Android a síneken - Okostelefonok használatával újított a MÁV
Nemrégiben alkalmam nyílt kipróbálni a MÁV új szolgáltatását, melynek lényege, hogy az eddig is létező online jegyvásárlási lehetőség kibővült azzal az alternatívával, hogy most már otthon is kinyomtathatjuk jegyünket. A vásárlás tehát ugyanúgy bankkártyával történik, mint eddig, a kinyomtatott jegyet pedig személyazonosító okmányok birtokában érvényesíttethetjük, illetve található rajta egy QR-kód, amit a jegykezelő beolvas. Szempontunkból ez annyiban érdekes, hogy mint kiderült, a kalauzok a vonalkód beolvasását Android rendszerű telefonnal végzik.
Megkeresésünkre a MÁV sajtóosztálya megerősítette, hogy valóban nemrég a "jegyértékesítés teljes megújítására" indult projekt keretein belül a jegyvizsgálókat Motorola (Defy) típusú készülékekkel szerelték fel, ezekkel váltották a régi Nokiákat. A vasúttársaság 1450 darab ilyen telefont szerzett be, amely a szükséges szoftverek kifejlesztésével együttesen 52 millió forintba került. Szerettünk volna információkat kapni arról is, hogy miért pont erre a típusra esett a választás, de erre a kérdésre nem érkezett válasz.
Az androidok segítsége azonban úgy tűnik átmeneti, a projekt további részében ugyanis új célszerszámok veszik majd át a helyüket a jegykezelésben, mindenesetre egy kiváló szolgálati készülékkel gazdagodtak a jegyvizsgálók.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
purutja 2012.03.24. 17:50:15
pajav8 2012.03.24. 18:40:44
nemtomki 2012.03.24. 18:40:50
csakhogy a link, amely a vásárlás végén a nyomtatandó tartalomhoz vezetett volna, 404-re futott. többször is, egymás után.
namármost, ebben az esetben már nem váltható ki a jegy a pályaudvari automatánál. az ügyfélszolgálat azt tanácsolja, hogy vegyek még egyet, de ne otthoni nyomtatást kérjek, hanem pályaudvarit. a hibájukból használhatatlan jegy árát pedig 10% levonással 1 hónap múlva visszafizetik.
hahaha!
szóval ne bízzatok bennük, mert lehúznak.
(harcos reklamálásom eredményeképp azért a teljes összeget fizették vissza, de 2 hónap telt bele.) :(
Hrobert · http://androlib.blog.hu 2012.03.24. 18:42:51
, és minden a legnagyobb rendben ment vele. Az általánosítás nem szép dolog :)
Hkacsa · http://hkacsa.blog.hu 2012.03.24. 18:55:31
decoati 2012.03.24. 19:23:13
Haha.
(2005-ben Velencében a cukrászdás csajok az asztalnál már ilyen érintőképernyős-stylusos izékével vették fel a rendelést az asztalnál, pitty-pitty-grazie mindeközben Debrecenben az egyik legnívósabb cukiban a tulaj éppen a külföldön hepázó programmert próbálta előásni, hogy a dosos kasszaprogramba új funkciókat tudjon belepréselni. Pedig az versenyszféra.)
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2012.03.24. 23:13:35
Mondjuk a MÁV közszféra, szóval egy ilyen Bluetooth-funkció még ötvenmillába fájna. De a kijelzőn megjeleníteni a QR kódot tényleg a következő lépés lenne. Oda még csak új funkció se kéne, csak kb. egy szabályzatmódosítás. (Az NFC-nek nem lenne sok értelme, asszem a Defyban sincs, meg kb. az androidos telefonok 99%-ában...)
decoati 2012.03.25. 00:10:46
Persze hajrá MÁV. Az ember már minden apróságnak örül amit a józan ész irányít.