Gingerbread Samsung Galaxy S

2010.12.18. 16:32 readya

Gondoltam ha már úgyis gép előtt ülök, akkor a hozzám hasonló hardcore userek miatt megemlítem, hogy közel 1 napja elérhető a Nexus S-en futó Gingerbread forráskódja és a beágyazott videón egy Galaxy S látható amin fut a portolt verzió. Ez ugyan még nincs kész, a videón is fogtok látni némi kép hibát bootolás közben a Galaxy S-en. De valamiért olyan érzésem van, hogy a nem hivatalos Gingerbread még decemberben kikerül az XDA műhelyből. Ne feledjétek, még 24 órája sem elérhető a forráskód és azért nem tökéletesen egyezik a Galaxy S és a Nexus S hardvere. Szerintem azért szép munka ilyen kevés idő alatt. A hivatalos pedig elvileg februárban érkezik a Samsungtól

UPDATE: Van egy nagyon jó hírem is. supercurio (a port készítője) jelezte, hogy a Gingerbread alatt futó kernel (ha nem tudod mi az, olvasd el korábbi írásomat) nem támogatja az RFS filesystemet (mi az a filesysem azaz fájlrendszer). Az elképesztően jó Nexus S benchmark eredmények is ennek illetve a CPU optimalizációnak köszönhetőek. Hogy mindenkinek tiszta legyen: most gyorsabb a telefonunk, mint bármikor ezelőtt mert optimalizáltak valamit az RFS filesystemen. De ettől még az RFS lassú. A Gingerbread kernele nem támogatja az RFS-t. A Nexus S alatt ext4 (ami gyors és modern) filesystem fut. Konklúzió? A 2.3 Gingerbread-el eljön a Galaxy S-re is az ext4. Szóval a mostani elképesztően gyors és lag mentes telefonunk még gyorsabb lesz. Kb. fele annyi idő alatt indul majd el minden program, egy pillanat alatt be fog jönni 6-800 névjegy, a galéria azelőtt mutatja majd a kis ikonokat mielőtt még felfognánk, hogy azt kell látnunk. Nagyon egyszerű oknál fogva tudom mindezt, láttam olyan SGS-t amin nem gyári kernel és teljes ext4 filesystem volt. A videón látható az elképesztően gyors boot és készenlétbe állás. Na ilyen amikor full ext4-en fut a telefon. A magam részéről nagyon várom a Gingerbread érkezését. Sokan csak nyammogtak az orruk alatt mikor a 2.3 be lett jelentve. Alig hoz feature-t, alig van újdonság, stb. Én pedig már akkor is megírtam, hogy a 2.3 a felszín alatt erősít. Nem az újdonságok lesznek fontosak, hanem a felhasználói élmény fog akkorát javulni, amekkorát eddig még sosem. A Froyo (2.2) előrelépése az Éclairhez (2.1) képest semmi ahhoz képest, amit a Gingerbread (2.3) fog hozni.
Nyilván nem mindegy, hogy egy őskövület (rfs 2001-ben mutatták be) vagy egy modern (ext4 2008 októberben lett stable) fájlrendszeren dolgozik a telefon. Aki szerint a Gingerbread nem hoz nagy újításokat, azzal valami gond van vagy nem ért hozzá.

Kicsit ugyan elkalandoztam a címtől az update-ben, de talán elnézitek nekem. Engem lenyűgöz ahogy a kedvenc operációs rendszerünk fejlődik. És végre igazán szeretem a Galaxy S-emet.


Címkék: hírek gingerbread samsung galaxy s readya

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr272524194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darkcomet 2010.12.18. 21:51:42

A fene sem tudja, hogy örülni kéne-e az ext4-nek flash driveokon. Tekintettel arra, hogy nem osztja szét a terhelést egyenlő mértékben, a folyamatos journaling miatt szerintem elég hamar haza tudja vágni a flash driveokat. Persze ne nekem legyen igazam, de én ext fájlrendszert csak is HDD-re raknák, flash driveokra semmi képen sem.

readya 2010.12.18. 22:22:56

Az ugye meg van, hogy az RFS is journaled fájlrendszer. Méghozzá az első journaled filesystem volt amit a standard kernel támogatott. Ezek a telefonok és flash drive-ok sem tartanak örökké. Mac-et is lehet rendelni flash drive-al jó ideje és a Mac-es fájlrendszer is journaled.

Szóval ebben én nem látok problémát. Tempó viszont lesz.

oldman360 2010.12.18. 22:23:24

Addigra mire az ext4 igénybevételét "észreveszi" a Flash, régen lecseréled a telót egy újabbra!

Ugyanez van az aksival is, mire megadja magát, rég lecseréljük a készüléket!
:-)

Darkcomet 2010.12.18. 23:45:07

Na igen, de ha ez az RFS a Remote File Systemet takarja, akkor az egy őskori darab, kicsit másképp naplózott őkelme, mint a mostaniak. Az ext4 meg igazi nehézsúlyú bajnok az egész pályás letámadásban, igen csak igénybeveszi a winyokat is, de azok állják a sarat, hiszen elsősorban arra lett kitalálva.

"A fájlrendszer maximális mérete a korábbi 16 TB-ról két nagyságrenddel nagyobbra, 1 EB-ra növekedett, míg a maximális fájlméret az ext3-ban lehetséges 2 TB-ról 16 TB-ra emelkedett (a megadott értékek a standard 4 KB-os blokkméret mellett értendőek). Megszűnt a könyvtárakban nyitható alkönyvtárak számának 32 000-es korlátja, az új verzióban egy könyvtár tetszőleges számú alkönyvtárral rendelkezhet. A hagyományos UNIX fájlrendszerekben minden bejegyzést inode-nak nevezett szerkezetek írnak le, az ext3-ban használt korábbi, 128 bájtos, zsúfolt szerkezetet 256 bájtos inode-ok váltják fel, amelyekben jut hely például a jelenlegi, másodpercalapú időbélyegek felbontásának drasztikus növelésére, az ext4 ugyanis képes a bejegyzések nanoszekundumos időbélyegzésére."

Gyakorlatilag ez annyit tesz, hogy folyamatosan macerálni fogja szegény flasht, ami nem fog túl jót tenni neki. Nálam ext3 is kinyírt alig egy év alatt pendriveot, amin egy puppy linux volt folyamatosan használva.

readya 2010.12.19. 10:57:16

@Darkcomet: Ha kattintottál volna a linkre láttad volna, hogy nem az van SGS-en. Nem Remote File System, hanem ReiserFS.
Te erről beszélsz:
en.wikipedia.org/wiki/Remote_File_System

Az SGS-en jelenleg pedig ez van:
en.wikipedia.org/wiki/ReiserFS

readya 2010.12.19. 10:58:28

És ext4-en is vannak beállítási lehetőségek a journalt illetően.

Asszem 2010.12.19. 13:54:46

Tök jó, akkor ez most majdnem olyan érzés, mintha egy teljesen új telefont kapnál nem? Nekem annó a LauncherPro felrakása volt ilyen a Desire-re, de az már régen volt.

Szépen jön fel a Galaxy az látszik, a jövő év érdekes lesz (iphone 5, ipad 2, android 3.0, és talán a microsoftos tellák is beindulnak, sőt még a nokia is mutathat valamit).

readya 2010.12.19. 14:29:14

Asszem

Amikor a 2.2.1-et felraktam az már olyan érzés volt, mint egy új telefon. :) A korábban a telefonhoz soha hozzá nem nyúló barátaim és kollégáim szinte mindegyike felrakta 1-2 napon belül. De a közösségen is kb. így szaladt szét. A samfirmwares-en rekordot döntött a letöltés és ráadásul 4-5 nap alatt. Egyszerűen nem lehet egy napon emlegetni a 2.1-el illetve a 2.2-vel. És ha a 2.3 megérkezik, hááát. Nem nagyon szoktam összehasonlítani a telefonokat de csak a Tegra2 procis Android telefonok lesznek ellenfelek. A hummingbird nagyon jó proci és 3D-ben nincs ellenfele az SGS-nek. De a Tegra2 dual core-al és nvidia GPU-val már az lesz.

Az iphone5-re kíváncsi leszek. Nagyot kell virítania ha talpon akar maradni a nem apple fanok között is.
Az ipad2 pedig ide nekem a rozsdás bökőt de vagy 2 méretben lesz kapható vagy kisebb lesz. (anno a Macbook Air-el is fölé lőttek, most van belőle kicsi is) És szerintem az ipad is egyszerűen túl nagy. A kabátban hordom szöveg marketingnek jó volt, de valójában hátizsákba való a mérete és súlya miatt. No de már elkalandoztam nagyon :)

Az mindenesetre biztos, hogy 2011 a mobil eszközök éve lesz és a 2010-es bumm még csak a kezdet volt.

Asszem 2010.12.19. 20:26:18

@readya: jaja, szerintem is Jobsnak be kéne látnia, hogy van realitása a Galaxy TAB méretnek, mondjuk nekem sajnos még nincs semmilyen tabletem, de ha jön, akkor iPad 2-vel fogok kezdeni, aztán meglátjuk :-)

birorichard36 · http://cinemablog.blog.hu/ 2010.12.20. 11:41:26

@readya: már azt hittem, hogy csak nekem nem jött be valami miatt a froyo, alig gyorsult valamit, gyenge volt, épp átlépett az ótvar kategórián, ami nekem a 2.1-et jelentette (akadozó zene, lag), de a 2.2.1-ről én is csak azt tudom mondani, hogy fakk, így kellett volna működnie kezdettől, mindezt lagfix nélkül! hiperjó, ha elbúcsúzik az rfs (galéria, névjegyek azért egy kicsit még mindig lassúcska), végre minden tekintetben király lesz.

bioLarzen 2010.12.20. 14:45:58

@birorichard: A probléma nem feltétlen a froyoban volt, hanem az alkalmazásokban, melyek kezdetben még nem igazán voltak froyora optimalizálva, aztán, ahogy jöttek a frissítéseik, úgy lett egyre gördülékenyebb minden.

bio

readya 2010.12.20. 22:08:43

Én pont a Froyo miatt veszekedtem sokat az andro-id.info szerkesztőjével, aki naponta 10x elmondta, hogy de az SGS tökéletes. Közben meg mindenféle lagfix meg tweakelt kernelekkel turbózta. De azért nyomta, hogy de jó az, jó az. Aham. Hát nem volt jó és mivel én teljes áron vettem, ezt a véleményemet el is mondtam. De ez más téma. Most végre jó az SGS és aki rám hallgat nem rak fel semmi custom cuccot mert nincs rá igazi ok. Akkor pedig felesleges reszkírozni. Ha pedig megjön a Gingerbread, azt hiszem nem fogok telefont váltani amíg ez működik mert nincs rá okom egyszerűen.

@bioLarzen: Részben azok is segítettek de a legnagyobb gond az RFS lassú I/O-ja volt illetve, hogy a prociból nem hozták ki a maximumot (abból szerintem még most sem de a Ginger jó lesz. Van némi belső infóm).

Google+
süti beállítások módosítása