A vicc árú VR headset a legkirályabb karácsonyi aji!

Imádom a VR-t, elsők között vettem Google Cardboard-ot és izgultam végig az összes Oculus híreket, mindaddig, amíg elkezdődött az előrendelés is kiderült, hogy mennyibe kerül... A VR láz alább is hagyott bennem, viszont most, hogy az áruházak akciós újságjai tele lettek olcsóbbnál olcsóbb mobilokhoz szánt headset-ekkel, így ismét szerelmes lettem és megfogadtam, hogy veszek egyet magamnak. A megtámadott áruházak között volt az Auchan, a Tesco és a Media Markt, ergó mindegyik, amelyiknek az újságja hirdette, hogy lehet náluk ilyet kapni. Jó sok modellt megnéztem, aztán jött a meglepetés...

Tesco

A Tesco papíron kétféle headset-et árul, az egyik az iLike VR-5580, a másik a Proda VR-01 3D szemüvege. Az iLike annyival több, hogy motor is van alatt egy 5.1-es Androidot futtató Quad-Core procis "izé" személyében, ehhez mérten az ára 32.990 forint, ami saját motors VR headset kategóriában igen baráti, de ehhez mérten vélhetően kuka kategória. A Proda csak egy ház + 1 kontroller, ami 4.990 forintért tök jó árban lett volna, feltéve, ha lehet kapni, de nem lehetett, a megkérdezett áruházban (Bécsi út) senki nem tudott róla semmit. Igaz, hogy csak két eladót kérdeztem, az egyik leszarta, a másik pedig nem találta. Mivel az iLike plexi dobozban, lopásgátlóval ellátva várt, ezért nem tudtam kipróbálni, de tanulva az elmúlt 10 év hibáiból, bizton állíthatom, hogy nem szabad megvenni.

ilike-vr-5580-virtualis-szemuveg-04-05.jpgiLike VR-5580

Media Markt

Itt már jobb volt a helyzet 6 féle termékből lehetett választani, kivétel az az egy (ISY), amit a reklámújságjukban promóztak. A sort a szokás szerint túlárazott Samsung Galaxy VR kezdte a 35.990 forintos árával, ami ha azt nézzük, hogy csak egy szimpla ház luxus idiótáknak lett kitalálva. Ezt követte a Trust Urban Revolt EXOS 3D háza, amit 15.900 forintért árultak. A vicc az, hogy ugyan ez az Auchan-ban 5.990 forintért elvihető, szóval a Media Markt a "hülye azért nem vagyok" szlogenével és a "durván jó árak" headline-jával bő nyállal leszophat, ebből még GVH-s ügyet csinálok, azt garantálom. A Trust headset-je egyébként nem olyan rossz, a lencsék fókusztávolsága helyett a telefont lehet előre-hátra tologatni.

trust-urban-revolt-exos-3d-szemuveg.jpgTrust Urban Revolt Exos 3D

A konstrukció egyébként eléggé elcseszett volt, mert a levehető mágneses előlap (arra az esetre, ha valaki Augmented Reality-hez szeretné használni) a bolti nézegetéstől gyakorlatilag erejét vesztette és teljesen leesett, úgyhogy nem igazán ajánlanám ezt a modellt senkinek sem, főleg, hogy a telefonrögzítő pöcökjei is ki voltak már törve. Persze a vásárlók nem bánnak kesztyűs kézzel az ilyen demo termékkel, de azért ennél többet kellene bírnia. Noname kategóriában is voltak indulók, sajnálom, hogy nem fényképeztem le őket, de nem mertem ipari kémkedni. Lényeg, hogy egyik sem volt olcsóbb 7 ezer forintnál, a "leggagyibbat" is 6.990-ért adták, ami az Auchan-ban egyébként 2.000 forintba került.  Jó tanács és konklúzió: ha VR-t akarsz, akkor ne a Media Marktba menj. Viszont akkor hova?

Az Auchan-ba!

Itt jártam először, mert az akciós újságban olyan headset-et láttam, amihez járt egy kontroller is, mindez 5.990 forintért. Elrobogtam nagy izgalommal, de sajnos nem lehetett már kapni, ezután vettem a fejembe, hogy bejárom a többi közeli üzletet is. Lényeg a lényeg, hogy a Tesco és a Media Markt után végül megint az Auchan-ban kötöttem ki és találtam meg az ultimate szerelmemet nem több, mint

1.999 forintért

Igen. Megnéztem csaknem 10 féle VR headset-et és az volt a legnormálisabb, legkényelmesebb és funkcionalitásban egyébként a többiekkel megegyező, ami a legolcsóbb! Annyira megtetszett, hogy vettem belőle azonnal 3 darabot! :D Ez pedig nem más, mint a VR Box. Azt borzasztóan sajnáltam, hogy a konrtolleres modell elfogyott, mert egy VR headset joy nélkül fabatkát sem ér, de így is nagyon maszek cuccra sikerült szert tennem :). A kontroller gondot is megoldottam egyébként egyszerűen: vettem egy OTG kábelt 999 forintért és egy szutyok gamepad-ot 1.500 forintért és tádámm, máris lett hozzá 2.500-ból egy kontroller, ami ugyan nem wireless meg bluetooth, de legalább elemet sem kell bele vennem, kímélem a környezetet és hasonló sallangok.

20161217_214948.jpg

20161217_215011.jpg

Egyetlen szopó van, az pedig a telefon rögzítése (de igaz ez mindegyik headset-re): csak úgy lehet befogni a Note 2-őt, hogy vagy a hangerő gombot, vagy a kikapcsolót nyomja a ház. Mondjuk ez is orvosolható egy kis snicceres műanyag-vágással, amit egy 2000-es doboznál tényleg nyugodt szívvel megcsinál az ember, a Media Markt-os átbaszós árakkal operáló szutykokkal viszont már nem szívesen, pedig azokkal is érdemes eljátszani. Az Auchan-ban egyébként volt még pár modell: a fent említett neveddmeg Trust, egy 5900-ért mért "noname" és a Media Marktban is látott gagyi, szintén 2.000-ért. Nem mondom, hogy ezek rosszak lettek volna, de a VR Box mindent vitt.

A cucc és a technológia tehát adott. Menjetek és vegyetek magatoknak az Auchan-ban VR Box-ot, mert rohadt jó, rohadt olcsó és iszonyat nagy szórakozás, főleg így az ünnepekre. Imádom, akarom, megyek is vissza House of terror-ozni, csak ezt a cikket muszáj volt nagy lelkesedésemben megírnom.


Címkék: VR headset

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr1012054753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

__tom_ 2016.12.17. 23:16:16

Nekem gyanús, hogy ez az auchan-es cucc el van árazva. Olyan 6-8e-ért lehet ehhez hozzájutni a legtöbb webshopban, kb. 2 havonta váltogatott néven - én is ennyiért tudtam beszerezni pár hete:
www.argep.hu/trend/VRBO/Vr-box-2-0-ar.html

Az auchanben én 1500-ért egy kartonpapírból hajtogatott, műanyag lencsés borzalmat vettem, utóbbiakat ráadásul szorgos kínai kezek össze is celluxoztak, amit miután leszedtem foltott hagyott rajta. Nekiestem vmi hígítóval, ekkor derült ki, hogy műanyag. Élt 0 órát. :)

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2016.12.17. 23:38:08

@__tom_: Ráadásul úgy kommunikálják, hogy 2999-ről van 1999-re leárazva. Mondjuk az Auchan-nak nem célcsoportja a VR felhasználói réteg, úgyhogy mondanám, hogy a rajtuk maradt készletet akarják így kisöpörni, de inkább arra gyanakszom, hogy a férfiakat akarják ezzel bevonzani az áruházba, hogy amíg VR-eznek, addig az asszony legalább jól bevásárol. Mindenesetre holnap lehet, hogy veszek még 3-at, totálisan rákattantam.

__tom_ 2016.12.17. 23:49:02

@Tomi from Space: a kontrolleres csomagban egyébként ilyesmi van:
www.amazon.com/VR-Case-Controll-Wireless-Controller/dp/B01G8NPZW0
Végülis ez se rossz ketyere, lehet pl. hangerőt is állítgatni mindenféle kombókkal + ilyesmi. Standard bluetooth, akár TV-hez is jó lehet.
Volt továbbá 2 öntapadós gumidarab a dobozban, ezekkel lehetett kiragasztani a teló hangerőszabályzóinak a helyét, szóval nem kellett hozzá szétfaragni semmit.
Adtak továbbá még egy kék-led szűrőt, ami elvileg kíméli a szemet. Ennyivel volt több a 8 ezres csomagban.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2016.12.17. 23:55:49

@__tom_: Igen, ezt a kontrollert néztem én is ebay-en, valami 700 forintért adják :) Rendelek is egyet, bár szerintem a wireless game-padomat is elbírja a KitKat, majd holnap kipróbálom szerintem. Akkor Te már tapasztalt VR-es vagy :) Vannak olyan appok, amiket mindenképpen ajánlasz? :)

__tom_ 2016.12.18. 00:34:45

@Tomi from Space: tapasztaltnak semmiképpen nem hívnám magam :) Amikor megvettem a kit-et, play-en rákerestem a vr-re, és leszedtem vagy 20 ingyenes játékot/app-ot. Végigpróbálgattam őket, majd szépen töröltem is mindet.
Egyiket sem ajánlanám, mert poénnak elmennek, de 10-20 percnél tovább egyik sem volt érdekes. A google saját cardboard-os alkalmazásai sem.
Egyébként ahogy nézem a sajtót, kb. mindegyik platformon ez a helyzet - pc-re is van 1-2 hangzatos cím, de semmi olyan, amibe az ember 100 órákat beleölne. A Crytek dínós játéka lett talán az első igazi A+++ cím, de ők sem úszták meg a techdemo jelzőt.
PC-n az oculus legelső deves verziójához volt szerencsém, de kb. olyan volt akkor, mint most az androidos, leszámítva hogy pluszban még ott volt a kábel is a pc-hez (és talán a táphoz is külön?). Nem tudom mit fejlesztettek hozzá hogy 200 ezerrel többe kerül most, de a jobb felbontás, vagy a giroszkópos kontroller szerintem nem tudja elfeledtetni azt, hogy végülis egy súlyos dolgot viselsz a fejeden, amit egyrészt macera előszedni a fiókból és a gépre dugdosni, másrészt úgyis kényelmetlen egy idő után. Persze vannak mazochistább egyének, akiket talán dacból sem zavar ez, de hogy a jelenlegi technológiából nem lesz tömegtermék, az biztos.
Érdekes ötletek vannak, pl. a vr mozizás, ahol gyakorlatilag egy bármekkora 3d-s mozivásznat lehet vele emulálni, de hogy nagyon kevesen ülnék így végig a 2 órát, pláne a 10. alkalommal, az biztos. A youtube-os 3d-s videóknál is impresszívnek tűnik a 2160p, de vr-ben nézve látszik, hogy mennyire kevés ez ha egyszerre úgyis csak a 30%-át látjuk teljes 360-ra széthúzva, és hogy milyen messzire van még ez akár egy fullhd-s monitor élménytől is. A nagymama se fogja sisakban nézegetni az unokák vr galériáját. A közösségi élmény is hiányzik, akin fenn van a sisak, az el van szigetelve a szobában vele lévőktől. Erre mondjuk már rájött a facebook is: www.youtube.com/watch?v=YuIgyKLPt3s
Az optimistábbak szerint talán arra van esély, hogy a 3d-s tv-k sikerét elérjék az egész vr-esdivel. Azaz legyen kb. 5 év, amikor viszik az emberek, így születhet rá minőségi kontent, mielőtt lecseng az egész. Aztán ha a tartalom már létezik, előbb-utóbb talán túljutunk a vr jelenlegi kőkorszakán, és lesz majd hozzá valami elviselhetőbb hardver is. Akkor kijjebb lehet majd tolni ezt az 5 évet.

Szóval az én kit-em azóta is a fiókban van... Talán majd most karácsony környékén ha több időm lesz, újra szétnézek a store-on, hogy mi a helyzet. De az az igazság, hogy az októberi vásárlás óta kb. 2x jutott eszembe, hogy egyáltalán elő kéne szedni, annyira nem keresem újra az élményt, amit adott.

Google+
süti beállítások módosítása