Adós, fizess

Egy ideje a levegőben lóg a hívások, sms-ek és mms-ek megadóztatásának tervezete, ami azért kellemetlen, mert a tavaly  kivetett telekom adót még képesek voltak a szolgáltatók benyelni, az idei fekete levest viszont már nekünk kell meginni.

 

 

A T most küldött nekünk egy sajtóközleményt, ami emígyen szóla, (aki nem szeretné elolvasni, annak gyorsban annyi az infó része, hogy ha saját előfizetésed hívod (ergo saját ügyfélszám alatti másik szám), akkor havonta max 700 forintot, ha más számokat hívsz, / írsz sms-t, akkor havonta max 2500 forintot gombolnak le Rólad, így a havi számlád maximum 3200 forinttal lehet több). A T-nél. A teljes sajtótájéközlemény:

Új adó terheli a magyar távközlési szektort

A Magyar Telekom bejelenti, hogy Magyarország Országgyűlése 2012.
május 18-án törvényt fogadott el távközlési adó bevezetéséről 2012.
július 1-jétől határozatlan időre . Az adó a távközlési szolgáltatókat terheli,
vezetékes és mobil hangforgalmuk valamint mobil SMS/MMS forgalmuk
alapján. A törvény alapján a Magyar Telekom Csoportot 2012-ben várhatóan
megközelítőleg 10 milliárd forint távközlési adó terheli.

Az adó mértéke vezetékes és mobil hangszolgáltatás esetében 2 forint
percenként valamint 2 forint SMS-enként és MMS-enként. Az adó mértéke
magánszemély előfizető előfizetéséhez tartozó hívószámok esetében
hívószámonként havi 700 forintban, míg az egyéb hívószámok esetében
hívószámonként havi 2500 forintban került maximálásra.

A Magyar Telekom a törvényszöveg alapján elvégzett előzetes becslések
szerint várhatóan a 2012. július-decemberi időszak után megközelítőleg
10 milliárd forint távközlési adót fizet. A Társaság jelenleg még értékeli az
adónak a Csoport üzleti és pénzügyi teljesítményére gyakorolt hatását,
így fenntartja célkitűzését, és 2012-ben továbbra is 4-6%-os működéshez
kapcsolódó EBITDA csökkenésre számít az új távközlési adó és az egyéb
rendkívüli tételek nélkül.

Az új távközlési adótörvény alapján fizetendő, hozzávetőleg 10 milliárd forint
teher mellett 2012 végéig hatályban marad a 2010-ben bevezetett, távközlési
szektort terhelő különadó is, amely alapján várhatóan 2012-ben 24 milliárd
forint különadó kifizetés terheli a Magyar Telekomot.

Az Országgyűlés által elfogadott törvény hatálybalépésének előfeltétele a
hivatalos aláírás és kihirdetés.

 

A Telenor egy az egyben áthárítja a költségeket a fogyasztókra, ami telefonálási szokásokhoz mérten változó arányban terhelheti majd a telefonszámlánkat. Én havonta kb. 20 SMS-t küldök, és napi kb. 25 percet telefonálok, így az adó kb. 40 + 25 * 2 * 30 azaz 1.540 forint plusz költséggel súlyt / hó. Tőletek mennyi rabol el most ezzel Orbán Viktor?

Megjegyzendő, hogy én eddig 2 telefontársaságnál és egy olyan cégnél dolgoztam, ami több 10 telefontársaságnak számlázza a forgalmát és 6 éven keresztül készítettem statisztikákat és kimutatásokat a Központi Statisztikai Hivatal és a Nemzeti Hírközlési Hatóság részére és így utólag visszagondolva szépen elő voltak már készítve az ilyen tervek kezdve azzal, hogy minden évben bekérték a hívásszámokat és a hívások össz időtartamát, így drasztikusan csökkentett értékeket és ezzel spórolt milliárdokat már nem fognak tudni beleálmodni a cégek a statisztikákba. No de Nekik nem szabad amúgy sem hazudni, meg nekünk se :)

 


Címkék: törvény

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr364524455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2012.05.18. 15:36:18

Azt hogyan ókumláltad ki ebből a szövegből, hogy: "ha saját előfizetésed hívod (ergo saját ügyfélszám alatti másik szám), akkor havonta max 700 forintot, ha más számokat hívsz, / írsz sms-t, akkor havonta max 2500 forintot gombolnak le Rólad".
Mert eléggé meg kell tekerni a logikát, hogy ez jöjjön ki ahelyett, hogyha magánszemély az előfizető, akkor max. 700, ha cég, akkor max. 2500 Ft az adó.
A kérdés inkább az, mi lesz azokkal, akik céges kedvezménnyel, de magán előfizetők? Tehát jár nekik a céges flottakedvezmény, de saját nevükön van ez előfizetés?

devDavid · http://blog.hu 2012.05.18. 15:58:38

"Tőletek mennyi rabol el most ezzel Orbán Viktor?"

Tomi, már te is kezded?
D.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.05.18. 16:01:00

@yaffa: "magánszemély előfizető előfizetéséhez tartozó hívószámok "

@devDavid: Mit is Dávid?

pacska · http://twitter.com/_pacska_ 2012.05.18. 16:02:25

@yaffa: "magánszemély előfizető _előfizetéséhez tartozó hívószámok_ esetében hívószámonként havi 700 forintban" gondolom ez alapján.

Kuruttya 2012.05.18. 16:11:22

Meh, így is 20e ft a telefonszámlám.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.05.18. 16:17:20

Ez ugye éves szinten egy magánszemély esetén 8400 Ft lehet maximum. 700*12.
Ehhez havi 350 percet kell beszélni. Én átlag 60 percet beszélek mondjuk egy hónapban, az 12*120 Ft lesz, azaz éves szinten 1440 Ft-ot "RABOL El" Orbán. :-)))

LOL. Két doboz cigi ára évente. Még jó, hogy nem cigizem.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.05.18. 16:19:55

@Meister: Itt nem ez a LoL, hanem az, hogy van egy előfizetési díjad azon meg egy ÁFA. Van egy percdíjad, azon meg egy ÁFA és most lesz még rajtuk még egy adó, ami a CSAK ÚGY adó. Ez a LoL, vagyis inkább a WTF, meg az I don't want to live on this planet (country) any more.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.05.18. 16:23:15

@Tomi from Space: Nézd, pénz kell arra az államnak, hogy fizesse a kommunizmusban és azóta felvett hiteleket. Ha nem innen, akkor SzJA-ból, vagy a BKV támogatásából csípi el ezeket a filléreket. Az SzJÁ-ból nyilván nem lehet, azt a magyarok 70%-a elcsalja, minimálbérre jelenti be magát, dolgozóit, stb...
Olyan adókat kell kivetni, amiket be lehet hajtani. Ilyen a távközlési fogyasztási adó, a banki tranzakciók adóztatása, stb... Az SzJA nem működik ebben az országban, azt nem érdemes erőltetni.

ElPadre 2012.05.18. 16:23:36

a helyzet az, hogy ezek után az a kifejezés, hogy adótorony, némi többletjelentéssel ruházódik fel.

Szenthomárság 2012.05.18. 16:26:04

A best of gyurcsány videókat továbbra is adómentesen lehet letölteni.
Már ha érted mire gondolok.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2012.05.18. 16:27:30

@Meister: örömmel látom, hogy boldogan benyeled ezt a profi kommunikációs trükköt! Vagyis: összeszámoltad már, hogy az elmúlt két évben összesen hány "jelentéktelen", "csak néhány száz forint havonta", "csak néhány százalék" típusú többlet terhet vertek rád? Azért csinálják nagyon jól, mert az áfát nem 25-ről 80%-ra emelik, és a telefonadó se 50Ft/perc, mert abból világégés lenne. Az élet minden létező területén egy-egy apró lehúzás.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2012.05.18. 16:31:05

@Meister: szerinted meddig lehet még minden hömpölygő szarzuhatagot az MSZP-kormány baromságaival megmagyarázni? Mielőtt jönne, hogy én is ronda komcsi vagyok, jelezném, hogy nem. Loptak azok is, amit csak értek. Ideje lenne felfogni, hogy a politika - és főleg a gazdaság! - nem hitéleti kérdés. Valami nem attól jó/szar, hogy Orbán vagy Gyurcsány mondja. A jó attól jó, hogy jó. A szar meg attól szar, hogy szar.

Gabking 2012.05.18. 16:32:21

@Meister: Sajnos szerintem most nincs igazad. Tomival értek teljesen egyet. Egy már megadóztatott, forgalmi adóval terhelt összegre tesznek rá jelenleg egy olyan tételt, aminek semmilyen racionális alapja nincs. Ennyi erővel akár 100 Ft is lehetne percenként. Abban neked van igazad, hogy kell a pénz az államnak. De akkor sokkal tisztességesebb lett volna egy "lakossági válságadót" bevezetni (nem mintha egyetértenék azzal, hogy az adó a megoldás mindenre), mert az miután megtette a "dolgát" jelesül konszolidálta volna az államháztartást, kivezethető lett volna. Így viszont a "kormányunk" semmi mást nem tett, csak az eddig a mobilszolgáltatókat sújtó különadót átcsomagolta... de ráadásul még figyelmetlenül is, így most egy ideig párhuzamosan fog futni a kettő... (lásd Telenor bejelentése)
Utána meg azzal takarózni, hogy ez piaci versenyt fog generálni, több, mint nevetséges. (Majd ha megjön az állami mobilcég, és minden államhoz, közintézményhez kapcsolódó flottát átmozgatnak oda, mert átfognak, nézzük meg mekkora verseny várható. Pont azt fogják vele csinálni mint a repülőtérrel. Aztán meg várhatjuk, hogy mikor lép az Unió)

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.05.18. 16:34:33

@magpet: őőő, én egy szóval nem mszp-kormányoztam, elmúltnyócéveztem. :-) Én azt mondtam, hogy a kommunizmusban, és azóta felvett hiteleket fizetjük vissza. Nézd már meg, hogy az ország éves bevételének hány százaléka megy adósságszolgálatra. Ha ez megvan, akkor már tiszta lesz, hogy miért kell ennyi adót beszedni. Ezen kár vitatkozni. :-)

decoati 2012.05.18. 16:35:18

Kíváncsi vagyok hogy a Telenornál akkor így a fix díjas előfizukba fér bele kevesebb perc, ugyanannyi lesz a perc de drágább az előfizu, vagy ezt az adót egyszerűen hozzácsapják a szla végösszegéhez? Mert az utóbbi esetben (mivel a perceim fele-kétharmada mindig bent marad)nem OV a tolvaj, hanem a Telenor.
@ElPadre: ehhe :)

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2012.05.18. 16:35:30

@Gabking: ha lép az EU, akkor az ebből eredő költségekre újabb adókat vethet ki a kormány, ezt okosan belerajzolták az Alaptörvénybe. Ez nem dupla vagy semmi játék, hanem szigorúan dupla.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.05.18. 16:36:36

@Gabking: Szerintem is egyszerűbb lett volna az SZJA-ba beletenni fixen MINDENKINEK +1000 Ft-ot éves szinten, csak van, aki nem fizet egy fillért sem.
Rajtuk hogy hajtod ezt be?
Gyakorlatilag 100.000 ember fizeti be Maygarországon az SZJA 70%-át. A többiek meg vagy semmit, vagy a maradék 30%-on osztoznak.
Én ezt igazságtalannak tartom.

raycoon 2012.05.18. 16:36:51

@Meister: Egyetértek azzal, hogy a fogyasztásra kell inkább fektetni a hangsúlyt.

De akkor egyrészt tessék is ezt kommunikálni és ne azt, hogy a szemét bank, telefon cégek, meg biztosítók milyenek és most visszaszedjük, amit elloptak.. Hozzátéve "ártatlanul", hogy nem hagyjuk az emberekre átterhelni ezt a költséget. Persze..

Másrészt azt azért tegyük hozzá, hogy állítólag 500 milliárd kiesés származik a 16% szja bevezetéséből. Ezt a pénzt kellene előteremteni mindenféle egyéb "nemmegszorításadóból". Ez az az " SzJA nem működik ebben az országban"? Elég szép szám és elég sokat görcsölnek rajta, hogy ezt a semmiséget visszaszedjék valahogy.

Szóval az irány jó lenne, de az össze-vissza, nem végig gondolt megvalósítás, kapkodás és a nagyon elkenős kommunikáció erősen kifogásolható.

(És azt már csak zárójelben teszem hozzá, hogy a 300 forintos vizitdíj, az ördögtől való volt és amiatt kiírattak egy néhány milliárdos népszavazást. Pedig az se sokat nyomott volna a latba és annak is volt plafonja. Most kifizetjük a többszörösét a hamburger-adóban..)

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.05.18. 16:37:56

@Meister: A probléma nem ezzel van alapvetően, hanem azzal, hogy egy csomó pénzt elosztanak a haverok között, ergó Te nem azt fizeted vissza, ami államadaósság, meg állami hitel, hanem szponzorálod a haveri köröket. Ha állami hiteleket fizetnénk vissza, akkor nem vennék újabbakat fel, ehelyett, mindent megtesz a kormány azért, hogy még több hitelt vehessen fel és azokat ne törlessze vissza. Közben benyeli 5 millió ember nyugdíját, ilye-olyan sarcokat vet ki és arról, hogy jobbléted legyen nem dönt semmit. Nézd meg a benzinárakat pl. A MOL volt tavaly az egyik legnyereségesebb cég és idén is az lesz és ha a MOL árat emel, emelkedik az ára a közlekedésnek és minden olyan terméknek ami közúti szállítást igényel és ilyen pl. az élelmiszer is.

Azt meg nyíltan ki lehet mondani, hogy pl. Budapesten (még) nincs nyomor és aki ide látogat vagy széntéz az azt mondja, hogy bakker itt nincs is válság, minden okés, de ha lemész vidékre és amit ott látsz az SZÖRNYŰ. Én is vidéki vagyok alapból, utálok is hazajárni.

Amit írtam saját költségre 1540 FT + / hó-t, azt meg pusztán annak a leendő pluszköltsége, amit Anyummal beszélek. Ő egyébként rokkantnyugdíjas, kap 55 ezer forintot havonta, mire kifizeti a gyógyszereit és a rezsit, nem marad semmilye. Gondold el, hogy ha pl. nem én fizetem ki ezt a pénzt, hanem Neki kellene, akkor nem tudnánk többet telefonon beszélni, vagy legalább csak havi kétszer pár percet. Ilyen megközelítésből meg borzasztó egy ilyen adó, mert nekünk 1500 forint és igen relatíve én is tojhatnék rá, mert max 1 kiló csirkemellel kevesebbet eszem / hó, de lesznek olyan családok, ahol ez az adó igenis el fogja vágni egymástól az embereket. Na ez itt a baj!

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2012.05.18. 16:39:53

@Meister: persze, sok az adósság, ezen tényleg kár vitatkozni. Viszont amikor egy kormány átveszi a stafétát, akkor én azt várom tőle, hogy az alapanyagból hozza ki a legjobbat. (Nyilván könnyebb dolga van az új norvég kormánynak, mint az új szomáliainak, de ez tökmindegy.) Itt most két éve zajlik egy kapkodós, folyamatosan módosítgatós, hetente új adót kitalálós ún. "gazdaságpolitika", aminek szép elem ez az irracionális, elmebeteg telefonadó. Ez nem szakmaiság, hanem dilettantizmus.
A magunk előtt görgetett szarkupac méretére remek magyarázat az elmúlt 40, vagy épp 8 év, nagyon sok igazság van benne. De mikor a guruló szartömeghez a kormány hatalmas vödrökben hordja a további szarszállítmányokat, az csak nem normális...

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.05.18. 16:40:42

@Tomi from Space: "A probléma nem ezzel van alapvetően, hanem azzal, hogy egy csomó pénzt elosztanak a haverok között, ergó Te nem azt fizeted vissza, ami államadaósság, meg állami hitel, hanem szponzorálod a haveri köröket."

Ez színtiszta demagógia, már ne is haragudj. A költségvetésünk pár százaléka mehet max kenőpénzként, vagy egyéb kortrupcióhoz köthető megoldásként haveri cégekhez. Ez gusztustalan, ez jogos. De arányait tekintve ez 0. Semmi. A nagy pénz, az szépen államadósság-törlesztésre megy. Nagyon-nagyon-nagyon sok ezekhez a korrupciós pénzekhez képest... Nagyon.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.05.18. 16:42:05

@Tomi from Space: "Amit írtam saját költségre 1540 FT + / hó".
Akkor céges előfizetésed van, amiről a mamádat hívod? Mert ugye ha magánelőfizetés lenne, akkor ez max 700 Ft lehetne a mostani tervek szerint.
(Csak azért kérdezem, hogy értsem, hogy jön ez neked ki.)

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.05.18. 16:43:20

@Tomi from Space: "gondold el, hogy ha pl. nem én fizetem ki ezt a pénzt, hanem Neki kellene, akkor nem tudnánk többet telefonon beszélni"

Most erre mit mondjak? ha ez nem megy neki, akkor ha kivetnének MINDENKIRE 1000 Ft válságadót, az miért is lenne jobb? Azt mitől tudná fizetni?

Kopi3.14 2012.05.18. 16:44:29

@Tomi from Space: szövegértés tanításakor hiányoztál az iskolából?

A törvény szövege szerint hogy is jön a tíz perc ingyé? Minden megkezdett perc egy percnek számolódik, ha a két forintot nézzük. Vagyis midnen megkezdett perc egy percnek számolódik a tíz percben is, vagy az másodpercre megy?

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.05.18. 16:45:21

@magpet: Ezzel most nem tudok egyetérteni. A mostani kormány igen komoly struktúrális változtatásokat csinált az adórendszeredben. Soha korábbi kormány ennyire nem nyúlt bele. Éveken át szarlapátolás volt, vagy "nem csináltunk semmit". Most belenyúltak, 2 év kevés. Kell hagyni mág 2 évet, akkor kell megnézni, mi lesz a vége. gyakorlatilag 60 éve először nyúlnak valamihez hozzá, annak kell kifutási idő...

Fikk a Nick 2012.05.18. 16:46:23

Jézusom, ennyire nem megy a szövegértés?
A "magánszemély előfizető előfizetéséhez tartozó hívószámok esetében
hívószámonként" jelentését elmondták már mindenhol. EGYÉNI előfizető 700 HUF/szám, ÜZLETI előfizető 2500 HUF/szám maximum. Nem akkor, ha magamat hívogatom.Istenem...

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2012.05.18. 16:49:00

@Meister: abban teljesen igazad van, hogy nagyon komoly átalakításokra van szükség. Itt viszont bejön az, amit mondok: némi szakmaiság. A radikális változáshoz kevés az, hogy a 800 adónemből 17-et megszüntetek, másik 22-t életbe léptetek, az egyiket csökkentem 0.7%-kal, a másikat emelem 0.8-cal. Egy radikális egyszerűsítés némi átgondoltsággal talán többet mutatna. Ez így csak az eddig lapátolt szar átpakolása egyik sarokból a másikba, de a szaga változatlan.

anyu 2012.05.18. 16:50:15

Mi kevesebbet fogunk telefonalni, lemondom a csaladi csomagot ( ket gyerekemmel van 3 x , mert videken tanulnak ) ök kapnak okostelefont viberrel sms-eznek, mailben tartjuk a kapcsolatot meg otthonrol skype-on.

Nem tudok ennel többet fizetni :-(

djhopihe 2012.05.18. 16:50:17

Nálam egyszerű volt kiszámolni: 284 percet beszéltem a múlt hónapban, így az adó: 586Ft lenne. Ebben csak az a gáz, hogy ebből 194 perc 0 forintos, csoporton belüli hívás, ami így már nem 0 forintos :(

Fikk a Nick 2012.05.18. 16:50:23

Ennyire nem megy a szövegértés???
"magánszemély előfizető előfizetéséhez tartozó hívószámok esetében
hívószámonként" jelentése: MAGÁNSZEMÉLY az előfizető, akkor 700 HUF/szám az adó, minden más esetben 2500 HUF. Nem akkor ha magamat hívogatom.
Elmondják ugyanezt mindennap, ne csináljátok már ti is a hisztit...

Fikk a Nick 2012.05.18. 16:51:15

@dr. drmotto:
Mondjon le a bolgmomor, bocsánat a dupláért.

Cylon Brother Six 2012.05.18. 17:06:33

Csak a szövegértés kedvéért:

"Az adó mértéke
magánszemély előfizető előfizetéséhez tartozó hívószámok esetében
hívószámonként havi 700 forintban, míg az egyéb hívószámok esetében
hívószámonként havi 2500 forintban került maximálásra."

Ez azt jelenti, hogy amennyiben magánszemélyként fizetsz elő a díjcsomagodra (vagyis egy telefonszámod van, mint magánember), akkor arra a számra max 700 ft plusz kerül hó végén.

Amennyiben van másik telefonszámod is, és azt is magánszemélyként fizeted elő, akkor azon a telefonszámon is max 700 ft adót fizetsz.

Ha céges előfizetésed van, akkor számonként max 2.500 ft-ot fogsz fizetni.

Mindegyikre vonatkozik az az állítás, hogy kissebb forgalomnál lehet kevesebb is az adó, nagyobb forgalom esetén pedig a fölső korlát (azaz magánszeméylnél hívószámonként 700, cégeknél hívószámonként 2500 ft) érvényes.

Capiche??

NIL7 2012.05.18. 17:09:38

Évente töltök rá 3000Ft-ot, mert különben megszűnik a számom (az ügyfelek hívnak) Mennyi is most egy perc duma? .. fogalmam sincs, de legyen 30Ft ... így kb 200Ft a bukta egy év alatt. Soknak találom, sajnálom tőlük. Valami megoldást, kompenzációt majd kitalálok ... mittudomén, például ellopok valami állami izét 200Ft értékben ( a szappant a minisztérium wécéjéből). Vagy majd nem kérek számlát egy 1000Ft-os valamiről a kereskedőnél, amin már 270 lenne az áfa. Mindegy, majd valahogy - nehogy rajtam járjanak jól :-DDD

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.05.18. 17:11:12

@Szenthomárság: sőt: hacsak a nyáron nem vezetik be az internetadot, akkor hamarosan a videók folytatását is. Ha érted, mire gondolok ;)

Macskond 2012.05.18. 17:18:48

Ad1. A poszttoló megbukna szövegértésből.
Ad2. Családban (mondjuk egy tipikusban) nem 1 ember van hanem mondjuk 4.
De kereső az csak 1, jobb esetben 2. Akkor mennyivel is fogok többet fizetni? 2.800x12 = 33.600Ft-tal. Azért ebből már sokminden mást lehet kifizetni, pl a két gyerek egy-egy osztálykirándulását ?
És akkor olyan nüanszokat hagyjunk hogy mondjuk a családnak csinál valaki "céges flottát", akkor az havonta 10eFt évente 120.000Ft _plusz_!!! Hoppácska! Különösen hogy ezt azért csinálta mert eddig egymás közt _ingyen__ beszélt....

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.05.18. 17:20:20

@Macskond: Azért remélem Orbán Ráhel minden nap haza tud majd telefonálni.

Szevasztok 2012.05.18. 17:21:23

Ne haragudjatok, de ez a sírás a telefonadó miatt nagyon hasonlít a hajdani vizitdíj miatti felháborodásra. Idővel arra is rájöttünk, hogy nagyobb volt a füstje...

Igen az államnak szüksége van pénzre és ez egy adótechnikai(!) szempontból jó adó. És mondjátok nem abszolúte tökmindegy, hogy azt a havi plusz 1-2 ezer Ft-ot milyen jogcímen szedik be tőletek?

(A pü tranzakciós adó meg más tészta...)

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.05.18. 17:21:51

@magpet: Én ezt értem, és igazad is van. Sajnos csak azok a közgazdászok nem értenek a közgazdasághoz, akik a mindenkori kormányban hatalommal rendelkeznek. Mindenki más igen. Te is, én is, a fodrászom is, meg a kocsmárosom.

NIL7 2012.05.18. 17:23:10

@Macskond: Ugyebár nem kevesen vagyunk, akik a gyerek mobiltelefonját is - SIM kártyával együtt - a cégünk nevére vettük, így most 2500Ft lesz az adólimit.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2012.05.18. 17:26:55

@Meister: nem, én nem értek a közgazdasághoz. Nem tudom, hogy a 25 vagy a 27% a jó áfa. Egyet látok: se én, se más nem képes ma Magyarországon hónapokkal, esetleg évekkel előre kalkulálni. Ne értsd félre: nem fillér pontosan, ez nyilván lehetetlen. De amíg visszamenőleges törvények születnek, vagy az év közepén pár hét alatt lépnek életbe új adók, addig itt kár stabilitásról fantáziálni. Márpedig ha valamiféle kilábalást szeretnénk, akkor annak ez elengedhetetlen része. Európa közepén nem működik az ősközösségi alapokon nyugvó adó- és járulékszabályozás: most én vagyok hatalmon, én találom ki a haverokkal, add ide gyorsan, amid van! Egyszerűen máshogy áll a világ, ez nem üzemképes. Rövid ideig, egy szűk csoport érdekeit képes szolgálni, de nagyon hosszú távon romba tud dönteni egy országot.

Netuddki. 2012.05.18. 17:33:04

@Meister: "Nézd, pénz kell arra az államnak, hogy fizesse a kommunizmusban és azóta felvett hiteleket."

Te szimplán hülye vagy. Az államadósságot nem forintból szokás fizetni...

Pierr Kardán 2012.05.18. 17:34:15

@NIL7: "a gyerek mobiltelefonját is - SIM kártyával együtt - a cégünk nevére vettük, így most 2500Ft lesz az adólimit"

Ahhoz, hogy a 2500 Ft-os adólimitet elérd, a gyereknek 1250 pernyi beszélgetést, vagy 1250 SMS/MMS-kellene nyomnia egy hónap alatt. Ha ez reális érték, akkor bizony vagy szólsz neki, hogy dumáljon kevesebbet, vagy fizetsz...

anyu 2012.05.18. 17:38:16

@Cylon Brother Six: nálunk három hivószám van ( a gyerekeim még diákok ) tehát a családi kedvezményt még megdobták 3 x 700 ft-tal , meg van az alapdij és ha 3 vagy 4 gyerekem lenne akik nem keresök,akkor még drágább lenne. Tehát nem céges flottáról van szó vagy luxus csevegésekról, csak a vidéken tanuló kölkeimmel tartanám a kapcsolatot. Ezt megadóztatni ilyen percdijak meg sms dijak mellett mocsokság.

Fül~orr~régész 2012.05.18. 17:40:04

@Tomi from Space: Erdemes lenne inkabb az androiddal foglalkoznod. Vagy, ha mindenkepp ragaszkodsz a temahoz, akkor fuss neki ujra az altalanos iskolanak, mert a szovegertes nem nagyon megy...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.05.18. 17:40:05

@NIL7: "a gyerek mobiltelefonját is - SIM kártyával együtt - a cégünk nevére vettük, így most 2500Ft lesz az adólimit. "

Ez mondjuk kicsit szlovákrendszám-szagú. A gyereked ÁFA-mentesen Facebookozgat a telefonján, te meg kiborulsz a 2 forintos adón? Most mondhatnám, hogy "ezért tart itt az ország" - de nem akarok ilyen közhelyeket puffogtatni.

Pierr Kardán 2012.05.18. 17:40:11

@anyu: Optimalizálás!

Ha mindig Te hívod őket, akkor neked akármennyi perc után is max. 700 Ft. az adó, nekik meg semmi...

NIL7 2012.05.18. 17:45:21

@Gery Greyhound:
Dehogy borulok ki a 2 ft-on. Mindössze sajnálom tőlük. A kocka el van vetve, kb decembertől világos, hogy ezt a kalandot nem ússza meg az ország bedőlés nélkül ... az csak a kérdés, hogy mikor. Ezen a kétforint sem segít se pro, se kontra, de nyilván jobb a közérzetem ha nem fizetem.

Atika!!! 2012.05.18. 17:59:45

+1 hiba: hívásonként(!) az első 10 percre nem megy adó. Nem tudom ki hogy van vele, de nekem sem kimenő, sem bejövő hívásom nem szokott 10 perces lenni. Azaz szokott, de nagyon ritkán.

Ica a fekete cica 2012.05.18. 18:00:20

Az emberek rá fognak arra jönni, amire első nap rájönnek ha egy családtag külföldre megy dolgozni. A napi 2 óra tök felesleges ám de kihagyahatatlan csevegés megoldható szkájpon is. 0ft pluszköltséggel

Pierr Kardán 2012.05.18. 18:00:25

A vonalas telefonon bonyolított hívások után is kell fizetni a 2 Ft/perc adót?

Ica a fekete cica 2012.05.18. 18:02:54

ja igen, amelyik CÉG nem tud havi 1250 perc beszélgetéssel kitermelni havi +2500Ft-ot, azért nem kár ha csődbe megy.

Píter 2012.05.18. 18:05:49

Undorító! Akik szerint 700Ft-ot csak azok érhetik el, akiknek a bőre alatt is pénz van, azok nagyon tévednek!!! Emberek százezreinek van 0Ft-os, azaz ingyenes hívást biztosító kiegészítő díjcsomagjuk; a céges flottákról (ahol sokszor az egész család el van látva vele) nem is beszélve. Havi 350 percet beszélni családon/cégen belül, ingyenesen (az alaphavidíj+kiegészítő díjcsomag havidíja vagy flotta alaphavidíját leszámítva) nagyon könnyű!!! 4 fős családnál (anyuci, apuci, kislány, kisfiú) normáls hívások+ingyenes hívások+sms és a 700Ft pillanatok alatt össze is jön!!! 4x700Ft=2800Ft plusz adó ezeknek a mocskoknak!

Ica a fekete cica 2012.05.18. 18:13:06

@Píter: akkor majd kevesebb embert látunk a teszkóban vásárlás közben folyamatosan a hedszetbe pofázni. Tudtommal még a Tákolmány se kötelezi az állampolgárokat, hogy telefonon élőben közvetitsék az életüket.

Ica a fekete cica 2012.05.18. 18:22:15

Még egy, ha a tömegek ténylegesen elkezdenek kevesebbet beszélni, visszamondják az ingyendumás csillióperces csomagokat, akkor a mobilcégek villámgyorsan megoldják az áremelkedés problémáját. Ha meg a tömegek inkább fizetik a pluszadót csak hogy tovább beszélhessenek nonstop mobilon, akkor a lehető legjobb ötlet volt ez az adó.

yanchi345 2012.05.18. 18:26:13

"Nézd, pénz kell arra az államnak, hogy fizesse a kommunizmusban és azóta felvett hiteleket." - nem, ez a pénz arra kell, hogy a Közgép (Simicska, hogy mindenki megértse) akkor is nyerjen, ha nem ő pályázik a legolcsóbb ajánlattal. Arra kell, hogy a milliós HAVI fizetésen tengődőktől ne kelljen magasabb adót beszedni, mint a havi negyvenhétezren tengődőktől. ERRE kell ez a pénz.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.05.18. 18:27:31

@kovi1970: Kedves kovi: Azt ugye tudod, hogy a hülye az te vagy, ha dedóskodunk? Érdemben meg nem reagálok, ilyen hangnemben felesleges lenne. :-)

subtotal 2012.05.18. 18:28:47

Finom kommunikációs trükk a kormány részéről, hogy azt mondták, senki nem fizethet magánszemélyként többet 700Ft-nál. Mégis, vezetékes és egy mobillal ez simán lehet a duplája.
Azon kívül bár tudom örüljek, hogy van munkám, de home office-ban napi átlag 180 percet telefonálok (80-as konfkól), szóval megszívtam.

yanchi345 2012.05.18. 18:28:54

@Atiqua->: "+1 hiba: hívásonként(!) az első 10 percre nem megy adó." - feltéve, ha HAVONTA egy telefonhívásod van. Olvas, értelmez, utána szól hozzá.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.05.18. 18:29:01

@magpet: Ebben is igazad van. Az ad hoc kormányzás nem jó. Korábban a fidesz kétéves költségvetést tervezett, az jó időszak volt, bár akkor meg azért támadták őket. Remélem, hogy azért előbb-utóbb meg fogják találni a helyes középutat. :-)

yanchi345 2012.05.18. 18:30:06

@kovi1970: A dollár meg terem a mezőn, csak öntözni kell, nyilván.

anyu 2012.05.18. 18:30:56

@Pierr Kardán: nahát ez tök jó ötlet....köszi

ezt megvalósitjuk

yanchi345 2012.05.18. 18:32:26

@Gery Greyhound / Jön az el-számolás 2012! Infó itt: "A gyereked ÁFA-mentesen Facebookozgat a telefonján" - hivatalosan ugye nem, hiszen a magánhasználatot a cég továbbszámlázza a telefon tulajdonosának (most naiv vagyok, ez van).

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.05.18. 18:32:58

@Píter: Ezek a mocskok ebből, meg a többi rohadt adóból fiztetik a gyerekeink ingyenes iskoláztatását! Rohadékok! :-))

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.05.18. 18:34:11

@yanchi345: Nagyságrendekkel kevesebb pénz megy a haveri cégeknek. Nagyságrendileg. Az egyik milliárdos tétel lehet maximum, a másik meg sokezermilliárdos.

Cylon Brother Six 2012.05.18. 18:40:31

@anyu:

bocsáss meg, de nem azt írtam, hogy a 700 ft/hívószám (vagy 2500) kevés, vagy sok. Azt sem, hogy egyet értek-e az új adóval, vagy sem. Csupán a poszt szerzőjének szövegértése kapcsán tisztáztam a mondatok helyes értelmét.

Az már egészen más kérdés, hogy pártunk és kormányunk pofátlannál pofátlanabb húzásaival szívat nagyjából 2 millió polgárt, akiknek ez a kiadás erőn felül megterheli a családi kasszát és jómagam sem nézem ezt jó szemmel.

De ettől még jó lenne egy egyszerű sajtó kommünikét a helyén kezelni. Ez nagyjából ötödikes általános szint.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.05.18. 18:40:34

@Meister: Már bocs, de elég, hogyismondjam, együgyű vagy.

20 éve nem volt még vezetékes telefon sem senkinek, nem hogy mobil és akkor ingyenes volt az ovoda (mindenkinek volt hely), a bölcsőde (mindenkinek volt hely), az általános- és középiskola és még az egyetemek is. Manapság meg lófasz adó is van lassan, de ovodai hely nincs, iskolai nincs, egyetemért / főiskoláért meg fizetsz.

Na?

Ica a fekete cica 2012.05.18. 18:49:58

@Tomi from Space: És akközött véletlenül se lehet összefüggés, hogy évtizedeken át ingyen járt egy csomó minden egy gazdaságilag eléggé alulteljesitő országban, most meg beledöglik az ország az államadósságba...

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2012.05.18. 18:50:12

Ha jol szamolom 1540*12 azaz 18480 pengo forintot fog fizetni a posztolo egy evben. Ez azert nem olyan sok, plane annak, aki egyebkent naponta 25 percet telefonal. Es azt a 400 mrd penzt valahonnan elo kell teremteni. Akkor mar inkabb igy, en azt mondom, adoztassak a fogyasztast.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.05.18. 18:53:20

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!: Azt a 25 percet Anyummal beszélem, családi csomaggal, eddig ingyen... Úgyhogy de, szar lesz az a 18480 a nulla forint helyett...

Píter 2012.05.18. 18:55:17

Nincs még egy ilyen ország, ahol 27%(!) áfa van a telefonáláson és arra még külön percalapú adót is kivetnek! Ha ezt Angliában vagy Franciaországban próbálnák meg az ottani kormányok véghezvinni, az emberek már az utcán tüntetnének, dűtenének-borítanának - amíg le nem tesznek egy ilyen elmebajról. Ahelyett, hogy a rengeteg minimálbérre bejelentett+zsebbe többi és egyéb hasonló adócsalásokat felderítenék, megszüntetnék, a közféra 10-20%-át kirúgnák a büdös francba stb stb, ahelyett inkább a végletekig mindenféle új adót vezetnek be. Új adókat, egy olyan országban, ahol a minimálbér és az átlagkereste a béka segge alatt van. És akkor még van pofájuk, azzal, jönni, hogy jajj hát Ámerikában is van ilyen adó, ja igen, egyes államokban, ahol nemhogy 27, de sokszor 0% az áfa vagy ahoz konvergál és a minimálbér és az átlagjövedelem tízszerese az ittenieknek. Orbán takarodj!

Szevasztok 2012.05.18. 18:59:06

Komolyan mondom, hogy néhányan teljesen elvesztették a józan eszüket! Most tényleg sírni kell havi 2-3 gombóc fagyi ára miatt? Vagy 1-2 liter benzin ára miatt? Komolyan mondjátok???

És most ne jöjjetek azzal a demagóg dumával, hogy dehát sokan vannak, akiknek a párszáz forint is számít!

Igen tudom, de ha már pénzt kell beszedni (igazából ezen kéne túrázni!!!), akkor ez egy viszonylag jó megoldás.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.05.18. 19:03:09

@Píter: Jellemzően mondjuk az USÁban meg az egészségügy nincs ingyen. Mint nálunk. Igaz szar, de ingyen van. Ugye ha egy háziorvosi vizit 3500 Ft-ba kerülne (ami reális lenne), akkor inkább a telefonadót választanád? Vagy akkor amiatt orbántakaroggyozznál?

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2012.05.18. 19:04:10

@Tomi from Space: Van internet is a vilagon, ha annyira sporolni akarsz, kommunikalhatsz ott is, vagy kevesebbet beszelsz. Azt gondolom, hogy 18 eFt egy egesz evre nem valami nagy osszeg, mar ha nem minimalberes az ember.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.05.18. 19:05:07

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!: Oks, akkor elküldöm a bankszámlaszámom és utalhatod a 18 ezret. Eggyel több helyre ha megy, már az se gáz, nem? :)

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.05.18. 19:05:16

@Píter: A részleges magánorvosi rendszer Magyraországon kb. évi 170.000 Ft-tól kezdődik mondjuk a Medicover-nél. Ebben a kórházi ellátás nincs benne, csak a háziorvosi-, és a szakorvosi ellátások egy része. Ezt ki tudnák fizetni a nyugdíjasok? Ha neked ki kéne, és a 4 gyereked után, az menne?
nem. Akkor ne hasonlítgassunk USÁ-val össze adószinteket. Ok?

Szevasztok 2012.05.18. 19:05:45

@Szevasztok: Pontosabban, jó megoldás lenne, ha a kormány végre nyíltan kimondaná, hogy igen ezt az EMBEREK fizetik. Helyette ködösítenek, hogy nem lehet továbbterhelni a fogyasztókra, meg havi 10 perc adómentes (belegondoltatok már, hogy havi 20Ft(!!!) adómentességről szól a propaganda?), meg ilyesmi...

Píter 2012.05.18. 19:08:22

@Meister: Egyetértek, ne hasonlítgassunk, mert mi jól nem jöhetünk ki az összehasonlításból, azt garantálom. Ergo Matolcsy meg Orbán se példálózzon Amerikával, ennyi.

borisz 2012.05.18. 19:22:52

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!: egy egyszerű matekpéldány megoldásával nem tűnt volna el a 400 milliárd, ha nem vezetik be az egykulcsos adót...

marklar_ 2012.05.18. 19:25:01

Fiúk-lányok... az adó alanya a szolgáltató. Ez azt jelenti, hogy nem az előfizetőnek kell megfizetnie az adót, hanem a szolgáltatónak.
Az előfizető max akkor fizet, ha a szolgáltató áthárítja.

Ekkor viszont vagy annyit fizet, amennyit áthárít (feltéve, hogy nem mindet hárítja át) vagy magán előfizető esetében max. 889 Ft-ot, üzleti előfizető esetében pedig max. 3175 Ft-ot, ha az egészet áthárítja. Ugyanis a számla végösszegét terheli az ÁFA, így a továbbhárított adót is.

@Tomi from space szövegértésen még kicsit dolgozz ;)

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.05.18. 19:25:57

@marklar_: Egyelőre maradjunk annyiban, hogy még nem 100% hogy hogy kell értelmezni ;)

Exploiter 2012.05.18. 19:28:09

@Meister:

Milliárdos tétel?
Nagyon nem vagy te képben az arányokkal.
Becslések szerint kb 200-400 milliárd huf megy el évente ilyen-olyan közbeszerzéseken korrupcióra.
Akárhogy is nézzük, ez bizony költségvetési tétel, és a mostani telekomadó által beszedendő összeg többszöröse.

De mondhatnám azt is, hogy egy stadionépítés leállításával is megspórolható ez az összeg.

marklar_ 2012.05.18. 19:36:52

@borisz: ugye? mert nem arányos a mostani adófizetés.

Hát tényleg nem az, de nem az egykulcsos miatt. Ugyanis az arányos. Mindenkinek ugyanolyan arányban kell fizetnie.
Más kérdés, hogy méltányos-e. Erre lehet azt mondani, hogy nem méltányos. Bár igazából az nem méltányos, hogy mennyire kevesen fizetik az adó nagy részét. Még ezzel az "aránytalan" adózással is...

Szerintem az adószigort kellene növelni. Nem új adókkal, hanem a meglévő adók szigorúbb behajtásával. Nem fizetsz adót, mégis zsír új BMW-vel jársz és k. nagy családi házban laksz? Khm... akkor ezeket meg kéne magyarázni, hogy hogy is sikerül. Ha nem tudja, vagyonelkobzás és/vagy börtön - mint Németországban. Szerintem viszonylag hamar jobb lenne az adózási morál.

Exploiter 2012.05.18. 19:39:25

@Exploiter:
Egészen pontosan a gdp néhány százalékára teszik a korrupciós rátát, de értelem szerűen nehéz becsülni. Az állam által kifizetett közbeszerzési, ilyen-olyan pénzekből ez a tétel egyébként nagyságrendileg 60-70% körül mozog.
A gdp idén ~ 25 000 milliárd.
Ez alapján 1%: 250, 2%: 500, 3%: 750... mennyire tippelsz te személy szerint? Mennyi az a milliárdos tétel?
Min vitatkozunk egyáltalán?
A komcsi örökséggel küzdünk, igaz, de nem úgy, ahogy te gondolod...

marklar_ 2012.05.18. 19:41:04

@Tomi from Space: de szerintem 100%. Olvasd el az elfogadott törvénytervezet szövegét. Tök egyértelmű.

Segítek, itt a link: www.parlament.hu/irom39/07031/07031.pdf

Egyszerű a szöveg, nem bonyolították túl a fiúk.

Esetleg az lehet zavaró, hogy eredetileg a végfelhasználó lett volna az adó alanya, amit állítólag az utolsó pillanatban átírták arra, hogy a szolgáltató az adó alanya. De ettől függetlenül elég egyértelmű a szöveg. (nem vagyok jogász)

Szenthomárság 2012.05.18. 19:53:25

@Gery Greyhound / Jön az el-számolás 2012! Infó itt: Én kurvanagyot csalódtam benned. És nem csak én.
És még csak nem is sok pénzért adtad el a lelked. Bár csak arról tudok, ami a sajtóban megjelent,

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.05.18. 19:55:03

@Szenthomárság: :D Én nem csalódtam Geryben, igazából tele van az ország ilyen kurva elszánt pártállással rendelkező emberekkel, akiket pikk-pakk kiiktatnak idővel lásd Tomcat, Gery, Sodika és még sorolhatnám. Szóval Gery nem csalódni való, hanem trendi :D

Perillustris 2012.05.18. 19:58:14

"mert a tavaly kivetett telekom adót még képesek voltak a szolgáltatók benyelni"

Lófüttyöt. Tavaly mindhárom szolgáltató árakat emelt. Áthárították az utolsó fillért is. (Van, aki meglepődött ezen?)

Gabking 2012.05.18. 20:21:27

@marklar_: Akkor szerinted egyértelmű, hogy a szolgáltatók nem terhelik át? Az egész poszt abból született,hogy a Telenor, és a Tmobile is bejelentette már, hogy ezt nem tudják kigazdálkodni (és nyilván a Voda sem fogja)
Alapvetően tartom demagógnak azt, hogy ha valaki ezt a fajta „fogyasztás” alapú adózást védi,magyarázza. Ez semmi mást nem jelent, mint azt a „hagyományt” mint példáúl a visszaható erejű törvényhozás. Már fizettél egy szolgáltatásért. Semmi technikai oka, magyarázata van, hogy ez jelenleg 2 Ft, és max, 700/2500 legyen. Ha ez beépül az életedbe, akkor a következő években ez is elkezd mozogni, mindezt úgy, hogy ma az unióban már így is a legnagyobb a telefonálás díja. Ezzel az érveléssel holnap után (a rendszer a kezükben van, a parlament jelenleg egy nevetséges szavazógép, nincs semmi önálló lehetőségük a képviselőknek) akár bevezethetnek adót arra is, hogy mennyi vizet használsz stb..
Mindezt úgy, hogy a fogyasztás alapú adózásról beszélnek. De könyörgöm, éppen erről szól a ÁFA.
Nem akarok több adót fizetni. Ha bajban van az ország, akkor spóroljunk, és ne a különben is agyonterhelt lakosságot nyomjuk még lejjebb a víz alá. Ne legyenek presztízs beruházások, felesleges kiadások.. Ha már van egy NAV, ami így is a kormány ökle, növelje az adózási morált azok között, akik elsunnyogják.. én eddig becsületesen befizettem mindent, nem sunnyogtam.. Így már statisztikailag is legalább öt százalékkal csökkent a reálkeresetem.. és nekem nincs más… és igen, ebből nagyon rosszul esik, ha még többet vonnak el..

szemben a zárral 2012.05.18. 20:22:06

Mi lesz azzal az állampolgárral, aki havi 60-80 percet beszél és 10 sms-t küld? pl. 90*2+áfát fog fizetni csak? Akkor mennyi az annyi, ha van családon belüli ingyenduma (havidíjért, vagyis nincs ingyen) és csak pl. 150 percnyit beszél?

vncs 2012.05.18. 20:28:47

Sztem a legtrendibb az lenne, ha a t-com szektorban, a gyógyiparban és a bankszektorban jellemző átlag havi br. 5 kilás fizut levinnék mondjuk a többi szektorra jellemző havi br. 2 és fél kilára. No meg a céges, flottás ingyenes, esetleg 10 Ft-os percdíjas egész napos dumcsizást is meghackelnék a skacok...
Esetleg akkor valami történne is az országban azon kívül, hogy mindenki nagy ívben sz@.ik a másikra.
:-D
Nagyon örülök az államilag támogatott 1000 terrabitpersec-es hipergiga mobilhálózatnak, csak éppen nulla közmű; 0 útminőség; nulla mass_transp.;továbbá kb. 1.2 millió ember éhezik; nulla hozzáadott értékű termelés kész-technológiás, bérmunkára épülő ide-oda_tologatom_az_árut_mer'_így_lesz_tuti_boltok; kinyírt mezőgazdi estébé.
Esetleg felvehetnénk 20mrd EUR hitelt az IMF-től, hogy pár család nemesi rangot kaphasson.

Ica a fekete cica 2012.05.18. 20:29:17

@Gabking: " Telenor, és a Tmobile is bejelentette már, hogy ezt nem tudják kigazdálkodni (és nyilván a Voda sem fogja)"

És az előfizetők nem gyujtják rá a székházat ezekre, hanem jot orbánoznak, miközben:

www.portfolio.hu/vallalatok/telekom/magyarorszag_vilagbajnok_nalunk_a_legdragabb_a_mobilozas.167422.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

Igen, bizonyára a a csőd közelébe kerülnének a 2ft benyelésével a világ egyik legdrágább szolgáltatóiként.

marklar_ 2012.05.18. 20:47:35

@Gabking: "Akkor szerinted egyértelmű, hogy a szolgáltatók nem terhelik át?"

Hol írtam ilyet? Olvasd már el mégegyszer!

A törvény szövege az egyértelmű.

Az, hogy átterhelik vagy nem, azt majd ők eldöntik. BTW kurvára nem védem az adót...

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.05.18. 20:51:16

Kivancsi vagyok, hogy mikor fogjak azt mondani az emberek, hogy felhivjak a masikat a vonalas szamon, ha meg nincs nekik akkor irnak neki egy emailt.

Darkcomet 2012.05.18. 20:55:29

@Meister: " Ezzel most nem tudok egyetérteni. A mostani kormány igen komoly struktúrális változtatásokat csinált az adórendszeredben. Soha korábbi kormány ennyire nem nyúlt bele. Éveken át szarlapátolás volt, vagy "nem csináltunk semmit". Most belenyúltak, 2 év kevés. Kell hagyni mág 2 évet, akkor kell megnézni, mi lesz a vége. gyakorlatilag 60 éve először nyúlnak valamihez hozzá, annak kell kifutási idő..."

Ha szabad tudnom, te most miről is zagyválsz itt össze-vissza? Vagy ezt a maximálisan túlbonyolított adórendszert nevezed te strukturális változásnak? Basszus, ez a struktúra maximum a káoszhoz konvergál, abból meg köszönöm szépen, nem kérek.

Na, elmondom neked, hogy mi a nagy büdös helyzet.

A fidesz azért nyert kétharmaddal, mert az előző kormányt a zemberek jól el akarták küldeni a p.csába. Ehhez képest a fidesznek lóf.sz választási programja sem volt, arra apelláltak, hogy az IMF és az EU szépen engedi az államháztartási hiányt elszaladni, ők meg az egyedüli ígéretüket, az egykulcsos adót (amit egyébként ellenzékben éveken keresztül elleneztek) végrehajtják. Igen ám, de elb.szták a dolgot, mert 500 milliárdos lyukat ütöttek a költségvetésen, amit piszok gyorsan be kellett foltozniuk, mert nem tudták volna tartani a hiánycélt. Innentől kezdve jött a kapkodás, a MANYUP pénzek ellopásától kezdve, az ágazati különadókon keresztül az ÁFA emelésen át, a mostani adókig. Jó alaposan megkavarták a sz.rt, és már maguk sem tudják, mi lesz ennek a vége. És ugye ahhoz képest, hogy ők "nemmegszorítanak", az egész miskulancia az adófizetőkön csattan, mert ők fizetik a megemelt ÁFÁ-t, rájuk terhelték át az ágazati adókat, meg úgy általában mindent velünk fizettetnek meg. Az már csak hab a tortán, hogy lenyomták a torkunkon a saját, teljesen antidemokratikus tákolmányukat, megkaparintották a közmédiát, és az új, készülő választási törvénnyel teljesen bebetonozták magukat. Abban igazad van, hogy a klasszikus értelemben vett korrupció kvázi éltűnőben van, de mindez csak azért, mert új formát öltött. A fidesz által támogatott pénzügyi és vállalkozói körök közvetlenül írattatják meg a megfelelő törvényeket, tehát a pénzeket direktbe lehet hozzávágni a haverokhoz (lásd pl. Közgép), még csak egyéb helyekre leosztani sem kell.

marklar_ 2012.05.18. 20:59:40

@Ica a fekete cica:

Leszögezem, hogy nem akarom védeni a szolgáltatókat, de nézzünk már meg bármi más globalizált terméket/szolgáltatást vásárlóerő paritáson. Nagyon hasonló lesz az ábra...

(A mobil azért tekinthető szerintem globalizáltnak ebből a szempontból, mert ami a szolgáltatás árára nagy hatással van (pl. hálózati elemek ára, készülék ára*), azt nagyjából ugyanannyiért veszi meg a finn/dán/norvég (az elemzés szeirnt legolcsóbb) szolgáltató is, mint a magyar.

Vásárlói paritáson pl. egy macbook is sokkal drágább itthon, mint pl. az USA-ban... Na bumm.

* a készülék ára azért fontos, hiszen nem annyiért adják a szolgáltatók a telefont, amennyibe nekik kerül, hanem a töredékéért, amit aztán a szolgáltatás bevételeken kell behozniuk. Mivel jellemzően nagy multikról van szó (vodafone, t-mobil, telenor), feltételezhetjük nyugodtan, hogy minden országban kb. ugyanolyan profit ráta elvárásaik vannak. Ezért vásárlói paritáson nálunk valóban drágább lesz a szolgáltatás. Szar ügy, de ez van. Méghozzá azért, mert szarabbul élünk mint pl. a norvégok.

Darkcomet 2012.05.18. 21:00:58

Na, hogy a témába is írjak valamit. Ez az egész telekom adó egy bohózat. Olybá tűnik nekem az egész, hogy ezzel a pénzel járulunk még pluszba hozzá az adófizetői forintjainkon felül az állami mobilszolgáltató elindításához. Ezzel a húzással pedig áttételesen fasza képet tudnak nyerni az egyes szolgáltatók hívás, sms, és mms forgalmazásáról, amire építve célirányosan tudnak majd megjelenni a piacon. Mondhatjuk azt is, két legyet ütnek egycsapásra: lóvéhoz és kvázi üzleti titkokhoz is tudnak jutni. Pestiesen szólva: ügyes.

marklar_ 2012.05.18. 21:04:49

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Halló!!!! A vonalas számra is fizetni kell :) Marad a skype.

marklar_ 2012.05.18. 21:09:30

@Darkcomet: az üzleti titokhoz már hozzájutottak, hiszen az NMHH-nak mindegyik szolgáltató jelenti az adatait. Viszont a finanszírozás részben van valami. Persze költhetik stadionokra, Közgépre vagy más haverokra is. Az egészségügyre és a felsőoktatásra nem fogják, ez elég valószínű.

sudribunkó 2012.05.18. 21:12:10

Meisternek tökéletesen igaza van. Ha az emberek becsületesen fizetnék az szja-t, nem lenne szükség telekom adóra. Mostmeg sírnak mert ezt nem tudják kikerülni. Én viszont aki rendesen adózok (ergo én fizetek a rengeteg csaló és bűnöző helyett), kifejezetten örülök neki hogy az állam nem egy szja emeléssel hajtja be a szükséges pénzt, hiszen 1%-os emelés is jóval többet venne ki a zsebemből mint a matelcsy. A gond csak az hogy az emberek mikor az adóval trükköznek, meg sem fordul a fejükben hogy ugyanolyan bűnözők mint a cigány aki a boltban lop. Azokat utálják és lenézik, magukra pedig, mint valami faszagyerekre tekintenek aki kijátszotta a rendszert.

Gabking 2012.05.18. 21:13:46

@Darkcomet: "Ezzel a húzással pedig áttételesen fasza képet tudnak nyerni az egyes szolgáltatók hívás, sms, és mms forgalmazásáról, amire építve célirányosan tudnak majd megjelenni a piacon. Mondhatjuk azt is, két legyet ütnek egycsapásra: lóvéhoz és kvázi üzleti titkokhoz is tudnak jutni"

Ez már most is így van. Minden szolgáltatónak jelentési kötelezetsége van a NHH felé. NEM csak az előfizetők számáról, hanem rengeteg egyéb belső paraméterről.. kezdve a számhordozott előfizetőkön, a hibákon, napi panaszok,havi számlák összege, lebeszélt percek... tudnak már ezek mindent, és most már a NAV is fog tudni, mivel innen adóként is hivatalosan tudhatja... (na ezután kíváncsi vagyok az első olyan vagyonosodási vizsgálatra, amikor majd az alany elé teszik a havi telefonszámláját, és megkérdezik, hogy miből tudja kigazdálkodni a havi 10-20 ezres számlákat a bejelentett 60 000 brutóból?)

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.05.18. 21:14:45

@sudribunkó: Megjegyzendő, hogy nem tudsz olyan vállalkozást csinálni, ami korrekt és normális adózás mellett nem megy csődbe, kivétel akkor, ha annyi tőkéd van, mint a szemét, vagy egy olyan brutál ötleted, amit megkajál a világ. De pl zöldségest beindítani vagy ruhásboltot, esélytelen. Számold ki tényleg, nyugodtan. Lehetetlen. Nem lopna hidd el itt senki, ha nem lenne muszáj.

angin san 2012.05.18. 21:16:25

Na akkor az van, hogy aki egy új adónemet képes itt trágyaországban éltetni, az egy akasztani való idióta!
Illetve fizetett bértollnok, ez biztos! Aki azt mondja, hogy inkább ezt mint bármi mást, az ugyanez a kategória. Én eddig még be tudtam fizetni a telszámlát ezután már nem! És tudjátok mért buzikáim? Azért mert nincs több pénzem! Ha történetesen itt lenne a közelemben egy politikus vagy egy ilyen "megértő" "ember", az ziher, hogy cipóra verném a fejét!
Vajon mikor veszi észre, ill. mikor szánja el magát a barom magyar, hogy végre tegyen valamit a politikus csürhe ellen? Én már tennék de egyedül kevés vagyok a környezetem meg mindig fosik...

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.05.18. 21:18:15

@angin san: hirtelen prepaidre kellene váltani. Én megtenném, ha lenne ócsó mobilnet, de nincs.

sudribunkó 2012.05.18. 21:22:09

vállalkozó vagyok, pontosan tudom, hogy lassan nekem is elkell kezdenem csalni ha nem akarok éhen halni. de sokkal jobban örülnék neki ha inkább megkerülhetetlen adók lennének, mert úgygondolom ha mindenki adna a közösbe akkor nekem is kevesebbet kellene. ezért tetszik alapvetően a matelcsy. jobban örülnék neki ha az szja csökkenne, mert annál sokszor az az érzésem hogy csak én fizetem, senki más. a telenortól meg nemtudom elfogadni hogy sírnak hogy 70 milliárd helyett csak 58 milliárd lesz az éves nyereségük ha nem hárítják át az adót.

marklar_ 2012.05.18. 21:25:06

@Tomi from Space: "Nem lopna hidd el itt senki, ha nem lenne muszáj."

Ugyan már... Mert most muszáj, mi? Egyébként nem tudná megvenni a legújabb BMW-t/Suzukit/mobiltelefont/plazmatévét (hitelre), stb. Mert ezek mind elengedhetetlen dolgok.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.05.18. 21:26:43

@marklar_: 30 vagyok és még jogosítványom sincs, mert autóra sincs pénzem és fenntartani sem tudnám.

Ica a fekete cica 2012.05.18. 21:26:43

@angin san: " Én eddig még be tudtam fizetni a telszámlát ezután már nem!"

Orbán elveszi tőled az utolso 700Ftodat. A szemét.

"az ziher, hogy cipóra verném a fejét! "

kemény vagy :)

"mikor szánja el magát a barom magyar, hogy végre tegyen valamit a politikus csürhe ellen?"

Bassz ki orbánnal, telefonálj kevesebbet.

marklar_ 2012.05.18. 21:27:30

@sudribunkó: Arról nem is beszélve, hogy sokszor azért nem vagy versenyképes, mert nem "okosba" csinálod, és nem tudod olcsóbban adni azt amit adsz, mint a versenytársad, aki nem fizet adót.

Én is a szigorúbb behajtás mellett vagyok.

sudribunkó 2012.05.18. 21:28:33

ja a 70 meg az 58 milliárdot csak hasraütésre írtam, de szívesen látnék egy frankó táblázatot hogy mégis mennyit keres rajtunk a norvég Telenor, a brit Vodafone és a német Telekom. Aztán most könnyes szemmel nyilatkoznak hogy ezt már sajnos muszáj áthárítani.

sudribunkó 2012.05.18. 21:30:01

@marklar_: sőt, ezt kapd el! néha én érzém magam kellemetlenül mert hülyének nézne mikor a számlát adom...

Gabking 2012.05.18. 21:30:15

@Ica a fekete cica: "Bassz ki Orbánnal, telefonálj kevesebbet"
- Na ilyen pólót kellene gyártani... most biztos kapkodnák (még meg is érné, ha nem adunk utána számlát, és nem fizetünk ÁFÁT) :-)

marklar_ 2012.05.18. 21:41:07

@sudribunkó: az a baj, hogy az emberek többsége nem látja ezt át.

Azt hiszi, hogy az államnak van pénze. Közben meg nincs. Nekünk van. Az állam elveszi egy részét, és újra elosztja. Kifizet belőle egy csomó közösségi funkciót, az adósságszolgálatot, na meg a haverokat.

A bibi csak ott van, hogy nem mindenki adja be a közösbe amit kellene, de azt elvárja hogy az állam működtesse az egészségügyet, fizessen nyugdíjakat (persze nem a mostani nyugdíjasoknak, hanem majd neki, ha nyugdíjas lesz). De az állam csak annyit tud újra elosztani, amit beszed (persze, még vehet fel hitelt is, csak az hosszú távon nem nyerő).

Ha midnenki beadná, amit kellene, akkor lehetne csökkenteni az adókat hosszú távon. Csak ez egy ilyen országban nem megy. "mér én fizessek? fizessenek a gazdagok!" na de kik a gazdagok? Áhh... messze vezet ez, abba is hagyom inkább:)

sudribunkó 2012.05.18. 21:48:57

elmesélem mit csinálnék ha én lennék a fidesz, vagy orbán (végülis nincs nagy különbség). megszűntetnék minden járulékot és adót, meg a készpénzt. egyetlenegy tranzakciós adó szerű dolog lenne. mindig mindent csak kártyával vagy átutalással tudnának az emberek fizetni, amiből folyna be rendesen a lé.

marklar_ 2012.05.18. 21:50:55

@sudribunkó: értem... tehát visszahoznád a cserekereskedelmet :)

sudribunkó 2012.05.18. 21:51:34

:D biztos próbálkoznának vele egy darabig aztán csak megunnák

danesdzsu2 2012.05.18. 22:06:27

@Meister: nyugtass meg, ugye annak idején ugyanígy érveltél a 300 ft, és minden olyan intézkedés mellett, amely az állam kiadásait próbálta csökkenteni. És vitatkoztál azokkal, akik a 'neazemberekkelfizetessékmeg' sablont tolták...

Sosevót 2012.05.18. 22:10:34

Meister!
Te a világ hülyéje vagy, és ezt gomolyan így gondolom.

Sebajj Tóbiás 2012.05.18. 23:56:41

@NIL7: Ugyebár nem kevesen vagyunk, akik a gyerek mobiltelefonját is - SIM kártyával együtt - a cégünk nevére vettük, így most 2500Ft lesz az adólimit.

Na,íme egy becsületes vállalkozó! Aztán sír, hogy adót emelnek!

Pan Modry 2012.05.19. 00:43:00

@Meister:

Nem, en inkabb fizetnek a haziorvosnak. A fidesz egy mutyipart, a mtva ra, a focistadionokra es egyeb korrupciora evente kb 200 milliard megy el.
Egy ilyen kormanynak csak a bukasat lehet kivanni.

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2012.05.19. 00:58:36

@Meister: szia! bocsi, tudom offtopik vagyok, de meg szeretném kérdezni, mennyit fizetnek most ezért a fidesz pr központban?
jól jönne most nekem is egy kis mellékes, én is szívesen megaláztatnám magam, ha jól fizetnek!
üdv., fene.

Faucet 2012.05.19. 01:18:18

Orbán: Nem fogjuk hagyni, hogy a válság árát az emberekkel fizettessék meg! ( www.fidesz.hu/index.php?Cikk=167209 )
Akkor aki telefonál az tarajos gőte, tőkés réce vagy esetleg alien??

Spiro 2012.05.19. 02:07:45

A ~21.000 MRD Ft Államadósságon 1% finanszírozási (kamat) költség változás ~210 MRD Ft eltérést jelent.
Ha a kormányváltáskori kamatszinteken, vagy az IMF hitelből finanszíroztuk volna magunkat, akkor kb. évi 630 MRD Ft-tal kevesebb kiadása lenne az államnak, ergo ennyivel kevesebb adót kellett volna, kellene kivetnie.
Ha nem unortodoxkodunk, meg szabadságharcoskodunk, akkor nem kellene a 22 db új adót bevezetnünk (ráadásul még az egykulcsos SZJA mániájukat sem kellene feladniuk, mert még az is maradhatna).
Ha referencia kamat+3%-os kamatfelárban maximálták volna a lakáshitelek THM-jeit az árfolyam rögzítés helyett, akkor pl. 13 év hátralévő futamidejű CHF hitel esetében a törlesztő részlet a legrosszabb hónapokban is maximum 20%-kal lett volna magasabb mint mondjuk a 2005-ös lehíváskor
(ti. a THM (kamatos kamat jellegű költségek) exponenciális, míg az árfolyamváltozás lineáris függvény – a 13 éves havi törlesztésű 7%-os THM-ű hitel törlesztője kb. 47%-kal magasabb, mint a 4%-os THM-űjé.
Ergo aki 160 árfolyamon vette fel CHF hitelét, annak 236-os árfolyamig alacsonyabb lenne a törlesztője, ha a fenti THM fixálást hajtották volna végre.
Ezzel ~200MRD maradna az emebereknél és a bankadót sem kellet volna bevezetni, mert 2,5-szeres pénzforgási sebesség mellett ez ~100MRD ÁFA bevételt generált (nem beszélve az egyéb adókról, stb.) volnam hiszen ezek a rétegek nem tudnak megtakarítani, csak nem nyomorognának a bankba hordott pénz miatt, hanem fogyasztanának.

billy reed 2012.05.19. 02:09:59

@Ica a fekete cica: "És akközött véletlenül se lehet összefüggés, hogy évtizedeken át ingyen járt egy csomó minden egy gazdaságilag eléggé alulteljesitő országban, most meg beledöglik az ország az államadósságba..."

Azóta eltelt 22 év. Jó lenne már nem erre hivatkozni állandóan. Ezt csak a hülyék, és a felülről vezéreltek hiszik még. Kényelmes, nyilván, csak áldolog, és hazug.
De neked sikerült beadni...
Rossz lehet a bőrödben lenni.

@angin san: Tökéletesen egyetértünk.
Azt azért nem hittem volna, hogy van ember, aki még azt is meg tudja magyarázni, hogy neki miért jó egy új adó.
Ennek az országnak vége. Ez tény.

@Szevasztok: "És most ne jöjjetek azzal a demagóg dumával, hogy dehát sokan vannak, akiknek a párszáz forint is számít!

Igen tudom, de ha már pénzt kell beszedni (igazából ezen kéne túrázni!!!), akkor ez egy viszonylag jó megoldás."

1. Személyesen ismerek embereket, akik konkrétan éheznek. Név és cím nálam. Pedig dolgoznak/dolgoznának - ha lenne hol, vagy nem éhbért kapnának. Ez nem demagógia. Menj ki az utcára, és néz körül!
2. Nem tudom honnan vetted ezt az ökörséget, hogy pénzt kell beszedni...Összeszámoltad már, hogy mennyit fizetsz ilyen-olyan jogcímeken? És mire költik? Haverokra, focipályára, utcaátnevezésekre.
Mert nem rád és a gyerekedre. Ha csak nem tartozol oda.

SvenH. (törölt) 2012.05.19. 02:18:47

a csaladi adokedvezmenyt nemileg visszaveszik ezekkel az adokkal...
viszont akinek kenyerre kell a penz attol meg nem veszik vissza, ezzel a telcsiadoval semmi gond nincsen :)

en anno a 3e -s mobilos havidijaknal mar magamhoz nyultam es visszavagtam 1e -re, de meg azt is rengetegnek tartom, probalok allandoan vezetekesrol hivni mert pl. ott 10 masodperc mobilhivas 6 Ft, mig mobilrol hivva 43 Ft...

SvenH. (törölt) 2012.05.19. 02:21:48

@Sebajj Tóbiás: persze neki adot emeltek, mert pl. a csaladi adokedvezmenyt a minimalra mar nem tudja igenybe venni
rogton elmorzsolok 2 konnycseppet ...

colored.white.stripes 2012.05.19. 03:05:47

"a tavaly kivetett telekom adót még képesek voltak a szolgáltatók benyelni"

Meg ne sajnáljam a szegény szolgáltatókat!
index.hu/tech/cellanaplo/2012/05/18/magyarorszagon_a_legdragabb_a_mobilozas/

Le tudnának ők nyelni ettől nagyobb falatot is, de egyszerűbb velünk megfizettetni.
Azért az érdekes, hogy ugyanazokat a jogokat követelik maguknak mint egy hazai cég, de pl az északi országokban a Telenor előfizetőkkel felét fizettetik mint velünk. Mi nem követelhetjük ugyanazokat a tarifákat, ugyanazokat a jogokat mint a skandinávok vagy németek?

gus 2012.05.19. 04:16:17

A "sújt" ebben az esetben pontos j.

tamatomi 2012.05.19. 05:13:04

@Exploiter: csak akkor a simicska féle haverok érdekei sérülnének...

dr Smittpálelnökúr 2012.05.19. 07:38:31

@Ica a fekete cica: A fejed orbán seggében tartod, ugye?
Mi a lófasz közöd vanb ahhoz, ki, mennyit beszél, te barom?

Tudod, inkább a simicska féle oligarcháktól kéne visszavenni, azt a párszáz milliárdot, és máris nem kéne újabb adó a nyakunkba.

Ja, és egy érdekesség; mit is mondott a szeretett vezéred:

- ő sohasem hazudott
- ne a zemberekkel fizettessék meg
- ez nem megszorítás

Ezzel szemben: folyamatosan hazudozik, csak az emberek fizetnek, ez bizony megszorítás, csak értelem nélkül.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.19. 07:48:58

A cégek most is fizetnek valami telefon adót ha jól tudom.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.19. 07:53:16

ha a fizetésed elköltöd ,már amit kézhez kapsz,rögtön 27%ot az államnak fizetsz adóba.Bozasztó nagy összeg.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.19. 07:57:17

@sudribunkó: örülök hogy abenzin100 forintos növekedése,a 2 százalékpontos áfa emelkedés,az 5 százalékos infláció nem érint,hogy csinálod?külföldről írsz?

nairatma 2012.05.19. 08:15:45

"plusz költséggel súlyt" helyett: "plusz költséggel sújt"

cso zsi 2012.05.19. 08:16:09

@Tomi from Space: 20 éve is volt vezetékes telefon, meg 40 éve is, csak akkor még nem mindenkinek volt lehetősége rá.
20 éve már épp a mobilok kezdték pótolni a szegényes vezetékes infrastruktúrát.

@SvenH.: Ez szolgáltatófüggő, és van, akinél a saját hálón belüli hívás 0 (nulla)forintos mindenki számára, azért a mobilt percalapon számlázza, és durván drágábban, mint a mobilszolgáltatók.

@sudribunkó: Talán többen lennének becsületesek, ha a nyugati adók mellé nyugati jövedelem is jutna, és a jövedelmeket nem terhelné másfélszeres levonás.

cso zsi 2012.05.19. 08:20:39

@Meister: Mivel vállalt arccal állsz ki, így felismerhető vagy.
(Lencsés István, merre jársz ilyenkor???)
Tanult ember vagy, így azt gondolná az ember, hogy értelmes is, hisz megdolgozol az "átlagbér" környéki jövedelmedért.
Az "átlag" viszont a harmadát keresi, és manapság minden adó "reform" azokat sújtja, akiknek vagy eleve kevés, vagy épp nem tudnak semmit jóváíratni. Igen, van akinek ez egy doboz cigi ára, és van, akinek egy napi kajája.

Polemius 2012.05.19. 08:32:08

"Szerintem is egyszerűbb lett volna az SZJA-ba beletenni fixen MINDENKINEK +1000 Ft-ot éves szinten"

Bőven beletették.
Megszüntették az adójóváírást (ez magában többszöröse ennek).
Megemelték az eü. hozzájárulást.
Elkobozták a nyugdíj-megtakarításokat (majd egy részét "elégették" a többit meg eltőzsdézték(/-ik).
10%-kal csökkentették az egészségpénztári adókedvezményt.
Jövedéki adó emelés.
Megemelték az áfát.
"Csekkadó". Amit ugye többször is megfizetsz.
Ingatlanadó.
Ingatlanadó 2.
Telefonadó.
Biztosítási adó.
Kötelező biztosítás adója (baleseti).
Műszaki vizsga díjának emelése (meg persze még egy csomó dologé).
És ezek még csak a közvetlen, adó jellegű plusz terhek (és lehet, hogy nem is minden jutott eszembe kapásból.)

Ezek nagy része ráadásul arra megy el, hogy azt a lyukat tömködjék belőle, amit a tehetősek adócsökkentése okozott.
Tessék mondjuk helyette bevezetni új, arányos adórendszert: bruttó 200e felett 90%-os adókulcs. Alatta 0%

Ezen túl többször bedöntötték a forint árfolyamát (ami emelkedő árakat jelent, különösen az üzemanyagoknál).
A makacskodás miatt jóval magasabb kamatra felvett kölcsönök (az IMF jóval kedvezőbb kamatokkal adna, ráadásul az általuk kért pénzügyi megszorítások jóval kevésbé fájnának a lakosságnak).

Mindezt úgy, hogy 8 évig mást sem hallottunk a fidesz-kdnp szájából, hogy "nem kellenek megszorítások, ne az emberekkel fizettessék meg, nem adóemeléssel kell megoldani a válságot sőt csökkenteni kell azokat".

Összességében én pl. 20-30%-kal rosszabbul járok anyagilag most, mint mondjuk 3 éve.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.05.19. 08:38:11

Én bazmeg hetelek, ezért telefonon tartom a kapcsolatot a családommal.
Ez kb havi négyezer perc telefonálást jelent a család felé, munkaügyben pedig kb kétezer perc.

Szóval elmegy a kurva anyjába az összes fideszes

2012.05.19. 08:49:45

@Meister: Sajnos a magyar sajátja az adóelkerülés, és mutyizás, ez megy kicsibe, megy nagyba is, nagyba azért mert sosincs felelősségre vonás, bármit el lehet lopni következmények nélkül, kicsibe meg azért mert másképp egyszerűen nem megy. Naív vagy, ha azt hiszed, hogy a befolyt összegek majd az ország virágzására költődnek. Még ebben a hihetetlen mértékű hígfos gazdaságban is fontosabb a síbolás, és holdudvar etetése, mint az országmentés. Csakhogy ez már sokáig nem fog menni.

scsaba1 2012.05.19. 09:09:23

@Tomi from Space:

Arról nem is beszélve, hogy a kenyér is 3,60-ba került, meg 50 fillér volt 1 gombóc fagyi.

csipy31 2012.05.19. 09:17:52

Ássa el magát az összes fülkeforradalmár a kertitörpükkel együtt!!!!!

Martian (törölt) 2012.05.19. 09:34:03

@Meister: nálunk sincs ingyen az egészségügy, rengeteg TB-t vonnak le a jövedelem alapján.

2012.05.19. 09:44:59

@billy reed: "Azt azért nem hittem volna, hogy van ember, aki még azt is meg tudja magyarázni, hogy neki miért jó egy új adó"

Ilyen sötét idióták lakják az országot. Elvtelen és gerinctelen nép vagyunk, de ha egy bukott tolvaj politikai párt mellett kell kiállni, akkor makacsságban verhetetlenek vagyunk, még az sem számít ha beledöglünk. Komolyan mondom, hogy nagyon komoly zűrzavar van a fejekben.

nincs_nick 2012.05.19. 09:45:55

@Meister: Kevesebb??? A teljes földalapú támogatások 40%-a, a TÁMOP jó része, stb. Maradjunk inkább annyiban, hogy legalább ugyanannyi mint előzőleg. És még a nevek is ugyanazok, lásd ugye Leisztinger földszerzését...

min 2012.05.19. 10:14:12

Meisternek ha lehetne biztos orange előfizetése lenne...
A telefonadóra szükség van hogyne... meg stadionokra is...meg lehet komcsizni is...csak nem tudom, hogy ezüsthajózni miért nem hallok senkit? hány milliárdot sípolt el a korábbi orbánya hazaáruló kormánya? Ja kell a lové a szerencsétlen TEK-re is...drága a repülőgép szállítás meg a q7 flotta...persze ez demagógia mert amit a meister isteni kormánya tesz az csupa logika.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.05.19. 10:40:12

@a fene tudja még: Én informatikus vagyok, nem fideszes PR-szakember. Szóval nem tudom.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.05.19. 10:49:38

@cso zsi: Én arccal, névvel vállalom a véleményem. Szerintem ez alap. Én nem csalok adót, így nekem mindegy, hogy azt az X összeget hogy szedik be tőlem. Eddig volt 32%-os SZJA-kulcs, most az nincs, helyette van magasabb AFA, meg más. Ez van.
Aki az SZJA-val csalt eddig, annak ez érvágás, ezt elfogadom.
Meg azoknak is, akik VALÓBAN minimálbér környékén élnek, de nekik ez még mindig jobb, mind 1% szja, vagy Áfa-emelés.
Tudom, a legjobb az lenne, ha eltörölnék az adókat, és csak a gazdagokat adóztatnák... Mondjuk a bankokat, meg a telekomcégeket.... :-))

Kismacska (BELLA) 2012.05.19. 10:50:13

Drágakicsi Fidesz-szavazók, passzívak (ezzel a Fideszre szavazók)!
Most biztos boldogok vagytok.

Drágakicsi Fideszeskék, hülyécskék, akik 300 forintos vizitdíj miatt az utcára vonultatok, most hol vagytok? Fradi-drukkerek, hol vagytok ilyenkor?

Jó-jó, tudom, most nem kaptok 60 EUR-t per kopf?

Hmmm...

a katona fehérben 2012.05.19. 10:51:44

@Meister: "Jellemzően mondjuk az USÁban meg az egészségügy nincs ingyen. Mint nálunk. Igaz szar, de ingyen van"

1. Az USÁban is némi alapszolgáltatás térítésmentes.
2. Ott nem terheli átlagosan több, mint 50%-os elvonás a megterhelt jövedelmedet (ingyen??? ezt komolyan gondoltad?)
3. Nem kell közben zsebbe jattolnod az orvosnak-nővérnek.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.05.19. 11:03:01

@Meister: Nálunk sincs semmi kötelezettsége az államnak az egészségügyre, úgyhogy az, ami van, könyöradomány, amit az állam azért ad, mert tulajdonképpen jó fej.

Szevasztok 2012.05.19. 11:06:23

@billy reed: De most komolyan havi max 700 Ft miatt sírtok? Tényleg? Tisztára mint a vizitdíj idején! Akkor is nemzethalált vizionáltak sokan (persze egy kis fideszes hergeléssel).

Könyörgöm átlagban havi 1l benzin áráról beszélünk! Nem aránytévesztés ezen hörögni?

Vagy másképpen felteszem a kérdést: biztos, hogy mindenki a saját telefonálási szokásaihoz a legkedvezményesebb csomagot használja? Fogadok, hogy az előfizetők fele csomagváltással tudna ennyit spórolni, de nem teszi, mert lusta utánajárni.

Félreértés ne legyen én nem örülök ennek, de ha már pénzt akar beszedni a ktgvetés akkor nem igazán van ennél megfelelőbb módszer.

De sokkal inkább lehetne sírni ezer és egy más hülyeség miatt. Pl a 25->27%-os áfa hatása ennek többszöröse, és azon nincs hőbörgés. Vagy leginkább a sok marhaság miatt, amit a kormány kidob az ablakon. Na azt kellene megfogni.

Pl a Matolcsy féle gazdpolitika miatti kamatfelár amit a ktgvetés fizet az a tervezett telefonadó 2-3 szorosa! Vagy pl. az új állami mobilcég is kerül ennyibe.

becsoccsent 2012.05.19. 11:07:27

es az ugye mindenkinek megvan, hogy azert kell ez az ado ( is ), hogy az "egykulcsos ado" maradhasson politikuseknak?

aki meg azt mondja, hogy ez az ado nem megterhelo, az probaljon sajat szamot hasznalni a cegese helyett. ugye, hogy mennyire mas maris?

tessek emlekezni majd 2014-ben, hogy miert jut idehaza minden hetre egy ado ( no, nem teljesen, mert az 52. heten orban viktor megpihent, igy csak 51 ado van )

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.05.19. 11:11:13

@Szevasztok: Itt alapvetően nem a 700 forintról van szó, hanem pl. arról, hogy kétszer már fizettél érte ÁFA-t, most fizetsz még ugyan arra a hívásra egy harmadik adót is.

Ez olyan tudod, mint amilyen az ingatlanadó lesz, hogy szépen kifizeted az illetéket rá, aztán még fizetsz érte egy másik adót is, aminek más a neve.

Kiokosítalak, figyelj:

Kistermelő megtermel 1 kiló krumplit, kerül Neki 1 kiló 50 forintba (bruttó).
Az 50 forintba benne lesz a föld ára (1 ÁFA), amin termelte, a vetőmag (még egy ÁFA), az eszközök amivel termelte (sok ÁFA) szóval mire kitermelte szerencsétlen parasz már van az 50 forintján kb. 10 ÁFA. Utána fogja, eladja a viszonteladónak 50 forint + ÁFA-ért, a viszonteladó meg továbbadja a piacosnak 90 forint + ÁFA-ért, a piacos meg eladja Neked 140 forint + ÁFA-ért.

És Te nem csináltál semmit, csak vettél egy kiló krumplit és kifizettél érte 14 ÁFA-t.

Király mi?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.05.19. 11:14:36

@Szevasztok: Azért a hörgés, mert ezzel az adóval csak költségvetési lyukat töm a kormány, ami a költségvetés tulajdonságából következően időleges dolog, a deficit vissza fog térni, amit újabb adókivetéssel fognak orvosolni.
A vizidíj strukturális átalakítás lett volna, ez csak egy sarc.

Kivlov 2012.05.19. 11:15:04

Nincs ezzel semmi gond. Végre egy adó, amit mindenki fizet: a nyugdíjas, a segélyes, a C, a naplopó, a "minimálbéres", a dolgozó. Ez a lényeg. Sokkal jobb, mint egy progresszív SZJA...

pandras11 2012.05.19. 11:24:49

"Jellemzően mondjuk az USÁban meg az egészségügy nincs ingyen."
------------------------4-6000Km meg egy óceán. Jó összehasonlítási alap a világ legerősebb országával! Más nem volt? Mondjuk Hollndia. Ott is fizetni kell, de a "TB" visszatériti, még a maszek / kínai apukuntúrás kezelés nem részét is. Igaz ez nem az óperenciás tengeren túl van, amiről mindenki azt mond amit akar. Ha nem hiszi járjon utána.
LE A FÖLDRE.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.05.19. 11:30:27

@Tomi from Space: Ha egy vállalkozó kifizet egy ÁFA-t, azt vissza is igényli. Az, hogy hány ÁFA ki-be fizetés van 1 Kg krumpli árán, az a fogyasztó számára teljesen irreleváns.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.05.19. 11:33:02

@dr. Kóser Malac: Ez így van, de attól Te még kifizeted és beleteszi az árba.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.05.19. 11:34:38

@pandras11: Bocs, de nem az USA a világ legerősebb országa.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.05.19. 11:59:19

@Tomi from Space: a te logikád alapján jobban megérné nekem kartonban venni a cigit, mert azon csak egyszer van adó, ha 10 dobozt külön veszek, azon meg tízszer. gondolkodjál már egy kicsit.
a blogírás helyett meg megnézhetnél néha egy híradót vagy elolvashatnál egy újságot, mert a levélolvasás láthatóan nem ment.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.05.19. 12:00:33

@droid_: Hát, eddig ez a legbugyutább komment, már ne is haragudj.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.05.19. 12:11:16

@Tomi from Space: a kistermelős példáddal teljesen analóg, ezért az is pontosan annyira bugyuta. erre akartam rávilágítani, örülök hogy átment.

Spiro 2012.05.19. 12:15:53

@Babette_: Nem. (de, mire gondolsz? (javaslom: akk.hu)

tede 2012.05.19. 18:18:21

A gzadagoknak kellene fizetni. Minden más adó igazságtalan. Csak a gazdagok fizessen adót.

gp 2012.05.19. 23:02:41

@Tomi from Space: eddig androidos hirekért jártam ide és nem indexes vagy index "színvonalú" írásokért. Tudom, hogy fontos a klikkszám, de remélem nem fogtok átmenni propagandába... van arra elég blog. Ti maradjatok tech blog. Szerintem.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.05.20. 08:43:04

@Szenthomárság: Hidd el, en is kurvanagyot csalodtam. Nem veletlenul hagytam ott a jol fizeto KIM-es munkahelyet immar fel eve.

2010-ben viszont meg oszinten hittem abban, hogy valami vegre megvaltozik az orszagban. Nem tartozok azok koze, akik a csodat vartak a "gyurcsany-bajnai korszak" utan, de azert azt gondoltam, hogy barmi is jon, az csak jobb lehet, mint az a 8 ev. Es akkor meg joleso erzes volt, hogy en is reszese lehetek ennek a valtozasnak, hogy egy jo ugyet szolgalhatok a sajat kreativitasommal.

Tudj rola, hogy a Fidesz elott egy kezi automosoban dolgoztam napi 14 oraban alig tobbert, mint az atlagfizetes. Ilyen korulmenyek kozott hulye lettem volja elutasitani egy olyan munkalehetoseget, ami egybeesik az erdeklodesi korommel, es meg a fizu is jobb. De lathatod, amint belattam, hogy ez nem az a lo amit igertek, eljottem onnan, es nekilattam az uj videomnak - mert ezt en anno megigertem es en tartom a szavam :) (az mas kerdes, hogy idohian, na meg az elbaszott maximalizmusom miatt eleg lassan halad a projekt - ha mar belebegtettem a nagy visszaterest, akkor az uj anyagot a tolem telheto legjobb minosegben akarom megvalositani - de ami kesik, nem mulik) :)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.05.20. 08:47:04

@Tomi from Space: Sodi most is ugyanaz a szelsojobbos retard, aki evekkel ezelott is volt, csak a netre kiszivargott maszturbbalos videoi kenyszeritettek arra, hogy befejezze "koziroi" munkassagat :))) Szerintem nem kene ot TC-vel vagy velem egy lapon emliteni :) (mar csak azert sem, mert en sose voltam "fideszes" vagy ilyesmi - en mindig az oszinteseg partjan alltam. Igen, ez az oszinteseg az, ami miatt ugy hozta a sors hogy a Fideszhez kerultem, de ugyanennek koszonheto az is, hogy otthagytam oket)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.05.20. 08:55:48

@Tomi from Space: Dehogy teszi bele! Az AFA-t mindig a kereskedelmi lanc (gyarto/termelo - forgalmazo - nagyker - kisker - fogyaszto) legvegen allo tagja fizeti meg, aki csak tovabbadja a termeket az visszaigenyelheti.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.05.20. 15:18:27

@gp: Hát, tettünk ki Google hirdetést, hogy legyen zsebpénzünk, nem kattintott rá senki. Tettünk ki donate gombot, nem adományozott senki. Ha tech-elünk, akkor van napi 900 olvasó, így meg van napi 10.000. Részünkről lehet deal, az előfizetési díj és akkor techblog maradunk, de akkor lesz 5 olvasónk. Ezt sajnos nem mi, hanem az olvasók választották, mi csak követjük a Ti trendeteket és igényeiteket.

Szenthomárság 2012.05.21. 14:39:15

@Gery Greyhound / project eleven: na így már más a leányzó fekvése!
egyébként pont ugyanígy voltam én is, amikor hatalomra kerültek, akkor nagyon vártam, hogy a szocik által elb.sztott országot helyrebillentik.
de hogy ilyen dilettáns módon állnak neki, arra nem számítottam.

Persze ha valaki megkérdezné tőled, vagy tőlem, hogy hány éves vagy királyfi, hogy hiszel a pártoknak, akkor igaza lenne.

Google+
süti beállítások módosítása