Hölgyek és az Android #3

2011.03.07. 08:00 readya

Sorozatunk folytatásában Martina, a geeklány válaszol kérdéseinkre. Lassan 6 éve él Németországban, foglalkozása szerint pedig software architect. Az első informatikai élményéről így ír:

Az informatika az iskolával jött, jól emlékszem a 89-90-es tanévre, amikor a lyukasórán a tanár megmutatta a "számítógéptermet". Néhány Commodore volt egy átalakított szertárszobában. A fiúk a gép elé ülhettek, a lányok mögöttük álltak. Én már akkor is a gép elé akartam ülni, bár fogalmam sem volt, hogy mit tudnék kezdeni vele.

Martina régóta szerepjátékozik (főleg a Dungeon and Dragons szabályrendszerben), golfozik (ezt viszonylag nem olyan régen kezdte el) illetve számára is hobbi a blogolás (ez pedig a főhadiszállása :-) ).

Nyáron golf tanfolyamra mentem, ami már régi terv volt, de sokáig úri mulatságnak tartottam. A tanfolyam után viszont azért vettem felszerelést, mert hihetetlenül kikapcsolt az az 1-2 óra, amikor a Driving Range-en csak és kizárólag a kis fehér labdára, az ütőre, a tartásomra és a légzésemre koncentráltam. Ha pedig ehhez hozzávesszük az igazi játékban a jó levegőn, sétálva töltött 3-4 órát, akkor az felér egy wellness programmal :)

Ha elolvassátok a riportot, megtudjátok mire is jó a Foursquare, mire jó Indiában a Google Maps és még sok érdekes dolgot. Remélem számotokra is annyira érdekes lesz a riport, mint számomra volt. Örülök, hogy geeklány kommentelt az első riporthoz és vállalta, hogy válaszol a kérdéseinkre.

readya: Milyen készüléket használsz és milyet szeretnél használni?
Martina: Egy Sony Ericsson Xperia X10. A cég ajándékaként kaptam, szolgálati telefon. A legfrissebb frissítés van rajta, viszont nincs rootolva.
Az Ericsson-nal lényegében elégedett vagyok. A barátomnak egy HTC HD2-je van, amit felülcsapott egy Androiddal (így lesz WinMo-ból Androidos telefon :) - A szerk.), per pillanat azon versengünk, hogy ki tudja a jobb App-eket összeszedni, amikkel élvezetesebben használható a gépe. Mivel az övé a hackelés miatt rootolt, ráadásul újabb OS verzióval is rendelkezik, jelenleg nyerésre áll. Feltett szándékom azonban ezen változtatni :)

readya: Mikor és hogyan ismerkedtél meg az Androiddal?
Martina: Egy olyan eszközre volt szükségem, ami könnyű és ami vész esetén bármikor a rendelkezésemre bocsájt egy SSH hozzáférést a szerveremhez. Sokáig ingadoztam az iPhone és több Nokia készülék között. Mire sikerült volna döntenem, elérhetővé vált az Android is, amire viszont azt fejlesztek, amit akarok. Ehhez pont jól jön a Javas előéletem. Arra azonban már nem emlékszem, hogy pontosan mikor döntöttem az Android mellett.

readya: Van valami kedves történeted Androiddal kapcsolatban?
Martina: A cég két hétre Indiába küldött, ahol a munka mellett volt pár szabadnapom is, amikor a városban és környékén csatangolhattam. Pár nap alatt sikerült vennem egy prepaid SIM kártyát net hozzáféréssel (cirka 400 rúpia volt az egész, azaz 2.000 Ft mindennel együtt, elvileg egy korlátlan GPRS csomaggal, gyakorlatilag fogalmam sincs, hogy a sofőröm mit tárgyalt az eladókkal). Nem csak útközben volt hasznos társ, hanem a hotelben is, ahol akadozott a net szolgáltatás.
Azonnal megoszthattam az engem ért benyomásokat és a Foursquare segítségével magam is nyomon követhettem a hazaérkezésem után, hogy mikor merre voltam. Amikor pedig nem találtuk a nevezetességet, a sofőrömnek a Google Maps segítségével mutattam meg, hogy melyik irányba kell menni. Sajnos akkor még a Sonynak nem volt meg a Skype-hoz szükséges update-je, így az volt az egyetlen dolog ami hiányzott. Most már persze van Skype is, ami órák alatt vált egyik kedvenc programommá.


readya: Melyik a kedvenc Android alkalmazásod és mi az amit nem találsz a Marketen, de örülnél neki?
Martina: Ahogy említettem a Skype az egyik nagy kedvenc, a legtöbbet használt viszont valószínűleg a Google Reader, a Seesmic és a Foursquare. Három dolog hiányzik - és hacsak valaki meg nem előz, akkor általam fognak elkészülni:
- Az egyik a librarything.com -hoz egy App. Most is van egy, ami a barcode scanner-rel beolvassa az ISBN számot, de onnantól browsert nyit. Én egy szép, integrált felületet szeretnék,  hogy végre egyszerűen létrehozhassam a házi-könyvtáram adatbázisát.
- A másik szintén a barcode olvasóhoz kapcsolódik: jó lenne, ha bevásárló listaként tudnám tárolni a termékeket. Az eddig talált Appok nem teljesen fedték le az elvárásaimat, ráadásul a magyar termékek többségét nem a legegyszerűbb elérni a neten.
- A harmadikat viszont nem valószínű, hogy én fogom elkészíteni. A múltkor egy Esprit boltban jártam, aminek remek online bolt oldala van, ott ki is válogattam azt, amit fel akartam próbálni. Viszont a boltban már jól jött volna egy, az IKEA-hoz hasonló App. Szerintem ilyen és ehhez hasonló App-nek sok geek lány örülne :)


readya: Miért jó egy geek hölgynek Androidos telefont használni?
Martina: Tapasztalatom szerint a geek lányok nem sokban különböznek a geek uraktól :) Online szolgáltatásokat használunk, játszunk, szervezzük az életünket és végső soron telefonként is használni akarjuk a készüléket. Ami az Android telefonokat más készülékektől megkülönbözteti, az a sokszínűség: stílusunkhoz megfelelő készülék(ek)et választhatunk, különböző színekben, formákban, méretekben - éppoly kiegészítő lehet, mint az ékszereink, mégis tapasztalataink a programokkal összehasonlíthatóak lesznek. Arról nem is beszélve, hogy az App-okról (is) egyenrangú partnerként beszélgethetünk a teremtés koronáival :)

readya: Mit vársz egy Android blogtól?
Martina: Röviden híreket, tippeket, érdekességeket. Legyen szó új készülékről, új verzióról vagy új appról. Illetve tippeket, ötleteket arra, hogyan tudom a legtöbbet kihozni az Androidból. Ez pedig pont az Androlib célja is :)

Remélem érdekesnek találtátok a riportot. Hölgyeim, kalandra fel! Ha van kedvetek válaszolni pár kérdésre és nem bánjátok, ha megjelenik az oldalon, írjatok a blog címére (androlib.blog.hu(@)gmail.com), kommentben vagy akár a Facebook oldalunkon. Csak két feltételünk van: Android készüléket használjatok és válaszoljatok a kérdésekre. :)


Címkék: readya holgyek es az android

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr642693074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darkcomet 2011.03.08. 07:38:24

Sajnos hiába hasznosak meg jók ezek az állandó online kapcsolatot meg gps-t igénylő alkalmazások, olyan szinten zabálják az aksit, hogy nálam általában mindegyik ki van kapcsolva. Párszor próbáltam arra és úgy használni az sgs-t, ahogy azt illene (helymegosztás, maps, layar, twitter kliens, stb.), de sajnos az lett a vége, hogy pár órán belül csontra lemerültem, biztonsággal egy szimpla hívást sem tudtam már elindítani. Szóval ha az ember nincs állandóan konnektor közelben, akkor akár mennyire is profi cucc egy andridos mobil, maradnak azok az alapszolgáltatások, amiket bármelyik buta mobil tud.

readya 2011.03.08. 11:00:07

@Darkcomet: A 4sq-hez nem kell non-stop GPS kapcsolat. Elég a check-in idejére.

Darkcomet 2011.03.08. 12:53:54

@readya: Annál lehetséges, hogy így van, de mondjuk ha a glympse be van kapcsolva egy jó kis egy órás nyomkövetésre, vagy mondjuk mapsal akarok eljutni a város egyik végéből a másikba, és plusz még a net is be van kapcsolva, mert ugye a mailkliensnek at is kell, élő netkapcsolatnál meg a telefon folyamatosan szöszöl valamit, két-három óra, és már egy sms elküldésre sem marad benne nafta. Tehát azzal nincs baj, amikor egy normál napon reggel lehúzom a töltőről a telefont, használom erre-arra, a melóhelyen úgyis tudom tölteni, de ha mondjuk egy hosszabb programot tervezek a szabadba, akkor bizony régebben mindig vittem magammal egy póttelefont. Most, hogy vesztettem egy 3000-es aksit, nincs ilyen gond, de azzal meg borzasztó csúnya lett a telefon.

Darkcomet 2011.03.08. 12:56:18

vesztettem=szereztem. Bocs, még csak tanulom a SlideIT-et.

readya 2011.03.08. 14:17:33

@Darkcomet: jó, de amit te mondasz, hogy GPS-nek használva a telefon, igen. Kocsiban ugye alap az autóstöltő minden ilyen kütyühöz, szabadba pedig hosszú órákra nem ez való, hiszen a kijelző sokat eszik.

Darkcomet 2011.03.08. 19:11:45

@readya: Akkor mi a túronak csináltak rá gyalogos meg kerékpáros navigációt? Dísznek? Ugye az ember zsebében van egy 100+ ezres kütyü, de ha esetleg túrázni megy, akkor vigyen magával GPS-t, és ha esetleg még készítene is némi videót, akkor meg egy kamera sem árt. Az meg a másik fele, hogy az állandó töltőn történő használat, akár direktbe, akár csak azért, mert mondjuk összedugom a számítógéppel, nem igazán tesz jót az aksinak. Szóval igen hasznos lenne, ha a telefon fejlesztő cégek a proci meg 3d gyorsításon kívül kissé ráizmolnának már az aksikra is.

Google+
süti beállítások módosítása