Ki a király: a HTC Desire, vagy a Samsung Galaxy S?

Az elkövetkező időszak, míg összegyűjtöm a pénzt egy új Androidos telefonra az ellopott Desire helyett, most arról fog szólni, hogy eldöntsem: vajon maradjak a jól bevált Desire-nél (amit imádtam, és fáj a szívem érte) vagy válasszam inkább a Samsung zászlóshajóját, a Galaxy S-t. Úgy hiszem, nem kérdés hogy az Európában ma kapható összes mobiltelefon közül ez a két készülék jelenti a legfelső csúcskategóriát, amelyet egy ideig nehéz lesz akár csak megközelíteni is - azt viszont már jóval nehezebb eldönteni, hogy a kettő közül melyik érdemli ki az abszolút királyi címet.

Mindkét készülék mellett nagyon sok érv hozható fel, például én személy szerint nehezen tudnék a HTC Sense-nél jobb kezelőfelületet elképzelni. Az óriási belső memóriáról és a 720p videófelvételről is hamarabb mondanék le, mint a Sense-ről. Viszont az igazság az, hogy a Galaxy nagyobb és jobb képernyője (super vs sima AMOLED) kicsit a Samsung felé billenti a mérleg nyelvét. Ráadásul az imént találtam a Youtube-on az alábbi videót, amely a két készülék érintőképernyőjének precizitását veti össze egy tesztprogram segítségével, amely alapján igen alaposan elveri a Galaxy szegény Desire-t... Azt nem mondom, hogy emiatt eltántorodtam volna attól hogy újra Desirét vegyek (a mindennapok során én egyáltalán nem éreztem ennyire rossznak a helyzetet) de mindenképp egy szép nagy piros pont a Galaxy javára. Az már csak hab a tortán, hogy a Desire képernyőjének feketéje a videón szürkének tűnik a Galaxy-hoz képest, bár ez lehet, hogy csak a fényviszonyok miatt tűnik így.

Szavazás a videó alatt - szerinted ki a király?

 


Címkék: htc desire samsung galaxy s

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr302223434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pacska · http://twitter.com/_pacska_ 2010.08.15. 16:55:24

Ez a precizitás dolog szerintem baromság :) Érzékelted te ezt Desire-n? Én szoktam rajta rajzolni (lásd lejjebb pár posttal) és egyáltalán semmi problémám nincs vele (kivéve az ujjaim vastagságát).

Sok helyen olvastam viszont, hogy a Samsung Bada a nyomába sem ér a Sense-nek.

Nyilván elfogult vagyok a Desire-vel kapcsolatban, de a videó egyáltalán nem biztos, hogy azonos brightness beállításokkal készült :)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.08.15. 17:03:03

@pacska: Ahogy írtam is a posztban, hétköznapi használat mellett nem _ennyire_ rossz a Desire képernyője, viszont tény, hogy kétujjas nagyításkor bizony vannak ilyen akadozások, meg ugrálások más irányba mint amerre húzod.

A Bada viszont tök más, az egy saját oprendszer a Samsungtól, ami szvsz zsákutca, amikor itt az Android.

pacska · http://twitter.com/_pacska_ 2010.08.15. 17:16:13

@Gery.Greyhound: én csak a google maps-nál találtam furcsaságokat a zoom ügyben, de az a szoftver hibája amennyire én tudom. Mondjuk a legegyszerűbb ha kipróbálsz egy Samsungot és az alapján döntesz :)

Ettől függetlenül szerintem Desire :) Nem véletlen, hogy a HTC gyártotta a Google telefonját és nem a Samsung :)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.08.15. 17:34:17

@pacska: Persze, tudom. Én még mindig a Desire felé hajlok, tudom hogy mennyire ott van a szeren. Nyilvánvalóan, ha még meglenne a Desire, eszembe nem jutna lecserélni, csak így jöhet számításba, hogy most épp nincs semmilyen telefonom.

De azért szerintem érdemes elolvasni ezt a tesztet, amelynek szerzője fanatikus Desire-rajongó volt korábban:

www.technet.hu/teszt/20100708/egy_messzi-messzi_galaxy_s-ban/

upperclass 2010.08.15. 17:34:25

Most állok telefonvásárlás előtt, és nem kérdés, hogy Galaxy S.

A Samsung meg nem Bada, hanem TouchWiz.

Grafithuszar 2010.08.15. 18:00:17

Uhh hát ez nehéz kérdés....
Nekem Desire van. De ha most kellene vennem gondban lennék...

Amiben jobb a Samsung:
-Kijelző (a méret engem nem zavar, de sokkal szebb, és ahogy a videó mutatja pontosabb is.)
-Maga a teló kinézete. A Samsung sokkkal jobban néz ki mint a Desire. Egyrészt szebb elegánsabb ez az egybeolvadó fekete borítás, másrészt a Desire-n teljesen feleslegesen van fent az optikai trackball (vagy mi a neve)

Amiben a Desire a jobb:
-2.2 Android
-Bár eddig csak egy tesztet olvastam a Samsungról, de ott azt írták, hogy hiába 1GHz a processzor, néha nagyon be tud lassulni,(persze lehethogy csak a tesztelő volt a béna)

Amúgy összeségében annyival nem tűnik jobbnak a Samsung, és mivel a HTC szorosabb kapcsolatban van a Google-el, a frissítések is hamarabb jönnek.... Igazából csak akkor tudnék dönteni, ha a kezemben lenne mindkét telefon, és legalább 1 hétig használhatnám a Samsungot is.....

Grafithuszar 2010.08.15. 18:01:50

@Grafithuszar: Ja és egy negatívumot kihagytam a Samsungból:
A Galaxy S-en nincs a kamera mellett led-es vaku. Tudom hogy ez nem sokat ér, de akkor is. Én pl nagyon sokszor használom elemlámpaként is a telefont

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.08.15. 18:15:17

@Grafithuszar: 2.2 jön a Samsungra is, béta már van belőle
mobilarena.hu/hir/kiszivargott_a_galaxy_s_froyo_frissitese.html

A kinézet szubjektív, nekem pl képeken a Desire jobban tetszik, főleg a gombok miatt, meg hogy egyedibb, nem egy n+1-edik iPhone-koppintásként hat.

A felületről én is azt olvastam, hogy hajlamos belassulni, viszont a Snapdragonnal ellentétben a Samsung procija grafikus gyorsítót is tartalmaz, ami pl játékoknál elég látványos előnyt jelent.

www.youtube.com/watch?v=VCSFWwWiHBI#t=3m54s

De abban igazad van, hogy baromi nehéz a döntés, és a LED mint zseblámpa kempingezéskor nekem is jól jött már párszor :) (cserébe viszont napfényben igen szép 720p videót vesz fel a Galaxy)

www.youtube.com/watch?v=xMKrTFeXEpo&fmt=22

Despota 2010.08.15. 18:19:09

Nekem másfél hete sikerült beszereznem egz Samsung Galaxy készüléket és nagyon elégedett vagyok vele. A hátlap sem annyira csúnya, ahogy sokan mondják,nekem nem is lassult eddig. A vaku az valóban hiányzik,de én azért meg vagyok nélküle. A kijelző csodálatos,a kezelés kényelmes és szeptemberben jön az android 2.2 is. Korábban iphoneom volt,de ezt a telefont ezerszer jobban szeretem. A Desire is jó kis kütyü, de én a Galaxyt ajánlom! (ezt a kommentet is a kis drága segítségével pötyögtem be)

faith_healer 2010.08.15. 18:47:32

No akkor az én véleményem.

Először HTC Desire-t akartam venni, és nagyon imponált az egész készülék. Maga a készülék design annyiból nem nagy szám, de nagyon tetszett a felhasznált anyagok minősége, hogy mennyire jól össze van rakva. A másik, ami megfogott, az a Sense felület.

Aztán mégis a Galaxy S mellett döntöttem, nem utolsósorban azért, mert a T-nél kapható. A készülékház valóban nem kelt olyan minőségi hatást, mint a Desire, de a hardver mindent visz. A képernyő gyönyörű, és 3D terén egyértelműen a mobilpiac legerősebb szereplője (úgy tudom, a samsungos Hummingbird proci is erősebb, mint a Snapdragon). A villanófény hiánya fájhat egyeseknek, nekem nem. Fotóztam amúgy félhomályban, és kb. úgy sikerültek a képek, mint iPhone4-nel "vakkuval". Aki zseblámpának akarja használni, van rá megoldás többek között a "Quick Settings" program segítségével, amivel bekapcsolható "zseblámpa mód", ilyenkor a képernyő fehér és max. fényerővel világít. Kipróbáltam sötét fürdőszobában, szuper! :)

A HTC Sense meg bizony csak szoftveres előny, ugyanúgy, ahogy a Froyo is (ez utóbbi Szeptember közepén jön a Samsungra). A HTC Sense helyettesíthető többek között a nagyszerű LauncherPro alkalmazással (droidfanz.com/appz/android_themes_app/734-launcherpro-plus-v0740.html), amit nem titkon ihletett a Sense felület. Úgy tapasztaltam, ezzel gyorsabb a Samsung, mint az eredeti TouchWiz3 felülettel.

Szóval szerintem ha azt vesszük, hogy a Samsungot is be lehet már szerezni HTC Desire-hoz közeli áron, nem kétséges, hogy a Galaxy S a jó választás. Remélem, segítettem a döntésben! :)

a_nick_mar_letezik 2010.08.15. 19:03:56

Hát nem tudom....
Nekem volt már a kezemben Desire, szIphone, Samsung (5230, Galaxy Spica), de mivel sokat e-mail-ezek meg sms-ezek, ezért nekem kell a qwerty billentyűzet! ezeken a multitáccsos telefonokon sem lehet normálisan gépelni! :(
akkor már inkább egy n97mini vagy egy kommunikátor! :) (Amire én gyűjtök! :D)

Grafithuszar 2010.08.15. 19:16:45

@Gery.Greyhound: Megvan rájöttem. Mivel korábban Desire-öd volt, ezért most vegyél egy Samsungot, így jó összehasonlítási alapod lesz, és majd én is tudok dönteni hogy mit vegyek a beszámolóid alapján ;)

Ja, amúgy a Galaxy S-nek lesz egy pro verziója maiben van flashlight is :)

gizmodo.com/5568479/samsung-galaxy-s-pro-specs-leak

faith_healer 2010.08.15. 19:16:52

@a_nick_mar_letezik:
Meglepődnél, hogy 2 nap után mennyire rááll a kezed... :)
Előtte egy HTC TYTN-em volt, QWERTY billel. Eleinte nagyon hiányzott, de most már sokkal gyorsabban gépelek touchscreenen.

Serio (törölt) 2010.08.15. 19:19:55

Ez meggyőző volt. :) Ez az érintőképernyő már ellenfele lehet az iPhone-énak.

Kíváncsi leszek hogy a HTC mikor jön ki egy hasonlóval. Kár hogy az egyetlen gyártó, ami nyomába érhet az Apple-nek, hardveresen ennyire a béka segge alatt kullog.

garbageman 2010.08.15. 19:33:00

én megvárnám az android 3.0-ás galaxy s2-őt 4.3 inch 1280*720 kijelzőzvel 2011 eleje

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.08.15. 19:49:03

Nekem egyik sem volt még a kezemben, de mivel hasonló árkategória és tudás, ezért a márkanév alapján döntenék, így HTC Desire (monitorban, mp3 lejátszóban, vinyóban persze Samsung).

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.08.15. 19:49:29

@garbageman: Én sajnos annyi időt már nem bírok ki Androidos telefon nélkül :) Meg ha addig várok, akkor bizonyára a HTC is bejelent 2011 harmadik negyedévére, full HD Super AMOLED képernyővel, kétmagos procival, 60 órás folyamatos videolejátszásra képes akkuval. :) Mindig lesz jobb, és ilyen alapon elég sokáig lehetne várni :)

@Serio: Azért a "béka segge alatt" kicsit erős. Nagyon jó telefon a Desire is, és ha csak az iPhone, meg a Desire közül lehetne választani, nem kérdés hogy Desire.

@faith_healer: Ez így van, én egy HTC Universalról váltottam (aminek még nagyobbak és kényelmesebbek a gombjai), és bár először féltem a tapizós billentyűzettől, de miután megszoktam, tényleg majdnem olyan jó. És akkor még ott van az, hogy a WinMo, Symbian és más próbálkozások mennyire trágyák az Androidhoz képest. Ez a launcherpro szimpatikusnak tűnik videók alapján, majd teszek vele egy próbát.

A LED meg tényleg nem egy olyan dolog, ami döntő a vásárláskor, csak egy kis plusz, ami jól jön néha.

Egyébként a Galaxy akku-üzemidejéről tud valaki mondani valamit? Ez ugye a Desire esetén legendásan rossz (bár a 2.2 állítólag javít a helyzeten) érdekelne, hogy a Galaxy kibír-e egy egész napot intenzív használattal? (wifi, kis GPS, zene bluetoothon keresztül, stb)

faith_healer 2010.08.15. 19:52:42

@Gery.Greyhound:
Galaxy S esetében intenzív használat mellett még 30-40% marad az akksiban estére. Normál használat mellett nem ritka, hogy 2 naponta kell tölteni (2.1-es Eclair-rel, remélhetőleg Froyo-val tovább javul az üzemidő).

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.08.15. 19:57:33

@faith_healer: Ez viszont igen jól hangzik... Most billentem át kicsit jobban a Galaxy irányába :)

pacska · http://twitter.com/_pacska_ 2010.08.15. 20:02:34

@Gery.Greyhound: a Froyo sokat javított az akku időn valóban. Főzött r8-as modaco rom van most a Desire-n, holnap reggel lesz a 3. napja, hogy nem volt töltőn, most ~30%-os a töltöttség. Napis sok wifis-mobilnetes e-mail írás-olvasás, böngészés, stb., tehát használom elég tisztességesen. Meglepően sokat javult ez a dolog.

A Samsung kinézeténél azt én sem értem, hogy miért kell az iPhone-t koppintani, a Desire ilyen szempontból sokkal egyedibb, az a kis „áll” pedig nagyon jól mutat :)

Grafithuszar 2010.08.15. 20:05:15

@Gery.Greyhound: Ööö Azért ezt ne vedd készpénznek.... Ahogy olvastam a teszteket a Galaxy S ugyanúgy 1 napot bír ki intenziv használattal, nagyon intenzívvel meg egynapot se...akárcsak bármelyik smartphone
Csodák nincsenek 1500 mAh aksi van abban is. ugyanúgy nagy kijelzővel. Persze sok múlik a processzoron is, meg az OS-en, de azért csodát ne várjon senki, mert nagyjából megegyezik a Desire-al a technikai specifikációja....

faith_healer 2010.08.15. 20:07:54

@Gery.Greyhound:
Az biztos, rosszul egyik készülékkel sem jársz. (Sajnálatos, hogy lenyúlták a Desire-t. :()

Viszont a blog olvasói biztosan jobban járnának, ha Samsungot vennél, hiszen akkor végre lenne egy hiteles összehasonlítás, melyik készülék a jobb. ;)

Itt egy írás egy másik volt Desire tulajdonos billentyűzetéből:
pdafanclub.com/index.php?option=com_content&view=article&id=831:megerte-e-valtanom-desire-rl-galaxy-s-re&catid=15:leirasok&Itemid=57

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.08.15. 20:32:02

Én a Froyo felrakása óta folyamatosan szívok a Desire-val. Előtte is volt pár spontán restart, de azóta napi 5-6 is előfordul. Gyakorlatilag 5 percnyi folyamatos nethasználat után garantált.
Van, hogy ilyenkor nem is lehet elindítani, mert a PIN kód beírása után azonnal restartol megint, legfeljebb ha kiveszem az akksit és némi várakozás után visszarakom, akkor utána megint menni szokott egy darabig.

pacska · http://twitter.com/_pacska_ 2010.08.15. 20:46:55

Érdekes. Lehet, hogy nyomnék egy gyári resetet neki a helyedben.

faith_healer 2010.08.15. 20:47:41

Eleget korteskedtem már a Galaxy S mellett, mégsem állom meg, hogy ne mutassak egy 3D teljesítményt összehasonlító videót:
www.youtube.com/watch?v=dpP5QljEqow

Nem mindenki játszik, de meggyőződésem, hogy UI megoldásoknál is lesz szerepe a 3D-nek.

Gyilkosdömper 2010.08.15. 20:52:35

Gery, nemsokára jön a Galaxy S Pro, abban már lesz flash is a kamera mellett!
Kitartás!
Vagy van még az iPhone4...

Bubumaster 2010.08.15. 20:54:17

Gyerekek, a Desire fel eves, a samsung uj, most jon az uj Desire hd, na ugy korrekt ha azzal hasonlitjuk ossze, galaxy mako jeruzsalem tavban a htctol.

Grafithuszar 2010.08.15. 21:02:41

@Daily Shark: Nekem semmi baja nincs. Eddig összvissz 1x fagyott le de az még 2.1 volt. Szerintem is nyomj er hard resetet, és ha az sem segít akkor szervíz... Nem lenne szabad ilyet csinálnia.

@faith_healer: Én is pontosan ezt mondtam :) Kit érdekel hogy melyik lenne jobb Gery-nek? A közösség érdeke miatt Samsungot kell venni :)

Amúgy a Galaxy 3D teljesítménye tényleg odab@sz. Nem semmi az a Quake2-es videó

Grafithuszar 2010.08.15. 21:10:42

@Bubumaster: Mondjuk ez igaz. De mikor is jön ki a Desire HD? Ahogy hallotam talán Szeptemberben mutatják be, és 1.3 GHz-es processzor lesz benne.

www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/htc-desire-hd-what-you-need-to-know-709300

De még ha így is lesz, ha jól tudom, a multimédia része, amiben a tesztek szerint a Galaxy fölényesen jobb, nem változik, nem lesz külön grafikus chip benne. Vagy tévednék?

HgGina 2010.08.15. 21:30:41

Fene tudja. A telefonnal telefonálni szoktam, nem rajzolgatni és nagyítani. Arra vannak írószereim és nagyítóim. Lehet, hogy dinoszaurusz vagyok?

crey7 2010.08.15. 21:30:49

Olvasom a hozzászólásokat, és kaparom magam :)

HTC Desire tulajként:
3 hete nyúzom a készüléket, egyszer nem fagyott, se.restartot nem produkált :) a kollégánál ez valami egyedi eset lehet, megérne egy factory resetet.

A multi touch test: na az jogos. A HTC Desire, EVO 4G kijelzőiben az érintésérzékelő hibás, ez egy nagy fekete pont a HTC-nek, de ha valaki nem speciálisan multitouch játékot tol, nem fogja zavarni, mert amúgy pontos.
A SAMOLED azért érdekes, mert a Samsung gyártja, és senkinek nem szállít belőle... ahogy megfelelő mennyiségű AMOLED panellal sem tudják ellátni a piacot, többek között ezért is kellett váltania a HTC-nek SLCD-re.
Sense: ilyen jó kezelőfelület nincs még egy, nem véletlenül főznek minden készülékre Sense alapú ROM-ot. Lehet hasonlót látni, de ennyire mélyenintegrált egy sincs.

A Samsung Hummingbird SoC-ra egy SGX540 van heggesztve, ez valóban az elérhető legjobb 3D gyorsító. Az nen igaz, hogy a Desire-ben nincs, egy AMD Z430 szalad, ha a HTC megvette volna a.driver licenszt, de valószínűkeg a Qualcomm draágán mérte. DE alig egy hete open sourca-á tették Android fejlesztőknek, így szerintem az XDA-s srácok hamarosan megoldják a problémát.
Az optikai trackball igenis fasza kis cucc. Hardveres billentyűket kapsz!

Ja, a Samsung hiába lenne gyors izomból, ha a hülye software department tudta volna a TW3at optimalizálni. Azért akad a menüben elég sokszor...

skaven 2010.08.15. 21:37:37

mondjuk fogyasztas szempontjabol nem mindegy, hogy mennyit eszik a kijelzo, tippre ez az amolednel jobb egy fokkal (de majd vki kijavit, ha tevedek)

2010.08.15. 22:29:19

Anno kicsit gondolkodtam Samsungon (akkor az S meg nem jelent meg, de mar tudtunk rola), nekem ket ellenervem volt:
1) anyagminoseg, "osszerakottsag" - a Samsungok nagyon gagyi telok, meg a csucskategoriasok is. Kezbeveve olyan, mintha jatektelot fognal.
2) Szoftverellatottsag: HTC egy jodarabig meg kiadja (es idoben teszi!) az uj verzios modositott szoftokat, mig Samsungnak ezzel kapcsolatban eleg rosz a hire. Erre egy bloghozzaszolo hivta fel a figyelmemet, es utaneztem es igaza volt. Mellesleg ahogy azota is latjuk: a Desire asszem a masodik telo volt, amire kijott a hivatalos Froyo (hal' az egnek, igy a balcsin mar netet osztottam meg rajta :) ). Samsung meg ugye azt mondod Szeptemberre igeri... Es kerdes vajon mi lesz majd a kovetkezo verzioval meg az azutanival, meddig koveti a Samsung es milyen kesesekkel. En nem bizom bennuk annyira, mint a HTC-ben. Persze lehet nemhivatalosat szerezni, de valjuk be, azert nem ugyanaz.

faith_healer 2010.08.15. 22:36:40

@skaven:
Nem igaz, a Samsung állítása szerint kb. 20%-kal kevesebbet fogyaszt a Super Amoled kijelző.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.08.15. 22:44:10

@foldip: A Desire áprilisban jelent meg, és csak most lett hozzá Froyo. A Galaxy 3 hónappal fiatalabb, és ha hinni lehet az ígéreteknek, 1 hónap múlva megkapja a frissítést.

@crey7: Igazad van, épp ezért is a dilemma, hogy melyik legyen.

@Grafithuszar: Ha a közösség összedobja nekem egy Galaxy S árát, akkor gondolkodás nélkül, abban a pillanatban megveszem :)

@HgGina: Lehet közlekedni lóval, meg világítani gyertyával... Csak minek.

@faith_healer: "Samsung állítása szerint" - ez azért megkérdőjelezi az adat hitelességét :)

avus · http://avus.blog.hu 2010.08.15. 23:12:34

@HgGina: Egy telefonon megnyitott képet te nagyítóval nagyítasz? Szereted nagyban látni a pixeleket?

salander 2010.08.15. 23:30:05

@Gery.Greyhound: A Froyo megjelenésének időpontja egy adott telefonra miért is függ össze a forgalomba kerülés dátumával akármilyen szinten?

crey7 2010.08.15. 23:52:02

@Gery.Greyhound:

A froyo-t a májusi google keynoteon mutatták be :)
Azóta eltelt 3 hónap :)

Amúgy az első készülék, ami megkapta, az a Nexus One volt ... szintén HTC gyártmány :)

Chapell 2010.08.15. 23:52:18

@Gery.Greyhound: "A Desire áprilisban jelent meg, és csak most lett hozzá Froyo. A Galaxy 3 hónappal fiatalabb, és ha hinni lehet az ígéreteknek, 1 hónap múlva megkapja a frissítést"

Ööö, ezt most így hogy? A Froyo juni 21-én jött Nexus One-ra elsőnek, júli 18 volt a Samsung Galaxy S megjelenése, kb 1 hete jött ki Desire-re a 2.2, illetve Szeptemberben jön ezek szerint a Samsungra. Ha jól számolok, Desire-re 1,5 hónap alatt jött, Galaxyra szintén ennyi lesz, ha időben jön.

readya 2010.08.16. 00:08:42

Hello

Anno is kiakadtam és most is. A hozzászólásokon pedig pláne.
Az volt a szöveg, hogy azért Desire és nem Nexus one mert az hogy néz ki.
Na hogy néz ki? A samsung felülete meg, hogy néz ki?
És ki nem szarja le?
Az Android többek között attól jó, hogy úgy néz ki és úgy csinál ahogy akarom.

Szóval a felület és sense dolog egy hülyeség szerintem. Szép lehet bármelyik cucc viszont a marketen vannak sokkal gyorsabb felületek a sense-nél (nem véletlenül cserélik le sokan). Egyébként nem tudom mitől király a Sense ennyire egyesek szemében. Volt nálam Desire és Legend is, engem nem győzött meg.

A Desire 2.2 semmit nem jelent. Ha éppen pénzt gyűjt az író, akkor mire összejön neki (ha nem 2 nap...) már a Galaxy S-en is ott figyel majd a Froyo (Galaxy tableten már az fut...), szóval oprendszer ugyanaz lesz mind a kettőn.

Miért Samsung?
- nagyobb és jobb a kijelzője és tapizásra is jobban reagál bizony.
- majdnem 20g-vel könnyebb (nekem számít)
- Mert 4x akkora a romja... 2048MB az 512mb helyett. Ez nem kis különbség, akkor sem ha a Froyo-n már lehet SD kártyára is tolni az appok egy részét.
- Mert van benne 8GB memória ami mellé jöhet a 32GB bővítő kártya.
- Mert 3D-ben odabasz. Persze ha nem játszol mindegy. Én se játszottam, aztán lett Androidos saját telefonom is és azóta játszom. Meg szívom a fogam, hogy kéne egy High-End Androidos, hogy többet és jobb játékokkal játszhassak...
- A gyári adatok szerint majd dupla annyi időt bír akkuval, de ha ez csak költői túlzás, akkor is 1500mAh a HTC féle 1400mAh-hoz képest. A samoled meg kevesebbet fogyaszt és a samsung közelség érzékelője beszélgetés közben kilövi a kijelzőt ha telefonálsz, szóval ezen infok alapján akár még valós is lehet a gyári adat...
- újabb telefon, azaz valószínűleg tovább lesz terméktámogatása (pl. a köv Android is portolva lesz, míg a Desire-vel ki tudja és ha lesz is port vajon mindegyik modelre vagy csak a slcd-re vagy amoledre is vagy mi lesz?
)

Miért HTC?
- Mert sokkal szebb maga a telefon.
- Mert jobb a fogása

Komolyan ennyit tudok a HTC mellé tenni. Nekem is jobban tetszik de a Samsung sokkal jobb telefon.

Aki meg jön itt azzal, hogy ennek a tesztelőnek akadt, meg stb. na hagyjuk
2 dolog:
1, felraksz egy launcher pro homescreen-t és hagyod a samsungét a fenébe. Ha kell mellé Sense féle időjárás és óra widget akkor felteszed meg akár a lock screen-t is átalakítod azután csók. Na akkor nem fog majd akadni...
2, aki dumál a Galaxy S-ről, az előbb fogja a kezébe és nézze meg. Majd utána...

Azon pedig kár is izzadni, hogy melyik telefon a jobb. A Samsung. Ez van. Majd a Desire utódja meg jobb lesz, mint a Galaxy S. Erről szól a világ, előre megyünk, amelyik high-end cucc később jön ki, elvileg újabb és jobb cuccokat kap. Ebben nem tudom mi a kérdéses.

@crey7

Ki nem szarja le a TW3-at? Meg, hogy mit csinál vele a samsung? Érted ugye, ez egy Android telefon...
A HTC féle Sense meg pont azért szar mert Sense és azért kell hozzá ennyi idő, hogy megkaphasson egy friss Android verziót mert ennyi ideig portolják azt a csiricsáré szart, amit Sense-nek hívnak.

@grafithuszar

Persze, ha egész nap megy, kevesebb előnye jön ki az akkunak de a normál használat nem az, hogy 8 órában nyomod a baseball superstars 2010-et... Normál használat mellett, amikor pihen is, telefonálsz is, meg baszogatod is, akkor többet bír a Samsung. És ez pont annyi, hogy amikor a Desire-hez már nem nyúlsz hozzá mert minnyá lemerül akkor a Galaxy S-en még megnézed, hogy hol van az Andor utca 12 és fel is hívod a haverodat, hogy késel majd csak aztán kezdesz el aggódni a töltő miatt. Nem mindegy...

Csak a miheztartás véget, munkámból adódóan hozzájutok elég sok telefonhoz. Volt nálam tesztelgetni (ez 1-3 hét, attól függ) Desire, Legend és Galaxy S is. A sajátom meg egy Spica.

Szerintem sokkal jobb telefon a Galaxy S, viszont nekem nem tetszik és imádom a HTC féle design-t (de a Sense-t rühellem). Én most úgy vagyok vele, hogy egy darabig a Spica elketyeg és majd valamikor jövő év elején veszek majd egy új Androidos telefont, amin már a Gigerbread (3.0) fog futni. Szóval ha én lennék a szerző helyében és pár hónapot kibírnék még egy bármi telefonnal, akkor várnék és megnézném év végén mi a szitu. Addig még bármi lehet. Kiderül mi kap 3.0-át és mi nem. Mi fut ki, mi nem. A Galaxy S viszonylag új, a Desire csak egy újabb bőrt kap az új kijelzővel. Várni érdemes kicsit szerintem. Most pl. még nem tudni a Desire meddig lesz támogatva, a Samsungon nyilván lesz 3.0.

readya 2010.08.16. 00:19:39

HA meg már kijelző, akkor a legidegesítőbb dolog egy telefonnál ha nyáron az utcán kukkolnom kell a kijelzőt, hogy ki hív vagy ha bármit csinálni akarok. Azért ez a videó eléggé megmutatja a különbséget:
www.youtube.com/watch?v=58gZzqvqhRk

Mármint elég jól reprezentálja de élőben ez még nagyobb. Akinek van lehetősége nézzen meg egymás mellett egy Desire és egy Galaxy S telcsit..
Kíváncsi leszek mit tud majd az slcd mert iphone4-en nem rossz az sem.

Iustizmord 2010.08.16. 01:08:13

gondoltatok már egy használt nokia 6310 beszerzésére?

Chapell 2010.08.16. 01:23:03

@gyikocska: Mert mintha idén meg lehetne tudni, hogy a 3.0 mit fog támogatni, amikor még az is kérdéses volt 1-2 héttel ezelőttig, hogy a majdnem vele egy időben megjelenő Legend kap-e 2.2-t, azt meg még most sem tudni mikor.

Kivárást pedig felesleges emlegetni, semmi konkrét info nincs az új felületen kívül a 3.0-ról, ennyi erővel várhatna az 5.0-ra is, fél évente jön úgyis új verzió.

Chapell 2010.08.16. 01:25:00

@Chapell: Btw nem csak a Samsung közelségérzékelője lövi le a képernyőt ha a fejedhez közel van, hanem a HTC-k is :)

readya 2010.08.16. 02:03:55

@Chapell: A 3.0 októberben jön elvileg. A minimum rendszerkövetelmények miatt pedig eleve csak a mostani high-end telcsik jöhetnek szóba, azok portolása pedig elvileg kiderül 2-3 hónap alatt. Szóval igen, kellene tudni. A Legend az Spica, stb. szóval mid range kategória. Most pedig a high-end-ről beszélünk, amiknél lehetett tudni régóta, hogy mire jön és mire nem.
A kivárás pedig most pont azt jelenti, hogy vagy befektet az ember most valamibe, amire vagy jön új Android vagy nem. Márpedig 120-160e pénznél szerintem ez nem mindegy.

readya 2010.08.16. 02:04:56

@Chapell: akkor lelövi az is. Ettől függetlenül még gyengébb telefon a HTC Desire.

SztupY · http://sztupy.hu 2010.08.16. 04:29:43

A Galaxy S-hez érdemes hozzátenni, hogy ez első olyan Androidos készülék, amiben "igazi" multitouch van (5 pontot tud érzékelni a szoftver, a harver elvileg 10 pontig bírja), ellenben a többivel, amelyek csak két pontos, "pinch zoom" funkcióval rendelkeznek, és a képen is látható milyen egyéb problémával küszködnek.

Egyéves Önkéntes 2010.08.16. 07:40:05

@Iustizmord: nekem az a póttelefonom a Desire mellett
azt semmi nem veri
egy éve van a kesztyűtartóban és még félig töltött az aksija

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.08.16. 09:17:37

@gyikocska: Befektet? :))))
Egy ilyen telefon a legrosszabb "befektetés". Ahogy megveszed és kibontod, már kevesebbet ér, egy év múlva meg a töredékét...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.08.16. 09:20:51

@gyikocska:
Nem mindenkinek érdekes a 3D. Én konkrétan leszarom. Nekem a telefon nem játék.
Volt már pár Samsung telefonnal dolgom és kellőképpen sikerült megutáltatniuk velem a vérgagyi kinézetű interface-szel, hozzáteszem, nem okostelefon volt, de azóta borzongok a Samsung grafikai stílusától.

fourgee 2010.08.16. 09:34:35

Biztosan nincs semmilyen grafikus gyorsító Desire-ban? 3 éves a Windows-os HTC PDA-m, előző évben kezdték el gyártani, tehát 2006-ban. Már abban is volt valami ATi cucc. Pedig tudták jól, hogy azt még nem fogják 3D játékok tesztjére küldeni :)

faith_healer 2010.08.16. 09:42:18

@Daily Shark:
Ezzel egyet lehetne érteni, ha az Android nem lenne TELJESEN átszabható kinézetű rendszer. Ha nem jön be a TouchWiz, felraksz egy LauncherPro-t, felteszel egy Beautiful Widgets-et (óra + időjárásjelentés), és legalább olyan jól néz ki a telefonod, mint egy Sense-sel.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.08.16. 09:42:55

ez a videó kamu, nyilvánvalóan elfogult a samsung irányába.. szándékosan a lehető legrondábbra állították be a fényerőt a HTC-n és egyértelműen látszik, hogy sokkal jobban odafigyel arra, hogy a samsungnál faszán menjen a kis kamu teszt.. pl. látható, hogy jobban rányomja az ujjait, még el is mozdul a telefon ettől... nevetséges az egész.

egyébként meg az iphone-t egyik sem lesz képes soha felülműlni felhasználói élményben, a működés gördülékenységében..

fourgee 2010.08.16. 09:47:42

Egyébként meg köszönöm ezt a sok hozzászólást, eddig azon gondolkodtam hogy Desire vagy iPhone4, már a Desire felé billent a mérleg, most meg összezavarodtam. :)
Már egyszer mondtam valahol, hogy az Androidos telefonoknak mindig van valami apró szépséghibája. Hogy ne tudd kimondani, hogy igen, ez az a telefon amit akartam, hanem arra ösztönöznek hogy a későbbiekben cseréld le másikra...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.08.16. 09:57:27

@faith_healer:
Persze, ez lehetséges, de ettől még nem tetszik jobban a Samsung terméke :)

faith_healer 2010.08.16. 10:05:02

@Daily Shark:
A külső nekem sem annyira. Galaxy S tulajként is belátom, hogy túl sokat nyúltak le az Apple-től.

Viszont figyelembe kell venni azt is, hogy minden fő hardver komponens saját: a proci (Samsung Hummingbird), kijelző, meg sok egyéb, amiről nem tudunk (megnézném szétszedve :)).

Ezzel szemben a HTC inkább csak összeszerel (igaz, azt nagyon jól teszi), az Apple pedig a telefonjait a Foxconn-nal gyártatja. Hatalmas potenciál van a Samsungban, hogy nem függ egyik beszállítótól sem. Ha sikerül a szoftveresen javulni (átcsábíthatnának pár fejlesztőt az Apple-től ;) és design szinten sem másolásra helyezni a hangsúlyt, akkor rövid időn belül piacvezető lesz.

faith_healer 2010.08.16. 10:06:47

@faith_healer:
"HTC inkább csak összeszerel"
Javítanám magam, mert ez így nem igaz. Természetesen ők tervezik a telefonjaikat, de különböző beszállítók által biztosított komponensekből rakják össze a készülékeiket.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.08.16. 10:31:39

@Bukowszky: Hagyjuk már azt az iPhone-t... Tény, hogy amit tud, azt roppant látványosan teszi, de nekem az Android szabadsága és rugalmassága többet ér, mint az Apple-féle csillivilli.

@fourgee: Nem csak az Androidos telefonoknak van szépséghibája, hanem az összes Symbian, iOS, és Palm telefonnak is. Szerintem az Androidos készülékek messze a legkevesebb kompromisszumot követelik meg a felhasználótól.

crey7 2010.08.16. 14:00:51

@gyikocska:

Jaj mester. . . látom te se fogtál még kézben húsz percnél többet se HTC-t, se semmit.

Senki nem állította, hogy a Samsung egy szar. Nem igaz. Bazi jó a Galaxy S mint készülék, nagyon el van találva benne egy pár dolog, de ha a kettő között kell választanom, akkor Desire. Miért? Mert üzleti megoldásokra jobb, Social networkingre jobb. Játékra jobb a Galaxy, natív multimédiára jobb (?) a Samsung - csak a DivX/Xvid és mkv támogatás miatt, de bizony arra akár ott a Rock Player, ugyanazt megkapod ingyen a Marketről.

Miért is truváj a Sense? Nem, nem azért mert olyan hűde marhára csillivilli (bár megjegyzem, hogy mindenki innen koppint), de az SN integráltsága, ha megnézel egy message klienst, email klienst, bármit egy Sense képes telefonon, és egy sima androidon majd megérted. Ha csak az időjárás/óra widgetet látod belőle, akkor valóban le fogod fikázni, hogy ezen mit pörögnek mások?. . .

TW3 miért fikázom? Mert ezt dobja a gép. NAgyon jó hogy le tudod cserélni, éljen az Android. Mik vannak . . . :)

Egy pár éve használok Windows Mobile-t, ahol szintúgy cserélgettem a felületeket, ROM-okat, miegyebet. Egyéb hülyeségek miatt döntöttem az Android mellett. . . szóval nem újdonság hogy tudok dolgokat cserélgetni, ez nem egy iPhone.

Tudod mi az érdekes? TE lehet hogy lecseréled a TW3-at, ÉN biztos hogy lecserélném a TW3-at, egy átlag user azt használja, amit kap.

Tudod miért? Mert nem akar vele baszkodni, ráadásul nem is ért hozzá.

Ezért is jó a Sense, jóval többen használják, mint ahány HTC gép van. Tudod miért? Mert minden ROM főző mester portolja a HTC Sense felületét. Én Windows Mobile 6.5 alapon egy Acer S200-as PDA-an is azt használom. Mert egyszerűen JÓ.

2048 MB ROM? Ejj. . . én sehol nem találom ezt az adatot, de ha van is ennyi (nem kétlem), mi a fenének? A ROM az a terület, amit a user az életben nem ér el, legfeljebb ROM flashnél, vagy ha baltával próbál belenyúlni. Köszi ^^

Az akksi használathoz annyit:

Ha letiltasz minden appot ami felmászik a netre, szinkronizál, nem mobilnetezel és wifizel, akkor a Desire is elmegy akár 4 napot (mutatok mobilarena.hu-s srác tesztjét fotókkal).

Ha kihasználod az Android lehetőségeit, akkor bizony a Samsungot is meg lehet borítani 4-5 óra alatt. 1400 és 1500 mAh között szinte 0 a különbség, szóval ezt is gondold végig.

crey7 2010.08.16. 14:10:47

@SztupY:

Ez igaz, a Desire egyik fájó pontja a szar multitouch érzékelő. Sajna ezzel együtt kell élni.

@fourgee:

Ez egy hülyeség, persze hogy van benne. Feljebb le is írtam, hogy a Qualcomm Snapdragon SoC-on egy AMD Z430-as teljesít szolgálatot. Illetve teljesítene, de a HTC nem fizette ki a driver licensz díját, így igazából rá van integrálva, de nem használja ki a telefon.

Azt is hozzátettem, hogy kb. két hete oper-source-á tette a developerek számára, szóval már csak pár hét kérdése és megjelenik az XDA-n a megfelelő driver hozzá, valamint esélyes hogy így hogy ingyenes, a HTC is implementálja már a 3.0-s frissítéshez.

Félre ne értsen senki, nem akarok flame wart kelteni, van akinek a Samsung fog tetszeni, van akinek a HTC.

Az egyik ezért jobb, a másik azért jobb. Csak gyikocska hsz.-e kicsit kinyitotta a bicskát a zsebemben, mert faszságokat írt. :)

faith_healer 2010.08.16. 18:01:03

EISA European Smartphone 2010-2011: Samsung Galaxy S
www.eisa.eu/award/53/european-smartphone-2010-2011.html

No comment. :)

faith_healer 2010.08.16. 18:19:06

EISA European Smartphone 2010-2011: Samsung Galaxy S
www.eisa.eu/award/53/european-smartphone-2010-2011.html

No comment! :)

readya 2010.08.16. 23:25:51

@crey7:

Én írok faszságokat?
Ha nem találsz infot, akkor olvass kicsit többet.
A HTC-nek 512MB a saját memóriája, a Samsungnak meg 2GB. Ezen nem tudom mi nem érthető. Persze az SD segít, de akkor sem mindegy az appok szempontjából.

Az, hogy mennyit volt a kezemben HTC telefon ne firtassuk, szerintem kettőnk közül én találkoztam hosszabb-rövidebb időre bármilyen telefonnal az elmúlt 10 évben...

A TW3 faszság. Ugyanis most itt a blog írója tette fel a kérdést, ő pedig elvileg nem a plaza csaj kategória aki a jajj de szép érintőképernyős telefont vette meg... Arról nem beszélve, hogy ez az android egyik nagy előnye, hogy olyan amilyennek akarom.
Szóval lehet, hogy van aki azt sem tudja mi az a home screen, de az egy másik kategória. Annak az is mindegy, hogy Sense van rajta vagy más. Örül ha megtalálja az sms küldés lehetőségét és nem fog videót vágni a telefonon.

"Mert üzleti megoldásokra jobb, Social networkingre jobb."

Na _ez_ a faszság. Miért lenne jobb? Mitől lenne jobb? Mind a két telefonon Android van (2.2 coming soon a Samsungra is), mind a kettőn elérhető ugyanaz. Még a végén kitalálod nekem, hogy a Sense UI lenne az SC és az üzleti felhasználás alphája és omegája. Na ne már.
Pont ugyanazt meg lehet tenni mind a két telefonnal, de a Samsung hardvere jobb. Pont. Nem tudom minek kell belemenni ebbe a flame-be, itt nem nagyon van miről vitatkozni, mikor kibaszott adatokról van szó.

A Samsung hardvere erősebb. A két telcsin ugyanaz az oprendszer fut és hamarosan ugyanaz a verzió is. A HTC-nek van egy Sense nevű UI-je, amit sokan szeretnek, ezek szerint te is.

De tudod mit, ha szerinted annyira igazad van, akkor legyél olyan jó és hozz konkrét példákat. Tudod azzal, hogy ebben meg abban jobb, nehéz vitatkozni. Én számokat hoztam. Mutasd be mitől jobb üzleti és SC felhasználásra a Sense-es HTC, mint bármelyik Andoridos telcsi. Ha meg tudsz győzni el fogom fogadni. De ha az egész arra megy ki, hogy mennyi minden benne van, amit a többi Androidos telcsin mással, másként de meg lehet oldani/benne van, akkor azt hiszem lőttél egy öngólt. Szóval lássuk a medvét.
Az meg egy dolog, hogy mindenki nyomatja a Sense másolást, mivel egy nagyon fasza kis hype, de nem kevesen vannak akik HTC-t használnak Sense nélkül vagy kapcsolják ki az összes szarját. Ez ízlés kérdése és nekem sem jön be. Ezt simán elfogadhatnád.

A kijelző dolog pedig persze torzít. Viszont én láttam egymás mellett a kettőt és ha akarom holnap napközben megint egymás mellé teszem. Szerintem sokkal jobb a Samsung kijelzője és napfényben még nagyobb a különbség. BTW van fent ezer videó ahol vágás nélkül megmutatják a kijelző beállításokat is, ott látszik, hogy azonos beállításon is szarabb a HTC. De nem is nagyon értem erről miért kell beszélni, mikor konkrét adat, hogy jobb a kijelzője.

"Ez igaz, a Desire egyik fájó pontja a szar multitouch érzékelő. Sajna ezzel együtt kell élni. "

Nem, nem kell. Lehet venni Samsungot, ami sokkal jobb. Upsz.

És még mindig nem fikázom a HTC-t, mert a legjobb telefon volt a piacon, amíg meg nem jött a Samsung.

faith_healer 2010.08.17. 09:01:01

@gyikocska:
"És még mindig nem fikázom a HTC-t, mert a legjobb telefon volt a piacon, amíg meg nem jött a Samsung."

Ez így van. És a Galaxy S is csak addig lesz a legjobb, amíg nem jön a HTC Glacier. Aztán a Samsung megint kihoz valami jobbat... aztán a HTC, vagy lehet, az Apple. Eddig is ez a verseny mozgatta a világot, ami nekünk jó.

crey7 2010.08.17. 11:35:25

@gyikocska:

Basszus, végigolvastad hogy mit írsz? :)

Tényleg nem vitázni akarok veled, de a ROM Capacity-vel (hogy az 2 GB) kitörölheted a segged. Amire te gondolsz, az az, hogy a Samsungnak van onboard integrált Flash memóriája, míg a HTC-nek nincs. De a ROM és a program RAM és az onboard Flash között óriási különbség van, a ROM-hoz te mint földi halandó használat közben nem férsz hozzá, azt tartalmazza magát az oprendszert, innen tudod hard resettel visszaállítani a gyári állapotot, stb!

"Az, hogy mennyit volt a kezemben HTC telefon ne firtassuk, szerintem kettőnk közül én találkoztam hosszabb-rövidebb időre bármilyen telefonnal az elmúlt 10 évben... "

A megnyilvánulásod alapján te a Sense-ben egy csinos óra és időjárás widgetet látsz, ezért írtam ezt a mondtatot.
Akkor így teszem fel a kérdést: használtál az elmúlt 1,5-2 évben Sense felületet huzamosabb ideig??

"A TW3 faszság. Ugyanis most itt a blog írója tette fel a kérdést, ő pedig elvileg nem a plaza csaj kategória aki a jajj de szép érintőképernyős telefont vette meg... Arról nem beszélve, hogy ez az android egyik nagy előnye, hogy olyan amilyennek akarom."

A blog írója azért tette fel a kérdést, mert Őt ez érdekli. Csak az a baj, hogy az index.hu/blog.hu oldalról bárki idekeveredhet, aki elolvassa a hozzászólásokat, és látja a tied is - ergo a hülye pláza picsa is! Mondjuk az egy másik kérdés, hogy hülye plázacica kezébe senki ne adjon ilyen telefont, de itt olyan is előfordul, aki most ismerkedne az okostelefonokkal.

"De tudod mit, ha szerinted annyira igazad van, akkor legyél olyan jó és hozz konkrét példákat. Tudod azzal, hogy ebben meg abban jobb, nehéz vitatkozni."

Oké, lássuk:

SN: FriendStream. Nekem van FB és Twitter accom is. Nézegethetném külön-külön őket, vagy megtehetem, hogy használom a FriendStream widgetet. Ez összegyűjti nekem, tudok válaszolni, commentelni, stb.

Szar hogy egyben látom a kettőt? Nekem rohadt kényelmes, hogy nem kell szopnom a két külön progival, hanem fényképestől, linkestől megkapom mindet.

Contacts:
A Sense az, ami megoldja a contact kezelésemet ahogy szeretném. Külön ki tudok tenni Favourite ikonokat (erre a sima Android is képes de csak 4x4 vagy hakkolva 5x5-ös mátrixban), de megoldhatom akár két oszlopban - erre már a sima Android nem képes pl., egyik az üzleti, másik a favourite csoport, akár barátok, akár család.

Az a baj, hogy linkelni nem tudok tisztességesen (beágyazva), ezért lesz bebarmolva egy ilyen: www.google.hu/imgres?imgurl=http://2.bp.blogspot.com/_vwuLjslQGek/S4ALzYNGWMI/AAAAAAAAHgw/5jOxfjvmJYk/s800/HTC-Legend-Android-2.1-Phone-with-HTC-Sense-angle.jpg&imgrefurl=http://techwizardz.blogspot.com/2010/02/htc-introduces-android-smartphone.html&usg=__UlRyxXABY_0-ItK7hRxv1o7cARQ=&h=666&w=450&sz=73&hl=hu&start=34&sig2=J6Ey_hqnD6baPFIgWzQzqA&tbnid=jy06kYHw1WfgKM:&tbnh=135&tbnw=93&ei=d09qTOzPKtjNjAeC_7GUAQ&prev=/images%3Fq%3Dhtc%2Bsense%2Bfavourites%26um%3D1%26hl%3Dhu%26sa%3DN%26biw%3D1280%26bih%3D897%26tbs%3Disch:10,800&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=609&vpy=506&dur=2776&hovh=273&hovw=184&tx=117&ty=139&oei=a09qTNeSDYeK4QbIrNCAAQ&esq=2&page=2&ndsp=35&ved=1t:429,r:24,s:34&biw=1280&bih=897

Ugyanitt megnézheted a FriendStreamet. Ja és ezek az oszlopok végtelen mennyiségű contact-al feltölthetők, görgethetők, ABC sorrendbe rendezhetők, vagy akár hívás gyakoriság szerint.

Szintén a contactokkal leszinkronizálja a teljes levelezésemet, facebook, twitter hsz-eket (akár automatikusan, akár manuálisan hozzá is rendeli őket), ezeket láthatom az adatlapjukon egyben.

Gyárilag integrált Stock widget.

Az Android 2.1 valamint a 2.2-be integrált Exchange policy támogatás mellett a Sense-nek is külön megvan a saját támogatása Exchange-re (pl. amennyiben megoldható automatikusan beállítja az Exchange fiókod, nem kell barmolni manuális beállításokkal).

Szintúgy van egy conversation nevű fül, ami egyberántja a levelezéseimet, adott kontaktokkal, így külön nem kell külön megkeresnem minden egy-egy beszélgetésnél a leveleket.

Meeting invitations - flag-elt elemek külön oldalon kezelése.

Most hirtelen ennyi jutott eszembe, remélem hogy elfogadható érvek.

A kijelzőt szerintem korábban nem szidtam, persze hogy jobb technológia a SAMOLED, senki nem állítja.

EGyszerűen a Samsung a SAMOLED-et nem adja oda más gyártónak (szíve joga), viszont a sima AMOLED igényeket sem tudja kielégíteni (pedig erre szerződött).

Szerintem nem vetted le a lényeget, én nem a Samsungot szidom, egyszerűen nem ugyanaz a kategória a két telefon. Az egyik erre van kihegyezve, a másik arra a funkcióra, ki-ki eldönti hogy mit szeretne inkább.

INNENTŐL AZ ÉN SZUBJEKTÍV VÉLEMÉNYEM OLVASHATÓ:

Akit érdekel a nagyob-szebb kijelző, a jobb videós képességek, és a játékok, az vásárolja a Samsungot.
A készülék előnyei a a jelenleg leggyorsabb CPU/grafikus gyorsító kombináció, a 4" SAMOLED panel, gyári xvid/mkv támogatás.

Hátránya a túlzott műanyag használat (sajnos ez a műanyag ház számomra kiakasztó, ezért kattantam el az Acer S200-tól is, pedig az sem két filléres volt tavaly amikor vettem), a LED hiánya, a status LED hiánya, valamint a gyári TW3 optimalizálatlanságából adódó lassúlások.
Amúgy még két dolog: a Samsung évek óta iPhone killereket gyárt, és talán a Samsung Galaxy S, ami tényleg az is. De már annyira koppintják a forma világot, illetve a menü rendszert is (TW3 = Bada look), ami szerintem már túlzás.

Akinek az összerakottab érzés, hardveres gombok, villanó, status led, jó szoftver integráció érdekes, akár a fent említett funkciók is egy nagyon jól használható felülettel, az válassza a HTC megoldását.

Még egy dolog, sajnos SAmsungéknál szokás, hogy egy verziót frissítenek a készüléken, aztán leszarják. Esélyes, hogy akármennyire is tudja a Galaxy, már nem kapja meg a 3.0-ás frissítést.

Ez a HTC-nél sem biztos, de oda biztos hogy hamarabb portolják az XDA-sok a 3.0-át, és több nem hivatalos ROM közül is lehet majd választani.

Részemről vége a vitának, ha ezekkel sem tudom elhitetni veled, hogy a két készülék teljesen különböző célcsoportot céloz meg, és nem lehet azt mondani rá, hogy ez vagy az a jobb, legfeljebb azt, hogy ennek a csoportnak ez, a másiknak az a jobb, akkor kár koptatnom a billentyűzetet. Szóval megvárom a válaszod, de részemről vége a vitatkozásnak, adok teret másnak is :D

crey7 2010.08.17. 11:37:41

Valamiért a blogmotor nem vette be a tinyurl-es címet, és bebaszta a teljes google címet, sorry érte :$

Nem akartam ekkora linket odabarmolni.

readya 2010.08.17. 15:07:57

@crey7:

Na ezek érvek. Mennyit volt nálam? Hero majd 1 hónapig, Desire 1 hétig, Galaxy S kb. 2 hétig, most kolléga nyomkodja.
Mondjuk nekünk nem csak azt kell tesztelgetni, hogy milyen a felület, hanem azt is, hogy milyen a 2G/3G hálózat, stb.

Az exchange dologban igazad van. Ezt én kihagytam, mert pl. ez az ami nálunk is csak korlátozott személyek számára elérhető, aki kaptak a belső APN-ből. Másoknak nem megy az exchange mert telcsiről nem tudnak belépni a céges hálózatba (nem tudom más cégeknél mennyire nyitott, de szerintem más komoly nagyvállalatoknál sem engedik bárkinek).
Ebben igazad van. Viszont meg lehet oldani sima androidon is. De a Sense jobb.

Abban is igazad van, hogy egyben tudod olvasni az FB/twitter-t Sense-en, de (bár az új verzióban éppen el van baxva az FB elérés) ez működik egy slidescreen home-al is bármelyik androidon.

Én a magam részéről nem kategórizálom az üzleti és privát kontaktokat, szóval engem az nem érdekel és nem is figyeltem rá, hogy a Sense-ben van ilyen.

Összefoglalva a Sense kényelmesebbé teszi ezeket a dolgokat és van amiben előrébb jár, azaz nem lehet teljesen úgy megoldani mással, de nem csodafegyver.
Jó cucc a Sense, de nem vásárlást eldöntő cucc számomra. Ettől még sokak számára az lehet. Látod, van amiben egyetértünk, sőt, szerintem a legtöbb pontban.

A műanyag használat, stb. ebben teljesen igazad van. És ha visszaolvasod amit elsőre írtam, akkor kb. erre utaltam:
"Miért HTC?
- Mert sokkal szebb maga a telefon.
- Mert jobb a fogása"

És a végén mivel zártam le?
"
Szerintem sokkal jobb telefon a Galaxy S, viszont nekem nem tetszik és imádom a HTC féle design-t (de a Sense-t rühellem). "

Bizony. Szerintem is jobb anyagokat használ a HTC, jobbak a gombok, a külső felület. De a Samsung jobb belül.

Viszont pont emiatt nem fogok most high-end telefont venni. A desire nekem nem az amire kiadok ennyi pénzt és a Samsung sem. De pl. ha jön az új HTC (Glacier) az erősebb procival, remélhetőleg kap 3D támogatásból is végre rendesen és jó lesz az SLCD akkor pl. én azt fogom venni. Ezért várok jelenleg. Nem mondom, hogy nem idegesít pár dolog a Spica-n, de ennyiért idegesíthet is. Amikor high-end-t fogok venni, akkor az legyen majd jó. Hogy hozzak egy analógiát. Évek óta elegem volt a windows világból, de se az OSX nem volt számomra elég jó, se az Apple laptopok. Aztán kijött az első unibody széria, ki lettek javítva a hibák, sokat javult az OSX és most van egy Macbook Pro-m. Nem is tervezem, hogy lecseréljem amíg ki nem múlik (mivel nem játszom, felesleges lenne hardware miatt cserélni, a szoftver pedig jönni fog az inteles cuccokra folyamatosan).

Tehát a lényeg az volt az írásomban, hogy a HTC kiforrottabb telefon, a Samsung viszont erősebb. Év vége körül vagy jövő év elején viszont szerintem meg fognak érkezni azok a telefonok amik HW kívül-belül hozni fogják amit szeretnék és remélhetőleg a 3.0 Androidot is. És nálam az a pont lesz az, amikortól kezdve kiadok érte annyi pénzt.

Remélem érted az álláspontomat. Ez nem az örökké várakozás, meg az 5.0-ra is lehetne várni meg majd egyszer lesz 2Ghz-es proci is dolog. Egyszerűen az én értékrendben olyan, hogy bármiről van szó, van egy szint ami alatt nem fizetek valamiért X összeget és van amikor már az X-nél is többet mert _számomra_ megéri.

Egyébként ha engem kérdezel, összerakottság szempontjából a HTC Legend a best of. A fém hátlap, a gumis alsó, a befelé görbülő alja. Design és felhasználói érzet szempontjából nálam az a top. Remélem a köv High-End telcsik is megkapják az alu tokot. Elképesztően más érzés egy ilyen cuccot használ.

crey7 2010.08.17. 15:44:57

@gyikocska:

Na azt hiszem megtaláltuk a közös nevezőt :)
Részemről ok a dolog. Amúgy a HTC Schubert lesz a következő ami teljesen alu vázas, de az WP7, és nagyon off, és nem ide illik :)

faith_healer 2010.08.17. 16:21:04

@crey7, gyikocska:
Gratulálok nektek, jó látni, amikor két értelmes ember nem csak elbeszél egymás mellett, hanem egyet tud érteni.

Értem amiről beszélsz, gyikocska, és is ilyen vagyok, általában türelmesen kivárok, amíg olyan készülék jelenik meg, ami minden igényemet kielégíti. És ez jelenleg a Galaxy S, bár azért tényleg rossz, hogy műanyag. :( No sebaj, majd a következő telefonom esetében úgy 2-3 év múlva már remélem, még ez a "gyíkfarknyi" kompromisszum sem marad... :D

pacska · http://twitter.com/_pacska_ 2010.08.18. 13:16:28

Azért ezt a figyelmedbe ajánlanám még Gery:
android.modaco.com/content/samsung-galaxy-s-s-modaco-com/316002/quality-of-finish-on-the-galaxy-s-epic-fail/#entry1377951

Paul panaszkodik a minőség és az általa epic lag-nak nevezett dolog miatt.

Mirrmurr 2010.08.26. 09:06:40

Ohh, fiúk, köszi a cikket és a kommenteket. Kb. egy hónapja van egy Desire-öm, nekem teljesen új a téma, az Android maga is, korábban iPhone-on (szifon, haha) gondolkodtam, de szerencsére megvilágítottak totál ismeretlen hozzászólók FB-on.
Érdekes ez az egész, teljesen más világ a hagyományos mobiltelefonokhoz képest, más dimenzió. A HTC-m eddig marhára kiszolgál, nagyon hasznos (logisztikus vagyok, másrészt fotózok, videózok, önmarketingelek), beleszerettem a HTC-be, de józanul szemlélem a piacot is. A készülékem, ahogy lenni szokott, megkapta hamar a beavatást, betonra esett, elejtettem, tegnap a konditeremben rá is léptek, de eddig bírt mindent. És itt a lényeg számomra, hogy nagyon használható a cucc, nagyon strapabíró (bár a Nokiától masszívabb nincs, 6300 az atomtelefon), a mindennapos teendőimet teljesen ellátja. Nem videózok és nem játszok a telefonnal, de naptárazok, SMS-ezek, fényképeket mutogatok, videókat is. Pár alkalmazással tökéletesre varázsolható, magyar billenytű, Calendar Snooze (ez nagyon fontos!), oszt jónapot.
A Froyo érkezésével érezhetően gyorsul az amúgy sem lassú cucc, és valóban takarékosabb az energiafelhasználása. A hétévégét kibírja simán, a napi használatom végén este tölteni kell mindig, de a Nokiámnál sem volt ez másképp.
Szóval maximálisan elégedett vagyok vele, de azért megnéznék egy Galaxyt is. Viszont a masszív - de emellett elegáns - felépítés nekem fontos.
Rock forever!

Mirrmurr 2010.08.26. 09:16:26

@Mirrmurr: Ja, és a ledes "zseblámpa" is marha hasznos, de tényleg, nem is gondoltam volna. Bringa körül, autóban, itt-ott, nagyon jól tud jönni.

izellajos 2011.01.23. 12:02:00

dezirét választottam, és meg vagyok elégedve. bár az akksi lehetne jobb

adminka 2011.05.22. 16:57:18

hmm. én is ezen töröm a fejem most.. szerintetek?

Google+
süti beállítások módosítása