Steve Jobs őszödi beszéde

Az iOS4-hype árnyékában mint ha kissé kevesebb reflektorfényt kapna egy nem kevésbé jelentős hír: az Adobe és az Android fejlesztőgárdája végre megcsinálta, és bebizonyította, hogy nem lehetetlen a működőképes, teljesértékű flash támogatás mobil eszközökön.

Az Android 2.2 Froyo és a benne alapból megtalálható Flash Player 10.1 révén a Nexus One-on már elérhető a Flash, és bizonyára hamarosan a többi, hasonló hardverrel szerelt androidos HTC, Samsung és Motorola készülék is megkapja a frissítést.


Steve Jobs-nak pedig marad a kínos magyarázkodás, mely kísértetiesen emlékeztet egy balatonparti kormányüdülőben elhangzott beszédre. Azzal a különbséggel, hogy Feri legalább bevallotta az elkúrás tényét, Steve pedig csak maszatol, és próbálja hárítani a felelősséget. Hogy a flash elavult, hogy nem lehet normálisan megcsinálni mobilra, meg a Symantec is azt mondta hogy nem biztonságos, meg lemeríti az akksit, meg különben is... Nincsen sok választás - azért, mert az Adobe elkúrta. A mobiliparban ilyen böszmeséget még fejlesztőgárda nem csinált, mint amit ők csináltak. Meg lehet magyarázni azzal, hogy senkinek nincs szüksége a flash-re, ahogy a copypaste-re, a videotelefonálásra és a multitaskingra sem volt egészen addig amíg az iPhone nem tudta ezeket, de gyorsan eljött az igazság pillanata... Ennyi tehetségünk van, gyerekek.

Steve, a felhasználók nem hülyék. Tudják, hogy nekik mire van szükségük, vagy még ha hülyék is, és nem tudják, hogy a Farmville-t a flash segítségével játszhatják, akkor is kell nekik. Ha nem tudják mi az a flash, akkor csak értetlenkednek, hogy miért nem megy a méregdrága iPad-en a játék, miközben a szomszéd gyerek féláron vett netbookján megy. Magyarázd el egy 8 éves gyereknek, hogy miért nem tud virtuális káposztát ültetni...

Sajnos a Flash ma egy létező, sokak által használt, elterjedt platform. Elképzelhető, hogy a HTML 5 a jövő, de az biztos, hogy a flash a jelen. Én pedig, mint felhasználó, a jelenleg létező technológiákat akarom elérni a telefonomon. Majd akkor fog érdekelni a HTML 5, ha az indexes focivébé-közvetítéseket, a kedvenc kreatív videós oldalaimon nézhető videókat, vagy a kedvenc netes játékaimat elérhetem flash nélkül. Amíg ezekhez flash kell, addig nekem is flash kell.

Akármennyire is kapálóztok, Steve, sajnos a hiba a ti készüléketekben van. Ha Androidra meg lehetett csinálni, akkor meg lehet iPhone-ra is. Ha nem lehet, akkor az iPhone-nal van a gond. Ha meg lehet, csak nem akarjátok, mert az konkurenciát jelentene az AppStore-nak, akkor szintén ne az Adobe fejlesztőit hibáztassátok. Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye...

Elkúrtátok. Legalább vallanátok be.


Címkék: apple flash froyo

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr822105762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tökmindegy77 2010.06.24. 12:10:05

"mert az konkurenciát jelentene az AppStore-nak"

Hát persze. Csak és kizárólag fizetős cuccok vannak az AppStoreban. Nem engenek be semmi ingyenes cuccot nehogy ingyen kelljen adni valamit. Amúgy a komolyabb flashes fejlesztőknek pont egy nagy piac nyílt ezzel, és nagyon sokan adják el az AppStoreban is a cuccaikat. Persze akkor már ők is szemetek. Pedig csak annyi a különbség, hogy nem reklámmal basszák tele a játékot hanem kérnek érte 200 forinttot. Tényleg szemetek.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.06.24. 12:29:04

@besk: Ez jogos. Plusz gyorsan tegyük mellé az SD kártyára való telepítési lehetőség hiányát. Bár mindkettő megoldható alternatív módszerekkel, azért remélhető hogy hamarosan kapunk marketet, és APP2SD-t hivatalosan is.

Egyébként ugyanez az iPhone-nál is létezett kezdetben, ha jól tudom, az iTunes Store még mindig nem érhető el Magyarországról. Lehet, hogy ezekben nem is az Apple vagy a Google a ludas, hanem a hazai szabályozások.

@tökmindegy77: Ha annyival jobbak az AppStore-ban levő ingyenes játékok, mint amik flash formátumban elérhetőek a neten, akkor tök fölösleges korlátozni, hiszen a felhasználók majd úgyis az előbbieket fogják választani. A választás lehetősége, mint elvi probléma az, ami itt fennáll (ugyanez igaz az iTunes kényszerítésére: ha nekem nem tetszik, miért köteleznek a használatára?)

Lev Menachem 2010.06.24. 12:29:32

indexes focivb-t mondjuk valszeg akkor sem tudnál nézni ájfónon ha támogatná a flash-t, egyrészt a vas sem biztos hogy elég erős, másrészt az indexnek nincs joga közvetíteni mobilokra, csak pc-re

dragi · http://digisample.hu 2010.06.24. 12:50:42

@Gery.Greyhound: Itunes store van, csak a szoftveres része megy, a zene meg a film még nem. De a programokat lehet szedni, venni.

Azért a nagy flash mániában én nagyon kíváncsi leszek az akkuidőre, mert eddig amit láttam, az gyakorlatilag reggelire megette az akksit, és mégsem volt teljes értékű.

tökmindegy77 2010.06.24. 13:14:13

@Gery.Greyhound: Van választásod, használhatsz például Androidot, Symbiant vagy bármit. Az iphoneban nem a vas a lényeg, mindig lesz nála erősebb cucc. Főleg ha a HTC és társai futószalagon hozzák ki a kicsit más dobozban lévő kicsit erősebb cuccokat. Az iPhoneban pont a az OS és az AppStore a lényeg, ezt pedig ilyen minőségben ezekkel a korlátozásokkal tudták (vagy akarták) megcsinálni. Nyilván lehetne sokmindent máshogy, de ha valakinek nemtetszenek ezek a dolgok akkor vehet mást. Andorid állítólag jobb, hardware-t lehet belekrani erősebbet, állítólag drágább is az iPhone, akkor miért lovagol mégis mindenki ezen? Az iPhone tulajok jól elvannak, ha meg nem akkor vesznek mást. Akinek meg Androidja van miért fáj, hogy nincs flash az iPhoneon? Miért nehéz elhinni, hogy kipróbálták és nem volt olyan amilyennek lennie kellene és még sokat is fogyasztott?

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.06.24. 13:16:13

@tökmindegy77: Szerintem teret kell hagyni mindenféle üzleti modellnek, ez lenne a normális. Ha valaki akarja adja 200 forintért (hozzáteszem, hogy Android Marketen megjelentek a "prémium" szoftverek amivel kapsz prémium háttérképet meg prémium screensavert 1-2e forintért, ez egyébként egy vicc, de ha üzleti modellként és burzsuj hülyék bepalizásaként tekintünk rá, akkor tökéletes modell), aki meg akarja adja egy reklámsávval, vagy bizonyos korlátozásokkal, de ingyen. Sokszor láttam már a Marketen egyébként azt is, hogy free programot használók a kommentek közé hintettek új feature igényeket és hozzátették, hogy ha lesz olyan feature legyen fizetős az a program és megveszik. Vannak egyes free programokból donate verziók is, amit megvehetsz, ugyan azt tudja, csak adtál egy kis pénzt is a fejlesztőnek.

Miért jobb ez?
- Mert mindenki úgy szerez pénzt "ahogy jól esik Neki"
- Lehetőség van a feltörekvő vagy kezdő kódereknek a megjelenésre
- Sokkal "jobb" a társaság, több a tesztelés, a feedback
- Meg van az az esszenciája az egésznek ami szerintem az almások közt már rég nincs, hogy lelkesedési alapon, előzetes üzleti érdekek nélkül alakulnak fejlesztői csoportok.

Emellett ugye vannak akik fizetős diktatúrát akarnak... Azok vegyenek iPhone-t....

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.06.24. 13:24:31

@tökmindegy77: Egy tényezőt kifelejtettél :) Az Apple mérhetetlen pénzeket öl a megjelenésbe. Többet mint a szakembereikbe... Volt már itt téma a blogon, hogy marketing oldalon az Apple mindenütt ott van, mindenhova csurran cseppen valami... Nézd meg az Indexet. Heti két Apple cikk alap + szórják az Appleblogot is. Miért? Mert annyira jó lenne? Ló***t. Szépen mennek a pénzek ide oda, jelennek meg a cikkek, az emberek meg csak azt látják, hogy Apple is everywhere. Ez tudod olyan mint amikor a sivatagban van egy liter tiszta vized meg két lábad, a másiknak meg van 100 liter koszos vize, meg egy tevéje, amivel el tudja vinni a falukba a koszos vizet... A HTC nyílván a fejlesztéseibe öli inkább a pénzt és a szájhagyományra hagyatkozik, meg az igazi kockákra, akik úgyis szétvakarják a netet mielőtt PDA-t vesznek, az Apple meg a tipikus palimadarakra vadászik, akiknek minidegy, hogy mit vesznek, csak az egy jól megkreált és stabil brand legyen. Nyílván az Androidos embereknek szúrja a szemét, hogy egy elnézést, de kalap szart hogy lehet ennyire ajnározni, mert az iPhone esetében is ez történik. Persze mindkét platformnak vannak hiányosságai és előnyei a másikkal szemben, csak míg az Apple hátterében egy olyan Steve Jobs áll, aki Saddam Husseinnek képzeli magát és le akarja igázni a földet, addig az Androidot olyan emberek akarják felnevelni és az egekig fejleszteni, akik az embereknek adni is akarnak valamit és nem csak a pénzüket elvenni...

tökmindegy77 2010.06.24. 13:25:34

@Tomi from Space: ezt most nem értem. AppStore is így működik. Vannak fizetős és vannak ingyenes cuccok. Az ingyenesek nagy részében van reklám. Amúgy az én (szubjektív) véleményem az, hogy az Android Marketben lévő free / paid alkalmazások aránya nagyban annak köszönhető, hogy sok ország fejlesztői (utolsó információm szerint Magyarország is, de nem vagyok naprakész) ki vannak zárva abból a körből, akik pénzért árulhatnak szoftvereket a Marketen. Az meg naivitás, hogy ingyen minőségi cuccokat fejlesszenek, valahol meg kell fizetni az árát mindennek. Vagy reklámmal, vagy valami más módon. A fejlesztők is vesznek kenyeret a boltban.

dragi · http://digisample.hu 2010.06.24. 13:32:29

Alapvetően tetszik a blog, de ez a cikk szerintem azért ferdít. Ez nem öszödi beszéd. A flashben csak nemrég javítottak olyan biztonsági réseket, amik évek óta ott voltak. Tehát ebben nem hazudott Jobs.
A flash (eddigi tapasztalat) meríti az akksik állati módon, tehát ez sem hazugság.
Az pedig, hogy közel egy éve nyomják ezt a mobilflash dolgok, és még csak most jön ki, arra enged következtetni, hogy tényleg sok baj volt vele.
Meglátjuk, hogy a gyakorlatban milyen lesz.
Ettől függetlenül úgy gondolom, hogy az apple egy kapcsolóval opcióvá tehette volna a flash-t. Mondom ezt úgy, hogy nekem nem kell mobilra flash.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.06.24. 13:39:15

@tökmindegy77: Nem tudom, én az Appstore-t egyáltalán nem ismerem, azt meg elismerem, hogy minőségibb szotverek vannak ott, de hát más is a kör.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.06.24. 14:48:07

@dragi: "A flash (eddigi tapasztalat) meríti az akksik állati módon, tehát ez sem hazugság."

De hadd döntsem el ÉN, hogy akarom-e meríteni az akksit. Ha nem akarom, akkor nem használok flash-t. Ha viszont mindegy (mert van a közelben konnektor, vagy süt a nap és nálam a napelemes töltő amit 10 dollárért vettem az eBay-en) akkor hadd használjam. Ez a lényeg.

@tökmindegy77: "Van választásod, használhatsz például Androidot, Symbiant vagy bármit."

Használok is. :) A Symbian-t nem igazán kedvelem, de az Android nekem nagyon bevált. Nekem csak az nem tetszik az iPhone-ban, ahogy Tomi is írta, hogy túlzottan felül van reprezentálva a sajtóban. Emiatt többen ismerik meg, többen veszik, jobban megéri rá appot fejleszteni, több lesz rá az app. Ha egy kicsivel több teret kapna az Android, az ugyanezt a folyamatot elősegíthetné. (bár azt azért tegyük hozzá, hogy az igen erős hátszél ellenére szépen tör előre a zöld robot)

tökmindegy77 2010.06.24. 15:13:03

@Gery.Greyhound: Abban hogy sokat írnak az iphoneról ti is vastagon benne vagytok. Miért nem lehet házon belül örülni annak a flashnek ha neked az kell? Steve Jobsal és öszöddel pont azt éred el, hogy egy androidos blogon is az iphoneról megy a vita (tudom én vagyok a hibás, de kikényszerítetted ;)) pedig biztos lehetne az androidról is beszélni sokat.

Bevallom ez az első androidos blog és hosszászólásom (remélem kultúráltabban sikerült, mint a nagyátlagnak) inkább csak iphone témájúakat szoktam olvasni, de szinte nincs post a témában, hogy ne jönne valaki aki beletrollkodik a témába. És itt nem az értelmes vitáról van szó, hanem a szimpla hülyeségek ismételgetésétől. Mint pl "az appstore a sátán mer fizetni kell" típusú hülyeségek. És pont ezek miatt van felülreprezentálva. Elég beleírni a címbe hogy iphone és dőlnek a látogatók mind2 oldalról.

dragi · http://digisample.hu 2010.06.24. 15:41:47

@tökmindegy77: Teljesen igazad van.
Egy 10 másodperces google kereséssel milliónyi android hibát lehet találni. Miért nem erről szól ez a blog? Vagy éppen természetesen az android jó dolgairól is természetesen.
A felülreprezentáltságban tényleg nyakig benne van minden "követő" blog is. Most került ki egy ugyanolyan cikk a kockára is. Konkrétum abban sincs, csak copy-paste. Ennek így nincs értelme.

Az a baj (ez nem veled Greyhound), hogy ha pár nap múlva kiderülne, hogy alig van ilyen hiba, akkor bezzeg már nem olyan hangosak a gyűlölködők.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.06.24. 16:03:25

@dragi: Nézd végig a blogot légyszi és láthatod, hogy mennyi Android-alapú post van. Az utóbbi időben nekem pl nem nagyon volt időm postot írni, mert a munkám hajnalokig lefoglalt és örültem, hogy élek, ha meg az embernek csípi valami a szemét, azért hamarabb fog tollat. Természetesen jogos a felvetés, hogy miért nem foglalkozunk csak Androiddal (a postok 95%-a így is Andro-specifikus).

Az Android hibákat meg kicsit elutasítanám, vagy inkább festek Neked egy képet:
Az Androidot lelkes szakik és amatőrök készítik, open-source, free, csinálod ahogy tudod és ahogy jól esik. Én ezeknek az "amatőröknek" sokat köszönhetek, a telefonom sok hibáját kiküszöbölték. A programok, release-ek felhasználói igényekből fakadnak, nem marketingcégekből, az Androidos készülékek gyártói is ezt veszik figyelembe inkább.

Az Apple-t vaskalapos marketingguruk, pénzzel kitömött zsebű diktátorok, tudatos piaci elnyomók és sötét oldalon álló technokraták vezetik.

Tudod mi még egy ok arra, hogy nincs flash az iphone-ban? Szerinted az apple-nek nem érdeke eltaposni a flash szabványt, vele együtt meg jókora lyukat ütni az Adobe hajóján? :) Dehogynem.

HTC-t gyártó taiwani cégnél ugrott ki bárki is az ablakon? Nem hiszem... Applenél úgy ugrálnak mostanság, mintha fizetnének érte. Persze most több fizetést adnak. Könyörgöm, akkora árréssel dolgoznak, hogy nem igaz, szerencsétlen rizsevők meg annyi pénzt sem kapnak, amiből megélnek.

Ezt a gyárat magasztalod? Csak ne legyél büszke rá.

Dagi Omega 2010.06.24. 16:18:33

@tökmindegy77:
""mert az konkurenciát jelentene az AppStore-nak"
Hát persze. Csak és kizárólag fizetős cuccok vannak az AppStoreban."

a fejleszto me'g az ingyenes alkalmazasokert is fizet 100$-t evente + megvesz valamilyen meket mert normalis szamitogepen termeszetesen nem lehet iphonera fejleszteni, ez onmagaban jelentos osszeg ami igy kiesne

tökmindegy77 2010.06.24. 16:22:33

@Tomi from Space: neharagudj, de fogalmad sincs semmiről.

Az amiről te beszélsz az a Foxconn nevű cég, ahol 800.000 ember dolgozik. Ők a világ egyik legnagyobb gyártói velük gyártat többek között az Intel (alaplapok), Dell, HP, Sony (PS2, PS3), Nintendo (Wii), Microsoft (X360), Motorola, Nokia, Amazon (Kindle), Cisco és igen az Apple is. Az hogy pl. a HTC nem gyártat ott nem jeleni hogy soha nem is fog. De az ilyen tájékozott bloggerek miatt az Applenál ugrálnak az emberek az ablakból. Ha az a pár öngyilkosság szerinted az Apple hibája akkor felesleges beszélgetnünk.

Amúgy tudod ki csinálja az Androidot? A Google és a HTC. Akárhogyis nézem ők is pont annyira profitorientált multik, mint az Apple. Jól hangzik, hogy lelkes amatőrök fejlesztik de egyszerűen nem igaz.

"Az Apple-t vaskalapos marketingguruk, pénzzel kitömött zsebű diktátorok, tudatos piaci elnyomók és sötét oldalon álló technokraták vezetik. " Mondod ezt úgy, hogy az Androidod gazdája a Google (és a HTC), aki az egész világnak nekiment? Meg akarnak ölni minden konkurenciát minden területen, csak néhány példa: Chrome, Chrome OS, Android, ingyen navi, google docs, google tv és még kitudja mennyi minden. Tudom a választ: "ingyen adja". Hát igen. Cserébe mindent tudnak rólad, náluk van a levelezésed, a böngészőjüket használod, a telefonod, a kereséseid minden.

Ez szimplán csak 1 másik üzleti modell. Nem biztos, hogy rosszabb, de valószínűleg nem jobb mint a másik. De lehetnek illúzióid.

tökmindegy77 2010.06.24. 16:34:30

@Dagi Omega: amiért pl megkapja az X-Codeot, magánszemélyként árulhatja a progiját az egész világon egy szép nagy piacon. Gép bármelyik platformhoz kell, ebben az Apple lehet drágább, de azért egy minőségi config PC-ből is hasonló áron van. Ahhoz hogy mondjuk Windows Mobilera fejlessz venned kell egy Visual Studio Professional 200k+. Nokiára hogy bekerülj az Oviba 50€ (asszem évente, csak cégeknek). Palm 100USD/év. Google (tudtommal nem megy itthonról). Más platformra se sokkal olcsóbb/könnyebb fejleszteni.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.06.24. 16:40:49

@tökmindegy77:
1. Madarat tolláról, céget alvállalkozójáról...
2. Namost, tessék magad elszégyellni és eltűnni az internetről. Miért?

Mert, szeretném ha törölnéd a Youtube accountodat, törölnéd a Gmail accountjaid, jó lenne, ha a Google Maps-en nem nézegetnél több várost a magasból, örülnénk ha a Google Sky-on se révednél el mindig, ne használd a Calendar-t, a Docs-ot, ne akarj újabb Gmail címeket és különben is, általad is nő a rendszer és erősebbé válik, miért építenéd?

Nekem a Google hihetetlen sok dolgot adott. Adta a kapcsolataim egy részét, adott online életteret és még sorolhatnám. Mit nem vett el a Google? A pénzemet. Most persze firtathatjuk, hogy mennyivel fizetek többet egy termékért, amibe be van építve egy Ads költsége, de ennyire mélyreszántóak és hülyék szerintem ne legyünk, minden esetre a Google-nek köszönhetően én nagyon sokat spóroltam is. A kiadásom a Google felé? Nulla.

Ahogy Dagi is írta, egy natúr iPhone fejlesztővé válás is alsó hangon 400e forintba kerül és akkor ott tartassz, hogy van egy trendi, de használhatatlan szar az íróasztalodon. Én ha kapnék egy Mac-et első dolgom lenne, hogy eladnám. Hökkenj meg: be se kapcsolnám. Egyik munkatársam is egy évig spórolt egy MacBook Air-re, megvette, két hónap után eladta, mert nem tudta használni.

Mondjak még egy jó sztorit, hogy kik az Apple mainstream vásárlói? Úgy másfél-két éve amikor kirobbant a gazdasági válság, annyira felment a rezsim, árak, etc., hogy kénytelen voltam befáradni az anyacégemhez és beszélni a főnökömmel, hogy valamit csináljunk, mert így fel fog kopni az állam. A főnököm szívesen látott, kérte, hogy várjak, amíg befejezi a telefonálást az iPhoneján, aztán lerakta, bedokkolta a MacBook Air-jét, ránézett a 24"-os Apple monitorra, majd azt mondta: Ne haragudj Tamás, de most nem tudjuk a fizetésed semennyivel megemelni.

A mostani cégeknek nagy feladatuk van a világban. Régen a népek a katolicizmusban, az istenekben, a természetben hittek. Manapság a cégekben. Azt kellene felmérni, hogy manapság a cégeknek legyen az szó bármelyikről, nem csak egy piaci jelenlétük van, hanem egy borzalmasan nagy felelősségük is. Szégyen nem szégyen, de a cégek nem csak eladnak, fejlesztenek, stb., hanem nevelnek is. Míg a Google pl arra nevel, hogy találjunk ki valamit közösen, érjük el együtt és azt adjuk oda mindenkinek, addig az Apple arra, hogy vegyél el minél többet, szerezz be minél többet, minél előbb és legyél Te a Local Star.

Nincsenek illúzióm. AMD-s PC-m van. És szeretem.

Részemről a vita lezárva igazgató úr.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.06.24. 16:46:03

@tökmindegy77: "Miért nem lehet házon belül örülni annak a flashnek ha neked az kell?"

Igazából ez egy kísérlet volt. A Steve Jobs és az Őszöd kifejezések elég erős indexcímlap-faktorral bírnak, együtt főleg :) (hasonló volt tavasszal Avatar és Vona Gábor, az bevált, pedig a blog témájához vajmi kevés köze volt a posztnak, mégis az volt az egyetlen, amely címlapra ment a blog élete során)

Már látom, hogy az Androidot nem tartja olyan érdekesnek az Index, mint amilyen valójában, úgyhogy mostantól csendben örömködünk, házon belül. Quietly brilliant :)

tökmindegy77 2010.06.24. 17:11:26

@Tomi from Space: Én sem akarok sokat vitatkozni. Nincs is értelme ahogy látom.

Alvállalkozó: mint mondtam 800.000 ember dolgozik nekik, a fél világ ott gyártat, mert egyszerűen nekik van rá kapacitásuk. De semmiképpen sem az Apple gyára, hanem egy kínai cég. Aki keres külföldi cégeket és gyárt nekik sokféle dolgot. Az hogy mi történik egy másik cégben arra nem sok ráhatásuk van (sajnos).

Használok én is sok Google terméket, de attól még nem hiszem azt, hogy hibátlanok. És az Apple se az. Egyik cég se az, mindegyiknek a pénz kell, csak máshogy szedik össze. Apple prémium kategóriában (tudom, szerinted nem az) versenyez, ahol magasabbak az árak. Ezt lehet nem szeretni, de pl egy Audi is drágább a Suzukinál és mégiscsak 4 kereke van. Van igény a dolgaikra ezért gyártják és adják olyan áron amilyenen adják. A Google a felhasználóit (köztük engem is!) egy értékes reklámfelületté változtatott, akinek olvassa a leveleit, tudja mikre keres és még 1000 dolgot. És elad a hirdetőknek. Jó ötlet, de semmivel sem jobb/etikusabb mint a másik.

Az hogy a főnököd bunkó és zsugori az nem az Apple miatt van. Képzeld nekem meg olyat mondott az enyém, hogy nem tudok emelni és beült az új 30 millás BMW-jébe. Akkor a BMW is ugyanolyan sötét? Szerintem meglepődnél, ha látnád, hogy teljesen normális emberek is ugyanannyian vannak a vásárlóik között, mint gyökerek. Pont mint bármilyen más terméknél.

És megint eljutottunk oda, hogy mivel te konkrétan nem fizettél még a Googlenek akkor ők a jók és az Apple meg a rossz? Azokért a dolgokért amiket a google boltan árul ugyanúgy kér pénzt (pl Nexus One). Ha egy normális ember vesz egy Mac-et, vagy neadj isten egy iPhone-t akkor miért lesz hülye/sznob/gazdag automatikusan?

Google nevelés: én meg azt látom, hogy arra nevel a Google, hogy öljük meg a firefoxot(chrome), a microsoftot(chrome os, google docs), az applet (android) meg mindenki mást. Nekem sincsenek illúzióim. De attól, hogy a másik polcról is veszek le dolgokat még nem lettem Darth Vader. És a többség sem.

Mac fejlesztés: rengeteg embert ismerek akik egy használt mac mini (80-90k) beszerzése után kezdtek macre fejleszteni. Ez 100k körüli összeg, lehet hogy ez is sok, de semmiképpen sem 400k alsóhangon.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.06.24. 17:50:32

@tökmindegy77: 100K sok. Ha már van egy Core i7-es atomerőművem otthon, akkor minden forint fölösleges amit egy másik gépre költök.

Egyébként a Google nem akar megölni senkit. Legyőzi a vetélytársait korrekt versenyben: pl senki nem tiltja meg nekem hogy Freemailt, Bing keresőt, MS Office-t és utcakereso.hu-t használjak, de miért választanám azt, ami egyszerűen SZAR, használhatatlan fos?

És én arról sem vagyok meggyőződve, hogy a Google elolvassa a leveleimet (egy robot valószínűleg átfut rajta, kulcssszavakat keresve, viszont a szememben ez nem olyan mint ha konkrétan elolvasná egy humán egyed) viszont a Freemailt üzemeltető T-Online, vagy a Hotmailt futtató MS nem teszi ugyanezt. Annyi a különbség, hogy az utóbbi kettő (főleg a hazai versenyző) szarik arra, hogy cserébe normális szolgáltatást nyújtson.

tökmindegy77 2010.06.24. 18:03:55

@Gery.Greyhound: erre most mitmondjak? Szerintem meg nemsok. Szerintem meg az volt a sok amit az i7-ért adtál. Döntetlen? :)

Tudom, hogy nem akar megölni, én is használom a szolgáltatásait. Egyszerűen csak arra akartam utalni, hogy nem színtisztán fekete (apple) és fehér (google) a kérdés. Tapasztalatok és benyomások alapján valamennyire szürke mindegyik. Kinek jobban, kinek kevésbé.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.06.24. 18:20:39

@tökmindegy77: Tisztába kellene lenned a kapzsiság fogalmával és hatásmechanizmusával.

tökmindegy77 2010.06.24. 18:27:39

@Tomi from Space: megtennéd, hogy mesélsz róla?

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.06.24. 20:55:23

@tökmindegy77: Ne Mac árszínvonalban gondolkodj :)

Az AMD Athlon X2 gépemet 80-ba fájt Core i7-esre fejleszteni. 40-ért adtam túl az AMD alaplap+procc+DDR2 kombón, és 120 volt a Core i7-es cuccc.

Persze, vehettem volna egy, az elavult Athlon-os konfigommal megegyező teljesítményű Mac Minit is, de... hülye azért nem vagyok :DD

dragi · http://digisample.hu 2010.06.24. 20:59:33

@Tomi from Space: A kapzsiság fogalma? Na az pont a google.
Nézd meg, hogy ami nekik nem hozott a konyhára (szolgáltatás), azt már mind a kukába dobták. Ők voltak az elsők a fene nagy ingyenességükkel, akik minden olyan otthoni médiaszerveres cuccról letiltották a dolgaikat, ahova a tolakodó reklámjaik nem tudtak bemenni. Ők azok, akik pénzzel gyakorlatilag az összes szolgáltatást meg akarják szerezni, centralizálni. Ők azok, akik a fene nagy free meg open source jegyében elkaszáltak rengeteg tehetséges embert, csakhogy a saját cuccuk legyen szabvány, és még sorolhanánk.
Tudom, és igaz, az apple sem különb, de ne legyünk már olyan naivak, hogy azt hisszük, hogy ez itt az apple-ről szól, és az apple a gonosz.
A flash egyébként meg azért rossz példa, mert attól hogy a user ingyen letölti az még nem azt jelenti, hogy ingyenes. Szerintetek az adobe emberbaráti szeretetből ragaszkodik hozzá? Mert én úgy tudom, hogy a sok millió dollára rugó licenszdíjak és egyéb szoftverek miatt...

tökmindegy77 2010.06.24. 21:07:35

@Gery.Greyhound: Nem azt mondom, hogy nem érte meg NEKED, és nem is akarlak rábeszélni, mivel semmi hasznod nem lenne belőle. Nyilván olyan szoftvereket használsz amikhez kell az i7 és a win környezet. De szerintem annak aki fejleszteni (és én emiatt írtam) akar iphonera nem nagy ár a miniért. Az alsóhangon 400 egy nagyon komoly túlzás és semmi köze a valósághoz.

Viszont ha az i7 csere miatt mondjuk muszáj lett volna macre váltanod, mert támadt egy zseniális iphone app ötleted amiből akár meg gazdagodhatnál, akkor az i7 upgrade helyett ugyanennyiért nyugodtan tudtál volna váltani. Nem kellett volna 400at összekaparni.

Na jó befejezem, nem akarok megtéríteni senkit, meg az Androidot se akarom szidni, csak kiváncsi voltam a hozzáállásotokra. Most már látom: teljes elutasítás ;).

TyToo 2010.06.24. 21:16:40

én meg aszondom, hogy jó az iphone, mer' csajozós oszt kész... :D

dragi · http://digisample.hu 2010.06.24. 21:31:09

@Gery.Greyhound: Az index címlapos dologban viszont sajnos nagyon igazad van. Ott nem a tartalom a lényeg, így ha nem csinálsz szenzációhajhász címeket, bukod a címlapot. Ezért vissza is vonom az erre vonatkozó kritikámat.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.06.24. 21:51:09

@tökmindegy77: Látom nem fejlesztettél még soha. Ahhoz hogy fejleszteni tudj, kell egy normális környezet. Egy mini újonnan 170, egy alap iMac 320, vegyél még hozzá háttértárat 90 ezerért 1 TB-t (KÖZRÖHEJ HOGY ENNYIBE KERÜL, veszek érte 6 terra Samsung külső vinyót) és hát nem ártana tesztelni is valahol amit csináltál (szerintem egy szoftveresen emulált környezet erre kevés), úgyhogy vehetsz egy iPhone-t. igen ám, de Te a jövőnek fejlesztesz, nem a múltnak, úgyhogy veheted a legújabbat.

320+180=500. Igazad van, tévedtem. Nem 400. Több.

dragi · http://digisample.hu 2010.06.24. 21:58:09

@Tomi from Space: És akkor miért nem a samsungot veszed? Nem kötelező 90ezerért 1tb-ot venni.
De tényleg, látom hogy itt is átmegy a dolog támadásba, azt hittem itt lehet értelmesen vitázni.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.06.24. 22:32:54

@dragi: én nem veszek semmilyet, csak most arról van szó, hogy az Apple miért adja az alapvetően használhatatlan stuffjait (lásd iPhone4...) ilyen atom drágán?

tökmindegy77 2010.06.24. 22:36:20

@Tomi from Space: Nem fejlesztettem???? Jó vicceid vannak.

Akkor összeadom nekem mennyibe fájt:
250k iMac (sajnálom, akkor amikor kellett ennyibe került, újonnan 4G rammal)
120k volt az iPhone 2G, nagyon nagyon az elején vettem, röviddel a megjelenés után. Hamár beleszámoltad a telót is.
Vettem egy Samsung külső HDD-t is (fogalmam sincs már mekkora), olyan 20k körül vehettem, de hogy ez miért is létszükséglet a fejlesztéshez azt nem igazán értem.

Ez 400 alatt van, és ez egy drága módja a kezdésnek. Jah és a PC-met eladtam ;)

De tudok másik példát, konkrét számokkal, egyik haveromnál volt ez:
100k használt mini core2duo 2Ghz, 4G ram
30k használt touch
a pcjét nemtudom mennyiért adta el, de az csökkentette a kültségeket, kódolni bőven elég ez a konfig (moncsi, bill és társai maradt) Ha csak iphone és touch a cél ennyi elég. Nem kell legendákat gyártani.

Viszont ha az Androidot nézem (szintén tapasztalat), akkor sem járok sokkal jobban anyagilag. Mondjuk veszek egy pc-t 80ért (hogy jó olcsó legyen, ne tudj belekötni) Meg veszek egy desire-t (telenor 120k előfizuval, 190 kártyásan). De ha komolyan akarok valamit kezdeni, akkor a különböző OS verziók, felbontások, hardver miatt legalább még 3-4 telót KELL vennem. Az SDK-ban lévő emulátor minősége miatt itt fokozottan kell a valódi hardver. Én nemlátom, hogy összességében nagyságrendekkel olcsóbb lenne Androiddal a piacra kijutni. Persze itt is lehet nagyon drága PC-vel még növelni a költségeket, de próbáltam nem elszállni az árakkal (bár az Eclipsenek és az Android emunak nem árt az erős vas).

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.06.24. 23:29:35

@tökmindegy77: LoL :D Bocs, de Te komolyan Telenornál akarsz PDA-t venni? :D Speedshopban 130 ezer függetlenül, standalone. MutyiGSM-ben meg megkapod szerintem egy százasért. Az én Acer Liquidem is 110 volt és úgy bemarketingeltem a cégnél, hogy néhány iPhone-os le is cserélte rá az almáját.

Azért egy PC-t egy Eclipssel jóval olcsóbb összerakni, mint egy Mac-et. Minden esetre az Apple aránytalanul drága és azért meg lehet nézni, hogy milyen ultra bugokkal jönnek ki a hardware-eik. Valahol írtam egy kurva jó kommentet pont erről, majd ha lesz lelkierőm előszedem.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.06.24. 23:38:21

@Tomi from Space: Megvan. Itt épp azt bolncolgatom, hogy miért gáz, hogy specifikus hardware és mégis képtelen hibák nélkül működni, illetve miért lehet gyorsabb egy OSX mint egy Windows (azt leszámítva, hogy programokkal ugye nem tudod leterhelni...):

1. Az OSX egy kimondottan célhardware-re fejlesztett oprendszer. Olyan Apple konstrukciókra, amiből van 10 > féle, azok is meghatározott felszereltséggel és kimondottan hozzájuk fejlesztett kiegészítőkkel. Ha állításod szerint jártas lennél az informatikában, akkor rájönnél magadtól is, hogy a Mac-es kb. 10 féle variáns mellett a PC-nél kicsit többféle variánsnak kell megfelelni.

Számolj csak kicsit!

Asrock alaplap, Asus, Intel, J&W, MSI, Gigabyte, Foxconn, Zotac alaplap (8 féle)

Ez eddig 8

Processzorból jelenleg PC-s architektúrában olyan 400 félét lehet kapni AMD és Intel fronton, különböző chipstekeben összesen.

Ez eddig 8*400 komám

Aztán van vagy 100 féle memória méretenként és sávonként

Az már 8*400*100

Vigyók, mondjuk 200 féle

8*400*100*200

Videókártya, legyen mondjuk 100 féle

8*400*100*200*100

Az annyi mint:
6 400 000 000

Segítek: Ez 6 milliárd 400 millió féle variáció egy témára, szemben a Te Mac-es 10 variációddal szemben (jó, legyen 100, ha a különböző memóriaméreteket és vinyóméreteket vesszük).

És akkor még nem beszéltem az ilyen billentyűzetről, olyan egérről, ilyen gamepadról, amolyan TV tuner kártyáról és még sorolhatnám.

Namost, akkor ki a nagyobb király? Aki lekezel egy 2,5 gigás disztribúcióban több mint 6 milliárd féle variánst, vagy az, aki a szomszéd szobában heggesztett gépre tud írni egy OS-t? Csodálkozhatunk-e ezek után azon, hogy a külön célhardware-re írt oprendszer gyorsabban teljesít mint egy olyan, ami minden körülmények között megállja a helyét? Te most versenyeztetni akarsz egy versenyautót egy kimondottan neki épített pályán amin még a szél is úgy fúj ahogy azt beállították egy olyan pályával szemben, ahol bármi előfordulhat. És érdekes módon a Win mégis megy mindenütt. Az OSX? Hát az nem...

A bootidőkre meg nem tudok mit mondani. Ha informatikusok a barátaid, valószínűleg olyan helyen tanultak ahol csak elszívták a tudást. Az én 7-esem kb. 40 mp alatt bootol be és nincs egy erőgép alatta (AMD X2 240 + 2 giga ram). És képzeld, még programok is vannak rá!

A Windows-t is karban kell tartani néha, ha az megtörténik akkor hosszú évekig kezesbárányként viselkedik. OSX-en nincs mit karbantartani, mert nincsenek rá le meg felrakható programok.

tökmindegy77 2010.06.24. 23:43:01

@Tomi from Space: Neked ennyi jött le az egész kommentből? Felesleges volt begépelni. Nem akarok venni semmit, csak megnéztem mennyi a Desire a mobilszolgáltatóknál és csak ott árulják. Mondjuk a Speedshop 130 drágább mint a telenor 120, és a 100 se nyagyságrendekkel olcsóbb de nem ezen van a hangsúly. Én is azt mondtam, hogy olcsóbb a PC. Elolvastad amit írtam, vagy csak reflexből nyomod a kulcsszavakra a standard "szar az apple mer drága és különbenis szar" dumát?

Komolyan azt hittem, hogy lehet itt érdemben beszélgetni, és szerintem nem támadtam senkit és semmit. Próbáltam tényeket közölni, és a nyilvánvaló hülyeségeket megcáfolni. Lehet, hogy nincs igazam, de erről nem tudtál meggyőzni. Asszem nem írok ide többet, mert nincs sok értelme. További jó szórakozást! :)

tökmindegy77 2010.06.24. 23:51:23

@Tomi from Space: ááá, ezt te se gondolod komolyan. Azért jobb a windows, mert a távolkeleten mindenféle bambuszkunyhóban összekalapálnak 8000 féle hardvert? Tényleg ők nagyon komolyak, le a kalappal előttük. Látom ahogy elképzeled: van egy baszottnagy futószalag a Microsoftnál 6,4 milliárd géppel és szépen sorbamennek az összesen. Szegény pici Applenál meg van a Pista bácsi, ő hordja körbe a 10 konfigot. Alárulok egy nagy titkot: nem így megy. :D

"A Windows-t is karban kell tartani néha, ha az megtörténik akkor hosszú évekig kezesbárányként viselkedik. OSX-en nincs mit karbantartani, mert nincsenek rá le meg felrakható programok." Ezen jót nevettem, köszönöm.

Lóri Vérkutya · http://lorimennimaraton.com 2010.06.24. 23:51:42

@Tomi from Space: "OSX-en nincs mit karbantartani, mert nincsenek rá le meg felrakható programok."

Biztosan én csinálok valamit rosszul, de ma felraktam 4 programot és frissítettem másik kettőt. OSX-en. Most én is elkúrtam ?

tökmindegy77 2010.06.24. 23:53:42

@Tomi from Space: tényleg ez az utolsó:

"(azt leszámítva, hogy programokkal ugye nem tudod leterhelni...)"
"OSX-en nincs mit karbantartani, mert nincsenek rá le meg felrakható programok. "

Ebből mennyit hiszel el? Ha 5%-nál többet akkor azt ajánlom tájékozódj.

tökmindegy77 2010.06.24. 23:56:20

@gyorsiro: El. Nemlehet. OSX-en nem futnak programok, csak az OS. Legközelebb figyelj oda.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.06.25. 00:03:01

@gyorsiro: De még hogy :D Jó, azért kimondhatjuk, hogy pc-re kb. milliószor annyi program van mint Mac-re?

@tökmindegy77: Figyelj. Mi az elején leírtuk szépen, hogy miért >gyűlöljük< az apple-t. Akármit írsz ez lesz és mindenbe bele fogunk kötni. Nevezhetsz minket primitív, buta embereknek, vagy beszűkült tudatúaknak, teljesen mindegy, ettől függetlenül mi nem fogunk máshogy nézni az apple-re mint egy utolsó csaló burzsuj bandára, aki egyszerű idiótákból és olyan emberekből él, akik számára nem számít semmit a pénz. Nem akarok ebből még ezek után politikai vitát kanyarintani, de ha kicsit azt a részét is megnéznéd, akkor rájönnél, hogy miért gyűlöljük ezt az egészet.

Az meg, hogy a Pannonnál 120 a desire, nem azt jelenti, hogy 120, mert számold rá a két éves hűséget, meg az ezzel járó előfizetési díjat is, ami alsó hangon 72 ezer forint a két évre, úgyhogy az a 120 van 192 ezer is.

tökmindegy77 2010.06.25. 00:07:12

@Tomi from Space: Bocs, nem olvastam az elejét. Vedd úgy, hogy nem szóltam semmit. Itt se voltam.

Gyilkosdömper 2010.06.25. 08:13:58

Az a cikk csak második bekezdésben szól arról, amiről kéne. Egyébként meg csak Apple és Steve Jobs fikázása! Ez tényleg kell?

Gyilkosdömper 2010.06.25. 08:21:55

@Tomi from Space:
Tomi! Megtaláltam ezt:
" A főnököm szívesen látott, kérte, hogy várjak, amíg befejezi a telefonálást az iPhoneján, aztán lerakta, bedokkolta a MacBook Air-jét, ránézett a 24"-os Apple monitorra, majd azt mondta: Ne haragudj Tamás, de most nem tudjuk a fizetésed semennyivel megemelni."

Mindent értek!
DE AZT LÁSD, HOGY NEM MINDENKI ILYEN! UTÁLD A FŐNÖKÖDET, DE MINDENKIT, AKINEK BMW-JE, IPHONE-JA VAN!

dragi · http://digisample.hu 2010.06.25. 08:49:46

Most olvastam, hogy a nexus one is szenved hasonló térerő problémáktól. Akkor most mi is undorító módon kezdjünk el fikázni???

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.06.26. 13:49:35

@dragi: Lehet, hogy a Nexus One is szenved térerő-problémáktól. De az iPhone a sok más egyéb hiányossága MELLETT szenved térerő-problémáktól :)

Ulkesh 2010.07.15. 09:11:47

Valahogy vicces erre a flashre veregetni önnön vállukat az android usereknek, amíg olyan videós oldalakat sem lehet vele megtekinteni, amik iPhone-on is mennek.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.07.15. 16:41:11

@Ulkesh: És te ezt honnan tudod? Volt már a kezedben froyo-s készülék?

Google+
süti beállítások módosítása