Táblával a kézben - Vodafone Smart Tab 7”

Elérkezett az ideje, hogy én is tablet tulajdonos legyek. Mióta pörög a tablet piac tudom, hogy szükségem van egy ilyen eszközre. Sokan a mai napig nem adnak létjogosultságot neki, de én személy szerint nagy hasznát látom és veszem is a magánéletemben és munkámban egyaránt. Nagy szerencsémre sikerült nagyon olcsón szert tennem egy Vodafone Smart Tab 7”-re, így az ezzel szerzett tapasztalataimat, véleményemet szeretném megosztani veletek.



 

A doboz tartalma egyetlen meglepetéssel szolgált az elvárható kiegészítők mellett (fülhallgató, töltőfej, USB kábel) és egy tok, ami szerintem egy nagyon kedves gesztus a gyártó részéről. Nem bőrtok, csak egy szimpla rugalmas vászon anyagú, de nagyon hasznos, mert alapvetően védi a tab-ot a kisebb karcolásoktól.  Erről más cégek is példát vehetnének, és a többi eszköz mellé is csomagolhatnának egy egyszerűbb tokot. A júzer úgyis kicseréli ha nem szimpatikus számára.
 


Magáról a kinézetről túl sok mindent nem lehet írni, semmi különleges nincs benne, bár elsőre, amíg kézbe nem veszi az ember kicsit becsapós. A körbefutó krómszínű műanyag keret teljesen azt az illúziót kelti mintha fémmel lenne dolgunk, de mikor kézbe vesszük érezzük, hogy itt bizony műanyagról van szó. Fizikai méreteit tekintve 194×120×11,4 mm, tömege 319 gramm úgyhogy nem nevezhető súlyos versenyzőnek. Az összeszerelés és anyagminőség egészen rendben van, néhány apró nyöszörgéssel találkoztam, de ebben az árkategóriában szerintem ez megbocsájtható. A kijelző egy 1280×800-as felbontású, kapacitív TFT-LCD kijelző. Meglepően szép színekkel és kifejezetten nagy betekintési szöggel. Napsütésben is jól látható, de erősen tükröződik. A felület képes a 10 ujjas multitouchra. (Sajnos magamat félrevezetve, rossz programmal teszteltem a dolgot.) A vas csak maximum 5 ujjas multitouchra képes. Egy nagy hibáját találtam a kijelzőnek, hogy rettenetesen gyűjti az ujjlenyomatokat, rövidebb használat után sikerült annyit összegyűjteni, amennyit egy CSI évad alatt sem láthatunk. Az előlapon nem találunk hardveres gombokat mivel az Android 3.2-es verziója fut rajta. Az előlapon továbbá, egy 2 mp-es kamera, fénymérő szenzor és egy állapot jelző LED-et találunk.  A hátlapon egy 5 mp-es kamera és pár informatív felirat foglal helyet.



A gép lelke egy Qualcomm S3 kétmagos processzor. Név szerint egy MSM8260 található benne, ami 1,2 GHz-en ketyeg. Grafikus gyorsítást is kapott egy egy Adreno 220-as GPU személyében. Mindez meg van támogatva 1 gigányi memóriával. A belső tárhely pedig 16 GB amiből a felhasználó 12,7 GB-ot ér el szabadon. De ha valakinek ez a mennyiség nem lenne elegendő, az microSD kártyával adhat hozzá plusz tárhelyet. Hardveres oldalon tehát igazán nincs szégyenkezni valója a vasnak.



Operációs rendszerként Android 3.2-öt kapunk. Amin túl nagy változtatást nem hajtottak végre a ZTE-s srácok, csupán a bal oldalt található virtuális gombokat rajzolták át és kapunk 3 plusz minialkalmazást, két különböző méretű digitális órát és egy időjárás jelentőt, amihez az AccuWeather szolgáltatást használja a rendszer. A Honeycomb alapalkalmazásai mellett jó pár extra dolgot is pakoltak be, amelyek kifejezetten hasznosak. Könyvolvasó (Amazon Kindle), fájlkezelő, időjárás jelentő (AccuWeather), Dropbox kliens, QuickOffice HD teljes verzióban, (amit személy szerint nagyon kedvelek, mivel korábbi cikkemet már ezzel a szoftverrel, a tableten írtam. :D) elektronikus újság olvasó (Zinio) és kapunk még 3 előretelepített játékot (Need For Speed Shift, Tetris, Sim City Deluxe), de csupán kedvcsinálónak, mert az első játék után, szépen megkér minket a program, hogy vásároljuk már meg a teljes verziót. A szoftverek sebessége teljesen rendben van bár apróbb akadások felfedezhetőek, főleg ha a kezdőképernyőt telepakoljuk alkalmazásokkal. A kétujjas nagyítás viszont rettentő gyorsan történik. Multimédia terén van jó és rossz is. A hátlapi kamerával készített fotók, annak ellenére, hogy 5 mp-es kamera van benne, hagynak némi kívánni valót maguk után. Elég sok beállítási lehetőséget kapunk, de, hogy őszinte legyek ezek nem túlzottan befolyásolják a kész kép minőségét. A színek erőtlenek, erőteljes kromatikus aberráció is tapasztalható, a dinamikatartomány pedig nevetséges, de aki tudja mit várhat el egy ilyen eszköztől annak elegendő lesz a fotós képessége. A kameraszoftvernél gondoltak az egoistákra is, mivel fotózásnál be lehet kapcsolni az előlapi kamerát és jobbnál-jobb önarcképeket készíthetnek akik erre vágynak.
 

Videót is vehetünk fel vele elméletileg 720p-ben, de az általam készített videó véleményem szerint közel sincs a 720p-hez. 3 fajta tömörítés közül is választhatunk H263, H264, MPEG4, hangnál AMRNB és ACC választható. Akik nem várnak csodákat és elfogadják a kompromisszumokat, azok nyugodtan használhatják fotózásra és videózásra, de én ezen funkcióit csak végszükség esetén használom. A fotós részt munkám során dokumentálásra szoktam használni. Mondjuk elég viccesen néz ki mikor tablettel készítek képeket. Zene terén a gyári lejátszót kapjuk, ami barátságosan használható, de ne várjunk csodákat, nagyobb hangerőn már előfordul recsegés, torzítás. Filmeknél előfordul, hogy maximum hangerőn is elég halkan szól, bár ez kiküszöbölhető, ha a film hangját utánaerősítjük mielőtt felraknánk a táblára.



Adatkommunikáció terén sincs mit szégyenkeznie. Tartalmaz sim kártya foglalatot, 4 sávos GSM modult, HSPA lefelé 14,4, felfelé pedig 5,76 megabittel tölt, WIFI-je 802.11b/g/n szabványokkal van jóban. Bluetooth 2.1-es verziójú és telefonálni csak IP alapon lehet ami kis szomorúsággal tölt el, de amúgy sem telefonálásra lett vásárolva, de SMS küldés fogadásra minden hiba nélkül alkalmas. Az Email kliense jól működik, az internetezés kifejezetten kényelmes rajta, jól használható a tördelés is.

Összességében kellemesen csalódtam a készülékben. Azokban a feladatokban, amikre szántam derekasan helyt áll. Néha kisebb akadások előfordultak, de csak abban az esetben, ha egy időben több minden is fut a háttérben. Fotózni ne ezzel akarjunk, de filmnézésre kifejezetten alkalmas, a HD tartalmat is elvitte akadás nélkül. Avi-t, mpeg-et, mkv-t mp4-et gond nélkül lejátszotta persze érdemes hozzá a Play-ről lejátszót leszedni. Én személy szerint a MoboPalyert használom, de mindenki saját száj íze szerint válogasson. Játék terén akadtak kihívások, bár személy szerint ez a legutolsó szempont, de azért csak motoszkál az emberben a gyerek és elkezd játékokat felpakolni. Az egyszerűbb játékok, mint Angry Birds, Plants vs. Zombies, Cut the rope,  Pinball HD, Fieldrunners, Drag Racing, stb. simán elfutnak. Az ennél komolyabbakkal már akadtak kihívásaim. Asphalt 6 Adrenalin feltelepül, de csak az intro videó fut le utána hibával kilép, NOVA installálható, el is indul, de a grafika szétesik, használhatatlan, Guerilla Bob fut, bár nálam néha miután befejezek egy pályát mintha kifagyna, betölti az eredményt aztán onnan sehova tovább, de ettől függetlenül még próbálkozunk pár komolyabb játékkal, hátha és a későbbiekben szívesen beszámolok a tapasztalatokról, ha lesz rá érdeklődés. Néha sajnos ki tud akadni, de ahogy észrevettem csak ha egyszerre túl sok mindent szeretnék futtatni. Újraindulás eddig csak kétszer volt. Fórumokat olvasgatva ez mindenkinél változó. Van akinél naponta is előfordul. Egy dolog amire érdemes odafigyelni, mert én elsőre nagyon megijedtem: Ha teljesen lemerítjük a gépet, akkor legalább 40 percet, egy órát kell várni mire be tudjuk kapcsolni, mert amíg a számára kellő töltöttséget nem éri el nem kapcsol be, csak „nyöszörög”. De lehet, hogy ez csak az én példányom sajátossága. Astro fájl managerből viszont PDF-et nem tudtam megnyitni az Office HD-vel, nálam legalábbis hibával elszállt. Ezeken kívül nem nagyon találtam komoly problémát, de ebben az árkategóriában szerintem ezek megbocsájtható dolgok. Információim szerint a ZTE hamarosan kiadja rá az ICS-t ami remélem nagyon pozitívan fogja befolyásolni a működését. Bootolásnál a Vodafone által belerakott bootlogo eléggé lassítja a rendszert, de ez rootolás után törölhető. Mindent egybe vetve jó kis készülék, és szerintem amúgy sincs a piacon olyan tablet aminek ne lennének apróbb hibái. Bátran ajánlom mindenkinek mert ár/érték arányban nagyon megérős dolog.

Pár napja jött egy frissítés ami az óra hibáját is javította már akinél előfordult a hiba, de "cserébe" teljesen kinyírta a LED notification-t. Azóta semmit nem jelez a LED.

A játékok listáját még kibővíteném párral, mert a cikket nem egy nap alatt írtam és közben tesztelgettem újabbakat. A következő felsorolásban azok a játékok lesznek amik futnak a vason: Seven Stars, CHAOS, Death Worm, Sonic 4, GTA III, EVAC HD, World of Goo (ezt nagyon ajánlom mindenkinek, okoz legalább akkora függőséget, mint az Angry Birds) Arma 2: Firing Range, iGunZombie, Krazy Truckin', Helidroid 3D, Where is my water


· 1 trackback Címkék: vodafone smart tab

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr904287645

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.03.20. 13:03:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

justStevee 2012.03.20. 15:18:02

LOL Mit írtam el a World of Goo-ban?? :D Évek óta ez az egyik kedvencem :D

Sebianeten 2012.03.20. 17:31:10

Használd egészséggel ;)

justStevee 2012.03.20. 18:18:02

@Sebianeten: Kösz Pajti :D Már nem is tudnék nélküle létezni :D Emiatt örülök, h nem nemzetközizel már, de sok más miatt nem..

Magnat 2012.03.21. 13:10:39

Szia,

A 10 ujjas multitouchot próbáltad vagy csak a PH! tesztből pálgizáltad? Mert én 2 progival is megnéztem a saját 7-esemet és bizony csak 5 ujjas... Nem mintha számítana, csak a PH!-n azt írták, h kipróbálták... Kíváncsi lennék, mivel.

Az sem világos, h a videó véleményed szerint közel sincs a 720p-hez... Ami pedig elég egzakt dolog, vagy 720p vagy nem...más kérdés, ha a minősége szubjektíve szar.

Nekem fogalmam sincs miért, de factory rest után az előre telepített játékok eltűntek a Quick Office-szal együtt... Szerencsére Getjaron a Smartoffice 2 free.

Gamék amik futnak: NFS, Where is my water, Train crysis, Samurai 2, Dead space, Overkill, Demolation 3D, Trial X 1-2, Hungry shark, Cute the rope, Osmos HD, Age of zombies, Greedy Spiders, Sprinkle

justStevee 2012.03.21. 18:40:20

@Magnat: Próbáltam piano progival amit használok és nekem ment 10 újjal :D és nem szoktam plagizálni....

justStevee 2012.03.21. 18:48:25

@Magnat: A felbontása lehet, h papíron 720p és a videó tulajdonságaiban is annak tünteti fel de a felvett minőség nem ezt tükrözi... erre írtam a dolgot.. de ha gondolod megnézem videóvágó progiban is az mit ír rá, mivel foglalkozom azzal is és akkor érdemlegesebb infót tudok írni...

A factory resetes dolog meglepő mivel én is azzal kezdtem mivel havertól vettem a tabot, de nekem ilyen nem történt..

Magnat 2012.03.21. 20:56:59

@justStevee: tudnál market linket adni a piano progihoz? Kipróbálnám az enyémen...köszi!

justStevee 2012.03.22. 17:55:28

@Magnat: Helyesbítek igazad van az 5 pontos multitouchhal kapcsolatban, a piano progi vezetett félre mert billentyű találkozási pontra nyomtam így egyszerre 2 hangot fogott le, de csak egy érintésnek érzékelte és emiatt lett nálam 10 pontos, 10 különböző multitouch tester progival is leteszteltem és mindegyik 5 pontot ad meg. elnézésed kérem az én figyelmetlenségem volt, ezzel senkit sem akartam félrevezetni, az én lámaságom :/ :( de ezentúl a multitouch meghatározást tesztprogival fogom végezni az ilyen bakik elkerülése végett.. de nézd el ez az első táblám és tábla tesztem :D

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.03.22. 18:09:47

@Magnat: Heló. Meggyőződésem, hogy Stevee nem Schmschcccshhmit Pál és az is, hogy nem szokott plagizálni :) Rosszul felmért, vagy bugos információk mindenütt lehetnek, vagy belebotolhat az ember tesztelés során, így kiadva egymással releváns ámde mégsem helyes eredményeket. Szóval nem, nem plagizálunk sehonnan, nem is plagizáltunk és nem is fogunk.

Factory reset után egyébként azért tűnnek el a gamék, mert standard oprendszerrel kapják a szolgáltatók a tableteket, és utána ott szabják őket testre, teszik rá az addonokat, vagy a gyárból jön így ki addonos verzióban, de a lényeg az, hogy csúnya lenne, ha befordítanának játékokat is egy oprendszerbe. Ilyenkor a megoldás egyébként az, hogy fel kell tenni egy MyBackupPro-t a váráslás napján, aztán az majd szépen visszapakolja a cuccokat.

lerchenfelder 2012.03.26. 16:16:27

Engem az érdekelne, hogy milyen infód van az ICS-ről?
Q112-re ígérték, de sehol semmi infó.

justStevee 2012.03.26. 16:49:17

@lerchenfelder: ICS-ről jelenleg nagy a csend.. Q1-re ígérték, de eddig semmi, szerintem jópár hónap csúszás várható plusz amíg a szolgáltató szarozik vele..

Google+
süti beállítások módosítása