Gurul a gyógyszer Koreában
A nagyobbik koreai gyártó jó úton halad a totális önlejáratás felé, nagyon úgy néz ki, hogy az almaháború néhány embernek az agyára ment a Samsungnál valahol fent, legalábbis a marketingosztályon mindenképp. A Galaxy S sorban harmadik inkarnációját egyébként is (már-már a legnagyobb riválist idéző) mániákus várakozás előzi meg; sorra jönnek a rajongói koncepciók, mindenféle kamu - sajtómeghívók látnak napvilágot, de a Samsung minderre nemhogy egy lapáttal tesz rá, de lassan saját magukba állítják a szerszámot.
Jött ugyebár a birkás teaser, ami ezen a momentumon kívül semmit emlékezeteset nem mutatott fel, itt már nyilvánvaló volt, hogy sajnos a negatív kampány irányába mozdulnak a koreaiak. Erre a minap gondolt egyet a rendkívül kreatív marketingügynökség, és összedobtak egy olyan gerilla-akciót, amire valószínűleg nem csak kis szerkesztői csoportunk hördült fel egy emberként. De nem is folytatom a Samsung-féle teaselést, íme a nevezetes akció.
Fenti kép egy ausztrál Apple Store látogatói elé tárult, amikor a minap a Tongue (magyarul: Nyelv) nevű marketingügynökség akciójának keretében egy fekete WAKE UP feliratú buszból kiözönlött a feketébe öltözött tömeg, és ugyanezt a jelmondatot kezdték skandálni. Videó is készült az esetről, íme:
A "WAKE UP" kampány egyébként máshol is megjelenik, egy ausztrál oldal beszámolt arról is, hogy szerte Sydney-ben több hirdetőtáblán is látható a felirat, valamint létrehoztak egy wake up australia nevű honlapot is ahol található egy....na mi? NA MI?? Hát persze, hogy egy visszaszámláló. :)
Döntse el mindenki, hogy neki mennyire jön be ez a fajta kampány, (sőt, én személy szerint nagyon kíváncsi vagyok a reakciókra, úgyhogy kommentre fel!) nekünk speciel egyöntetűen negatívan jött le az akció.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Való 2012.04.26. 19:06:16
Ocel0t 2012.04.26. 19:10:20
marchus 2012.04.26. 19:28:29
Honnan veszitek hogy ez a Samsung akciója?
decoati 2012.04.26. 19:30:58
Idiofil 2012.04.26. 19:39:30
Tehát 7 nap múlva bemutató, 9,8 nap múlva rendelhető/vásárolható stb...
foodlfg 2012.04.26. 19:41:01
haha poén! :D
Hkacsa · http://hkacsa.blog.hu 2012.04.26. 19:55:20
Before · http://azbeszt.blog.hu 2012.04.26. 19:59:18
Samott 2012.04.26. 20:12:40
decoati 2012.04.26. 20:37:55
bertrollnok 2012.04.26. 21:39:33
grimyboy 2012.04.26. 21:53:31
EvilHedgehog 2012.04.26. 21:54:27
Példának okáért... Hello I'm a Mac.. :D
MrKiraly 2012.04.27. 00:41:26
GoVegan (törölt) 2012.04.27. 02:04:11
nem, nem keresek.
Darkcomet 2012.04.27. 06:55:19
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.04.27. 06:57:23
Thorwald 2012.04.27. 07:25:26
Ez telefntol fuggetlenul fos. Utaltam amikor ugyanez a jelenseg elindult a partok kozotti kampanyban a valasztasokkor...
Ebbol kiszallni... eh hagyjuk.
Jaffar 2012.04.27. 08:11:20
Hja, számok tekintetében már most szinte az összes vetélytárs "jobb" készüléket gyárt, hisz mindenhol több a MHz, RAM, ROM etc. Aztán, amikor az ember kezébe veszi a cuccot és használja, akkor elöbb utóbb oda jut az ember, hogy basszameg, ezek az almások akkor se piskóták.
Személy szerint én örülnék végre egy jó androidos telónak, mert a munkámból kifolyólag szinte az összes okostelóval, tablettel találkozom és azt tapasztalom, hogy a geekeket kivéve, mindenki jobban jár az Apple cuccaival. A high-end android telók ugyanolyan drágák, mint egy apple, cserébe sokkal megbízhatatlanabbak. Persze vannak elönyei az Androidnak is, nem is kevés, de egy átlagember pont szarik arra, hogy most nyitott az OS, vagy nem. Öt az érdekli, hogy ne kelljen 2 havonta az egész levelezést újrakonfigolni, vagy 2 hetente resetelni a gépet, ami ugye föleg az elsö szériás Galaxy-nál gyakorlatilag kivétel nélkül elöjött. (Legalábbis annál a pár száz készüléknél, ami a kezem között volt)
Az Apple fikázás meg mára már nagyon uncsi, jobb helyeken égö.
PannonBoy 2012.04.27. 08:23:23
Az, hogy a concept art-ok és fanboy specifikációkat a sajtó elterjesztette, az nem a Samsung hibája.
A Samsung egy meghívót küldött a sajtósoknak és csinált egy teaser-t. Ebben nincs semmi kivetnivaló, Galaxy S2-nél is pontosan így tette.
Szóval a Samsung továbbra is egyedi, és továbbra is a legjobb!
danesdzsu2 2012.04.27. 08:28:37
A hazudozás mindenhol égő.
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.04.27. 09:02:35
Hülyék kezébe nem való semmi, úgyis elrontják, bármit is teszel vele.
dr. Bértollnok 2012.04.27. 09:22:44
Egyrészt a Samsung elérkezettnek vélte az időt, hogy beleharapjon az almába.
Nézzük egy kicsit a másik oldalról. Nem vitatva el az Apple érdemeit, nyilvánvaló, hogy üzleti politikáját, marketingjét tekintve az Apple állandóan egyfajta felsőbbrendűségi komplexussal fújja fel magát. Ezt aztán a termékeinek felhasználói is bekajálják a sok keserű pirulával együtt, gondoljunk a termékek árára, vagy azok rendszerzártságára.
Nos a Samsung eme akciója szerintem ezt fricskázza.
A Samsung marketingesek akciója csak nálunk szokatlan. Lehet ezt úgy is nézni, hogy ez jó móka lesz, nekünk kívülállóknak. Szerintem a reklámszakma legjobb spotjai a Coca vs Pepsi kóla adok-kapok... :-)
UI: Nekem van Samsung és Apple termék is otthon, mindkettőt használom. Nem vagyok márkabuzi sem ide, sem oda. ezek csak használati eszközök, mégpedig jók. Van amelyiknek egyik tulajdonsága megy az agyamra, a másiknak a másik. Tökéletes termék és szolgáltatás pedig nincs...
Drusantia 2012.04.27. 09:25:09
2) el tudom képzelni, hogy az Apple rendezte meg, hogy negatív kampányt csináljon a Samsungnak, mind tudjuk mennyire szeretik egymást... (az, hogy közben elüzletelgetnek egymással az más tészta). Mert ugye, honnan is tudható, hogy ez Samsung akció volt? Bárhol lehet látni egy Samsung, vagy akár csak egy android logot?
Hogy melyik verzió történhetett, hát passz. De a negatív hatást mindenképp sikerült elérni (úgyis mindenki a samunak tulajdonítja, ha ők csinálták, ha nem) :D
malkolmcole 2012.04.27. 09:25:56
Ha kizárod életedből a samsung, lg, philips, whirlpool, ariston, indesit márkákat, akkor szép életed lesz műszaki téren. Állj! Nem azt mondom, hogy más márkákkal nincs baj, de a legtöbb hibás terméket ezen gyártók produkálják. Van pár tipus, amelyek több mint 50%-os hibaaránnyal rendelkeznek 1-2 éven belüli használat során.
Mindenkinek szíve joga, hogy birka vagy nem.
Hrobert · http://androlib.blog.hu 2012.04.27. 09:26:14
Hrobert · http://androlib.blog.hu 2012.04.27. 09:29:06
Szittyakürt 2012.04.27. 09:49:19
dr. Bértollnok 2012.04.27. 09:56:59
Miért lenne szánalmas? Reklámszakma szerintem ilyen kifejezést nem ismer.
A lényeg, hogy beszéljünk róla, hogy tele legyen vele a sajtó. Nem a "Wake Up!" az üzenet, hanem az, hogy 8-9 vagy mittomén hány nap múlva valami nagy dologgal rukkol elő (?) a Samsung, talán az új SIII-al? Ettől én nem esek hasra, de lehet, hogy egyesek pl elhalasztják a telefoncserét 1-2-3 hónappal és mielőtt pl Apple-t venne, megvárja az újabb és talán még korszerűbb (?) és olcsóbbb (?) SIII-at. A marketing lényege, hogy beszéljünk róla.
Egyébként engem tudatlant világosítsatok már fel, miből nyilvánvaló, hogy ez a Samsung akciója? Mi van, ha az LG, vagy másik nagy gyártó áll mögötte?
mohaa 2012.04.27. 10:00:56
Értelmes ember meg úgyis a terméket nézi és a saját igényei alapján választ. Az ilyen baromkodásokat meg figyelmen kívül hagyja. Nem ez alapján fogok megítélni egy gyártót.
Sosevót 2012.04.27. 10:08:20
dr. Bértollnok 2012.04.27. 10:08:24
Csak "Kelet-Európában" vér ciki...
Külföldön másképpen mérik a hatékonyságot. 30 statiszta költsége mondjuk 9000 USD hogy hülyét csinál magából. A busz bérleti díja: 500 USD. A busz matricázására, transzparensekre költöttek mondjuk még 1000 USD-t. A "véletlenül" éppen ott lévő és eseményeket megörökítő filmes stáb (szigorúan amatőr cuccokkal) költsége megint 500 USD.
Az összes költség durván 11000-12000 USD.
Egy 20 mp-es spot lefuttatása főműsoridőben még egy regionális tévécsatornán is jóval több lehet ennél (ne a magyar viszonyokat nézzük!), ha meg azt vesszük, hogy minden szakmai fórum beszámol róla (nem akármilyen hír amikor az Apple-t fricskázzák)... Hát ez a marketinges ötlet kicsit többet ér, mint az a "súlyos" eset, amikor a hülyegyerek összecsapja a tenyerét (mert az anyja erre tanította) és lezúg törve-zúzva egy nasival teli hűtőszekrény.
Sosevót 2012.04.27. 10:19:06
Mondjuk nálunk a Windowsok sem voltak soha újra telepítve, míg mások minden hiba orvosságánakbhiszik.
Mentol frász 2012.04.27. 11:00:13
Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2012.04.27. 11:07:29
Egy Samsung méretű cég nem hülye, tudják mit csinálnak, csak éppen 18-ra húztak lapot.
Remélhetőleg, különben a világ égése lesz ebből.
Darkcomet 2012.04.27. 11:37:34
Tekintettel arra, hogy okostelefon piacon az Applet is lehagyta, egészen más megvilágításba került nálam a Samsung kampánya.
Deuce Bigalow 2012.04.27. 11:44:29
megyek és veszek ehelyett a foschtalicska galaxy helyett egy megbízható iphone-t! :)
cc2 · http://flashmaniacs.blog.hu/ 2012.04.27. 13:47:18
cc2 · http://flashmaniacs.blog.hu/ 2012.04.27. 13:48:20
cc2 · http://flashmaniacs.blog.hu/ 2012.04.27. 13:52:56
Darkcomet 2012.04.27. 15:39:31
cc2 · http://flashmaniacs.blog.hu/ 2012.04.28. 11:16:38
EvilHedgehog 2012.04.28. 12:05:38
Mindemellett elfelejtik, hogy a Samsung többek között azért ment el idáig Ausztráliában, mert itt is betiltatta egy időre a Galaxy Tab-et az Apple, majd egyenként kezdte levadászni azokat az netes webáruházakat akik szürkén kezdték árulni Ausztráliában a Samsung Tablet-et...
Na ez gusztustalan...
cc2 · http://flashmaniacs.blog.hu/ 2012.04.28. 12:07:18
Kobaljov 2012.04.30. 12:41:31
www.slashgear.com/rim-reportedly-involved-in-anti-apple-wake-up-campaign-30225212/