Olvasói rovat - Hős a pácban

A mai nappal mindenki legnagyobb örömére elindítjuk az olvasói rovatunkat, amiben az általatok írt történeteket, gondolatokat fogjuk közzétenni, hogy mindenki okulhasson / tanulhasson belőlük, vagy új ötleteket-lehetőségeket ismerjen meg. Az első sztorit Zsolt küldte be nekünk és arról szól, hogy szeretett Hero-ját, hogyan győzte le az érintőkijelzőbe költözött sárkány.

 

 

Sziasztok!

Nagyon örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra, hátha tudtok v. tud valaki tanácsot adni.
 

Egy HTC Hero-t vettem pár éve, komoly tesztoldalakat böngészve, nagyjából ez a márka lett kinevezve királynak abban az időben. Tetszett is, nagyon meg voltam vele elégedve, az Android szerintem nagy találmány. Büszke is voltam rá. Egészen addig, amíg az érintőképernyő már nem reagált megfelelően (jobb szélen gyakorlatilag lehetetlen volt bármit nyomni, immunis lett - igaz, az alján már újkorában is nehezen reagált), illetve az op. r. teljesen megzavarodott, egy érintést felfoghatatlan érintések sorozatának gondolta. Szóval használhatatlan lett. Elvittem szervizbe, ez a múlt nyáron történt. Mivel a 2 éves garancia lejártáig még volt pár hónap, ingyen megcsinálták. Szó nélkül lecserélték az érintőképernyőjét, ez "valószínűleg szériahiba", mondták. Birtokba vettem felújított készülékem (amely előtte sok bosszúságot okozott) és boldogan tapasztaltam, hogy alig érek hozzá a képernyőhöz, gyönyörűen működik. Szóval így is lehet! gondoltam. Egészen november - decemberig, amikor is a problémák újból előjöttek. Pár nap alatt a telefon használhatatlan lett. De azért még játszott olyat, hogy a szerelőnél megtáltosodott, és a "mi a probléma" kérdésre a bizonygatásaimra hitetlenséggel reagáltak. Úgyhogy magamhoz vettem még pár hétig, és kínlódtam az ujjbegyeimmel, hátha új lelket sikerül bele költöztetni.

Persze nem sikerült. Amikor végre újból szervizbe vittem (e-care kft.), 2 nap után közölték, hogy a telcsi már nem garanciális. A lecserélt érintőképernyőre van 3 hónap garancia, ami már rég letelt. Meg akarom-e nézetni? Mert a megnézése 3000 Ft-ba kerül. Ha képernyőt kell cserélni, az 17.500 Ft + ÁFA (másutt 30 ezer). Hogy hardver hiba-e, arról így előzetesen sejtelmük sincs. Hogy meddig tartana egy új képernyő? 3 hónapig garanciát adnak. És azután? Fogalmuk sincs. Hogy már egyszer lecserélték a képernyőt, és az kb. egy fél évig bírta? Volt rá 3 hónap garancia, ami letelt. Mint egy hülye-gyerek.

A készülék piaci ára kb. 30.000 Ft lenne, működőképesen. Ennyiért lehet venni használtat. Ha megcsináltatom 22-ért, akkor talán még pár ezerrel többet ér a telefonom - pár hónapig. Aztán, ha már nem működik egy fél év múlva, mint ami már megtörtént, akkor kidobhatom, vagy eltehetem a muzeális emlékek közé. Szerintetek ez normális??
 
Amit Zsolt írt ha jól sejtem nem egyedi probléma. Anno én is dühöngtem itt, hogy a 110 ezer forintért vásárolt Acer Liquid-emet 1 év után 10 ezer forintért akarták bevenni (annak szerencsére nem volt és jelenleg sincs semmi baja), a szervizelési költségek meg mint tudjuk az eget súrolhatják, kivéve ha van annyira merész az ember, hogy otthon áll neki érintőkijelzőt cserélni, ami lássuk be, néha felér egy agyműtéttel. Ti jártatok már így pórul? Vesztek okostelefont drágán, hogy aztán el tudjátok adni olcsón?
 
 
Ha nektek is van valamilyen mobilos történetetek és szeretnétek ha közzétennénk, ne habozzatok, írjátok meg nekünk az androlib.blog.hu@gmail.com címre,

 


Címkék: rovat olvasói

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr174194249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

grimyboy 2012.02.24. 21:53:12

Sajnos ezzel számolni kell egy olyan iparágban, mint a telekommunikáció hogy egy év múlva egy bóvlihoz akarja hasonlítani a borsos összegért meg vett telefonnak a "használt" árcédulája. a Folyamatosan fejlődő technológia miatt, szinte lehetetlenség lépést tartani, nem csak nekünk mint felhasználóknak hanem a gyártóknak is (lásd.: szoftverfrissítés)
Mivel már a telefonod elég koros, bizony el kell gondolkodni egy cserén, persze mi sem tagadás remek készülék. Lehet számolgatni, vajon melyikkel jársz jobban, a féléventi képernyőcsere vagy egy új készülék vásárlása, de ilyenkor jobb abba is belegondolni, megéri-e azt a pár ezer a folyamatos idegeskedést, rohangálást.
Véleményem szerint, telefonvásárlásnál fontos várni egy pár hónapot a kiszemelt debütálása után, esetleges súlyos hibákat ilyenkor még foltozni szoktak a telefonban.

Remélem tudtam egy kis kiindulási pontot adni és segíteni a közeljövőbeli döntéseidben =)

decoati 2012.02.24. 22:45:46

Ha jól látom ennek a digitizerét lehet külön cserélni, tehát hasonló esetben ha ennyire ragaszkodnék hozzá, akkor rendel(tet)nék az ebay-ről 2-3 darabot <$15/db áron, és ha nem éreznék magamban elég bátorságot a cseréhez, egy szervizben kicseréltetném kétezeré'. A 3 fólia valszeg kitartana a teló életciklusának végéig.

Grafithuszar 2012.02.24. 22:53:21

Szerintetek ez normális??

Igen teljesen. Most lehet hogy ez egy kicsit durván fog hangzani, de mégis mire számítottál? Egy 500 éves készülék (mert ez kb annyinak számít) ennyit ér. Most megsúgom, hogy ha most veszel egy Galaxy SII-t akkor 2 év múlva ugyanúgy fabatkát sem fog érni, tök mindegy hogy milyen állapotban van. Csak hogy érzékeltessem, egy 2 éves telefon kb annyit veszít az értékéből mint egy autó 20 év alatt. Ha nem hiszed keress rá hogy mennyibe kerül ma egy 20 éve tízmillás BMW...

sirius99 2012.02.25. 08:53:11

@Grafithuszar: Grafithuszár, nem az zavar, hogy mennyire amortizálódik le, hanem hogy meddig tart. Hogy mire számítottam? Arra, hogy 2 év után is működni fog. Ilyesmi azért előfordult már az elektronika történetében... A laptop is, amit használok, már 3 éves, de még semmi baja nincs. Nem sokat ér a piacon, de MŰKÖDIK!!!

Szóval az Ok, hogy a ruhánk/kocsink/hűtőnk kimegy a divatból, de az egy másik tészta, hogy a pocsék minőség miatt ránk kényszerítik a méregdrága darab kidobását! Ez, amellett, hogy minden szinten (luxus)pazarlás, a környezetet sem kíméli. Ezt is normálisnak nevezed?

sirius99 2012.02.25. 09:06:26

@decoati: Hát ezt nagyon köszönöm! Ahogy látom, digitizer-t 3..5000 Ft-ért már lehet kapni az eBay-en, bár onnan még nem vásároltam, a szállítás is biztosan rátesz... Azért ez a 17.000/30.000 + ÁFA touch-screen csere se semmi...:(

sirius99 2012.02.25. 09:49:25

@grimyboy: Köszönöm. Nem értem teljesen, mire gondolsz:
"megéri-e azt a pár ezer a folyamatos idegeskedést, rohangálást"
Milyen pár ezer?

"fontos várni egy pár hónapot a kiszemelt debütálása után"
persze, de konkrétan ebben az esetben? vagy csak általánosságban mondod?

decoati 2012.02.25. 10:53:15

szállítás: attól függ, ált. légiposta Kínából, max. $1-$1.5-ért, vagy még annyi sem. (keríts valami ismerőst aki vásárolt már onnan, nem is annyira a megrendelés, hanem a paypal miatt)

(szubjektív on: ezek az élettartamok egyértelmű "disznóság" kategória (bár az a fél év a "cserélt" panelre nekem kicsit gyanús), nemkülönben az irreális javítási költségek.
A jelenlegi smartphone piac tempójánál az ember nem lehet elég okos (a gyártók maguk is tudják hogy az aktuális zászlóshajójuk 2 év múlva már harmatgyenge lesz, de talán ez lelassul most a multicore+ics térnyerésével), talán ha presztízsmárkát vásárol, ahol a gyártó nem engedheti meg magának a gyatra munkát (Motorola, Sony felső kategóriája, ööööö...). Bár a maga idejében a Heroról is szuperlatívuszokat zengtek...)

justStevee 2012.02.25. 12:32:50

Ebben sajnos semmi meglepő nincs! Azt úgy hívják, hogy tervezett elavulási idő! Mivel a gyártók nem akarják elkaszálni a saját piacukat, így kénytelenek úgy tervezni a készülékeiket (ez nem csak telefonra, minden elektronikai cikkre és egyébre is igaz)hogy azok "záros" határidőn belül hibát produkáljanak, így így ösztönözve a vásárlót, hogy új terméket vegyen. Az értékcsökkenés meg sajnos ilyen. Ebben a rohanó világban a nemesfémen és még pár dolgon kivül semmi sem értéktartó. Én lassan 2 éve 62.000 magyar pénzért vettem az Lg Gt 540-em most 20 ezret se kérhetnék el érte... pedig annak ellenére, hogy régi vas, megállja a helyét. :D

justStevee 2012.02.25. 12:34:10

Ebben sajnos semmi meglepő nincs! Azt úgy hívják, hogy tervezett elavulási idő! Mivel a gyártók nem akarják elkaszálni a saját piacukat, így kénytelenek úgy tervezni a készülékeiket (ez nem csak telefonra, minden elektronikai cikkre és egyébre is igaz)hogy azok "záros" határidőn belül hibát produkáljanak, így így ösztönözve a vásárlót, hogy új terméket vegyen. Az értékcsökkenés meg sajnos ilyen. Ebben a rohanó világban a nemesfémen és még pár dolgon kivül semmi sem értéktartó. Én lassan 2 éve 62.000 magyar pénzért vettem az Lg Gt 540-em most 20 ezret se kérhetnék el érte... pedig annak ellenére, hogy régi vas, megállja a helyét. :D

sirius99 2012.02.29. 15:08:02

@decoati: Köszi, én veled értek egyet. A meghibásodás mint "tervezett elavulás" szerintem is inkább a *disznóság* kategóriába tartozik, ha egyáltalán tudatos. Persze, nagy érdekük nincs a "hosszú" élettartamban, az meg, hogy mi a hosszú, az teljesen szubjektív, ugyebár? Na mindegy, lépjünk túl ezen. Én inkább más oldalról közelíteném meg a dolgot: a TOUCHSCREEN. Steve eme nagy találmánya mintha valami borzasztóan gyenge láncszem lenne. Mivel úgy tudom, hogy a világon csupán egy-két gyártó csinálja ezeket, megkérdezem: mi a tapasztalatotok, az átlag bírja-e több, mint 2 évig? *Van valakinek olyan t.screen-es mobilja, amelyik már több, mint 2 éve működik kifogástalanul? És mennyire tartja a minőségét: mert az enyém már újonnan is nehezen érzékelt az alsó sávjában?
(azért is kérdezem, mert a legközelebbi vásárlásnál egyelőre ódzkodnék az érintőképernyőtől...)
Köszönöm,

Google+
süti beállítások módosítása