Android Safe Mode

2012.01.28. 13:00 mecseiD

De mi is ez valójában? Mi haszna egy telefon esetén?

Nos, a válasz igen egyszerű. Biztos történt már veletek, hogy egyes alkalmazások igencsak megfogták a telefont, és fél óra volt akár a beállításokig is eljutni. Vagy bootloop (a telefon állandóan újraindul, általában Launcher váltásnál következhet be) állapotba is tehetik ha hibásan van megírva. De előfordulhat az is, hogy alkalmazást fejlesztesz, ami ugyanúgy kiiktathatja a készüléked.

Erre a problémára valószínűleg gondolt az Android fejlesztőcsapata is, így beleépítettek egy biztonsági üzemmódot (olyan mint a Windowsnál a csökkentett mód :) ).

Hogy miért is könnyítheti meg az életünket ez a funkció? Biztonsági üzemmódba lépve az Android mindenből az "alapot" tölti be (kivéve ha törölted azt így vagy úgy). Tehát az alap Launcher, alap alkalmazások vetik be magukat, míg a harmadik féltől származóak nem. Így sokkal könnyebben lehet tevékenykedni a telefonon, akár letörölni a problémás alkalmazást, akár megnézni a hiba okát.

 

    Néhány lehetőség a Biztonsági Üzemmód-dal való elindításra:
  • Általános:
    • Tartsd nyomva a Power gombot bekapcsolásnál
    • Az Android logónál kell alkalmazni a lentebb leírt dolgokat, vagy ha ez ki van kapcsolva a gyártó által, akkor a betöltő képernyőtől kezdve
  • Készülék függő:
    • Tartsd nyomva folyamatosan a Menu gombot míg meg nem látod a Zárképernyőt
    • Tartsd nyomva folyamatosan a Trackball gombot míg meg nem látod a Zárképernyőt
    • Tartsd nyomva folyamatosan a Trackball és a Menu gombot míg meg nem látod a Zárképernyőt
    • És ezek változatai, míg a telefon nem vibrál
    • Tartsd nyomva folyamatosan Vol+ és Vol- gombot míg meg nem látod a zárképernyőt

 

Figyelem! Ha nem működnek a kombinációk, akkor valószínűsíthető, hogy a gyártó kikapcsolta vagy eltávolította ezt a funkciót.


Címkék: android rom

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr553908519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2012.01.28. 15:38:27

A múltkor véletlenül beleléptem... Igen meglepett a dolog, nem is tudtam, hogy van ilyen a telómon :-)

pajav8 2012.01.28. 20:04:02

nekem nem müködik. bár lehet amiatt h a menügomb is érintős.

mecseiD 2012.01.29. 00:27:43

@pajav8: Telefon típus? Utánanézhetek.

efhábé 2012.01.29. 07:13:53

Moto defy-on power+hang fel és le egyszerre a safe mode

mecseiD 2012.01.29. 11:08:30

@efhábé: Köszönöm, javítva :)

Darkcomet 2012.01.29. 13:17:55

Sajnos a telenoros SGS 1-emen nem müxik. Maúgy telefon kikapcsol, majd bekapcsol, miközben folyamatosan "nyomva tartjuk" a bal alsó menüt. Aztán power gomb elenged, a menüt meg addig tapizzuk, amíg be nem jön a Samsung logo.

bioLarzen 2012.01.29. 14:27:12

Elnézést, hogy nem szorosan a témához kapcsolódok, de... tudom, hogy a neten a helyesíráson rugózni nem okés, de azért itt igencsak elkélt volna egy végső lektorálás. A helyesírás nagyon nem olyan, mint amilyet itt megszoktunk... Szerintem tartsátok a színvonalat ;)

A téma viszont sztem is igen érdekes, jó volt olvasni róla.

bio

mecseiD 2012.01.29. 16:03:44

@pajav8: Nézelődtem, de nem igazán írtak róla. Próbáld ki esetleg amit @efhábé írt.

@bioLarzen: Sajnálom, hogy nem nyerte el úgymond a tetszésed a cikkem, igaz kicsit más szemszögből indult neki a megfogalmazással kapcsolatban. De én azon az állásponton vagyok, hogy kinek mi fekszik. : ) Lehet, hogy úgymond "gyerekes" a megfogalmazás (most én is elcsodálkoztam rajta, hogy egyes helyeken miket írtam ^^"), de nem igazán tudom átérezni még a cikkírás rejtelmeit. Nekem valahogy túl sablonos.

AndroIDguru 2012.01.29. 17:08:27

Érdekes, még nem próbáltam. SGSII-n működik?

mecseiD 2012.01.29. 17:45:56

@AndroIDguru: Úgy olvastam, hogy igen. Mikor látod az SGSII betöltő képernyőt, akkor kell a Menu gombot lenyomva tartani, míg nem látod a Zárképernyőt. Ha ez nem működik, akkor esetleg még megpróbálhatod azt, hogy nem folyamatosan, hanem minél gyorsabban, de többször megnyomod a Menu gombot (így már láttam régebben működni, de Custom ROM-on).

bioLarzen 2012.01.31. 23:09:23

@mecseiD: Szia,
nem arról van szó, hogy nem tetszett. Mindössze a helyesírással volt "gondom". Amúgy jó kis cikk volt ez, és kimondottan hasznos. Nekem is itt volt valahol a fejemben, hogy vana telefonnak egy ilyen funkciója, mert olvastam sztem a kéziköyvében - de eszembe sem jutott volna - holott volt olyan helyzet, amikor jól jött volna.

Úgyhogy szó sincs arról, hogy magával a tartalommal sztem gond lett volna.

bio

mecseiD 2012.02.01. 11:46:14

@bioLarzen: Semmi gond, remélem építő jelleggel lesz rám nézve :). Egyébként szívesen fogadom a kritikákat is.

Tóth Vivien 2014.01.01. 08:38:19

Nekem véletlenül valahogy rákerült a biztonsági üzemmód és nem tudom levenni róla.Mit tegyek????

Tibor Sulyok 2014.04.27. 13:31:12

Sziasztok ! Galaxy Grand Duos biztonsági módját hogyan lehet kiiktatni ? Próbáltam már hard resettel, akku kivétellel és semmi ! Pontosabban egyszer sikerült de már nem tudom hogy csináltam ! Köszönöm a segítségeteket !

Tőke László 2014.09.16. 07:50:53

@Tibor Sulyok: Sikerult megtalálnod érdekelne énis ezzel szenvedek köszike előre válaszod

Google+
süti beállítások módosítása