Szörnyet alkottam, és élveztem!

2012.02.11. 19:47 Gabking

Nem olyan rég Tomi írt egy cikket, amiben a Vaterán kapható átverés szagú dolgokra hívta fel a figyelmünket. Ennek a cikknek az apropóján jutott eszembe, hogy a Vaterán is körülnézve keressek kiegészítőket a birtokomban lévő Toshiba Folio Tablethez… Mivel nem ez a készülék volt a Toshiba legsikeresebb (és akkor most próbáltam szalonképesen fogalmazni) eszköze, elég kevés gyári, vagy utángyártott kiegészítőt találni hozzá. Éppen ezért eléggé reménytelenül kezdtem neki a keresésnek. 

 

 

 

 

 Nem is találtam sok mindent.. gyakorlatilag semmit.  Egyedül egy tétel keltette fel az érdeklődésemet, az pedig egy olyan tok, amiben USB-s billentyűzet van beépítve, és így lehet használni a tabletet.  Megtetszett az ötlet, árban sem volt drága, úgyhogy elgondolkodtam, azon beszerezzek e belőle.  A Vaterás vásárlást kicsit kockázatosnak tartottam, tehát elkezdtem keresni a neten, találtam is egy webáruházat, ahol árulják ugyanazt a tokot…

 
Ekkor kezdett el mocorogni a kisördög! Mi van, ha egy tablet, vagy csak ez, nem tudja lekezelni a billentyűzetet.  Gondoltam rögtön ki is próbálom, és megnézem, hogy kezeli a billentyűzetet.  
 
Elő is vettem egyet, és remegő kezekkel a nyílásba dugtam. Láss csodát működött! Ahogy elkezdtem gépelni, a keresősorban megjelentek a karakterek! Itt vérszemet kaptam, és cseréltem eszközt.. mivel a tabletem csak egy USB eszköz fogadására képes, cseréltem, és egy egeret csatlakoztattam. Ránéztem, és elsőre nem történt semmi. Kicsit szomorúan, mivel arra számítottam, hogy működni fog ki akartam húzni az egeret, de közben megmozdítottam.
 
És lássatok csodát! Megjelent egy kis X és hűen lekövette a mozdulataimat. Nos itt már minden önuralmam, elvesztettem, és arcomon kéjes mosollyal, gyermeki várakozással telve (mintha megint karácsony lenne) vettem elő egy USB HUB-ot.
 
Mindent rádugtam, amit eddig próbáltam! És működtek! Működött a billentyűzet, az egér (igaz, csak angol karakterkiosztással). Lehetett scrollozni, duplán klikkelni, működött a tabulátor…
 
 
 
Az én megoldásom.. 
 
 
Pirossal jelölve az X.. nem, ön nem itt áll, hanem ez a pointer..  
 
 
Boldog voltam! Olyan érzésem volt (sőt még néha most is van) mintha egy új életet teremtettem volna. Persze az örömömet egy kicsit beárnyékolja, hogy miután rákerestem erre a tettemre, azért a youtube számtalan találatot ad ki, amikor hasonló kísérleteket végeztek el tesztelők, vagy lelkes amatőrök.  
 
 
PDA Fun Club tökéletes leírása az eszközről itt
 
 
De valahol legbelül mégis örülök, majdnem úgy, mint amikor Öveges professzor fizikai előadásait néztem, néztük, és egyszerű eszközök, és kísérletezés segítségével ismertük meg a tudományt, sajátítottuk el a tudást!
 
Öveges professzor: Csak az az ismeret érdemes a tudás névre, aminek alkalmazásához is értünk.
 
 
A teljes képhez természetesen az is hozzátartozik, hogy ennek az egésznek semmi értelme nincs, ha egérrel, billentyűzettel vezérelhető tabletet akarok, akkor laptopot fogok használni helyette, mivel ez a megoldás, azon túl, hogy alapesetben marha sok, és felesleges kábellel jár, még kényelmesen sem használható..  
 
A tablet arra jó, hogy a kezünkben tartsuk.. Lehetnek olyan extrém helyzetek, hogy hosszabb szöveget akarunk bevinni, de ahhoz tökéletesen elég a tokba építet billentyűzet is, ahol azért legalább az ékezeteket tudjuk kezelni. Asztalra, így, ahogy teszteltem nem jó, sokkal inkább technológiai demonstrátor ..

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr984094748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joe69 2012.06.05. 20:47:34

Hát ennek örülök, az án Alcor E-Pad ommal nem ment ugyanez a billentyűzet a mini-usb-be dugva, merthogy ez a billentyűzet ilyennel rendelkezik. Viszont van rajta normál USB-dugasz is, és azon MINDEN PC billentyúzet megy, igaz, csak az angol karakterek. Hiába keresek viszont ilyen kicsi NORMÁL PC USB-s billentyűzetet..mindig az nincs, ami kéne..

Google+
süti beállítások módosítása