SlideIT keyboard

2011.01.14. 21:00 readya

No kérem, egy régi tartozásomat egyenlítem most ki a SlideIT keyboard 3.0 megjelenése kapcsán. Nagyjából az Androidos pályafutásom második hetétől kezdve ezt a billentyűzetet használom mert szerintem elképesztően gyorsan és kevés hibával lehet gépelni. Számomra ez az optimális billenytűzet érintőképernyős telefonon, enélkül már el sem tudom képzelni az Androidos létet.

Ahogy a Windows Phone 7 vs Android posztom kommentjei között olvastam, többen is ismeritek és használjátok (erre utal az 5.000 feletti letöltéssel rendelkező magyar szótár is), de talán van akik számára ez újdonság. Miről is van szó? A swype és a SlideIT keyboard ugyanazt a módszert használja a szöveg bevitelére: nem betűket gépelünk, hanem a szó első betűjére helyezzük az ujjunkat, majd végighúzzuk az összes betűn szépen sorban, anélkül, hogy az ujjunkat felemelnénk. Elsőre nem tűnik túl érdekesnek és az első használat is furcsa lesz, szokatlan. De és itt bizony egy nagy de van, a kollégáim például csak lesni szoktak ahogy hosszú mondatokat gépelek be pillanatok alatt ezzel a módszerrel. Nem üt mellé az ember és a szoftver nagyon jó eséllyel első találatra hozza a begépelni kívánt szót. Természetesen ahhoz, hogy tudja mit szeretnénk, ismernie kell a szót, ezért a magyar szótárat telepíteni kell hozzá. A szoftver jelenleg 4 dollár 10 centes év eleji akciós áron érhető el, a szótár ingyenes. Ha nincs valamilyen szó vagy valamely szó ragozott alakja a szótárban, akkor egyetlen gombnyomással hozzáadhatjuk vagy a szó normál alakja mögé gépelhetjük a ragot. A 3.0 újdonsága, hogy megszűntek a hosszú magyar ékezetes gombok, ezáltal kevésbé zsúfolt a kiosztás és még pontosabban csúsztathatjuk végig az ujjunkat a betűkön. Ezen kívül megjelentek a másodlagos karakterek, ha valamelyik gombot hosszan nyomva tartjuk, megjelenik a betűhöz rendelt kiegészítő szám/jel (kis szürke karakterek). Ezen felül megjelent a smile lehetőség is, ami beállítástól függően vagy a számsorra való váltás után hozható elő vagy a Hide gombon is megjeleníthető. Megnyomása után a kész smile-k közül kiválaszthatjuk amit meg szeretnénk jeleníteni. Nem tudok mást mondani, ki kell próbálni és meg fogjátok szeretni. A swype-al ellentétben ez magyarul is (és még számtalan nyelven) használható illetve a Marketről szépen frissíthető a szótár. Használjátok egészséggel.

 

Címkék: alkalmazások keyboard slideit readya

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr312582393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darkcomet 2011.01.14. 21:14:12

Többször nekiveselkedtem már, de sosem tudtam megszokni. Én csakis a 3x4-es telefon billentyűzetet imitáló virtuális billentyűzeten tudok normális sebességgel írni.

readya 2011.01.14. 21:15:44

@Darkcomet: én fénysebességgel írok ezzel :) De nem mindenkinek jön be, ez tény. Kollégáim közül sem sokan szerették meg. Kell 5-6 nap mire megszokja az ember, az biztos.

Asszem 2011.01.14. 21:56:20

Tényleg szépen újradesignolták, kár, hogy iphone-ra nincs ilyen, remélem Steve Jobs a nyáron majd bemutat valami hasonlót, természetesen úgy eladva, hogy az egy hatalmas apple innováció :-)

Kürüsüly 2011.01.14. 22:52:49

Valaki megmondhatná, hogy miért nem tudom lecserélni a gyári billentyűzetet?feltelepítem kiválasztom alapértelmezettnek,és semmi:(az eredeti bill. jön fel:(

readya 2011.01.14. 22:58:24

@Kürüsüly: Persze. Először is: settings - területi és szövegbeállítások, itt a SlideIT Keyboard mellé pipa. Alatta a SlideIT keyboard-on belül állítsd be a magyar szótárat, ha letöltötted.

Ezután ugyanitt beviteli mód kiválasztása és ott SlideIT. Egyébként ezt bármikor on the fly lehet állítani, azaz bárhol ahol gépelni lehet, hosszan nyomva kell tartani a gépelhető mezőn az ujjadat és feljön a beviteli mód kiválasztása. A lényeg, hogy előbb a beállításokban, ahogy írtam engedélyezni kell a pipával.

Kürüsüly 2011.01.14. 23:24:36

És tényleg :) Köszi a segitseget :) kezdhetek gyakorolni :-)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.01.15. 17:46:11

A videó nem igazán győzött meg, ennél én kb másfélszer gyorsabban gépelek a Better Keyboard segítségével. Egyszer próbáltam a Swype-ot a SGS-en, de pár perc után falra tudtam volna mászni tőle :)

readya 2011.01.15. 18:00:03

@Gery.Greyhound: A videót nem én csináltam és kicsit más azért ha az ember nem a kamerának, hanem rendesen tartja a telcsit. De mindenkinek más jön be. Én próbáltam a bettert, az anysoft-ot meg egy csomót, de csak ez jött be :)

Té.eS · http://szubjektivblog.blog.hu 2011.01.16. 17:43:16

Lehet, hogy a nagy kezem miatt van, de nem látom, hogy hova húzom az ujjam, illetve, hogy melyik betű hol van mikor húzom át az egyik betűből a másikba. Pár nap esélyt azért kap, hogy meggyőzzön, annyit megérdemel :)

readya 2011.01.16. 18:57:32

@Té.eS: Pár nap alatt annyira belejön az ember, hogy nem kell lássa hova húzza az ujját. Én mondjuk pár hónap alatt olyan szinten megszoktam, hogy szinte vakon "gépelek" vele. :) De hangsúlyozom, nem mindenkinek jön be. Csak gondoltam megmutatom, hátha :)

szcsongor 2011.01.17. 14:10:53

Basszus miután kipróbáltam, akartam írni ide, hogy hát nem egy nagy szám, nehéz eltalálni hova húzza az ember az ujját stb... de most már így 2-3 nap után is azt kell mondjam, tényleg sokkal jobb, mint a hagyományos pötyögős billentyűzetek. Valahogy ha mellé is húzom a vonalat, akkor is, az esetek 90%-ában, kitalálja mit akartam írni.
Egy nagyobb bajom van csak vele, bár lehet hogy ez csak az én mániám, hogy több mint 4 Mb-ot foglal a belső tárhelyen... Ez sokkal több, mint más hasonló keyboardoknál.

readya 2011.01.17. 19:19:46

@szcsongor: hehe, úgy látom valakinek bejött :) Pár hét múlva annyira belejössz, hogy minden más őskori lesz mellette. Igen, 4mb-ot foglal, de az SGS-en elfér, ezért ez nekem fel sem tűnt. :)

szcsongor 2011.01.18. 14:13:58

@readya: na ez az egyetlen dolog, ami a kezdetek óta nem tetszik a Desirén, hogy irtó szűkös a belső tárhely (még mindent SD-re pakolva is)... ha van valami, ami miatt idő előtti telefoncserén fogok gondolkodni, az ez lesz :)

schawo2 2011.01.23. 00:59:23

Nagyon régóta kedvenc. Rengeteget fórumozok, egyszerűen el sem tudok képzelni gyorsabb megoldást. Gyorsabban gépelek vele, mint rendes, teljes, asztali billentyűzeten. És kevesebb nyelvtani hibával.

Nagroth 2011.01.26. 12:01:38

@readya

leszedtem a demót, mielőtt megvenném, viszont ahogy nézem, az elküldött sms-ben másnak nem jeleníti meg az ékezeteket :( erre esetleg van valami okosság? köszi!

Darkcomet 2011.03.03. 18:02:13

Na, neki veselkedtem újra, és így lassan egy hét után egészen jól kijövünk egymással. Viszont jó lenne tudni, hogy szöveget hogyan lehet kijelölni? A kurzor mozgató nyilakat már megtaláltam, de azon túl, hogy tudok mozogni a szövegen belül, nem találtam semmilyen módot sem a kijelölése.

readya 2011.03.03. 21:18:27

@Nagroth: állítsd automatikusra a szövegbeviteli módot.

@Darkcomet: a copy/paste Android feature. Egyelőre nem tudsz külön részt kijelölni, csak egészet. Tudtommal.

Darkcomet 2011.03.03. 21:31:02

@readya: A samsung billentyűzeten ha hosszan megnyomod az 123 "gombot" akkor máris ott a szöveg kijelölése, copy, paste, egyebek.

Darkcomet 2011.03.03. 21:40:54

Külön izgiség a gesture felület, ahol ujjal lehet bevinni a számokat meg a különböző írásjeleket.

readya 2011.03.04. 00:25:06

@Darkcomet: na majd megnézem. Még sosem használtam a gyárit. Bevallom őszintén :D

Darkcomet 2011.03.04. 17:36:41

@readya: Arról hogyan lehetne lebeszélni, hogy ha pont után kezdenék beírni valamit, akkor ne kezdje nagybetűvel a szöveget? Pl. Mint most is csinálja. Weboldalak címeinek beírásakor igen csak zavaró tud lenni.

readya 2011.03.04. 22:41:32

@Darkcomet: Az az auto caps. Ha kikapcsolod nem fogja nagybetűvel kezdeni automatikusan. beálltíások - területi és szövegbeállítások - slideit keyboard - AutoCaps - pipa ki, örülünk.

Kovács László György 2011.08.02. 22:44:33

Nekem csinál olyan furcsaságot, hogy pár nap használat után meghülyül, és hiába nyomkodom, nem visz be egy karaktert se, cserébe mindenféle műveleteket hajt végre látszatra, de nem jelenik meg. Átváltok Smart keyboardra, és vissza, akkor meg elő se jön a bill... clear data megoldja a gondot, de így elveszti a mentett szavakat... mi a fene ez?

Google+
süti beállítások módosítása