Akarsz-e utcán őrült módjára rohangálni adrenalinnal? Ghostbusters Android módra!

1984. június 8-án bemutatták az USA-ban a Szellemírtók című filmet és onnantól kezdve mindenki a porszívóval kavart otthon a plafont vizslatva. Bár a film az akkori korosztályban mély nyomot hagyott, mégis a szellemírtós feeling évtizedekre eltűnt. Készült belőle PC-s játék is amihez volt szerencsém közöm nekem is, de őszintén szólva nem igazán fogott meg és egy óra játék után a lomtárban végezte. Unalmas volt és nem is igazán tudtam beleélni magam. Igaz C-64-en kezdtem és 16 szín képes volt úgy felvinni a vérnyomásom, hogy anyámék hárman borogattak, de manapság már egy csepp adrenalint sem tud belőlem kicsikarni egyetlen játék sem. Helyesbítek: nem tudott...

Tegnap a Kolosy téren várakoztam és a Marketen lötyögve találtam rá a SpecTrek nevű program lite verziójára. Felraktam, elindítottam és a belső pulzusszámlálóm hirtelen felszökött. Megszólalt egy belső hang: "Ez k*rvajóóóó!!" és legszívesebben sikítva kezdtem volna el szaladgálni a környéken, de mivel várakoztam és azt sem szeretem ha hülyének néznek, ezért csak szépen diszkréten kezdtem el írtani a szellemeket.

 

Miről is van szó?

A SpecTrek egy a giroszkópot, GPS-t és a tér adta lehetőségeket kihasználó játék. A feladatunk az, hogy a környékünkön lévő szellemeket elkapjuk. Ha a mobilt vízszintesbe helyezzük megjelenik a Google maps és rajta kérdőjellekként a környékünkön lévő szellemek.

 

Ha függőlegesre állítjuk akkor a kijelzőn és a kamerán keresztül a környezetünket láthatjuk mintha fotó módban lennénk és ha elég közel vagyunk hozzájuk...

 

 

A SZELLEMEKET! BRUHÁHÁHÁHÁ Ha megláttuk őket, beméri a telefonunk és már lehet is szaladni utánuk. Amint a közelükbe érünk a telefon csapdába ejti őket és már mehetünk is a következőért. Természetesen minél messzebb vagyunk tőlük, annál kisebbbek a kijelzőn, ahogy közelebb érünk, fokozatosan nagyobbak, úgyhogy a telefon kijelzője átmegy egy Virtuális Valóság-ot közvetítő eszközbe. A program kezdetlegessége ellenére is rendkívül szórakoztató és addiktív. Alig várom a nyarat, hogy jó idő legyen és kint lehessen cikázni, anélkül hogy kockára fagynánk.

Ha esetleg az Óbudai szigeten egy mobillal a kezében nagy vigyorral rohangászó őrültet láttok, akkor tudjátok, hogy az én vagyok és épp SpecTrekezek :)

Aki kedvet kapott hozzá, innen tudja leszedni:


Címkék: kreatív játék

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr421786982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GentleSpecter 2010.02.24. 17:02:44

Húúú ez marha jó! Én már a geocachinget is nagyon szeretem, de ez... :D Hatalmas. Amint meg lesz a készülék, rögtön küldöm is fel a progit...

Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy a Liquid aksiját mennyi idő alatt szopja le a játék.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.02.24. 17:42:54

@Biro_Peti: Ha "izomból" indulsz neki és fel van töltve rendesen, akkor szerintem 5-6 órát simán lehet vele játszani :) Ahogy megfigyeltem, csak indításnál ránt egyet rajta amíg betudja lőni a satelitet, utána már békénhagyja az akksit. Most meg egyre több helyen is olvasom, hogy egy két napja valahogy tovább bírják az akksik és ezt én is tapasztalom. Software update nem volt, de valahogy mégis jobb. Érthetetlen.

GentleSpecter 2010.02.24. 17:53:58

@Tomi from Space: Ez komoly? :D Nem volt semmilyen szoftveres változás, viszont tovább bírják az akksik?

Közben meg leesett, hogy ez a kis progi a Google mapsot használja, amihez meg kell mobilnet, az meg nekem nincs, úgyhogy lehet nem játszom vele egy darabig még sajna. :S

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.02.24. 17:57:49

@Biro_Peti: Igen, elvileg így van :) A telefon mindig szól, hogy ha meg akarja nézni hogy van e update, amint kap netet és engedélyt megnézni. Ilyen nem történt vagy 1 hete.

Igen, sajnos kell hozzá Google Maps :( Nem tudom, hogy valaha is lesz e letölthető formában, mondjuk leszeded Magyarországot azt jóvan, de nem hiszem, mert akkor a céges reklámok nem tudnak rajta frissülni :S

A mobilnet meg nem annyira vészes, Pannonnál 2e/hó és a caffeteriában 100%-osan felhasználható.

GentleSpecter 2010.02.24. 18:08:08

Ráhibáztál, Pannonos előfizetésem van. Igazából az a bajom vele, hogy nézegettem, hogy milyen csomagok vannak és ahogy én láttam ez a 200Mb-os 2.000 Ft-os van. Sokallom egyébként. De megnéztem a konkurensek ajánlatát és akkor tényleg mérges lettem. T-mobile-nál ennyi pénzért 500Mb, és négy hónapig csak 500Ft, ha jól emlékszem. Vodánál meg 3.000-ért van 1Gb. Nagyon jó kis céges előfizum van egyébként, semmi bajom vele, iszonyat olcsó, csajommal, családdal ingyen duma, de kezdek kiábrándulni a Pannonból. Omniát képesek voltak egy éven keresztül 99EFt-ért adni, közben a Vodánál már rég 55ezer volt, és most egy év után nagy kegyesen levitték 60-ra az árát, de most már nem kell. Jobban jártam, de idegesítő.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.02.24. 18:17:16

@Biro_Peti: Nah, ezen én is kivoltam... Nagyon, de nagyon gáz, főleg, ha azt nézem, hogy most lesz nem soká itthon új netem, 60 megabit / sec, korlátlan letöltés, 9200 / hó... Nem tudom, hogy a Pannonnak hogy volt arca ezt így megcsinálni, főleg a Mobilnet központú reklámjai után, minden esetre van bőr ott még nekik bőven, ahol nekünk már nem lenne... Az a baj, hogy T-hez átmenni egy tortúra lenne, gondolom erre játszik a Pannon is, meg igazából sehol se jó. Én azt csináltam, hogy vettem itthonra egy Wifi routert, 5400 forint volt, hazaérek, a telefon rááll és egész este netezhetek rajta, szedi a maileket. Melóhelyen ugyan ez a helyzet, a mobilnet meg ott van, ha esetleg eltévednék, meg kell nézni valamit útközben, etc., szóval a 200 mega teljesen végszükség esetére van hagyva, persze ennek nem így kellene működnie... Pannonnál annyiból jó, hogy ha átléped a korlátot akkor nem számláz ki többet, csak a sebességet korlátozza. Egy index.hu -s főoldal egyébként kb. 1,1 mega, úgyhogy a 200 megás csomag arra elég, hogy havonta napi 3-szor ránézz, kizárólag a főoldalra... Remek...

GentleSpecter 2010.02.24. 18:36:58

@Tomi from Space: Az durva, ezt még így nem tudtam így kiszámolni, mert egyszerűen ez a 200Mb annyira kevés, hogy nem tudom elképzelni, hogy mire elég... Napi 3 index????? És akkor még email, pár blog, G maps, egyebek... Itthon havi 60Gb-s forgalmat generálok egyedül körülbelül, és vagyunk rá hárman.

És akkor tényleg orrba-szájba nyomják a mobilnetes reklámokat, hogy jaj terjedjen el itthon is. Hát mit tudok netezni egy ilyenen... Addig nem lesz, amíg nem jön egy normális csomag. Fingom nem volt a mobilnetről tegnapig, hogy milyen konstrukciók vannak, de úgy magamban egy 2Gigást képzeltem el kezdésnek. És azt szigorúan csak "semmi letöltésre". Arra van itthon.

Párhuzamosan olvaslak (nem csak téged) a mobilarena Liquid fórumán is közben. :D
Láttam a (#673) davevp hozzászólását, ez úgy elég korrekt, ha nem egyedi eset.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.02.24. 18:44:38

@Biro_Peti: Igen, kb. 2 gigát illene adni. Persze van olyan is, de csak notebookhoz. Ezt sem értem. Ugyan azt a hálózatot használja, ugyan azt a technológiát, nem értem a mobiltelefonosokat miért kell így kiszorítani :(

Csinálni kellene egy petíciót, hogy emeljék meg a mobilos csomagok méretét különben nem tudom mi lesz. :\

GentleSpecter 2010.02.24. 19:19:00

@Tomi from Space: Most felidegesítettem magam. :D A petíció jó ötlet, de előbb meg kéne kérdezni, hogy nem akarnak-e más csomagokat is bevezetni, mert sztem ez nem fog sokáig így maradni. Az a netbookos 1gb 2.500Ft már barátibb, de még mindig sokallom.

Felszólítom őket, hogy elégítsenek ki orálisan.

Nem baj, hogy így szénné offoljuk a topikot?

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.02.24. 19:35:48

@Biro_Peti: Az a baj, hogy nincs kommunikáció a területek között. Ha az ügyfélszolgálatost felhívod és anyázol, akkor nem megy majd oda a főnökéhez, hogy Bíró Peti hívott és asszonta, hogy ígymegúgy, a főnöke nem megy oda az office managerhez, az nem megy oda a marketinges vezetőhöz, az nem megy oda a salesigazgatóhoz, innentől kezdve nagyon nehéz elmondani Nekünk Nekik, hogy mi a gond. Fél év múlva csinálnak majd egy SQL-t amiből kijön majd, hogy itt és itt elment 6000 ügyfél, meg kijön az NHH-nál hogy átment a T-hez ennyi ember és rendelt netet és majd háromnegyed év múlva rájön a Pannon, hogy mi a szitu. Beszélni kéne sokat, de nem teszi senki :(

Engem pénztárcálisan is kielégíthetnek :D

Nem, csak a moderátor meg ne lássa! :D

GentleSpecter 2010.02.24. 19:57:30

Én 8-án kérdeztem az ügyfélszolgálattól, hogy nem tervezik-e Acer telók (konkrétan az s100 érdekelt) forgalmazását.

Erre a válasz 16-án jött: Tájékoztatjuk, hogy jelenlegi akciónkban, mely 2010. február 16-tól érvényes, az ACER PDA típusú készülék nem szerepel. Akcióinkban szereplő készülékek folyamatosan változnak, cserélődnek. Arról, hogy mely készülékek forgalmazását tervezzük a közeljövőben semmilyen információval nem rendelkezünk.

Akkor talán legközelebb majd a T-mobile-t kérdezem meg, hogy lesz-e a Pannonnál valamilyen Acer pda, mert ha ők nem, akkor mégis ki a f@szom rendelkezik információval erről? Az Acer PDA típusú készülékre már nem is mondok semmit.

Tényleg elég gyerekcipőben járhat náluk a cégen belüli kommunikáció.

Ja, és most keményen üzleti titkokat árultam ám el...

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.02.24. 20:14:22

@Biro_Peti: Nekem nem árultál el, én 2 évig ott dolgoztam :D

Ilyen szolgáltatónál szerintem nem érdemes PDA-t venni:

1. Listaáron kapják Ők is, ergó annyiért veszi, mint pl a Speedshop. Kivételt ezalól csak az képez, ha nagy tételben rendel. Ha jól saccolom jelenleg olyan 70-80 bruttó körül lehet a Liquid nagykerára.

2. Nagy tételben nem fog venni, mert az átlag előfizetők csekély részénél brand egy HTC vagy egy Acer. Ahhoz, hogy felfuttassák rengeteg marketing kellene, így a magas készülékárak rizikofaktora mellett még a hirdetésekre is költeni kellene.

3. A mobilszolgáltatók alapvetően a forgalmi díjból élnek és nem a telefonokból, dealerkedni ezzel nem fognak, ha meg úgy csinálják, hogy Nekik is jó legyen és ahogy alapvetően árat képeznek, akkor egy Liquid ára nem állna meg 120-130 alatt és erre rájönne még a minimum 6000 forintos előfizetési díj is, úgy meg már ki az a b@rom aki megvenné? főleg, hogy függetlenül is jóval olcsóbban meg lehet venni, ezt meg az ilyen telefonokra éhes réteg jól tudja :)

4. Anno a Nokia, Sony Erricsson LG és Samsung pozícionált úgy, hogy képes volt ezekhez a szolgáltatókhoz betörni, manapság szinte lehetetlen és nem is tudom mennyire akarnak. Az Android egyik lényege most jelenleg amúgy is a szabadság, azzal, hogy beállnának egy Pannonos sorba, ezt vágnák hanyatt. Gondold el mi lenne az Android Markettel, ha mondjuk a T-Mobil kezébe kerülne... Olyan mint ingyenes Android app, megszűnne létezni, vagy fizetni kellene azért is, hogy elérd. Mi pont nem ezekért voksoltunk emellett és ezt szerintem az Android gyártók is jól tudják :)

Acernél meg még a szervíz problémás. Egyik szolgáltató se vállalja be, hogy külföldre vigyen szervizelni egy készüléket, az ügyfél meg 3 hét múlva az ügyfélszolgálaton anyázzon, mert nem tudnak semmit a 120 ezer forintos telefonjáról :S

GentleSpecter 2010.02.24. 21:04:22

@Tomi from Space: Hát csak egy ötlet volt, gondoltam, ha esetleg forgalmazzák majd emberi áron, akkor megvenném ott. Mondjuk az igaz, hogy a ROM-nak ez egy óriási pofon lenne! :D

Haibane 2010.04.14. 15:08:40

wow, nagyon jó játék, köszi a tippet :)

kairakuda · http://zann.hu 2010.06.09. 12:07:45

Forgalmas helyen az öngyilkosság egy bizarr formája ez a game...

Google+
süti beállítások módosítása