Android vs Windows Phone 7 - 3. menet

2011.01.15. 12:00 readya

A menü:

Első benyomások (2011.01.12.)
Második menet (2011.01.13.)
Harmadik menet (2011.01.15.)

Harmadik menet

Nos, tovább haladva a tesztelésben, úgy gondoltam folytatom a napi használat elemzését. Következzen a rendszer böngészője: Internet Explorer. Legyünk őszinték, ettől a két szótól azért sokunk hátán feláll a szőr. Én is így vagyok vele. Munkahelyen használom kizárólag és ott is csak azon lapok megtekintésére, amik más böngésző alatt nem mennek. Egyébként én Firefox párti vagyok a céges laptopon és a saját Macbook Promon is. (nekem ugyanis a Safaritól is feláll a hátamon a szőr) No de a tesztelés csak akkor ér valamit, ha adunk esélyt és nem az előítéletekre hagyatkozunk. Nem fogok teszteket futtatni, hogy mennyire felel meg a szabványoknak és így tovább. Elég sok teszt készült a telefonról, akit érdekel nézzen körbe a neten. Felhasználói szempontból viszont azt modom, hogy ez jó. Egyrészt gyors, másrészt a teszt alatt egyszer sem fagyott vagy esett össze. Pinch zoom és társai is szépen működnek. Két érintésre szépen bezoomol az oldalba és vissza onnan. Szépen és gyorsan tördeli a szövegeket, szóval ilyen szempontból versenyképes az Android gyári böngészőjével. De természetesen van fekete leves is. A flash-es oldalak szétesnek, nem zoomolhatóak, egyszerűen kifekteti a böngészőt ha flash tartalommal találkozik. Ez így nem vicces. Kár érte, mert egyébként ennyire pozitívan még nem csalódtam egy ennyire lejáratott nevű alkalmazás kapcsán. Egy szónak is száz a vége, a böngésző jó, csak ne találkozzon flash-el.

Játékok terén sem áll jól a Marketplace és ez bizony zavaró. Nem mondom, hogy ez a legfontosabb de azt hiszem, legalább egy pár perc elütésére való ingyenes játék a többségnek jól jönne. Nos, ez egyszerűen vicc. Komolyan mondom, hogy 2 órán át nézelődtem a Marketen a játékoknál a free szekcióban (igen, külön free kategória van, csak a kategóriákon belül nincs) és nem találtam semmit amivel el tudtam volna ütni az időt. Az ingyenes játékok egy része el sem indult (labirynt), a másik fele fagyott folyamatosan (valami ninja játék), a 9(!)MB-os sudoku lite nem települt fel és így tovább. Az ingyenes játék szekció sajnos konkrétan hulladék. Ez nyilván változni fog, hiszen egy mammut van az operációs rendszer mögött és pontosan tudja mekkora érték a mobil piac. Jelenleg viszont ezen a területen nagyon gyenge a platform.
Fizetős oldalon azért nem áll ennyire rosszul a dolog. Láttam nagyobb Gameloft címeket (pl. az itt is bemutatott Assassin's Creed) illetve pl. a Need for Speed Undercovert (bár a Need for Speed Shift szerintem jobban néz ki Androidon), szóval jó pénzért azért itt is mindenki megtalálja a számítását.

Összegzés (Avagy mit gondolok a platfromról illetve ami kimaradt vagy amiről van még mit írni)

A telefon ezzel az operációs rendszerrel is gyors. Általában rezzenés nélkül reagál mindenre, de vannak akadások (ezeket szerintem orvosolni fogják) és vannak buta dolgok. Pl. amikor a galériában a képeket nézegeted, elforgatásnál egy darabig forgatja, majd a végén egy átmenettel betölti újra immáron elforgatva. Azért ennyire nem nehéz elforgatni egy képet és ez így kilóg a design-ból. Kevés lehetőség van a testreszabhatóságra, legalábbis egy Android fan számára. Nokia, RIM van hasonló vonalról érkezőknek azért ez nem akkora probléma. Külsőre a Samsung nem győzött meg. Ezek a szögletes vonások számomra a régi windows-os PDA-mat hozzák vissza és azt már akkor elavultnak tartottam. Tudom, trendek, az iphone is szögletesebb lett, de ez engem nem érdekel. Legyen kényelmes, ergonómikus és kész. Akinek dísztárgy kell, vegyen Apple terméket, én a használhatót szeretem. (ezért is adtam el 2 hónap után a Magic Mouse-t. Szép, az érintő felület hibátlan, de túl lapos, vágja az ember kezét és egyáltalán nem praktikus)

A billentyűzet magyartalansága nagyon zavaró. Remélem hamar felkerülünk a támogatott nyelvek közé, ahogy az MS-nél ezt megszoktuk már.

A notificaton rendszerről azt írtam, hogy az Androidot meg sem közelíti. Ez igaz, de azért hozzá kell tennem, hogy (nem tudom a külső alkalmazások számára elérhető az API vagy sem) az üzenetküldés, mail, stb. rendszeralkalmazások a felső sorban szépen kiírják, hogy mi történik és pl. egy SMS-nél a szövegből is annyit, amennyi kifér. Ez ugye Android módi és nagyon helyesen tették, hogy felismerték ennek a nagyságát. Tehát nincs Android szinten, de az iOS (iphone) előtt jár ebben.

Alkalmazás oldalon a Marketplace azért nem annyira vészes. A kategóriák alatt szépen látni, hogy mi, mennyibe kerül illetve hány csillagos értékelésre áll. Csak akkor nem látjuk ezeket egyből ha keresünk. Akkor ahogy írtam, csak a lista van, aztán nézegesd meg egyesével. A találatoknál a zene megjelenése szerintem felesleges és nagyon zavaró. Ez így nem keresés hanem tűt a szénakazalban.
UPDATE: Ami viszont jó, hogy a fizetős alkalmazásoknál van egy try lehetőség, azaz megvásárlás nélkül is ki lehet próbálni, nem kell a pénz visszafizetésével bajlódni, mint Androidon (ugye az új Market óta már nem is 24 óra, hanem 15 perc). Ellenben a dicséretes gyorsaságot és állandó elérhetőségét meg is cáfolom. A kommentek hatására gondoltam kipróbálom a try lehetőséget, de lassan 1 óráa nem tud kapcsolódni a Marketplace-hez vagy amikor igen, a letöltések nem mennek. Kezdek is morcos lenni. Ha mégis sikerül letölteni valamit, írni fogok a try rendszerről.

Social media oldalról használható a rendszer, de láthatóan vannak még hiányosságok. A natív youtube kliens hiánya viszont azonnal megoldást kívánó probléma.

A böngészés rendben van, csak a flash támogatás hiányzik. Legalább olyan gyors, mint Android alatt, de kevésbé testreszabható.

A kamerája jó, de azt hiszem ez nem is volt kérdés. Ahogyan a vakuja sem. Pont annyit tud, amennyit ennek kell. A mai kornak megfelelő, használható, szép képeket kapunk. Én fényképezni fényképezőgéppel szoktam, de egy buliban egymás arcába villantva értékelhető képeket kaptok este is ezzel a mobillal. Más tesztekben szerintem találtok teszt képeket is.

Windows alatt nem próbáltam (bocsi, de a cégest nem veszem elő, nekem pedig OSX fut itthon), de Mac alatt csak tölteni hajlandó a telefont. Mass storage-ként nem sikerült csatolnom. Ellenben az itunes-al elvileg lehet szinkronizálni, itt érhető el az ehhez szükséges béta alkalmazás. Itt írnak róla magyarul röviden, itt pedig hosszan angolul.
A telefonon van Office, Word és Excel fájlokat készíthetünk is, a többi Office fájlt csak nézhetjük.

Még jó pár napig nálam lehetne a készülék, de hétfőn visszaadom és ezen sorok megírása után megnyomom a reset your phone feliratot. Az ok egyszerű. A saját sim kártyám egyszer sem volt a telefonban, a Telenor által biztosított teszt kártyával használtam végig. Egyszerűen nem szerettem meg, nem akartam magammal vinni és megmutatni mindenkinek. A potenciált látom a platformban és biztos vagyok benne, hogy a Microsoft fel fogja virágoztatni. Sokan vannak akiknek nem számít a testreszabhatóság, akiknek az általam sérelmezett dolgok nem fontosak. Biztos vagyok benne, hogy nem egy boldog tulajdonosa van a Windows Phone 7 rendszert futtató készülékeknek. Symbian helyett bármikor ajánlom, iOS helyett nem és Android helyett egyáltalán nem. Remélem tetszett a cikk és hasznosnak találtátok.

A magam részéről: szabadság, szerelem, Android.


Címkék: android összehasonlítás windows phone 7 galaxy s omnia 7 readya

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr652584622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

readya 2011.01.15. 12:51:01

Nem hiszem. :) Minden leírt szót komolyan gondolok. Számomra az Android a platform. Ha nem lenne ennyire testre szabható, még mindig a Nokia-mat nyomkodnám.

Az Apple hozzáállás nálam nem pálya és designra sem jön be a 4-es, a korábbiak képernyőfelbontás pedig vicc.

Mindig is utáltam a qwerty gombos telcsiket, szóval a RIM sem pálya, plusz én még a korábbi oprendszert láttam, az botrány volt.

A WinMo szerintem a hulladék kategóriát erősíti, a Windows Phone 7-nek viszont adtam egy esélyt. Vannak benne jó dolgok és 100% biztos vagyok benne, hogy ha most odaadnám a kollégámnak, akinek az első perctől bejött, akkor az N97-et eldobná jó messzire és ezzel a telcsivel 100%-ban boldog lenne. Mondjuk az is igaz, hogy ő a Galaxy S-emmel is az lenne :)

Egy szónak is száz a vége, akinek azért jön be az Android, amit nyújt, annak a Windows Phone 7 nem pálya. Akinek mindegy, csak legyen egy érintőképernyős telcsije, az egy ilyen Omnia 7-el egészen boldog tud lenni. Más kérdés, hogy ennyi pénzért (ha a független beszerzési árat nézem) az ember vehet egy Galaxy S-t és a Marketről telepakolhatja fizetős appokkal. :)

zozo2001hu · http://www.csekkold.hu 2011.01.15. 13:27:10

Igazi kuriozum lenne egy Nokia N8 symbian3 vs. Android cikksorozat! . :)

blog.sancho.hu · http://blog.sancho.hu 2011.01.15. 13:48:20

A fizetős játékok is kipróbálhatóak, van egy Try gomb a marketben.

readya 2011.01.15. 16:14:55

@zozo2001hu: lehet, hogy szerzek egyet tesztre :)

@blog.sancho.hu: meglesem. De ettől még a free szekció szánalmas marad. Bár javaslatokat szívesen fogadok, ha van amit érdemes kipróbálni monca és meglesem.

readya 2011.01.15. 17:17:45

Visszavonom a Marketplace-ről, hogy mindig gyors, stb. 1 órája képtelen vagyok letölteni a Need For Speedet. Valóban van try gomb.

Rebel Inside 2011.01.17. 18:46:40

Tudom hogy nem épp témába vágó, de most eléggé meglepődtem: egyik sorozatban, amit nézek elég nagy Android reklámot láttam, pedig sose láttam még, csak iPhone v BlackBerry reklámot sorozatban(meg másik blogon handrás azzal henceg, hogy Sheldonék CSAK apple poénokat nyomatnak TBBT-ben). Akit érdekel a Fringe(aka A rejtély) S03E07 végén van, amikor Peter hívást kap,egy csomó ideig mutatják kedvenc droidunkat:)

birorichard36 · http://cinemablog.blog.hu/ 2011.01.17. 19:30:47

@Rebel Inside: nem tudom mit henceg vele, ezt így hívják, hogy fizetett hirdetés. :D:D
témához, hogy gondolkodtam nemrég, hogy lecserélem az sgs-t egy omnia 7-re (bejönnek az ms utóbbi időben alkotott dolgai, oprendszer, zune, xbox, most a wp7, stb. szerintem jó úton haladnak), de mindig visszariadtam. jó volt a cikksorozat, gyenge még a platform, majd talán a 2., 3. gen. másrészt meg észrevehetetlenül ejtett rabul az android, megszoktam, hogy MINDEN van rá, erről nehéz volna lemondani.

Google+
süti beállítások módosítása