Winamp for Android (beta)

Megérkezett az egyik legnépszerűbb Windowsos zenelejátszó alkalmazás az Android platformra is. Az Android 2.1 (vagy újabb verzió) alatt futó mobil Winamp képes szinkronizálni a zenetárat és a lejátszási listákat az asztali gépen futó példánnyal wifi vagy USB kapcsolaton keresztül, a legfontosabb funkciókhoz - lejátszás, szünet, előző-következő szám - az apphoz mellékelt widget segítségével is egyszerűen hozzáférhetsz.

Természetesen reagál az AVRCP utasításokra is, amely segítségével ezt támogató sztereó bluetooth fülesed gombjai segítségével is elindíthatod, illetve vezérelheted a Winampot - megszállott bringásként igen nagy hasznát veszem útközben ennek a funkciónak.

 

Az alkalmazás kezelőfelülete igen kézreálló, gyorsan hozzáférhetsz előadó, cím, vagy album neve alapján rendezve a zenéidhez, és egyszerűen létrehozhatsz lejátszási listákat is. A kereső a Windows 7 és OSX rendszereken megszokott módon működik: néhány betű begépelése után fürgén listázza az ezeket tartozó előadókat, albumokat, és zeneszámokat.

A lejátszóablak könnyen áttekinthető, és hasznos funkciókat kínál: egy gombnyomással elérheted az éppen játszott dal előadójának többi művét, a számot tartalmazó album további dalait, itt választhatsz sorrendben történő és véletlenszerű lejátszás között, valamint az ismétlés módját (az aktuális szám, teljes playlist, illetve kikapcsolva) is megadhatod.

Egyedüli hiányosságként talán az equalizer és a shoutcast rádiók hiányát lehetne felhozni, egyébként igen kellemes kis app. Jelenleg még béta verzióban érhető csak el (ehhez képest igen stabilan és gördülékenyen működik a Galaxy S-en), reméljük, hogy a végleges verzióban a két kimaradt funkciót is beépítik. Mivel Windows alatt immár úgy 12 éve a Winamp számomra A Zenelejátszó, nem kérdés hogy mostantól útközben is ezt fogom használni.


Címkék: alkalmazások

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr122425606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.11.05. 13:29:13

Szerintem ez az eddigi legjobb zenelejátszó androidra, legalábbis azok közül, amiket kipróbáltam biztos és jó sokat kipróbáltam. Olyan zenelejátszót kerestem, aminek egyszerű, könnyen kezelhető és szép letisztult felülete van, gyorsan működik és nem zabálja az aksit. Sajnos nem egy erőmű a telefonom, ezért gyakran előfordult, hogy meg-megakadt a lejátszás ha mást is csináltam vele, sőt a képernyő bekapcsolásakor is, ennél az app-nál ez nincs. El sem hiszem, hogy még csak béta, elég kiforrottnak tűnik, az EQ mindenképp kell bele, nekem más nem hiányzik.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.11.05. 13:35:07

@pantomimes: Igen, nekem is nagyon bejön. Én eddig a "3" (mármint a "harmadikon", vagy nem tudom, már azt se értem, hogy lehet ilyen idióta, kereshetetlen nevet adni egy appnak) de a Winamp sokkal áttekinthetőbb és letisztultabb. Bevallom, a szinkronizálást nem próbáltam, mert nem érzem szükségét, Shoutcast rádiókat viszont viszonylag sűrűn hallgatok TuneWikivel, és jó lenne ha ezt is tudná az az app, amivel egyébként is zenét hallgatok. Előbb-utóbb biztos beleteszik, mert hát ez a Winamp, illetve a Nullsoft biznisze, hülyék lennének ha nem.

igazine 2010.11.05. 14:30:23

A PowerAMPot feltétlen próbáljátok ki, ha EQ kell.

Baromira hiányzik egyébként bármilyen online csatorna hallgatásának a lehetősége, nem értem, ez miért maradt ki.

readya 2010.11.05. 14:58:42

Zsír. Gery megírta, én kihúzom a listáról :D Van elég. Csak tudnám mikor lesz időm rá. :) Talán hétfőn.

readya 2010.11.05. 14:59:22

És ráadásul az Alvin és a mókusokon túl a többi az én playlistemben is benne van :D

Darkcomet 2010.11.05. 17:14:11

@igazine: +1 a PowerAMP-nek. Free, letisztult, átlátható felület, equalizer, playlist nélkül is lehet lejátszani alkönyvtárból, és ugyan úgy csak 9 MiB-et eszik a memóriából, mint a WinAPM. Nálam ez a best zenelejátszó.

chr(27) 2010.11.05. 21:22:58

+1 Poweramp. Kedvenc feature-ök a fentieken kívül:

* kihúzom a fülest a telefonból, a Pause. (oké ezt tudja a Winamp is)
* visszadugom a fülest, és folytatódik a lejátszás!
* preset EQ beállítások
* ha vége egy albumnak, megy a következőre
* lock screen jobban kezelhető mint a Winamp-on
* jobb a scrobble kezelés (tud kommunikálni a scrobble droid-dal)
* album art-ot letölti netről
* beállítható, hogy melyik könyvtárakban keressen zene file-okat
* tud FLAC-ot, OGG-ot is, bár én még nem próbáltam

Darkcomet 2010.11.05. 23:19:33

Hát ez a FLAC inkább csak kuriózum számba megy, mivel ezek a kütyük úgysem tudják visszaadni a FLAC hangzását, de legalább tudja, és ez nagy szó a többihez képest. De egy szónak is száz a vége, a Poweramp verhetetlen lejátszó jelenleg, igen komoly plusz szolgáltatásokat kell belegyűrni a Winampba, ha vetélytársa kar lenni neki. Kb. olyan a Poweramp, mint video lejátszóba az mVideo player. Az is amellett, hogy ingyenes, röhögve utasítja maga mögé a fizetős appokat.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.11.06. 07:36:58

Na, most már nagyon kíváncsi lettem erre a poweramp-re :)

szcsongor 2010.11.06. 14:06:43

ez a Poweramp nem lesz fizetős egy idő után? csak mert most trial néven fut, meg olvastam valahol, hogy majd meg lehet venni... egyébként tényleg jó, de még várok, ha lesz EQ a Winampban is, akkor marad az. de csak azért mert nálam sokkal kevesebbet foglal a belső tárhelyből, mint a Poweramp :)

damien-x 2010.11.07. 17:26:58

jó cucc, ajánlom. nálam a listán utánna jön a poweramp.
spicám van, az "original" zenelejátszó pattogott, meg minden baja volt.
felraktam mixzinget, de egy idő után elkezdett reklámot árasztani.
szóval hogyha valakinek értelmes zenelejátszó kell, eközül a kettő közül érdemes választani.

Viola, a ló 2010.11.09. 18:32:47

Nagyon bejön nekem is, s mivel én is kb '99 óta Winampot használok, ezért ezentúl a telefonomon is azt fogok. Az egyetlen, amit képtelen voltam beállítani: hogyan lehet egy playlisthez egy adott mappát (a benne lévő mp3-akat, esetleg almappákkal) hozzáadni?

Google+
süti beállítások módosítása