Youtube és az Android

A Youtube-ra egy gyors statisztika szerint 1,2 percenként kerülnek videók Androidos készülékről feltöltve, ami a naponta feltöltött videók 0,006%-át teszik ki. A feltöltéseknek elejét veszi a technikai hátrány, amit a rossz minőségű videók és a fetöltéshez indokolt esetleges WiFi kapcsolat hiánya okoz, de ha azt nézzük, hogy mennyi szemét kerül fel csak úgy a Tube-ra, ez az arány annyira nem is tekinthető rossznak és az Android OS-t futtató készülékek kameráinak javulásával ez az arány csak nőni fog, nem beszélve arról, hogy lassan a mobilszolgáltatóknak is rá kell jönni arra, hogy ha Androidos és internetképes PDA-t sóznak az ügyfélre, akkor talajt és internetet is kell a lába alá rakni, hogy tudja is azt használni, ha már megvette. A magyar paletta ilyen téren nagyon szánalmas, a Telenornál például a legnagyobb internet csomag, amit mobilra lehet kérni 200 megabájtos adatforgalmat biztosít, havi 2000 forintért. Az itthoni netem 80 megabit feltöltési / 25 megabit letöltési sebességet biztosít és havonta 3000 forintba kerül, úgyhogy a Telenor kezdheti szégyellni magát.

 


Címkék: youtube

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr812262529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grafithuszar 2010.08.31. 19:52:28

Van más csomag is pl.:
Mobil Online 5GB 6240 Ft

Nekem is ez a nagy bánatom egyébként, és itt nemcsak a telenorral van a gond hanem az összes többivel is (T és Voda).
Az a legviccesebb hogy múltkor rám akartak tukmálni egy ilyen mobil netet, mármint számítóhéphez valót 1 GB = 3000HUF. Mondom szuper, ez kell nekem, csak modem nélkül a telómra, a már meglevő előfizetésemhez.
-Hát azt sajnos nem lehet, de ha gondolja, a SIM kártyát belerakhatja a telefonjába is.
-De nekem már van SIM kártyám, és nem akarok új számot
-Hát úgy sajnos nem lehet.

Csak azt nem értem, hogy tényleg ennyire szar állapotban van a mobil hálózat? Mert teljesen nyílvánvaló hogy az adatforgalomzól félnek. Pedig szerintem nem generál többet, mint egy számítógép... sőt szerintem még kevesebbet is....

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.08.31. 20:00:28

@Grafithuszar: Szerintem az a gond, hogy a szélessávú "háztartási" net ára az elmúlt években mondhatni már-már drasztikusan csökkent, én pl év elején még 11400-ért kaptam 8 megás netet a T-től, aztán áprilistól váltottam Rubicom-ra ami már 60/15-os netet adott 7500-ért, most pedig Digi lett 3000 forintos áron és 80/25-ös sebességen. A mobilszolgáltatók meg hülyék lennének csökkenteni, mert egyrészt ha megnézed olyan készüléke, ami mobilnetre olyan szinten alkalmas, hogy élvezhető is vele a netezés keveseknek van, akiknek ilyen van, azoknak a pénzük is nyílván több és még képesek ezt az árat megfizetni és meg is fizetik. Ha árat csökkentenének / forgalmi keretet növelnének, azzal nem biztos, hogy több előfizetőt tudnának szerezni, a hálózatot viszont biztosan jobban terhelnék, így hát marad az ami van. Másrészt az ezzel kapcsolatos kartellezés is jól látszik, nem tudom, hogy az NHH miért nem lép ezzel kapcsolatban semmit.

Egyébként a hálózat nincs szar állapotban, csak egyszerűen a szolgáltatók meghetetik azt, hogy ilyen áron és ilyen feltételekkel adják a netet. Ilyen téren a harc szerintem még legalább 2-3 évet várat magára és akkor is közösen fognak árakat csökkenteni, mert hát biztos van ott azért, egy kis barátság.

EvilHedgehog 2010.08.31. 20:07:38

Eddig még a MediaMania díjcsomagok tűnnek a legnormálisabbnak.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.08.31. 20:11:40

@EvilHedgehog: igen, bár a két gigás 16-ért szerintem nagyon durva és lehet, hogy ott az 1000 darab SMS, de a T is jól tudja, hogy azt úgysem fogod használni, hiszen ha ekkora csomagod van, akkor inkább e-mailezel :) Én is rengeteget SMS-eztem és inkább e-mailre váltottam a 200 megás csomag által, arra pont elég.

Kandras 2010.08.31. 20:17:15

Egy fontos szempontot figyelmen kívül hagysz. A mobiltelefonoknál fontos szempont, hogy MINDENHOL elérhető legyen a hálózat és ezért olyan drága.
Tök jó, hogy dobálódzol a netszolgáltatóiddal. És most nézd meg, hogy az ország TERÜLETÉNEK hány százalékát fedi le az adott szolgáltatás.
Na ez a nagy különbség.
Még mindig van olyan hely az országban, ahol a legjobb internet a havi 10ezres félmegás műholdas szolgáltatás, ami felhős idő esetén nem üzemel és még a t-online sima adsl-je se érhető el az ország egész területén, miközben Budpapestet lassan teljesen lefedik üvegszálas nettel.
Azért tud egyes területeken olyan olcsó lenni a vezetékes internet, mert az adott szolgáltatás csak baromira sűrűn lakott területen érhető el, csak ott építik ki a szükséges infrastruktúrájukat és így alacsony ár mellett is megtérül a dolog.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.08.31. 20:22:51

@Kandras: Nem dobálóztam a netszolgáltatóimmal, csak festettem egy képet, hogy érthető legyen, hogy mit és miért gondolok. A mobil és netszolgáltatók meg megoldanak mindent egy sorral az ÁSZF-ben, úgyhogy nem kell őket sajnálni.

Nyilván ilyen az árképzés, ez is csak üzlet, ezzel kapcsolatban nincs is értelme vitatkozni szerintem. És hidd el, én telefonos betárcsázós neten nőttem fel és minden éjjel éjfélig kuksoltam fent, mert akkor volt a Matávnál az, hogy ha jól emlékszem, csak egy órát számláz, a többi meg már ingyen van, úgyhogy ha valaki tudja, hogy milyen a netten szívni és kiszolgáltatott helyzetben lenni, az én vagyok....

Kandras 2010.08.31. 20:39:35

@Tomi from Space: én is emlékszem a Freestartos időkre. :) Jtt vidéken pár évvel tovább is tartott, mint a városokban. :)
Mondjuk mi viszonylag hamar bekerültünk a települési adsl programba, mert aláírásokat gyűjtöttünk és folyamatosan rágtuk a matáv fülét.
A lényegen ez nem változtat, hidd el, nem dolgoznak a mobilneten se ezerszer akkora haszonkulccsal, mint bármi máson. Ennyiért éri meg jelenleg, ha kevesebbért is megéri majd (kiépült a hálózat ezért nem kell annyi pénz fejlesztésre, korszerűbb gépek olcsóbb karbantartással, több felhasználó ezáltal több helyről befolyó pénz satöbbi), akkor olcsóbb lesz.
Szerintem az emberek 99%a mondjuk emailnézésre, msnezésre használja arra pedig nem kell akkora adatforgalom, sajnos a youtube-ra telefonról videókat feltölteni akaróknak szerintem még egy pár évet várni kell optimális szolgáltatásra. :(
Szerintem - vagy legalábbis remélem - jelenleg prioritáson van náluk az, hogy legalább a nagyvárosok környékén legyen elérhető legalább a 900kbit-esnél gyorsabb feltöltésű adsl mert elég nonszensz, hogy itt a fővárostól alig 20 kilométerre ha beledöglök se tudok 900kbit-nél (ami a gyakorlatban inkább 600) gyorsabb feltöltésű netet szerezni..

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.08.31. 21:00:03

A Vodanal azt nem ertem, miert van hogy ha laptophoz akarsz mobilnetet (usb modemmel) akkor 2500-ert kapsz 2 gigat, de ha a telefonodon hasznalnad a meglevo sim kartykartyaddal akkor 3000-ert kapsz 1 gigat. Raadasul a modemes verzional nincs tulforgalmazasi dij, csak lassitanak ha elered a 2 gigat, a masodiknal viszont brutalis szamlat kaphatsz...

Az mar csak hab a tortan, hogy a metron, es budapesten kivul meg autopalyakon is hasznalhatatlan a net a szekesfehervar-kecskemet szintu varosok 5-10 kilometeres korzetet leszamitva.

paha · http://paha.blogspot.com/ 2010.08.31. 23:07:53

Az eredeti témához: nekem még egy videót sem sikerült a desire-ről a youtube-ra tölteni.

50-100 MB volt a méret, de mindig leállt "uploading" közben. Wifin próbáltam, ugyanott pc-ről simán felmegy...

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.08.31. 23:23:45

@paha: hmm, ez érdekes. Nekem eddig 30 megás videó volt a legnagyobb, azzal nem volt semmi gondom, de alkalomadtán letesztelem én is, hogy "mit bír". Milyen telefonnal történt ez?

upperclass 2010.09.01. 09:30:28

Nem akkora para ez a dolog, nekem a T-nél MédiaMánia S díjcsomagom van, abban van 500MB net 5 rugóért. A Telenornál is valami hasonló csomagom volt, hasonló áron. Ha az ember amúgy napközben netközelben van, a köztes időkre bőven elég ennyi. Youtube videót meg töltögessen fel mobilról a hóhér. :)

Google+
süti beállítások módosítása