Acer Liquid-et vettél? Megszívtad...
Sokat hallottam már innen-onnan az Acer gyalátazos supportjáról, most jut nekem is belőle. Februárban vettem egy Acer Liquid-et, érdekes módon leginkább arra, hogy telefonáljak vele. Aláírom, hogy minden más funkció tökéletesen működik, viszont a telefonálással állandó problémáim vannak. Mostanság nagyon nagy szerepe van a mobiloknak, mert azon kívül, hogy a budin is el lehet érni az embert egy jó rottyantás közben, néha pont azért szeretjük, mert kihúz minket a csávából és akár az életünk is múlhat rajta.
Ha viszont az életünket szeretnénk rábízni, akkor ne Acer Liquid-et vegyünk! Életmentésre tökéletes a Nokia 3410 amit Vaterán 3000 forintért veszel meg, az új akksi meg kb. ugyan ennyi hozzá. Ha egy 110.000 forintos PDA-ra akarod hagyni az életed, akkor halott vagy!
3 hónapos Liquid tulajság után nyíltan kimondhatom, hogy a telefonálási funkció, némi kívánni valót hagy maga után. Nem tudom felvenni, nem tudom lerakni, a hívás felépül, de a másik oldalon nem hallják, ha elbasz egy autó és még annyi vér kering bennem, hogy egy hívást megengedhetek magamnak, akkor nem biztos, hogy a mentők hallani fogják, hogy éppen hol murdelek meg az elkövetkezendő 15 percben. Ez nagyon gáz. Most mit tegyek? Küldjem szervízbe, ahonnan 1 hónap után visszadobják, miszerint jó? Frissítsek szoftvert? Mire? Gyári update van rajta, ha meg "főzött romot" rakok meg rootolok oda a gari, meg amúgy is akkor mit pattogok, ha Pistike romját használom vele? Ez egyébként jogos is lenne, de a gyárival rossz? ....
A legjobb az egészben, hogy nem tudok mit tenni. Írtam a Speedshopnak az Online ügyfélszolgálaton, kalapom rázom előttük, teljes mértékben jó fejek, de a kezük meg van kötve. Mit tehetünk? Semmit. A Speedshopos eszmecsere alant (a Speedshop munkatársának nevét kicsillagoztam):
Üdvözlöm! Miben segíthetek?
Ön: Üdvözletem
**********: Jó Napot!
Ön: Februárban vettem egy Acer Liquid-et Önöknél
Ön: És a telefonálással állandóan meggyűlik a bajom. Hol nem tudom felvenni, hol nem tudom lerakni, van, hogy megszakad 2 percenként és az is előfordul, hogy felhívok valakit és nem hallom amit mond, ilyenkor lerakom, aztán felhívom újra. Kb. 15ezer forintot buktam már ezen. A kérdésem az, hogy ezt mindenképpen garanciálisan kell javíttatni vagy van lehetőség becserélésre? Nem igazán szeretném eljátszani a hónapokig tartó szervízbe küldést - várakozást, megint visszaküldést, stb.
Ön: Gondoltam még mielőtt írok esetleg az Acer központnak (külföldinek) megkérdezem, mert ez így telefonálásra, amire alapvetően vettem használhatatlan.
**********: Kis türelmét kérem, megkérdem a szervízes kollégát
Ön: Rendben, köszönöm
**********: A készüléket állapottól függően 50-50.000Ft-ért tudjuk beszámítani
Ön: Khmm
Ön: Én most alapvetően egy valamiről beszéltem amiért 110 ezer forintot adtam és szar. Nem üzelti ajánlattal álltam elő, hanem a vásárlói jogaimmal.
Ön: Már elnézést, de gondolom ha Önök vesznek valamit és az nem használható arra, amire veszik akkor nem fogják féláron visszaadni, mint magánember, most a céges folyamatokat hagyjuk.
**********: Úgy értettem, hogy becserélni szeretné. Foglalkozunk használt készülék adás-vétellel és erre adtam Önnek egy árat amennyiért becserélheti más típusra
**********: elnézést ha félreértettük.
**********: Ha garanciában szeretné az eszközt javíttatni akkor tudok érte futárt küldeni, vagy személyesen tudja leadni üzletünkben
Ön: Semmi gond, feltehetően én fogalmaztam félreérthetően. Arra gondoltam, hogy az Acer visszaveszi Önöktől, anélkül, hogy Önöket megkárosítaná, én pedig a vételárért esetleg ráfizetéssel kaphatok egy más típusú készüléket.
Ön: Az Acer féle küldözgetős, semmittevős szervízelésbe nem szeretnék minden áron belemenni. Mindent hallottam róla, csak jót nem.
**********: Sajnos az Acer nem veszi vissza tőlünk, ha ez így történne akkor járható lenne az Ön által jelzett út, de enélkül sajnos nem megy
**********: Sajnos csak külföldi szervize van, így kénytelenek vagyunk oda küldeni
Ön: Értem. :(
Ön: Még annyi kérdésem lenne, hogy ha fogyasztóvédelemhez fordulok, akkor Önöknek nem lenne baja ugye? A Speedshoppal nem szeretnék kitolni, mert abszolult elégedett vagyok a munkájukkal, hozzáállásukkal.
**********: Ha fogyasztóvédelemhez fordul, akkor a gazdálkodó szervezetet veszik elő, azaz minket. Velünk van szerződéses kapcsolatban, így jogilag mi vagyunk a felelősek
**********: Köszönjük a dícsérő szavakat.
**********: A javítás idejére tudnánk Önnek biztosítani cserekészüléket. S100unk nincsen de nézhetünk ge ytelefonálásra alkalmas készüléket
Ön: pfú, ez így akkor elég necces, mert a Speedshopot tényleg nem akarom belerángatni semmibe. Akkor egyelőre az lesz, hogy írok az Acer külföldi központjának és megpróbálok Velük düllőre jutni, ha esetleg visszaveszik a készüléket akkor azt úgyis Önökön keresztül fogják megtenni.
Ön: Köszönöm a segítséget, további kellemes napot. :)
**********: Nagyon szívesen, és sok sikert a kapcsolatfelvételhez. Szép estét
Hát ennyit tehetsz ha 110 ezerért veszel egy telefont ami szar. A Speedshopot nem akarom bántani, nem Ők tehetnek róla, így marad a workaround megoldás:
- Ezen post elküldése az Acer magyarországi képviseletének, ha nem történik semmi:
- Szép cikk írása a Tékozló Homárnak
- Ha a Homár is lehozta, hogy itthon mindenki tehetetlen, akkor levél a külföldi Acer-nek
- Ha azok is leszarják akkor közösségi site-on Acer vezető felkutatása és értesítése arról, hogy szar van a palacsintában és az ügyfélszolgálat felét ki lehet rugni
- Ha ezek után sem történik semmi, akkor nincs igazság a Földön, megyek a Fogyasztóvédelemhez és olyanokat bántok, akiket nem akarok.
Ha csillizni akarsz, akkor tehát vegyél Liquid-et, ha telefonálni akarsz, vegyél Nokiát.
Update: Megérkezett az Acer Hungary válasza:
Tisztelt ******** Tamás!
Az Acer magyarországon nem forgalmaz hivatalosan semmilyen telefont,
ezért semmilyen támogatást sem tudunk adni hozzá.
Kérem az importőrt keresse meg a problémával.
Tisztelettel,
Pikószky András
Hát, ez remek....
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
GentleSpecter 2010.05.14. 16:49:53
Ha hazaerek, akkor en is fuzok hozza par dolgot.
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.05.14. 20:38:10
GentleSpecter 2010.05.14. 20:48:58
Szóval. Nekem most éppen a jack csatlakozó szart be minden bizonnyal. Azon kívül a hangerő gomb mozog, és az alja recseg össze-vissza, de ez már azóta, mióta kivettem a dobozából.
Egyébként meg imádom ezt a telefont, ennyire még egy telómért sem voltam oda.
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.05.14. 21:05:19
A hangerő gomb az nekem full stabil, a jacket sose használtam, mert nem szoktam zenét hallgatni sehol, nem hogy a telefonon, az alja meg szerintem mindegyiknek recseg :)
Én is imádom alapvetően, de ez, hogy ennyire leszarják a magyar userket az elég bicskanyitogató. Valszeg írni fogok a Homárnak is.
GentleSpecter 2010.05.14. 21:21:08
A hangerőgomb úgy mozog, hogy fel-le, tehát semmi gáz egyébként ezen is stabil, csak észrevettem.
Azért szarnak le minket, mert mint a hazai Acer hivatalos válaszából is kiderült, nem forgalmazzák itthon ezt a telefont. De ezt tudtuk is, amikor megvettük.
Na az viszont szemétség, hogy nem forgalmazzák itthon... :)
Inkább megvárnám a hivatalos verziót az OS-ből, biztos, ami biztos. De ha egy hét után is azt mondod, hogy minden rendben, akkor elgondolkozom rajta. :)
Én akkor is odáig vagyok ezért a telóért. Isten. :D
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.05.14. 21:24:57
GentleSpecter 2010.05.14. 21:35:35
GentleSpecter 2010.05.14. 21:40:56
Nekem a telefonálással egyszer volt bajom, amikor nem jött vissza a képernyő, megszakadt a vonal elvileg, de a telefon tartotta, újrahívtam az illetőt, és utána azt mutatta, hogy két partnerrel beszélgetek.
A másik meg, hogy van amikor megőrül és állandóan lezárja a képernyőt. Mindegy mit csinálok, játék, film, navi, net, lezárja. 2 percre állítottam az idejét, de akkor is. Ilyenkor újra kell indítani, nem tudok mást csinálni vele. És nem én nyomom meg a gombot véletlenül. :D
És még azt kérdeztem, hogy tényleg recseg-e neked is az alja?
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.05.14. 21:42:05
"Na nekem a telefonálással viszont semmi bajom nincs. Illetve egyszer megzavarodott, nem jött vissza a képernyő, aztán elvileg megszakadt a vonal, közben újrahívtam akivel beszéltem előtte, és akkor meg azt mutatta, hogy két partnerrel beszélgetek éppen. :S
Viszont eszembe jutott még valami. Néha agyba főbe bedobálja a képernyőzárat. Tök mindegy, hogy a navi megy éppen, vagy böngészgetek, vagy játszok, lezárja a képernyőt. Feloldom, erre 10mp és megint lezárja. Ilyenkor csak az újraindítás segít. Pedig 2 percre raktam az időt, és nem... nem én nyomom meg a gombot véletlenül.
Tényleg neked is recseg az alja?"
Nekem is csinálta egy időben, főleg játékoknál, ez szerintem nem magának a Liquid-nek a hibája, hanem a gaméké vagy az éppen aktuális appoké, defaultból nem csinálta amikor az OS-t használtam. Tipikusan a Farm Frenzy nevű game volt ilyen.
Képet nem tudok csinálni, mert screen capture progim nincs, a fényképezőgépem meg a telefonom.. :D
A design teljesen más, szerintem gázabb, mint volt, nekem kényelmetlen, de idővel megszokom. 3 képernyő helyett 5 van. Indítás után eléggé lassú volt, azóta összekapta magát, gondolom még csomagolgatta ki a stuffjait. A menüt ahogy nézem nem lehet állítgatni :\. A live wallpapertől csodát vártam, a defaultok nagyon rosszak, bízom benne,hogy a marketen lesznek jobbak, bár nem hiszem, hogy használni fogom ezt a feature-t, mert elég zavaró. A Youtube nem lassult, van egy facebook kliens, más a billentyűzár és más a hívó kliens is. Szerintem tedd fel nyugodtan, komolyan :)
GentleSpecter 2010.05.14. 21:53:39
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.05.14. 21:58:20
GentleSpecter 2010.05.14. 22:02:55
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.05.14. 22:10:08
Persze, amúgy megértelek, az elején én is így voltam, 3 hónap után azért már fúrta az oldalam, hogy mi van "odaát" :) Majd egyszer Neked is eljön a nagy nap. :)
jah, azt mondtam már, hogy 2.1-ben VAN MULTITOUCH? :D MOST MÁR FURDAL A LELKIISMERT? WHEHEHEHE
GentleSpecter 2010.05.14. 22:23:29
Nem volt Symbianos telóm sem, csak egy haveromnak, és azt próbáltam ki. Na az volt eddig az egyetlen érintkezésem okostelefonnal, aztán megvettem ezt.
Na mondjuk a multitouch-ra talán, esetleg, netalántán, lehet, hogy kíváncsi volnék.... :)
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.05.14. 22:24:28
GentleSpecter 2010.05.14. 22:39:39
Egyébként ha most másik telót kéne választanom, akkor nem tudnék. Sajnos nagyon finnyás vagyok telefon téren. Jelenleg ez az egyetlen telefon a piacon, ami tetszik.
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.05.14. 22:51:21
GentleSpecter 2010.05.14. 23:17:28
Mondjuk 1000x inkább egy HTC, mint egy Apple...