan algoritmus az Android-ban, hogy mindig annak a process-nek van legnagyobb prioritása, amelyiknek éppen legfelül van az ablaka. Tényleg idegesítő, hogy ha valamit akarok csinálni, akkor várnom kell, csak azért, mert mondjuk a Latitude éppen akkor találta ki, hogy akkor ő most elküldi a koordinátákat a google felé. (Vagy az e-mail kliens ellenőrzi a leveleket, vagy mittudomén.) Oké, hogy multitask, de azért alapvetően a user-t kell kiszolgálni. Ha lenne olyan opció, akkor én simán bekapcsolnám azt, hogy bármi ilyen automatikus szart, csak kikapcsolt kijelző mellett. Ha nyomogatom a telefont, akkor kuss, az van, amit én akarok!
Nagyon szomorú, hogy ezek szerint kb. akármilyen végtelen teljesítményű telefont is képes megakasztani néha valami a háttérben. Nincs annál frusztrálóbb, ha vári kell a kontaktlistára. Pedig az esetek 90%-ban gyorsan bejön. Csak az a 10%... Elfogadhatatlan.

Grafithuszar 2010.09.30. 08:01:52

Na, már nagyon vártam ezt az írást. Desire tulajként, egy kicsit mindig csorgattam a nyálamat a Galaxy S-re....és sajnos az írás után sem tudnám eldönteni :) Én mondjuk nem fényképezek annyit, így nekem a Desire kamerája tökéletesen megfelel. A lefagyás issue viszont nagyon idegesítene. Nem vagyok annyira fanatikus, hogy ezt elnézzem, egyszerűen elvárom azt, hogy a telefon hiba nélkül működjön, és ne keljen sz@rakodni vele.
Anno az első cikkben is írtam, hogy azért a HTC elég hamar kihozta a 2.2-t. Jó tudom, még így is hónapokkal a Google bejelentése után, de aki kicsit is járatos a szoftverfejlesztésben, az tudja, hogy ez azért nem kis meló. Viszont ennyi idő alatt úgy néz ki tényleg meg lehet csinálni, szóval ez gáz hogy a Samsung még mindig nem hozta ki.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.09.30. 11:04:43

@Watt25: Az a baj, hogy az ugyanezekkel (hasonló) hardveres paraméterekkel rendelkező Desire nem lassulgat be így. Jó, persze, ha fut a navi, közben zene, és még ezer más processz, akkor a Desire is megfeküdt egy idő után és jól jött a task killer, de ez jelentősen ritka volt. A Galaxy képes meghalni már akkor is, ha csak egy zenelejátszó megy és közben e-mailt próbálnék írni, laggol a billentyűzet, néha baromi idegesítő. Meg a Desire, ha belassult akkor azt csinálta hogy legfeljebb kicsit döcögősebben gördültek a listák vagy a homescreenek, de a Galaxy olyan, hogy végighúzom az ujjam a képernyőn, 3 másodpercig lóf@sz se történik, majd utána átvált. És mondom, a Desire-n sok programnak kellett futnia a lassuláshoz, a Galaxy meg teljesen random módon csinálja ezt.

@Grafithuszar: Én is így voltam vele, sosem használtam igazán a telefonjaim fényképezőjét, pláne a videót, de a Galaxy ezt gyökeresen megváltoztatta. A 40-50.000 Ft körüli ultrakompaktokat lazán veri, másodlagos gépnek tökéletes. Nekem is van egy tükörreflexes gépem, és nem is fog a polcon porosodni a Galaxy miatt, de vannak helyzetek amikor az nem használható, de mégis szeretne az ember szép minőségű fotókat készíteni (például egy szigetfesztivál, tankcsapdakoncert, vagy akár csak egy sima hétköznapon munkába menet az őszi táj a rakparton)

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2010.09.30. 11:36:34

@Gery.Greyhound: Én ezt igazából jó hírnek fogom fel, mert ez azt jelenti, hogy mégsem biztos, hogy önmagában az Android rendszerrel van a probléma.
Persze olyan szempontból tényleg rossz dolog ez, hogy az eddig megtudott dolgok alapján úgy gondoltam, hogy a Galaxy S jobb választás lenne (ha most vennék telefont), de ezek után erősen meggondolnám a dolgot. Mondjuk nekem még mindegy, mert mire én mobilt cserélek, addigra már lesz más. :)

pacska · http://twitter.com/_pacska_ 2010.09.30. 11:55:19

Szerintem a probléma eleve a Samsung alap oprendszerre ráhegesztett verziójával lehet, meg kéne próbálnod egy sima Samsung mentes 2.1-est, hátha. Mondjuk a Desire-n tökéletesen működik a Sense ugye, szóval ez mindenképpen a HTC előnyére válik.

Sammyka 2010.09.30. 12:09:25

A Kies témához lenne egy rövid megjegyzésem.
Win7 el használtam a Kies-t és teljesen jól működött. Aztán egyik napról a másikra nem ismerte fel. Sokat szórakoztam újra telepítés, WinXp stb. Aztán olvastam egy angol blogot amiben valaki megemlítette hogy a fejlesztőktől elcsípett egy mondatot miszerint a Kies bedöglik hogyha a telefon belső memóriájába 16 karakternél hosszabb fájl nevű állományok kerülnek töltésre. A javítás folyamatban van addig is le kell ezeket törölni. Hát nekem volt néhány ilyen (PDF állomány) letöröltem és azóta hibátlanul működik.

athos101 2010.09.30. 18:28:22

A 2.1-es laggolása sajnos tény. Ezen nagy mértékben segít a RyanZA's OneClickLagFix, de nem teljesen. Nem ástam bele magam nagyon, de annyit kihámoztam hogy a Samsung RFS fájlrendszere a ludas. A Quadrant benchmarknál mindenesetre látszik hogy az I/O tesztek ha nincs fent az OCLF, nagyon lassan futnak le.
Viszont a froyos firmware jónak tűnik, kíváncsiságból kipróbáltam az XXJPC és az XXJPH Samsung beta firmwareket. Az XXJPC még laggolgatott, az XXJPH már tökéletes, semmi akadás úgy hogy nem kellett semmi lagfixet használni. Azóta van újabb firmware is, de nem volt időm játszani vele. A GPS is javult, de ez szubjektív, pontos tesztet nem tudtam csinálni. A Sense-t nem ismerem, nincs összehasonlítási alapom, launcherprot használok, nekem bejön (a touchwiz egy ...., be kell látni). Szóval ha végre lesz hivatalos Froyo upgrade, szuper kis telefon lesz a Galaxy S (vagy ha nem bírsz várni akkor már most is az a beta firmware-rel :)

Serin 2010.10.01. 08:25:07

Én két hónapja nyúzok egy Galaxy S-t, hetek óta XXJPC 2.2-es félkész ROM-mal. Hát amit mondhatok, hogy a 2.2 sokkal gyorsabb, de a laggolás, az marad. Kevesebb van, de ugyanúgy irritáló és őrjítő.
Remélem az előző hozzászólónak igaza van abban, hogy az XXJPH már nem laggol, mert akkor tényleg fasza lenne (majdnem) minden.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.10.01. 14:55:14

@athos101: Köszi a tippet, hétvégén teszek egy próbát az XXJPH-val, és beszámolok a tapasztalataimról.

athos101 2010.10.01. 15:19:40

Akkor már a XXJPK-t próbáld ki :)
Úgy vágj bele hogy repartition illetve factory reset lehet hogy kelleni fog. Ja és 2.1 --> 2.2 váltáskor az app-ok kb 80%-át újra kellett telepítenem, mert force close volt indításkor.
Amúgy a tökéletest a lagmentességre írtam, hibák persze még lehetnek a firmware-ben. Nálam az email app-nak véres a torka kicsit, néha force close-ol (igaz ritkán), a reply pedig nem jó, ha idézve benne hagyod az eredeti levelet, a te válaszod eltűnik a levélből.
Rootolnom nem sikerült, de nyilván én bénáztam el. Mondjuk csak az OCLF-hez kellett volna, de aztán rájöttem hogy nincs is rá szükség.

Dobi82 2010.10.04. 10:41:26

Galaxy S tulajként én is igen sokat szívtam a Kies nevű borzalommal, mire sikerült a telefonnal összelőni. Nem települt fel a driver, csak villogott a kijelzőn, h MTP Application, stb. Hosszag gúglizás után a megoldást nálam az jelentette, hogy
1) Belső SD kártya leválasztása
2) belső SD kártya formázása
3) telefon reboot.

Mióta ezt megcsináltam, tökéletesen működik a Kies-sel együtt a telefon.

Hátha segít valakinek :)

sompetike 2010.10.05. 17:31:31

na én is gondolkozok rajta,hogy vegyek-e galaxys-t,de jobban belegondolok,hogy csuda egy telefon,én még mio701el kezdtem a pda-s korszakot,de az mindig akkor fagyott amikor nagyon akartam használni,ott a telefon része volt bug-os,mert vmi sagem chip volt benne.na mindegy akkor elhatároztam,hogy soha többé pda-s telefon,de most desire vagy galaxy,nem tudok dönteni,vszinü még várok

sukare 2010.10.05. 21:49:35

Saját tapasztalat.Én "csak nokiás" voltam mindig. A kíváncsiság hajtott, mert körülöttem ment az android így, android úgy. Ismerkedésként az androiddal vettem egy vodafone 845 típusú készüléket. Hozta amit vártam tőle. Lassú, gyenge kijelző, kevés ram, stb... viszont ár/értékben verhetetlen. Az android? Átértékelte a telefonról való elképzelésemet. Nem is kellett több vettem egy Samsung Galaxy (fo)S -t. Gondoltam ezzel a hardverrel nem lehet gyenge. Ellenkezőleg! Nyúlik, belassul. A touchwiz egy hulladék. A kies? Soha nem sikerült összekapcsolnom. Több gépen is próbáltam, igaz mind xp-s volt. Néha nem lehetett bekapcsolni a wifit, ilyenkor "factory settings". Ebből volt heti egy vagy kettő, mondjuk állandó install/uninstall. Ugyanettől a vodafone 845 nem *osta össze magát. E MMS? NET? 3 hét volt mire találtam olyan beállítást ami működött. GPS vétel csak a mezőn tiszta égboltnál,WIFI totál gyenge volt a 845-höz képest is! Utolsó az volt, amikor ismételten ismeretlen okból nem ment a net. Vettem egy HTC Desire-t. Bekapcs. Froyo update :) Jó kezdés. Azóta mégegy frissítés :) Jó folytatás. Na ez egy igazi androidos telefon. Nem tudok róla rosszat mondani, csak annyit hogy kicsi a ROM, de nagyon. Bocs, a hosszúságért, remélem másoknak segítek a döntésben.

readya 2010.10.09. 15:37:32

4 komment

1, oneclick lagfix tedd fel és a lassulás problémák 98%-a hello. Amikor meg egy picit bedöccen, az is egy pillanat.
2, a 2.2 szerintem iszonyatosan fog dobni a telefonon.
3, KIES probléma pl. ha nem az alap home-ot használod (ezt az iphone szerű, fostalicska touchwiz-t) akkor nem engedi csatolni. Megoldás, amikor KIES-ezni akarsz, akkor alap home és működik.
4, a home felület touchwizt érdemes elhallgattatni és feltenni egy launcer pro. Sokkal gördülékenyebb. Minden szempontból. 600Ft-ért megkapod a plust is és akkor ott a fincsi friends, calendar, twitter, facebook, people widget. Meg a bookmarks is, ha kell valakinek...

Google+
süti beállítások módosítása