Néha jól esik függetlennek lenni
A telefonvásárlás egyik legolcsóbb módja - gondolják az emberek - az, ha a szolgáltatóknál, valami "kedvezményes" tarifával vásárolunk telefont, lehetőleg 2 éves hűségidővel, mert a tarfia "jóaz" és úgysem akarnánk váltani. Az ilyen telefonvásárlások vége az, hogy 2 év után az ember örül, ha szabadul és jellemzően a versenytársaknál talál tarifára és a saját szolgáltatóját már amúgy is rühelli (történik pont ez meg velünk épp...) és mindegy, csak szabaduljon tőle. Igen ám, de ilyen jön képbe a csúf gonosz kedvezményesen vásárolt telefon, ami továbbra is köti az embert a szolgáltatóhoz, hacsak nem...
Még mostanság is beleborzongok, ha hallom ezt a szót. Úgy 10 éve egyet jelentett azzal, hogy valami nagyon gáz környéken, egy nagyon gáz mobilboltba kell bemenned és ott nagyon gáz dolgokat kérned, nagyon gáz emberektől. Nekik ez persze természetes, de a magunkfajtáknak színtiszta extrémitás. Voltak olyan korok is, amikor otthon, szépen, csendben egy adatkábellel el lehetett intézni a dolgokat, vagy a neten egy generátorból kinyerni a függetlenedéshez vezető számsort és a kicsit gógyisabb emberek elintézték maguknak és hát másoknak is. Aztán megérkezett az okostelefonok korszaka, amikor a függetlenítés egyszer csak nagyiparivá vált és alkalmazkodott a kor elvárásaihoz. Manapság már nem sötét sikátorokban kell bolyonganunk és az életünket kockáztatva biszniszelnünk, hanem szépen megtervezett folyamatokon keresztül egy online vásárlás keretében intézhetjük el a piszkos ügyeket. Az átfutás gyors, a kód pontos, az ügyfél elégedett. De akkor kinek rossz ez az egész?
Igazából senkinek
A szolgáltatók maguk is tisztában vannak azzal, hogy az ügyfélnek egy idő után elege lehet és menne telefonostól mindenestől, ezért ritka eset az, hogy problémát csinálna a függetlenítésből. Azt viszont tudni kell, hogy meghatározhatja azt, amíg a telefon nem függetleníthető. Általában a készülékkedvezménnyel jóváírt időszak letelte szokott lenni a határvonal, ami jellemzően 2 év, de minden ilyen jellegű feltétel ÁSZF-enként eltérhet, úgyhogy ha garanciavesztési félelmeink vannak, a függetlenítés előtt érdemes tájékozódni a szolgáltatónál. Ha ezt az időszakot kivárja az Ügyfél és utána szabadul, akkor a szolgáltató már megkapta az elvárt hasznát, így neki sem okozunk túl nagy szomorúságot, bár az onnantól kezdődő, számára "ingyen" időszak elvesztése bizonyára fájdalmas emlék marad. Főleg több tízezres számban.
Mit tegyek, mit vegyek?
Ha épp a függetlenedés küszöbén állsz és imádod a telefonod, akkor túl sok mindent nem tehetsz, függetleníteni kell. Ha telefonvásárlás előtt állsz, akkor vehetsz függő és független készüléket is. Azért javasoljuk a függetlent, mert egyrészt nem köt sehova másrészt egy megfelelő boltban vásárolt sok esetben olcsóbb, mint a szolgáltatótól egy "élhetőbb" tarifával vásárolt modell, a listaáraikról meg már ne is beszéljünk... Ilyen vásárlás esetén mindig nagyobb webáruházakban vásároljunk, aminek hihető szerviz és garanciaháttere van. Sajnos így sem fogunk tudni 100%-ig "szépen" papírozott telefont venni, de ha baja lesz legalább lesz, aki orvosolja... :)
Cikkünket a Phonelock.net támogatta
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.