Android vs Windows Phone 7 - 2. menet

2011.01.13. 20:00 readya

A menü:

Első benyomások (2011.01.12.)
Második menet (2011.01.13.)
Harmadik menet (2011.01.15.)

Második menet

Na akkor lássuk a Marketplace-t. Első benyomásra tetszetős. Egyrészt rögtön kaptam egy kis ízelítőt a Windows Phone 7 értesítési rendszeréről, másrészt lelövöm előre a poént, csak majdnem jó. Szóval a notification pont annyit tud, mint az iOS (iphone), azaz egy számot ír ki a megfelelő csempére (ott ikonra), ami azt jelzi, hogy mennyi esemény történt az adott alkalmazással kapcsolatban. Itt a notification system harcot le is tudtuk. Ha van valami, amiben az Androidnak egyetlen ellenfele sincs, az ez. Vegyük a notification bar-t, ahol rögtön látod ha esemény történik, sőt az e-mail vagy egyéb üzenet elejét már rögtön el is olvashatod. A telefonon kevés alkalmazás van előre telepítve, de egy rutinos Android harcosnak ez nem jelenthet gondot.

Irány a Marketplace. Az alkalmazás csempéjén egy kettes virított, így meg is nyitottam gyorsan. Azonnal az alkalmazást nyílt meg ahol mutatta, hogy 2 frissíthető program van. Erre én az update all felirat megérintésével reagáltam és már töltődtek is le a frissítések. Ez igen, ez olyan Európai (Mucsi Zoltán után szabadon - Nekem lámpást adott a kezembe az Úr Pesten). Na akkor most jövök én, hiszen social media hiányban szenvedek, közösségi életet kellene élni.

Kezdjük a Youtube-al. Gondoltam keressünk rá, hogy youtube, végülis ez lenne a normális módja. Jöttek is a találatok ömlesztve. Ugyanis a Marketplace sajnos ezen a ponton gyengébb, mint az Android Market. Ha rákeresel egy szóra, mindegy melyik kategóriában vagy, mindenhol keres. Jönnek a találatok között a zenék és minden amiben a Youtube szó megtalálható. Tudtátok, hogy van Hardcore Youtube nevű előadó és 2009-ben megjelent a Yeswecan albuma? Ráadásul 7 fontért meg is vásárolhatjuk. Én nem tudtam, de nagyon nem is érdekelt, egy Youtube klienst szerettem volna a telefonomra. Nos, meglett az is. A baj csak az, hogy sajnos ez egy vicc. A Microsoft saját maga készítette el és a működése így néz ki: Alkalmazást megnyitod, betölti a youtube.com-ot és máris lehet keresni a videók között. Majd a megtekinteni kívánt videóra kattintva elkezdi lejátszani. Értsd: nincs natív kliens. Nincs full screen, nincs semmi. Érzésre majdnem olyan, mint a weblapon nézni. A videókat le tudja játszani, szóval használható, de az Android ebben sokkal jobb. Pláne az új kliens ami a 2.2-es verziótól érhető el. Videók nézése közben lapozni a related szekciót, full screen, csúszkával beletekerés, stb. De ezt ismeritek. (a tovább is van gombra kattintva folytatódik a cikk)

Jöhet a Facebook és itt fogok kitérni a Marketplace hiányosságaira is. Először is adott alkalmazásról mindent megkapunk, amit az Android Market-en. Értékelések, csillagozás, kommentek, hasonló programok, screenshotok és így tovább. Eddig rendben is vagyunk, de a keresés a fekete leves. Kategóriák vannak, de adott kategórián belül nincs elkülönítve a Paid (fizetős) és a Free (ingyenes) szekció. Ráadásul a találatoknál csak egy képet látunk illetve az alkalmazás nevét és rövid leírását. Minden egyes alkalmazás oldalát meg kell néznünk és csak ekkor tudjuk meg, hogy ingyen vagy pénzért tölthetjük le illetve ekkor látjuk az értékelést. Ez sajnos epic fail, hogy ezzel a geek szóhasználattal éljek. Az Android Market sem a legjobb a világon és sokat kellett fejlődnie mire olyan lett, mint most de ekkora hiba sosem volt benne. Nagyon remélem, hogy ezen változtatni fog a Microsoft. Egyébként ez jellemző az egész koncepcióra, ne zavarjuk túl sok információval a felhasználót. Ez nagyon szép és jó dolog, de nem szabadna a ló túlsó oldalára átesni. Pl. a kezdő képernyőn csak az órát mutatja felül. Meg kell érinteni a kijelző tetejét ahhoz, hogy megmutassa az akkumulátor hol tart, mennyi a térerőnk, 3G vagy 2G hálózaton vagyunk és így tovább. Természetesen pár másodperc múlva el is tünteti. De ennyi kalandozás után jöjjön a jó hír.
A Facebook app a legjobb a mobilos világban. Tényleg, komolyan mondom így kell ennek kinéznie. Nem ám a hírfolyam érkezik meg amikor megnyitjuk és nem kell vissza gombot nyomni majd kiválasztani a használni kívánt funkciót ahhoz, hogy levelezzünk valakivel vagy a fényképeket megnézhessük. Egyszerűen jobbra-balra húzogatjuk az ujjunkat a kijelzőn és jön az információ. Az alap profilunk érkezik a Facebook megnyitása után, majd jobbra lapozva: hírfolyam, fényképek, események, értesítések. Amit nem lapozással érünk el, azt a főképernyőn a bal oldali menüből. Hibátlan. Ez az első dolog amire azt mondtam a teszt alatt, hogy azonnal kell. De azért ez sem tökéletes. Nincs benne facebook chat lehetőség (más kérdés, hogy mennyien használják, de Android 2.2 felett a push notification-el együtt azért nagyon baba) és a frissítési időket is csak szűk határokon belül állíthatjuk be. 3, 5 vagy 10 percenként, esetleg soha. Nos, nekem Androidon minden ilyesmi 60 percre van beállítva és ezt itt is hiányolom. Ami viszont jópofa, az az Enable shake to refresh. Ha ez be van kapcsolva, akkor csak megrázzuk a telefont és már frissít is. Tekintsétek meg a videót angol nyelven (saját videó tesztre nincs lehetőségem és amit látni kell azt bemutatja).

Nézzük a Twittert. Ezt már kevesebben használják, de jómagam folyamatosan. Androidon el is vagyunk kényeztetve rendesen. Egyik Twitter alkalmazás jobb, mint a másik. A legjobb 5 (ízlés kérdése, nálam a Tweetdeck a nyerő mert Facebook-ot is tud illetve az általam nem használt Buzz-t és Foursquare-t is ismeri) egyenként több, mint 250e letöltéssel bír. Én azon sem lepődnék meg, ha némelyik egy millió felett járna, de ezt csak a Google tudja. A Marketplace-en már nem ilyen rózsás a helyzet, de ezt én még mindig annak tudom be, hogy friss az egész. Az Android Market se két nap alatt érte el a mostani mennyiséget és minőséget. A fizetős alkalmazásokat most kihagytam (pár nap használat miatt nem vásárolnék illetve az értékelésük is elriasztott), az ingyenesek közül pedig a hivatalos kliens értékelése tűnt a legjobbnak. Egészen jól sikerült, szépen lapozgathatunk oldalra, ahogy a Facebook appnál és még jól is néz ki a sötétkék témával, de sajnos egy Twitter alkalmazásnál nem csak a külső fontos. A frissítés fáj, ahogyan az ember arcába rántja a friss információt, csak normál retweet van, idézve nem lehet, a frissítési idő itt is max 15 perc, aminél én ritkábban szoktam frissíteni (60 perc). Pedig állítható a betűméret, 3 féle fénykép megosztót ismer és úgy általában nagyon jó lenne, ha nem volna döcögős a frissítés. Illetve ha nem játszaná el néha, hogy frissít névleg de nem jön az információ, pedig a Galaxy S-en közben már esetleg válaszoltam is tweetre. A hivatalos videó:

Foursquare. Magyarországon szintén viszonylag keveset használt alkalmazás. Én sem használom. Ha valaki nem ismeri, röviden: Meg tudom jeleníteni, hogy merre járok a nagyvilágban és ehhez írhatok pár szót. Ez az információ megjelenik a foursquare honlapon illetve ha kívánjuk a Facebook-on illetve Twitteren is. Mivel nem használom, csak a Marketplace véleményeket tudom leírni. 2,5 csilag körül áll az értékelése. Gyakran esik össze, lassú, stb. de egyébként jó alkalmazás lenne. Szóval ha jól értem még bugos, ezt majd javítják a fejlesztők, de maga az alkalmazás jó úton jár. Az Androidos appot nem ismerem, de létezik.

Miso. A gomiso.com is egy check-in játék, de itt nem a helyzetünket jelenthetjük be hanem azt, hogy éppen mit is nézünk a TV-ben, moziban. Szintén a Facebookon és a Twitteren is megjelenik az információ ha szeretnénk. Én napi szinten használom, mert szeretem tudni mit néznek sokan, így megismerhetem az éppen aktuális felhozatalt a nagyvilágból (egy jó geek már túl van a Boardwalk Empire első évadján mire itthon elkezdik reklámozni Gengszterkorzó néven). Erről talán elég is ennyi, lévén Windows Phone 7 alkalmazás nincs. Marad a webes felület használata, az pedig nem játszik.

Nos, a social media-ról ennyit gondoltam. Viszont ennyi gépelés és használat után el tudom mondani a véleményemet a billentyűzetről is. Elnézést de: utálom. Nem cserélhető a gyári billentyűzet. Ez nem volna gond, de a gyári nem ismeri a magyar hosszú ékezetes karaktereket. Pl. így nézett ki a tegnap esti tweetem a telefonról: "Elsô win phone 7 tweetem." Ezen felül nincs magyar T9 szótár sem. Márpedig én a magam részéről nem szeretem ha ékezet nélkül ír valaki, itt pedig szenvedés az ékezetes karakterek használata. Ehhez képest Android alatt a gyári Samsung billentyűzet is rendben van, a HTC féle gyári is, az eredeti Android keyboard is jó illetve tele van a Market különböző alkalmazásokkal. Tehát mindenki olyat használhat amilyet akar és amit én nagyon szeretek, az a vérprofi SlideIT keyboard. Ez a swypehoz hasonló módon működik, de azzal a nem elhanyagolható előnnyel bír, hogy van hozzá magyar szótár. Ezzel elképesztő sebességgel lehet gépelni. Most pedig hamut szórok a fejemre amiért még nem mutattam be. Ráadásul tegnap érkezett a 2.1 után, a 3.0-ás verzió és igen nagyot fejlődött. Hogy mennyire jó is ez? Nem sok alkalmazás van a 8-10 dolláros kategóriában (2 hete 5 dollár alá ment az ára, év eleji akció) ami 50e-250e közötti letöltési számmal bír és a közel 4000 értékelés alapján 4,5 csillag körüli átlaga van. Teszt hamarosan érkezik, addig is nézzétek meg videón miről is van szó.


Címkék: android összehasonlítás windows phone 7 galaxy s omnia 7 readya

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr812584609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

luqe 2011.01.15. 15:48:09

Android Foursquare app jó, csak nekem nem akar F-kal, meg T-rel együttműködni, pedig mindegyiknél engedélyezve van a hozzáférés. Amúgy jó. Lehet, hogy a hiba az én készülékemben :)

WP7-re a nagyobb szabású, klasszikus app-ok tökéletesedéséig sokat kell még várni, hisz ami a facebook appnál is látszik, hogy jobbra-balra huzigálható, és amíg lehet jobbra menni addig egy 2mm-es rész látszik a másik oldalból, merőben más alkalmazást kíván, mint akár iOS-en, akár Androidon.

Persze azért egy ekkora kámpenitől többet várna az ember, mert az ilyen hiányosságok csak akkor lennének elfogadhatóak 3 hónappal az indulás után, ha forráshiánnyal küzdene a csapat. Arról meg MS esetében nem hinném, hogy beszélni lehet.

Google+
süti beállítások módosítása