Hölgyek és az Android #12

2011.05.16. 07:00 readya

Ismerkedjetek meg Habók Lillával, online ismertebb nevén habosvillával. Lilla 2010-ben végzett az ELTE-n informatikus-könyvtáros, művészettörténész és művészettörténet tanár szakokon. Majd elkezdte a Könyvtártudományi Doktori Programot. Tavaly határozta el párjával mazsommal, hogy közelebb hozzák egymáshoz az informatikusokat és a bölcsészeket egy rendezvénysorozat keretén belül: Online Fejlesztők és Felhasználók Meetup. Legtöbben ezt MeetOFF-ként ismerhetitek, hiszen a lényege, hogy nem nem online, hanem offline találkozzanak az emberek. Ennek lassan Androidos vonatkozása is lesz, hiszen támogatásukkal Május 25.-én indul az Android Meetup. Ezúton javaslom minden Android iránt érdeklődőnek, hogy menjen el egy ilyen eseményre vagy egy Telenor Android Workshopra, ugyanis egy ilyen eseményen több információt szedhet össze az ember, mint egyébként fél év alatt.

readya: Milyen készüléket használsz és milyet szeretnél használni?
habosvilla: Jelenleg Sony Ericsson X10 mini pro mobilom van, ami azért tetszett meg, mert nagyon apró, a QWERTY pedig könnyebbséget jelent a használatában. Azt figyeltem meg, hogy nagyjából másfél évente cserélek készüléket. Most lehet, hogy ez több ideig meglesz, de majd akkor megnézem, mi az aktuális kínálat. Per pillanat nem lebeg „álom-mobil” a szemeim előtt.

readya: Mikor és hogyan ismerkedtél meg az Androiddal?
habosvilla: A barátom évekig használt Windows Mobile-t, emiatt döntöttem el, hogy legközelebb okostelefont veszek. Aztán együtt tértünk át Androidra, előtte nyomogattam a haverjaim mobiljait, de tudtam, hogy az Android jó lesz nekem.

readya: Van valami kedves történeted Androiddal kapcsolatban?
habosvilla: Nehéz kérdés, mikor az ember egyfolytában a mobilját nyomkodja... Egyszer történt, hogy Foursquare-n bejelentkeztem Újpest-központba, és láttam, hogy egy ismerősöm is ott van. Abban a pillanatban rám köszönt az illető, mert ő is látta, hogy becsekkoltam. Anyukám akkor ott sétált mellettem, és azóta mindig megkérdezi, mikor megérkezünk valahová: „Na, megnézed, van-e itt ismerősöd?” De a kevésbé kütyümániás barátnőim is ismerik már a dolgok menetét, ők közölni szokták: „Tudjuk Lilla, be kell csekkolnod!”

readya: Mik a kedvenc Android alkalmazásaid és mi az amit nem találsz a Marketen, de örülnél neki?
habosvilla: Mint említettem, a Foursquare az egyik kedvencem, emellett naponta használom még a Seesmic-et, Gmail-t, Gmaps-t, NetCounter-t, WeFi-t. Szeretem még a Goggles-t, NeoReader-t, Google Sky-t. Fotós alkalmazások közül leginkább az FxCamera, Camera ZOOM és a WireGoggles tetszik. Nagyon igyekszem rászoktatni magam a WordPress, a ColorNote és a gReader intenzívebb használatára. Természetesen sokat játszom: Fruit Ninja, Angry Birds, Jewels és Peggle a favorit. Örülnék, ha a kedvenc Facebookos Playfish játékaim (Restaurant City, Pet Society) is megjelennének végre mobilon.
Ezen kívül konkrétan nincs olyan, amit hiányolnék, de művészettörténészként nagyon bízom a Layar és Goggles-féle programok továbbfejlesztéseiben. Illetve sajnos még nem találtam meg a számomra legideálisabb e-book olvasó alkalmazást mobilra, hiába van belőlük több is.

readya: Munkád/hétköznapjaid során ki tudod használni az Android nyújtotta előnyöket?
habosvilla: Azaz egyik legnagyobb előny, hogy az emailek így mindig kéznél vannak. A twittert egyaránt előveszem informálódás és szórakozás céljából, igazi fanatikus vagyok. De szerintem az előző felsorolásomból is látszik, hogy mindig ügyködök valamit a mobilon. Valahogy úgy érzem, hogy ha velem van, akkor soha nem vagyok egyedül, mert rengeteg baráthoz tudok eljutni az alkalmazásokon keresztül.

readya: Mit kérdeznél egy Android blog írójától?
habosvilla: Mennyi időt fektetsz naponta vagy hetente a blog írásába, és hogyan térül meg?
readya: Egy interjú megírása úgy 3-5 óra, attól függ, hogy mennyi levelezéssel jár. :) Egy készülék teszt megírása, ha van mit írni (mondjuk Optimux 2X, SGS II, Ace), akkor az 5-6 óra tiszta blogolás, screenshot illetve videó készítés. De emellett maga a telefon felfedezése is időt vesz igénybe illetve az esetleges kommentek megválaszolása. Van olyan hét, amikor 10-15 óra is elmegy erre a tevékenységre, ha pedig nincs kedvem, akkor 1-3 óra a heti adag és persze olvasom a reklamációkat, hogy többet kellene írni. :) A rekordom szerintem 40 óra felett van. Télen volt egy nem túl jó időszakom és mivel szabadságon voltam, volt időm blogolni. Akkor egy hét alatt megírtam közel 30 alkalmazás/játék bemutatót.
Hogyan térül meg? Értékes embereket ismerek meg a blogolás kapcsán. Az pedig nagyon fel tudja tölteni az embert, amikor pozitív visszajelzést kap vagy éppen a TAW-on megkeresik, hogy szoktak olvasni és jó, hogy írok. Anyagilag nem éri meg, eddig egyetlen forintot sem kerestem a blogolással. Nem mondom, hogy nem jönne jól mondjuk valamelyik készülék gyártótól vagy bolttól egy kis bevétel, cserébe reklámokért, de a magam részéről nem fogom elkötelezni magam. Azaz erről csak akkor lehet szó, ha ez nem jár együtt azzal, hogy bárki is beleszóljon mit és hogyan írok. Csak addig csinálom ezt, amíg őszintén megírhatom, ha valami nem tetszik.

Remélem érdekesnek találtátok a riportot. Hölgyeim, kalandra fel! Ha van kedvetek válaszolni pár kérdésre és nem bánjátok, ha megjelenik az oldalon, írjatok a blog címére (androlib.blog.hu (@) gmail.com), kommentben vagy akár a Facebook oldalunkon. Csak két feltételünk van: Android készüléket használjatok és válaszoljatok a kérdésekre. :)


Címkék: readya holgyek es az android

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr922903214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.05.16. 09:55:35

Több képet ha lehet a lányokról. :)

bioLarzen 2011.05.17. 10:22:41

Hmmm. Én anno, úgy 8-10 hónapja 2 hétig teszteltem a WeFi-t, semmi pluszt nem hozott a teflon (Desire) saját wifi-keresőjéhez képest, viszont egyértelműen jobban zabálta a dzsúszt. Semmit nem talált, amit a saját ne talált volna meg, semmivel sem találta meg gyorsabban, stb... Vagyis, semmi nem indokolja SZVSZ a majd másfél megás program feltelepítését - max olyan telefonokon, amelyeknek gagyi a saját wifi-keresőjük.

Viszont a Google Sky Map nekem is nagy kedvencem, az utolsó "nagy mohikánok" - vagyis olyan programok egyike, amiket nagy méretük, és nem mindennapos használatuk ellenére sincs szívem leszedni :)

bio

lemonkeyface (törölt) 2011.05.17. 11:37:16

Ez a WireGoggles nagyon kewl! Próbáljátok ki!

moTa 2011.05.17. 13:31:55

Bocs, de ezen az "informatikus-könyvtáros" dolgon jót röhögtem:)

Google+
süti beállítások módosítása