MIUI Rom - HTC Desire

2011.02.18. 14:34 pacska

A következőkben az általam is használt MIUI romot szeretném bemutatni, elsősorban Desire tulajdonosoknak.

Amit a romról tömören tudni kell:
- a rom kínából származik (tehát eredendően nem xda)
- teljesen az alapoktól felépített oprendszer (kernel-ui)
- nincs app drawer, minden app az asztalon kap helyet
- saját MIUI alkalmazások
- hihetetlen sebesség
- rengeteg beállítási lehetőség
 
 
Én még tavaly ismerkedtem meg a rom-mal, valamikor október táján, az egész xda ettől volt hangos, szinte mindenkit letaglózott. Gondoltam akkor, hogy kipróbálom én is, mit veszthetek, max barátunk a nandroid segítségével visszatérek a Modaco romokhoz.
Nem így lett, azóta is rajta vagyok a rom-on, hetente várom a frissítéseket, hogy vajon milyen új dolgokkal rukkoltak elő a srácok ott a messzi kínában (mert minden héten pénteken érkezik egy új frissítés, a verziószámok a megjelenés dátumát jelölik).
 
Különösebb problémám nem volt a rom telepítésével, addigra már elkészült az első nyelvi csomag (amennyire én tudom nincs magyar), mivel alapjában véve a rom nem angol. Flashelés megtörtént és onnantól kezdve a Miui rabjává váltam :)
 
Vegyük szépen sorba a dolgokat:
- saját kamera (a szokásos beállítási lehetőségekkel)
- saját galéria, ami jóval gyorsabb az alap android galériánál
- saját traffic monitor rengeteg beállítási lehetőséggel
- saját zenelejátszó
- saját fm rádió
- saját backup program (asztal-híváslista-sms-rom-wifi-app, stb. mentési lehetőség)
- saját file explorer
- saját böngésző (readya már bemutatta)
- saját Miui network (frissítések, programok, stb.)
- saját widgetek
- saját theme manager (online témákat tölthetünk, ikonokat, háttérképeket, stb.)
- saját tűzfal
 
Azt hiszem a lista magáért beszél, hiszen láthatjuk, hogy nem csak egy alap romot kapunk, hanem rengeteg kiegészítő finomságot is.
 
Lássuk a rom testreszabhatóságát. 
A kezelőfelület teljesen új, máshogy működik mint az eddig megszokott romoknál. Ha hosszan nyomva tartjuk az ujjunkat a képernyő egy szabad pontján akkor átvált szerkeszthető módba az asztal. Fent középen megjelenik egy kuka ikon, ahova ha ráhúzzok az ikont akkor eltávolítja a programot a rendszerből (uninstall, widgetek esetén csak az asztalról távolítja el).
 
  
 
A kukától jobbra található a widged drawer amire ha rábökünk akkor előugrik a widgetek listája (jobbra balra scrollozhatunk), alul az asztalok képeivel. A kívánt widgetet innentől kezdve oda húzzuk ahová csak szeretnénk, ill. ahol van elég helyünk (kijelzi azt is, hogy mennyi hely szükséges a widgetnek).
 
A kukától balra állíthatjuk a háttérképet, lockscreen háttérképét (ezt természetesen a beállításokból is megtehetjük). Itt még szerkeszthetjük, hogy milyen programok jelenjenek meg a dokkon (simán odahúzva a kívánt appot), max 6 ikont helyezhetünk el.
 
Természetesen az asztalok helyzetét szabadon változtathatjuk, sőt kijelölhetünk bármikor új alapértelmezésű képernyőt.
 
Mint említettem nincs app drawer, tehát minden installált program az asztalon kap helyet (akárcsak iphone-on). Ez elsőre furcsának és kaotikusnak tűnhet, viszont nekem tetszik ez a megoldás, mert így tudom kategorizálni mappánként az appokat, nem egy nagy ömlesztett listát kapok róluk.
 
A saját traffic monitor is nagyon hasznos kis program, itt láthatjuk a kimenő-bejövő hívások idejét, elküldött sms-ek számát (limitet is beállíthatunk), a wifi illetve a 3g adatforgalmat (limit szintén beállítható). Szabályozhatjuk még, hogy egyes programok melyik internetelérést használják (wifi vagy 3g).
 
A file explorer az egyik legjobb amivel eddig találkoztam ugyanis bekategorizálja file típusonként a tárolt file-jainkat úgymint zene, videók, képek, témák, dokumentumok, tömörített file-ok, stb. amivel jelentősen megkönnyíti az esetleges keresést. Természetesen lehetőségünk van böngészni az sd kártyán.
 
Itt találhatunk még egy hasznos dolgot, ami nem más mint a saját ftp szerver, ami wifi esetén elindítva egy szervert csinál a telefonunkból, aminek ip címét beírva a böngészőnkbe bármit letölthetünk telefonunkról (különösen hasznos, ha nincs éppen nálunk kábel).
 
A Notification menüben természetesen rengeteg gyorskapcsoló kapott helyet (wi-fi, 3g, némítás, újraindítás, kikapcsolás, stb.).
 
Rengeteget lehetne még írni a rom-ról, én csupán egy kedvcsinálót próbáltam összehozni. Kérdések esetén természetesen mindenre válaszolok a kommentekben.
 
Friss infók, letöltés, stb. az XDA-n.
 

  

Videó a működésről (nem a legfrissebb sajnos): 


A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr742670559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Axe Miskolc 2011.02.18. 19:10:35

Jó kis írás,köszi!
Részletesebb bemutató is jöhetne!
:D
Egyedül nem merek belevágni a romtelepítésbe(az sdre telepítéses motívum is megdöglesztette a desiremet...képzett vagyok :D)Miskolcról nem olvassa valaki ezt,aki segítene?
Emilem a nickem gmailben,persze space nélkül.Előre is köszi!

Darkcomet 2011.02.18. 19:52:11

Roppant meggyőző cucc. Ezt szívesen bevállalnám SGS-re is.

Dark$mith · http://flashmaniacs.blog.hu 2011.02.19. 01:36:26

Hadd ajánljam ennek egy permutációját a MIUI-Au-t amiben a nagy extra az app2sd+ és a data2sd támogatás nem tudom megengedhetem e magamnak hogy linkeljek, de ha probléma töröljétek a kommentem :P
Addig is láthatjátok az írásomat és adatokat a ROM-ról: flashmaniacs.bycc2.hu/?p=279

szcsongor 2011.02.23. 12:30:22

Csak egy kérdés. Ezzel a ROM-mal mennyivel lesz több a belső tárhelyen (a gyári Sense-es ROM-hoz képest)?
Csak mert engem ez idegesít a legjobban, és ha sokkal több helyet kapnék ezzel, meggondolnám hogy flasheljem a telót...

pacska · http://twitter.com/_pacska_ 2011.02.23. 14:48:26

@szcsongor: sajnos nem tudom mennyi hely marad, mivel én a2sd-t használok már nagyon rég óta. Szerintem nézz körül vagy az XDA-n vagy itt: www.miui-dev.com/

szcsongor 2011.02.23. 17:10:44

@pacska: az app2sd nekem is már megoldott, szinte minden SD-n van, csak hát valamennyit még így is hagy a belső helyen, valami meg így sem megy át (pl. google maps, gmail stb...).
itt az a kérdés igazából, hogy maga a rendszer mennyit foglal a gyárihoz képest. na majd akkor körülnézek a miui fórumán, kösz a linket :)

szcsongor 2011.02.24. 23:45:09

na mától én is boldog MIUI-Au user vagyok. elegem lett abból, hogy semmire sincs hely a telón, most kapott 1Gb-t az a2sd partíció... :)

petrot · https://www.facebook.com/tamas.petro.official 2011.02.25. 09:22:11

Én decemberben vettem a Desire-t, januárban találtam rá a MIUI-ra, azóta csak ez van.. Sokkal szebb, mint a többi rom és mióta wipe-oltam az aksit, az üzemidő is hihetetlenül jó lett..

A ROM mérete egyébként 90 mb alatti, ezt mindig kihangsúlyozzák a frissítéskor :)

pacska · http://twitter.com/_pacska_ 2011.02.25. 11:35:06

@szcsongor: gratulálok :)

@petrot: helyenként változó a rom mérete, attól függ melyik verziót használod (Miui AU, eMiui, stb.), mivel ebbe pakolnak bele a "készítők" egyéb dolgokat is.

petrot · https://www.facebook.com/tamas.petro.official 2011.02.25. 11:38:04

@pacska: Bocsi, a verzió kimaradt valóban :) Az enyém MIUI-AU

szcsongor 2011.02.25. 13:07:17

@pacska: na akkor felmerült egy-két kérdés most 1 napi nyúzás után:

1. live wallpaperek listáját honnan lehet előbányászni? be tudtam állítani egyet elindítva magát az appot, tehát működik, csak a settingsben nem találom a listát...

2. az ftp-s filemegosztás nekem nem megy. korábbban az onair-rel sikerült a dolog, a gépen total commanderrel frankón másolgattam, de most ugyanott beállítottam a telefonon megjelent címet, portot, de nem csatlakozik. kéne valami jelszó esetleg?

3. van lehetőség arra, hogy pl. az angry birds mentéseit meg egyéb appok elmentett adatait visszaállítsam korábbi backupokból? csak mert se a titanium se a my backup nem állította ezeket vissza...

igazából szinte semmi hasznát nem vettem ezeknek, mert amikor meg a kontaktokat raktam vissza, egyfolytában hibaüzenetekkel bombázott a teló, kénytelen voltam resetelni és a google syncre hagyatkozni. még szerencse hogy nagyjából minden kontaktom megvolt ott is...
na jó, asszem legalább az SMS-eket sikerült megmentenem, de mást nem.

pacska · http://twitter.com/_pacska_ 2011.02.25. 13:16:14

@szcsongor:
1. settings-wallpaper és ott alul az other gombra bökj rá. utána már látod a live wallpapereket is.

2. nálam tökéletesen megy, egy wi-fi kell hozzá semmi több (nekem nem miui au van, lehet abban máshogy működik?)

3. próbálj meg egy marketenablert indítani és utána visszaállítani a backupokat, régebben volt nekem is ilyen problémám, ez megoldotta.

A kontaktokat én kizárólag csak a felhőből teszem fel, azokat sosem mentem le, hiszen az mindig friss (lehet, hogy az volt a baj, hogy már lehúzta a felhőből a kontaktokat és duplán szerepeltek volna a visszaállításkor).

szcsongor 2011.02.25. 16:07:18

@pacska:
1. tényleg ott van, köszi :)

2. kiderült hogy csak egy router beállítás volt rossz, most már működik

3. feltettem a market enablert, sajnos így sem megy a backup restore. mindegy, de legalább most már látom a fizetős appokat is a marketen :)

Szuper30 2011.03.23. 13:33:50

@szcsongor: Szia Csongor, nagyon nem értel a Miui telepítéséhez és még nem is szeretném felrakni mert Pénteken jön a Gingerbread-re a miui és azt még megvárom.
Tudnánk személyesen találkozni hogy segíts felrakni, meghálálnám vagy pedig felhívlak telefonon és elmagyarázod.

Köszi előre is a választ csáó

Google+
süti beállítások módosítása