Hölgyek és az Android #6

2011.03.28. 08:00 readya

Ismerkedjetek meg Kozák Hajnival, aki a Vodafone-nál dolgozik, mint technikus (uraim, fel lehet kötni a gatyát ismét). Azt hiszem Hajni remekül jellemezte a munkáját, miszerint sokak szemében ez "álommeló". Na ki szeretne a helyében lenni? :)

főbb feladataim közé tartozik az új készülékek felhasználói tesztelése, illetve az új szolgáltatásaink bevezetésének technikai támogatása.

Hajni részt vesz a "Segíthetünk?" videók készítésében is. Bár korábban csak technikai segítséget nyújtott, most már túlnyomó részt ő szerepel a videókon.

Szabadidőmben X-Box játék-, és sorozatfüggőségemmel küzdök, de most, hogy talán már tényleg itt a jó idő, remélem több időt tudok majd a szabadban tölteni férjemmel és kutyánkkal.

Amikor megkaptam Hajni válaszait, hamar mosolyra húzódott a szám, hiszen rokon lelket találtam benne. Egészen egyszerűen jó volt olvasni a platform iránti rajongását illetve, hogy mennyire hasonló utat járt be készülék szinten, mint én. Remélem ti is sok hasznos információt találtok a riportban és legalább akkora örömmel olvassátok ezeket a sorokat, mint amivel elkészültek.

readya: Milyen készüléket használsz és milyet szeretnél használni?
Hajni: Jelenleg egy HTC Desire boldog tulajdonosa vagyok. A „tulajdonos” szót külön kiemelném, ugyanis hosszú évek óta ez az első olyan telefon, amiért pénzt adtam, és valóban a sajátom. (A szerk.: ismerem az érzést. Én 10 év után vásároltam saját telefont a céges helyett, egy SGS személyében :-) ) Korábban a tesztelés alatt álló telefonokat hetente volt, hogy naponta váltogattam, mert mindig jött egy szebb, jobb, okosabb, de ezt a telefont még semmi nem győzte le nálam. :)
Ami majdnem elcsábított tőle, az a HTC Desire Z a QWERTY billentyűzete miatt, de elég bizonytalannak ítéltem meg a készülék szerkezetét, így nem mertem bevállalni.
Volt egy kis zsákutcába torkolló kilengésem egy iPhone 4-el, de hamar kiszerettem belőle. (A szerk.: Hajni a mi emberünk :-) ) Szép, de nem illeszkedik az én elvárásaimhoz. Utána próbálkoztam egy Sony Ericsson LT15i-vel (művésznevén Arc), de ez a SE féle Android véleményem szerint a nyomába sem ér a HTC Sense-nek. Ha legközelebb készüléket váltok, az új telefon is minden bizonnyal egy HTC lesz.

 

readya: Mikor és hogyan ismerkedtél meg az Androiddal?
Hajni:
Amikor az első Androidos telefont kézhez kaptam (ha jól emlékszem ez egy HTC Click volt) akkor épp egy Nokia E71-et használtam. Mindenkitől azt hallottam, hogy ez az Android mennyire szuper, így beleköltöztem. Kb. 2 óra után szinte sírva tettem vissza a kártyám a Nokiába, mert akkor még nem voltam elég „érett” az Androidhoz. Megrémített az a sok kezdőképernyő, meg az a rengeteg ikon. Aztán pár hónap múlva adtam neki még egy esélyt, és azóta is töretlen a kapcsolatunk. :)

readya: Van valami kedves történeted Androiddal kapcsolatban?
Hajni:
Női mivoltomhoz híven, ahogyan a környezetemet, otthonomat is ízlésemnek megfelelően díszítgetem, ugyanúgy a telefonomat is szeretem személyre szabni. Ciki, nem ciki, régen is mindig azért használtam Nokiát, mert azokra lehetett letölteni cuki, néha már giccsbe hajló témákat, köztük olyanokat, amiket még a kijelző is fájdalomtól ordítva jelzett csak ki. :) Mára már kinőttem ebből a giccskorszakból, de a személyre szabási vágyam töretlen. Így amikor másodszorra futottam neki az Android használatnak, rájöttem, hogy itt aztán az égvilágon minden személyre szabható. Amikor megjelentek az első élő hátterek, nem akartam hinni a szememnek, hogy ilyen van. :)
Ami miatt ki szoktak nevetni, hogy nekem fontosak az olyan kis apróságok, mint pl. a HTC Sense-nél a kis animációk az időjárás widget-ben, hogy ha köd van, akkor kis felhőcskék kúsznak át a kijelzőn, ha süt a nap, akkor vakító sugarak törnek ki az óra mögül, ha esik, akkor pedig vízcseppek lepik el a kijelzőt, amit aztán egy ablaktörlő szépen letöröl… Lehet élni ezek nélkül, de minek? :)

readya: Melyik a kedvenc Android alkalmazásod és mi az amit nem találsz a Marketen, de örülnél neki?
Hajni: Nem tudnék kiemelni egyet, úgyhogy próbálom a számomra legkedvesebbeket kiválogatni, ilyen pl. a Shazam, a Layar, vagy a Picasa Tool, a működéshez elengedhetetlen Advanced Task Killer, játékok közül pedig az Angry Birds és a Traffic Jam. És ha már női oldalról közelítjük az Android témát, akkor nem maradhatnak ki a Magic Day, a Biorhythm Calculator és a Weight Loss for CardioTrainer sem, ezeket szinte naponta használom.
Ami nagyon hiányzik nekem a Marketről az két játék, az egyik a Cut the rope (A szerk. ez bizony coming soon, ahogy írtunk róla korábban), a másik pedig a Smurfs. Utóbbira még iPhone-t használó korszakomban kattantam rá, azóta is fájó dolog, hogy bár ígérték, még nem jött ki Androidra, így kénytelen vagyok egy iPad-et cipelni magammal mindenhova, hogy managelni tudjam a kis falvamat. :)

readya: Munkád során ki tudod használni az Android nyújtotta előnyöket?
Hajni: Ki bizony! :) Nálam már alapkövetelmény egy ideje, hogy a telefonomon be tudjam állítani a vállalati email fiókom, így bármikor, bárhonnan elérem a céges leveleimet. Ennek ugyanannyi hátránya van, mint előnye, mert van, hogy azon veszem észre magam vasárnap délután, hogy olvasgatom az emailjeim, ami nem egészséges dolog, a hétköznapokban azonban nagyon praktikus. A levelek mellett szinkronizálom a naptáramat és a névjegyeket is, így hozzáférek a vállalati telefonkönyvhöz is, ami megint csak szuper dolog.

readya: Mit vársz egy Android blogtól?
Hajni: Amit mindenki. :) Legyen naprakész, érdekes, közölje a megjelenő újdonságokat, frissítéseket.

Remélem érdekesnek találtátok a riportot. Hölgyeim, kalandra fel! Ha van kedvetek válaszolni pár kérdésre és nem bánjátok, ha megjelenik az oldalon, írjatok a blog címére (androlib.blog.hu(@)gmail.com), kommentben vagy akár a Facebook oldalunkon. Csak két feltételünk van: Android készüléket használjatok és válaszoljatok a kérdésekre. :)


Címkék: readya holgyek es az android

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr412731064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Google+
süti beállítások módosítása