Titanium backup PRO & Dropbox avagy mentés felhőbe

2011.05.16. 14:00 readya

Facebookon már jeleztem, hogy elkezdtem megkeresni a fejlesztőket, akik általam kedvelt alkalmazásokat publikáltak és még nem engedélyezték Magyarországot a fizetős Marketen. Guerrilla Bob kalandjairól már írtam, most következik a Titanium backup PRO. Ennek kapcsán gondoltam össze is állítok egy mentési leírást azok számára, akik ma kezdték. Természetesen csak rendszergazda jogosultságok birtokában működik a dolog. Ma reggel végre a program supportjáról megjött a visszajelzés, hogy vásárolhatunk és valóban örülünk, Vincent.

Thank you for your feedback, can you please try it now?

És igen, működik. :-)

Nézzük mire is van szükségünk. A mentéshez elegendő a Titanium backup program, de a PRO verzióval kapunk néhány extra lehetőséget. egyrészt több verziót is megőrizhetünk, nem csak az utolsót, működik a programok fagyasztása/kiolvasztása, de a legfontosabb, hogy a Dropbox szinkronizáció is. Ha nem tudod mi az, olvasd el korábbi írásom. Röviden: ingyenes tárhely a neten, amit elérhetsz egy asztali PC-ről/laptopról vagy akár a telefonodról is. Tehát nem csak másolhatsz vele az eszközeid között interneten keresztül, de a felhőben is megvannak az adatok.

A Titanium backup PRO arra jó, hogy a mentés és a Dropbox szolgáltatást össze tudja kötni. Azaz az elkészült mentésedet az SD kártyáról feltölti a felhőbe is. Miért is jó ez nekünk? Mert cserélhetünk telefont, kerülhet szervizbe, elpusztulhat az SD kártya, a mentésünknek nem eshet baja és bármikor, bármelyik telefonunkra vissza tudjuk állítani. A magam részéről pl. be van állítva, hogy minden nap, hajnali 3-kor készítsen mentést a telefon, én pedig lefekvés előtt mindig rányomok egy Dropbox szinkronra. Így mindig, mindenem meg is van. Plusz ha mondjuk szoftvert cserélek a telefonon vagy gyári adatok visszaállításával nullázom, a Dropbox összekötés után azonnal tudja, hogy mi hiányzik a telefonról és egy kattintással vissza tudom állítani mindenemet. Én azt javaslom, a programok és adataik mentését végezzétek el és a rendszer programokét ne. Ennek pedig az az oka, hogy a rendszeralkalmazások szoftverről szoftverre változnak és nem mindig örül az újabb verzió, a régi adatainak (pl. változik az adatbázis szerkezet).

Tudom, ez az alkalmazás nem éppen az olcsóbbak között van, de egyrészt rendszergazda jogosultságokat kér és én a magam részéről nem erőltetném a nem tiszta forrásokat. Ki tudja, mit raktak bele (általában semmit, sőt, de biztos nem lehet benne senki), én pedig szeretem ha egyben van a telefonom. Másrészt ha már a program a teljes mentésünket megoldja és rendszeresen frissítik, ennyi támogatást megérdemel a fejlesztő szerintem.


Címkék: mentés dropbox titanium backup readya

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr892906255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attila_233 2011.05.16. 15:20:28

Helyesen szólsz, kötelező darab mind a kettő!

Darkcomet 2011.05.22. 21:42:18

Idáig sem használtam Dropboxot, de ezek után meg pláne nem fogok:
www.hwsw.hu/hirek/46716/dropbox-cloud-tarhely-titkositas-biztonsag.html

Semmi féle ingyenes cluod megoldásban sem bízok, mivel semmi sincs ingyen. Ha már online tárhely, az legyen fizetős, pontosan tudjam ,mennyi pénzért mit szolgáltatnak. Ha meg valami gebasz van, legalább mehetek bíróságra is.

szcsongor 2011.05.23. 13:58:13

@Darkcomet: Jó hát ez megint csak a szokásos amcsi para... A Google-lel szemben is mindig előjönnek ilyennel. Gondolod, egy fizetős online tárhelyen nagyobb biztonságban vannak pl. a bankkártyád adatai vagy a jelszavaid stb...? Alapból ilyeneket nem kell felnyomni a felhőbe, vagy csak plusz jelszóval védett tömörített állományban esetleg. Bár az is csak olyan, mint a bringán a zár. Ha valaki nagyon akarja, úgyis feltöri :)

readya 2011.05.23. 14:43:44

@Darkcomet: És mégis mit tudnak kezdeni a mentésemmel? Felrakja magának az Angry Birds-öt és neki is meglesz 3 csillagra? Ejha :-) Én használom és örülök, hogy ingyen van. Ugyanis semmi olyat nem tárolok ott, ami nekem fájó pont.

tgabee2 2011.06.06. 09:10:33

szia,

én is megvettem a fizetős verziót, leginkább a cikk hatására, és főleg a dropbox szinkron miatt. no pont ez a része nem megy. elkezdi feltölteni a fájlokat, 8-10 megát feltölt, majd megáll dropbox sync failed hibával. ha újra rányomok, folytatja.
guglizok a témában, de azon kívül, hogy mással is előfordul ez, nemsok eredmény van.
valakivel fordult elő ilyen? ötlet?

Google+
süti beállítások módosítása