Mi bajom a Froyo-val?

A sales-esek közellenségek, ezt mindig is tudtam. Ma megint egy fokkal jobban utálom Őket, mert Nekik köszönhetem azt is, hogy a jó kis 2.1-es OS-emet a kukába dobtam ma délelőtt. Bejött Gyuri mutogatta a Liquid-jét, hogy "dicsak 2.2 van rajta!" Kérdem, hogy jó? Azt mondta jó, hogy jó. Oké, gondoltam nagy slanggal, felrakom én is. Feltettem. Hülye vagyok.

Igaz, hogy custom ROM, de nem ennek a számlájára fogom írni azt, hogy szar.

Pro és kontra:

Először azokkal a dolgokkal kezdeném, amik nem tetszettek:

- Új "billentyűzet"feloldási technika, lapozd el a képet. Ahány Android verzió volt, annyi féle képpen működött, én konkrétan nem kalandtúraként szoktam értelmezni az OS frissítést, nem tudom miért nem lehet egy bevált módszernél maradni - és elérhetővé tenni a régi megoldások kiválasztását.

- Az új hívásokat most úgy tudom fogadni, hogy felfelé húzom a screen-t, eddig oldalra kellett, előtte meg elég volt egy ikonra bökni. Ezt sem változtatható, meg kell szoknom az újat...

- A legfájdalmasabb pont a menü. A régi "asztal" megoldás eltűnt, helyette lett egy fix menübar-om, amin cserélgethetek összesen 8 ikont, cserébe, ha el akarom érni az asztalt, a hardware-es menügombot kell nyomva tartanom kemény 2 másodpercig. Minek? Meg akarok nézni egy widget-et? Eddig screen felold, aztán már látom is. Most? Tiszta overhead, legalább 4 másodperc mire lockolt állapotból elérem. Ez a jövő? Inkább a múltban élek... A menü is vertikális scroll-ból átváltott horizontálisba, kevesebb ikonnal, kisebb területtel, hiába is nézem, a screen felső része mindig ott lebeg a szemem előtt. :(

Ami tetszett az a letisztultabb, designosabb kinézet, ez tök jó, csak mellette az előző verzióhoz képest komplikáltabb, buktatókkal teli OS-t kaptam és ennyit nem ér az egész.

Tovább nem teszteltem, mert nem láttam értelmét. 12:30-kor feltettem az Froyo-t, most 15:42-kor visszakerült az Éclair és újra boldog ember lettem és hazatértem. Sajnálom.

Nektek legalább bevált?


Címkék: android 2.2

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr392329816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Greatsogron 2010.09.28. 16:28:05

HTC Desire-öm van, és arra teljesen jól működik a Froyo.

pacska · http://twitter.com/_pacska_ 2010.09.28. 16:29:09

Ezt készüléke válogatja nyilván, Desire-n a funkciók alapvetően ugyanazok maradtak.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.09.28. 16:33:21

@Greatsogron: Nekem sem működésbeli vagy stabilitási problémáim voltak, hanem a GUI-val és annak megoldásaival voltak gondjaim :\

Ocel0t 2010.09.28. 18:39:29

nyilván htc sense, és máris csak a jó oldalát látod a froyo-nak
kthxbai

GentleSpecter 2010.09.28. 19:58:09

Khhhmmm... Amit te láttál az az Acer UI. Az nekem sem tetszett. Ezért átállítottam a jó öreg Android UI-ra. 5 gombnyomás és egy újraindítás megoldotta volna a kinézet problémáját. Menü-Settings-Applications-User Interface-Android UI

És egy tök kóser kis rendszert kaptál volna. :D

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.09.28. 20:01:16

@Biro_Peti: apicsába :D Mindegy, már visszaraktam a 2.1-et és két install mára elég volt, de következő alkalommal figyelek erre :D Köszi az infót :D

GentleSpecter 2010.09.28. 20:07:53

Egyébként ameddig rá nem jöttem, majdnem földhöz baszkodtam a telefont. El nem tudtam képzelni, hogy hogyan fogom azt megszokni. Hogy lehet már elérni a widgeteket basszus, na ne... :D Meg az a minden rendszerezést nélkülöző menü/ikonhalmaz... áááá. :D

Kiskaresz 2010.09.28. 20:36:50

úgy látszik akkerék ui-t sem tudnak csinálni...

Asszem 2010.09.28. 21:22:51

Ha fel lehet rakni arra a tellára a Launcher Pro-t, akkor szerintem próbáld ki.

Kiskaresz 2010.09.28. 22:39:38

@Biro_Peti: azt lehagytam a végéről hogy ha nem tudnak ne csináljanak semmit a rendszerrel csak azért, hogy elmondhassák hogy alkottak valamit ami nem használható. legyen stock froyo pár aceres widgettel/programmal/háttérrel/lock screennel oszt' jónapot

amúgy meg supporttal sem állnak a helyzet magaslatán

Tiga 2010.09.28. 23:30:03

Mint mások is írták már, Sense UI a nyerő. HTC Desire: tök hamar jött az OTA Froyo frissítés, a tökéletes UI-val. Csak a jó oldalát látom azóta is.

HTC-t kell venni, ennyi :)

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.09.28. 23:31:54

@Tiga: pont of view, engem pl. a SenseUI-tól a víz kiver, főleg, hogy ott egy jól testre szabható OS és kezd azzal, hogy egy full GUI vakarj le róla.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.09.28. 23:32:56

@Tomi from Space: persze nem tagadom, hogy aki ezt szokta meg, annak ez "jólesik", nekem azért vannak fenntartásaim vele kapcsolatban :)

Tiga 2010.09.28. 23:43:06

@Tomi from Space: Hát igen, kinek a pap, kinek a papné. Én csak használom a telefonomat, és van rajta egy UI, amivel ez gördülékenyen megy.

Te meg installálsz, uninstallálsz, mérgelődsz, szivatod magad - de legalább elmondhatod, hogy hú, de testre van szabva az UI-d ;)

GentleSpecter 2010.09.28. 23:51:58

@Tiga: Hát azért ez így elég sarkított. Most konkrétan ezzel mellélőtt az acer, de ettől függetlenül az eddigi rendszerek jók voltak. Tomi most mérgelődött egyet, aztán csinált neki egy postot, amikor minden gördülékenyen megy, akkor bezzeg nem ír róla... :D De miért is írna, hiszen az a természetes. :)

@Kiskaresz: Eddig csak picit módosították tényleg, pár aceres cuccal. Hú de ez most nagyon szar lett. Lehet, hogy meg lehet szokni, de nekem nem tetszett. Amúgy van róla videó tecsőn, az Acer Stream-en is ez az UI van.

@Asszem: Feltettem, kurva jó... Eskü gyorsabb lett tőle a teló, pedig eddig sem panaszkodtam rá. Állat! Csak a plusz 2 asztal hiányzik kicsit. Eddig 5 volt, most 3, de elleszek azért.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.09.28. 23:55:35

@Biro_Peti: Igen, ez hungarikum, hogy ha valami jó, akkor az természetes, ha szar meg egyből puffogunk :D

Amúgy vannak Home progik, amikkel ki lehet terjeszteni az asztalt :) Most hirtelen nem tudok mondani, de már láttam ilyet és kis kereséssel a Marketen is lehet találni :) Persze ez bizonyára lassítani fogja a vasat, de hát semmi sem tökéletes... :)

Most viszont, hogy mondtad ezt az UI állítást, holnap visszateszem a Froyot :)

GentleSpecter 2010.09.29. 00:05:11

@Tomi from Space: Hú hallod tedd vissza, használd egy kicsit, és tedd rá ezt a Launcher Pro-t, amit itt ajánlottak. Most összefostam magam, annyira tetszik. Semmi extra, annyi hogy az alján megjelennek ilyen fix ikonok, amiket cserélgethetsz meg húzogathatsz jobbra balra, de érezhetően gyorsabb a menü előhívása, a gördítés, az asztalok mozgatása, jobban reagál az érintésre. Jó cucc.

Itt egy vidi: www.youtube.com/watch?v=Yq5Mi0-hdlo&feature=related

bioLarzen 2010.09.29. 00:26:45

Nem tudom, mitől (készüléktípus/márka?) függ, mekkora változást hoz a 2.2 az előző verzióhoz képest - nálam (Desire, nem rootolt) egy-két új funkció kivételével az égvilágon semmiféle változás nem volt. Ha valaki titokban frissíti a teflonomat, sztem észre sem vettem volna...
Max annyit, hogy egyes külső forrásból származó alkalmazások nem futottak olyan simán - amíg meg nem jött a 2.2-es updatejük.

Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy inden ugyanolyan a teflonban, mint volt a froyo előtt, csak azt, hogy én, mezei júzer, nem vettem észre semmit. Sem működési változásban, sem az akksi üzemidejében, stb...

bio

bioLarzen 2010.09.29. 00:33:34

A launcher pro-val kapcsolatban annyit, hogy nagyon sok júzernél láttam azt, hogy feltették, áradoztak róla, aztán pár hét/hónap után csendben levették. Legutóbbi ilyen "áldozat" a tesóm volt. Neki sem volt semmi nagyobb baja a proval, csak végül valahogy feleslegessé vált...

Amúgy én már rég eéjutottam oda, hogy csak akkor rakok fel valamit, ha Tleg nagy szükségem van rá, csak azért, mert "kicsit" jobb, mint amit használok, vagy tud egy-két plusz dolgot, egyébként nem, mert már annyira telepakoltam a kütyüt, hogy időnként biza magától rebootol szegénykém... Mivel annyi rengeteg ingyenes app van, gondolom, mindenki nagyjából úgy van vele, hogy ami csak kicsit is ígéretesen hangzik és nem húzzák le nagyon a market kommentjeiben, azt lerántja, aztán majd kiderül, kell-e vagy sem. Én az első hónapban naponta sztem simán lerántottam 10-15 appot, játékot, stb. A 90 százaléka első kipróbálás után távozott is a készülékről, de sebaj, közben találtam ezt-azt, eldugott kincseket. De ennek persze, ára is van, tárhely-igény, memória-igény, stb... Volt pár olyan, amitől behalt a telefonom, meg olyan is, ami csak simán nem jött be. Mostanra eljutottam oda, hogy tényleg csak annak adok esélyt, ami nagyon ígéretesnek tűnik/hangzik, vagy nagyon ajánlják.
Mi lesz még itt. ha végre bejön a fizetős market is??? Én már vagy 15-20 alkalmazást előre kinéztem :)

bio

Kiskaresz 2010.09.29. 10:23:35

@Biro_Peti: launcher proban tudod állítani az asztalok számát

Asszem 2010.09.29. 11:34:23

@bioLarzen: hehe, ismerős érzés, én most arra keresek appot, hogy automatikusan egy folderbe rakja az újonnan installált cuccokat, mert van, hogy mire elkészül a telepítéssel már rég máshol vagyok és megfeledkezem róla, hogy mit is installáltam. Az egyik home screenem kifejezetten arra való, hgoy az új cuccokat rakjam oda.

A LauncherPro-nál nálam most még a fellángolás fázisa van, annyira, hogy meg is vettem. (Az az XKCD képregény megvan mindenkinek, hogy mennyit pöcsölünk egy app megvétele előtt, miközben ilyen összegeket naponta dobunk ki az ablakon? Én ma vettem reggel mogyit, joghurtot és rágót, 1000 forint volt, ehhez képest én is filóztam, hogy tényleg megvegyem-e, aztán belegondoltam, hogy bazzeg, 600 forint...)

Az biztos, hogy elsőre szokni kell kicsit, de amennyi pluszt tud a Sense UI-hoz képest (smoothabb scrollozás, gyorsabb érzet, programok uninstallálása ha ráhúzod a kukára és ott hosszan nyomva tartod, drag and droppal resizeolható widgetek, 3D app drawer, dock, 7 homescreen, ami Desire-n nagyonjó, hogy lehet 5 soros home screent csinálni, simán elfér minden, stb.).

Egy dolog zavar: a Sense Settings widgetjeiből a 3G on/off és a Wifi on/off nem használható. A Marketben lévő mobil network switcherek pedig az APN címet írják át, ami szar, mert utána nem mindig tud csatlakozni, és fogyasztja is az aksit, a Quick Settings persze tudja rendesen kikapcsolni a mobil netet, de ahhoz nincs widget.

Ja, és nincs nagy HTC óra, de így legalább felszabadul egy csomó hely.

Szóval én ajánlom mindenkinek, pár hét használat után majd kiderül, hosszú távú lesz-e a kapcsolatunk :-)

GentleSpecter 2010.09.29. 18:49:50

@Kiskaresz: Launcher Pro van fenn. Mármint az ingyenes verzió. A Launcher Pro Plus-ra gondoltál?

Kiskaresz 2010.09.29. 23:23:39

@Biro_Peti: a sima ingyenesben is... haverom nexusán próbálgattam még régebben, a neten rákeresve azt írják hogy a menü/preferences alatt kell lennie

bioLarzen 2010.10.03. 07:11:46

@Asszem: "7 homescreen, ami Desire-n nagyonjó"

Hihi, én összesen hármat használok - és ennyit is csak azért, mert nagyon elterpeszkedtem :D

bio

bioLarzen 2010.10.03. 07:13:03

@Asszem: "Ja, és nincs nagy HTC óra, de így legalább felszabadul egy csomó hely."

Az elsők között volt, amit leszedtem (tán csak az animált wallpaper ment le előbb :D), elfoglalja a fél kezdőképernyőt - na, azért nemá...

bio

Google+
süti beállítások módosítása