Total Commander for Android Beta - avagy hétfői "Ó jessz!"

2011.07.25. 12:31 Yarner

Nyilván nem én vagyok az egyetlen, akinek, ha PC-vel akad dolga, máig az egyik első dolga feltelepíteni a Total Commandert, elvégre épkézláb file-műveleteket végezni az explorer felületén nem való kultúrembernek. Akit egyszer a néhai nagyhírű kommanderek szele megcsapott (Soroljam a neveket? Norton, Volkov, Midnight, vagy éppen a nem "parancsnoki rangú" Dos Navigator...), annak egyablakos filekezelőben sivár és szomorú lesz az élet.

Az Android rendszer legsikeresebb filekezelői (a beépített Saját fájlok, az Astro, az Androzip, a File Expert vagy éppen a Root Explorer, hogy csak néhányat említsek) szinte kivétel nélkül ezt a paradigmát követik. Nem vitás, erre a megoldásra nyilván az apró érintőképernyők miatt volt szükség, de aki sokat matat a file-jai között (és egy Android-tulajnál ez gyakran előfordul), az előbb-utóbb elkezdi vágyakozni valami praktikusabb megoldás után.

Nos, mint kiderült, a megoldás már az ajtón kopogtat: Christian Ghisler, a Total Commander (Leánykori nevén Windows Commander, mielőtt a Microsoft meg nem fenyegette - lássuk be, az új név valójában jobban is áll neki) atyja és atyaúristene, ebben a hónapban tette elérhetőve a Total Commander for Android 1.0 Beta 10 című nyilvánosan elérhető változatot, ami az Androidos verzió harmadik nyilvános bétája.

Ahogy Ghisler az Android Police-nak üzente: "A Windows Mobile halála után a Total Commander for Android az új hobby projektem - épp ezért 100%-osan ingyenes."

Az app, bétaváltozat lévén még nem kapható meg a Marketen, de Ghisler mindenki számára elérhetővé tette (QR-kód lent). Természetesen kisebb bugok előfordulhatnak benne, de úgy tűnik, alapjában véve stabilan fut.

 

Persze a fő kérdés, hogy mit tud? Jómagam még a tesztelési fázisban vagyok, de úgy tűnik, hogy nagyjából mindent :-). Először is, ami legfontosabb, fektetett módban a kép osztottképernyős módba kapcsol: amelyik oldalon éppen matatunk, az valamivel nagyobb szélességre vált.

Néhány kiemelt tulajdonság:

  • a kezdőképernyőn gyors eléréseket találhatunk a leggyakrabban használt könyvtárakhoz:SD card, fényképek, letöltések, file rendszer root
  • képes root-műveletekre és archiválásra (!)
  • beépített text-editor és alkalmazáskezelő
  • file lista szabad sorrendezése (név, kiterjesztés, méret, stb szerint)
  • több nyelv támogatása (van magyar is)
  • tablet-optimalizáció (honeycombos felület)
  • pluginek kezelése: jelenleg három plugin érhető el: FTP, Windows Networking - LAN, valamint WebDav
  • Az érzés, hogy Total Commander lehet a telefonomon: Priceless :-)

QR link a letöltéshez. (Webes link itt)

 

 

 

Forrás: Android Police


Címkék: total commander alkalmazások

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr153095940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darkcomet 2011.07.25. 14:53:12

Számomra használhatatlan egy olyan kicsi kijelzőn, mint amekkora egy mobiltelefoné. Esetleg tabletten lesz benne fantázia, de az SGS-emen nem ról mindent tudok vele csinálni.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.07.25. 15:13:13

@Darkcomet: Nekem bejött. A cikkbe nem írtam bele, de állított módban egy gombnyomással lehet a párhuzamos könyvtárak között kapcsolgatni. File-másolásra, ki/betömörítésre, stb. szerintem tökéletes,a kárcsak az asztali megfelelője. Az FTP kliensét még nem próbáltam, de attól is sokat várok. Persze, ízlések és pofonok.

Darkcomet 2011.07.25. 18:18:58

@Yarner: Na, majd meglátjuk. Most egy darabig ezt fogom használni. Azért az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy régen nem láttam tc-t, mivel Debiant használok, ott meg a Krusadert favorizálom.

Kyuzo 2011.07.25. 19:57:01

Én már jó ideje a ghost commandert használom fájlkezelőnek. Olyan mint az asztali tc, könnyen használható, kijelölés/megnyitás jól meg van oldva, nagyon gyors. Azért teszek ezzel is egy próbát.

rex 2011.07.26. 07:40:03

Kisöpri az utoljára használt programok listáját, ez így nagyon nem jó. :(

EmBertalan 2011.07.27. 12:02:18

Sose láttam értelmét a total commandernek, egy büdös pillanatig se, pedig nem mondanám magamat laikusnak számítógépek terén. Érthetetlen számomra ez a nagy lelkesedés körülötte, csúnya, túlzsúfolt ui, semmi plusz funkcionalitás. Androidra meg pláne minek?

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.07.27. 12:19:04

@EmBertalan: Nekem a "mindent egy helyen" elv miatt bejön (zip, rar, ftp, fáljkezelés-, és keresés gyorsan, praktikusan - tud mást is, de én erre használom), meg persze a PC-n a megszokott kezelési megoldások, amik még '95-ben gyógyultak be az ujjamba a Dos Navigatorral is megmaradtak benne. (mondjuk az Alt+F1/F2 kombóról már leszoktam, lassan változnak a beidegzódések is). Ehhez képest a My Computer ablakait nyitogatni kínszenvedés, más módszerrel meg sosem próbálkoztam - nem éreztem szükségét.

Te mit használsz file-műveletekre?

EmBertalan 2011.07.27. 12:51:29

@Yarner:

Én sajátgépező voltam mindig is, nekem tetszik, hogy nem két, hanem annyi mappám lehet nyitva, amennyit csak akarok. Amúgy elismerem, hogy a dos idejében zseniális ötlet volt a dupla panel, de valahogy nekem windowsban nem erre van szükségem. Nekem is begyógyultak bizonyos kéztartások, mozdulatok, csak nekem éppen az egér és ctrl+x/c/v áll kézre a sokéves használat után. Meg a drag and drop, na azt nagyon szeretem, ugyebár ctrl-lal, shifttel kiegészítve alkalomadtán, ahhoz se kell mozdítani a már jó helyen tanyázó bal kezemet :)

Google+
süti beállítások módosítása