Dohányzás para: Szokj le az Androiddal!

Nem akarunk és nem is fogunk politizálni, de bazi nagy löket az új pártirodás cigi értékesítés a leszokni vágyó magyarságnak mostanság, úgyhogy a belső undort kihasználva jó ugródeszka most ez a pár nap arra, hogy letegyük a cigit, ami persze tudjuk, hogy baromi nehéz. Egyes kutatások kimondták, hogy a cigitől megszabadulni legalább annyira nehéz, ha nem nehezebb, mint a herointól, úgyhogy aki belevág a leszokásba, annak fel van adva a lecke. Francokat. Leszokni igazából nem nehéz, az a nehéz, hogy azt a két nap fájdalmat, amit kapsz túléld, erős legyél 48 órát, amikor belül úgy érzed a lelked, mintha egy hal lenne egy vödör sóban, forog össze-vissza, ki akar törni valamiből, ami nem tudja, hogy micsoda, szenved, nem találja a helyét, nem köti le semmi, á basszus, pont ezt érzem még így 9 nap után is:

Screenshot_2013-11-21-11-24-07.png

Persze ez nem ilyen egyszerű, főleg, hogy 13 éve dohányzom, igazából baromi rossz érzés, meg minden, de csinálom, mert kemény gyerek vagyok. Szerencsére van ez a Cessation Nation app, ami sokat segít. Beírhatod, hogy mikor szívtad el az utolsó szálat, mennyibe kerül egy doboz cigi, hány szálat szívsz belőle naponta, Ő meg jól kiszámolja a fenti képen látható módon, hogy mennyit pénzt nem költöttél el már rá, mennyit nem szívtál el és mennyi időt mentettél meg az életedből. Én több mint másfél nap alatt kemény 4 órát, az már elég arra, hogy az embere elbúcsúzzon normálisan a családjától, ha úgy alakul.

Ha esetleg mégis rád jönne, hogy rágyújts érdemes belekukkantani a Health Benefits menübe is, ami megmondja, hogy az utolsó cigi óta milyen pozitív változások zajlottak le a szervezetünkben:

Screenshot_2.png

Az apphoz persze widget is jár, úgyhogy a fontosabb adatokat (megtakarítás, el nem szívott cigi, leszokás óta eltelt idő) folyamatosan nyomon tudjátok követni. Ha jön a para-démon, akkor pedig van két logikai játék is beépítve, amikkel el lehet űzni a nikotin-manót. A leszokásban sokat segíthet egyébként a nikotinos rágó, aminek a használati utasítását dobjátok el jó messzire, mert semmit nem ér. Alapkoncepciója az, hogy cigizz-rágózz-cigizz-rágózz és majd 3 hónap alatt leszoksz. Talán. Hülyeség, ne hidd el, ne így csináld. Döntsd el, hogy le akarsz szokni, meditálj, várd, amíg elérkezik az idő, amikor lelkileg felkészült vagy. Sportolj valamit, legalább 1,5 órát és utána ne gyújts rá többet. Ha nagy a nikotin éhség, akkor nyomj be egy nikotinos rágót, aztán nyugodj meg. A rágóban azt írják egyébként, hogy napi 15 a javallott adag, ez hülyeség. Én 6 rágóval bírom az egész napot és rá sem gyújtok mellette. Nem is fogok. Tudod miért? Mert már kiment a szénmonoxid a testemből és már 83%-osan visszanyertem az ízérzékelésemet és szaglásomat is. Jah, reggel ezért volt olyan, a megszokottól eltérően rohadt sós a rántott csirkemelles szendvicsem :)

A Cessation Nation-t és a QuitNow!-t innen tudod letölteni:

cessa.png

quit_now.png

És néhány tipp, hogy még jobban oda tudd tenni magad és győzz:

1. Leszokás előtt nap meditáció. Én a cigi iránti vágyamat a paprikás chips iránti vággyá alakítottam egy 2 órás meditáció alatt, így amikor rám jött a cigizhetnék, chips evéssel tudtam csillapítani. (1 hét alatt fel is jött 3 kiló)

2. Mindenki azt tanácsolja, hogy ha leszoksz dobd ki az összes hamutálat, öngyújtót és cigit. Butaság. Nem megfutamodni kell hanem leszokni. Nekem sokat segített, hogy mindig volt egy doboz cigi a zsebembe. Így azon nem stresszeltem magam, hogy nincs cigim, bármikor rágyújthattam volna, de nem tettem, ez egyfajta megnyugvást ad és eggyel kevesebb dolog miatt kell idegeskedni.

3. Buli. Ideje kimozdulni! Jó ha kicsit elterelitek a figyelmeteket. Sokan azért félnek ilyenkor elmenni bulizni mert az alkohol = a rágyújtással. Én 5 nappal a leszokás kezdete után mentem először bulizni, berúgtam rendesen, de nem gyújtottam rá. Hazafele pityókásan jókat nevettem rajta, hogy nem cigizek.

4. Indíts blogot a leszokásról! Írd bele, hogy mit érzel, hol tartasz, posztold a beírásokat Facebookra is. Minél többen tudják, hogy leszoksz, annál jobban fogod magad tartani.

5. Ess túl minél hamarabb a cigizős pontjain az életednek cigimentesen. Pl. buszmegálló, kaja utáni időszak, ébredés, lefekvés előtt, kávézás, meeting kezdete előtt 5 perccel időszak. Ha lehet ezeket minél hamarabb éld át úgy, hogy nem gyújtasz rá. Idővel ha átéled megint ezeket a pillanatokat csak az fog már eszedbe jutni, hogy "Jééé ilyenkor régebben mindig rágyújtottam". Persze itt már nem fogsz és nem is fog hiányozni.

6. Adminisztrálj! Használd a Quit Now-t, Cessation Nation-t vagy bármilyen hasonló Appot. Az összegyűlt pénzt pedig költsd el valami nagyon jó dologra! :D Én egy új Midi billentyűzetet kaptam magamtól, mert jó voltam! :D

7. Ha kell őrjöngj, trollkodj, de ne gyújts rá. Szorítsd össze  a fogad, rúgj bele valamibe, de ne cigizz! Gondolj arra, hogy idővel már nem lesznek ilyen rohamok.

8. Tiszteld a cigimentesen eltöltött idődet. Gondolja arra, hogy ha 10 napig kibírtad, magaddal szembeni tiszteletlenség lenne most rágyújtani és lenullázni a 10 napodat.

9. Higgy magadban. Más úgysem fog hinni Benned....

10. Igen Yoda szavai: Tedd, vagy ne tedd, de sose próbáld. :)

yoda.jpg

Remélem ezzel a pár ponttal tudtam segíteni :) Ha valakinek sikerült így leszokni kommentelje be, másoknak erőt adva ezzel :) Köszönöm :)


Címkék: alkalmazások

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr755647680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Supreme* 2013.11.21. 13:10:16

Ha tényleg leszokóban vagy akkor hajrá, én 15 hónapja tettem le, bár újévi fogadalom volt, egy laza 8 hónapos "na majd holnaptól" ciklus előzte meg :D Most itt tartok, a dohanyzas.hu kalkulátor szerint (jó kis app, kipróbáltam, bár amíg nem lesz Magyar nyelv + forint addig nem lesz túl elterjedt)

Az Ön leszokásának eredménye számokban:
dohanyzas.hu

2012/08/17 08:00 óta az eltelt dohányzásmentes idő:
1 év, 3 hónap, 4 nap, 5 óra, 7 perc.
A leszokás óta el nem szívott cigaretták száma: 8759 db.
Az így megspórolt költség: 322700 Ft

Egyéb adatok:
Ezen idő alatt nem füstölt el 8.759 kg. dohányt,
nem szívódott fel a szervezetében 17.518 gramm nikotin,
nem mérgezte magát 52.554 gramm kátránnyal és 43.795 gramm szénmonoxiddal.

Haloperidol 2013.11.21. 13:21:59

@Supreme*: Komolyan, elkepzelni azt a kozel 5 dekas nikotin es katranyhalmot...nem semmi.
Lattam mar kristalyos nikotint, kinezetre hasonlo, mint a Breaking Bad-ban a nem kek szinu meth...:)

Supreme* 2013.11.21. 13:27:07

@Haloperidol: Bele se merek gondolni, hogy hogy nézhet ki a tüdőm (pedig "csak" 8 évig dohányoztam), nemhogy azon agyaljak mennyi lenne kiterítve elém az elszívott moslék :D Egyébként aki kételkedne, picit sem túlzás heroinistákhoz hasonlítani a dohányosokat, az első pár napban rájöttem, hogy ez valódi drogfüggőség, iszonyat mire "lejössz a szerről". Ja és igen, +10 kiló is befigyel azóta, de pozitívum is van, egyre több a műszaki cikk itthon, én is szeretem jutalmazni magam a kitartásomért :D

][-][alo 2013.11.21. 14:41:33

@Supreme*: ööö - műszaki cikk? pl. elektromos cigi? ;)
Bocs, nem bírtam kihagyni - és elismerésem, meg gratulációm! :)

Supreme* 2013.11.21. 14:49:04

@][-][alo: Csúnya lenne :D Kiváncsi lennék hányan szoknak le tartósan ecigivel, tapasszal, rágóval ... gyanítom, hogy nagyon kevesen.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.11.21. 14:51:23

@Supreme*: A rágó szerintem elég jó megoldás, de persze ha nincs mögötte az elhatározás, akkor egyik segédeszköz sem ér semmit.

Supreme* 2013.11.21. 14:53:18

@Tomi from Space: Miért rágnék nikotintartalmú rágót, ha a nikotinról akarok leszokni? :) Amíg nem nullázod le, addig függsz tőle és kész. Szerintem :) De persze én már könnyen szövegelek :)

Supreme* 2013.11.21. 15:00:24

@Tomi from Space: Ha neked megnyugvás, akkor nikotinrágózz, de ez kb olyan mint a "fogyókúrázónak" a dugisüti, ha nem bírom, bekapok egy falatot.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.11.21. 15:02:39

@Supreme*: Jó, hát, nem mindenki született empatának. Mi azért írtuk ezt a posztot, hogy az embereknek segítsünk, hitet és erőt adjunk Nekik. Ez csak olyan embereknek megy, akik megjárták a poklot és emberekként tértek onnan vissza. Megértem, ha ez Neked nem sikerült, de annak örülnék, ha ezzel nem azoknak a jövőképébe taposnál itt bele, akik perpillanat kezdik a leszokást, vagy ennek a posztnak a motivációjaként. Köszönjük.

Supreme* 2013.11.21. 15:16:34

@Tomi from Space: Nem taposok senkinek a jövőképébe bele, nem is értem miről beszélsz. Ha figyeltél, reális tanácsot adtam veled ellentétben a leszokni vágyóknak, hogy ne ecigivel meg nikotinrágóval, hanem elhatározással próbáljanak leszokni mert csak úgy fog menni (meditálás baszki, ... menj már, gondolom az asztro show-t is nézed :DDD)

És ha olvastad az első kommentet, 15 hónapja nem dohányzom, szóval végképp nem értem a nekem nem sikerült részt, de biztos igazad van.

Doomsday Killer 2013.11.21. 15:28:42

Kerek egy hónapot bírtam :D Nem éreztem semmi pozitív hatást... Pénztárca: Rengeteg kajat vettem + eleg gyorsan hajtottam 0-24 szoval ami bejott a cigin az ment el kajara+benzinre. De ha legkozelebb lesz elhatarozas tovabb fogom birni:) (bar azota fele olyan gyenge cigit szivok es abbol is "csak" fel dobozt naponta nem gondolom ugy h elkerulheto a leszokas)

Bejgli 2013.11.21. 16:44:07

Én anno letettem két és fél évre, aztán kipróbáltam az e-cigit, visszatértem, a nyáron megint leraktam, utána megint rágyújtottam. De még nem adtam fel a harcot, mindenkinek kitartást kívánok! :)

Kovács László György 2013.11.22. 17:36:20

Én szeretek cigarettázni, nem szeretnék leszokni. :) Szerintem simán belefér ha találkozok haverokkal, sör mellett elszívunk párat. Igaz, én 1 dobozt 1 hét alatt szívok el, pedig 7 éve gyújtottam az elsőt.

pajav8 2013.11.23. 00:10:42

17 napnál tartok pont aktuális:D quitnow-ot használok.
nagyon sokat számít hogy viszonyul az emberhez a környezete... ha támogatják az embert sokkal könnyebb.

természetesen gyakran rámjön a cigizhetnék, de már csak a megszokás miatt... ( óra előtt, kaja után, tanulás közben... stb)

a nikotinos rágót, e-cigit én nem javasolnám, mert akkor lesz még 1 dolog amit le kell tenni, de ha valakinek ezekkel könnyebb hát hajrá:D

ami nekem segített: Rágó, szotyi.

ja és még 1 jó tanács ha kocsmatúrára mentek az elején fixáljátok le h senki ne adjon nektek cigit még ha kértek is.

ui: ha már 1 ember leszokik ennek a posztnak hatására megérte! :D

brejti 2013.11.24. 11:36:49

Nekem 24 év füstölés utan sikerult lerakni. Kutya egy par napot eltem at az elejen, de a masodik hetre mar minden rendben volt:
#QuitNow! Leszokásom időpontja 2012.06.18.:
524 napok cigi nélkül,
15 724 cigaretta kihagyva,
744821,05Huf és 65 napok, 12:24:00 megtakarítás!

tipp: minden ragyujtas helyett 1 pohar vizet kell inni

Kovács László György 2013.11.25. 21:13:08

Nem okoskodni akarok, és főleg nem lebeszélni senkit hogy ne szokjon le, csak hogy legyen más vélemény is: Nem feltétlen kell leszokni, hanem meg kell találni a mértéket. Heti egyszer járok buliba, nem minden nap pl. Ciginél is, nem kell minden nap szívni, és nem is kell sokat. De ha van rá alkalom, akkor miért ne? Nem tartom magam csodának, de én ha 1 hétig nem szívok egy szálat, akkor sincs semmi, és van hogy buliban 1 dobozt, mert akkor jól esik. De nincs kényszer hogy kijárkáljak egész nap.

pajav8 2013.11.26. 21:23:27

@matroznaklenni: nem mindenki tud mértéket tartani és megmaradni csak party dohányosnak... sajnos énsem:D

Google+