Kínai Doxa

A Huawei eddig a szolgáltató-gazdaságos telefonjairól volt híres Magyarországon (is), annyira, hogy a márkanév viselése nem is volt mindig fontos a cég számára: sokak első droiddal szerelt készüléke volt a meglepően megbízható T-Mobile Pulse, ami főleg az alacsony ára miatt vált ismertté. Tavaly ugyan már saját néven, de még mindig legjobbárasítva, akár már 1 forintért is hozzávágták az emberhez az Ideos X3-at a Vodafone-nál. Úgy tűnik azonban, hogy a cég szeretne kiszabadulni az “olcsójános” skatulyából, ezért legújabb készülékével az exkluzív klubba kért felvételt. A Vision egy hétig volt nálam, lássuk a tapasztalatokat.

Elsőre elég jó benyomást tett rám a készülék: mióta okostelefont használok (két éve) egy HTC Legend-et gyűrök, és olyan mértékben összebarátkoztam az alumínium házzal, hogy tisztára fellélegeztem, mikor letették elém a Vision-t: helló alumínium, öreg haver, jól megleszünk - mondtam magamban. Mikor pedig megláttam a telefon hátulját, már nevettem. A képen szerintem látszik, hogy miért.



Aztán a kezdeti lelkesedés lanyhult némileg az elkövetkező napokban. Nem volt kellemes élmény, úgyhogy essünk túl rajta gyorsan: először a Wifi hotspot funkció szállt el rajta minden előzmény és ok nélkül, másodszor pedig se szó, se beszéd, töltés közben túlmelegedett a készülék.

Oké, az első hiba nem volt velőtrázóan súlyos, harmadik használatra egyszerűen nem kapcsolt be valamiért a hálózatmegosztási szolgáltatás, ráadásul a kijelzőn korrektül megjelent, hogy error van, így nem izzadtam fél órát a notebook internetbeállításait fürkészve. Egy újraindítást követően ráadásul minden ment tovább a rendes kerékvágásban. Csak azért említem most meg, mert a rettenetesen gyanakvó természetem miatt nem szeretem, az ilyesmit: ha az első héten elszáll egy számomra fontos funkció, mi lesz, ha eltelik fél év? Vihetem javíttatni? (Gyorsan megnéztem Google-ban, nem tömődtek tele a fórumok a problémát jelentő hozzászólásokkal, tehát nem tűnik szériahibának a dolog.)

A másik kellemetlen élmény ugye a túlmelegedés volt. A körülmények: töltés 220-ról,  wifi-megosztás és folyamatosan bekapcsolt - bár 0 fényerővel működő - képernyő. (Ez utóbbi megszokás, a Legend-en sötét képernyőnél rendszeresen leáll a tethering, ezért állítottam be a Huawei-en is, hogy töltés közben ne kapcsoljon ki a képernyő.) Szerencsére a Vision nem egy hármas metró, izzásról, pláne füstölésről szó sem volt. Az alu hátlapnak télen örültem volna, mert igen kellemes lehet ilyen állapotában átfagyott kézzel megmarkolni a nem forró, de azért érezhetően meleg fémet. Ezen kívül egy csúnya vörös felkiáltójeles figyelmeztetést kaptam az arcomba a status bar-on, miszerint a töltés túlmelegedés miatt leáll. Hogy az akksi kezelte-e rosszul a helyzetet, vagy a wifi-megosztás plusz screen-on miatt történt az egész, nem derült ki számomra, mindenesetre nem voltam boldog. Ebben az esetben is igaz, hogy egy hetes együttlétünk alatt csak egyszer fordult elő ez a probléma, de mivel korábban más készülékkel nem volt ilyen gondom, nekem ennyi is pont elég volt az izgalomra.

A melegedési probléma azért is meglepett, mert a Vision-t nem erőgépnek szánta készítője, a hardver pont olyan, hogy a divatos programok szépen fussanak a készüléken. A proci egymagos, a RAM 512 MB, Adreno 205-ös grafikus csip van benne. Figyelemre méltó a kijelzője: nem LED-es, hanem sima TFT, ennek ellenére a 480X800as felbontáson megjelenített 16 millió színárnyalat elég nagyot üt. A képernyő minőségét, az élénk színeket szívesen teleportáltam volna saját telefonomba is, mondjuk egy gorilla glass alá.

Az én ízlésem szerint nem kell szégyenkeznie a készüléknek a hardver miatt, de a kínai gyártó nyilván nem az órajelet számolgató techie-k kegyeit kereste. Outfit-ben akartak nagyot dobni a cégnél, a kiváló kijelzőn kívül talán erre is utal a készülék elnevezése: Vision, azaz látvány. Sajnos vagy sem, de ezen a területen apró, és éppen ezért rendkívül fájdalmas hibákat vétettek a tervezők.

Az aluház - mint már mondtam - nagyon rendben van, azt viszont nem értem, hogy miért kellett a "cél előtt" elrontani. Vezeti az ember szépen végig a tekintetét a tompán csillogó alumínium és az üveg hatására motorháztető-szerűen fénylő műanyag kecses érintkezési vonalán, aztán egyszer csak paff, megtöri az ívet az akkumulátorfedő mattra fröccsöntött funkcionális műanyagja. Érthetetlen.

center

A másik látványbeli baki ehhez képest apróság: a Huawei felirat egy ilyen elegáns készüléken jobban mutatott volna középre rendezve - így olyan, mint buta arcú fociedző inggalérján a szponzorhímzés. Túlságosan kilóg, rontja a szimmetriát, nem elegáns.

Végül, de nem utolsó sorban nem kis fejtörést okozott számomra a kijelző széleken görbített üvege. Bevallom, először bedőltem az előítéleteimnek. Hirtelen csak arra tudtam gondolni, hogy ez mégsem üveg hanem műanyag, és a hőtágulás ősi törvényének engedelmeskedve elgörbült, mikor a napon felejtett szállítókonténerben megugrott a hőmérséklet egy Thaiföldi átrakodásnál. Aztán arra is gondoltam, hogy Csang gyári munkás elmért valamit, és bár beleszuszakolta a meglepően üveghatású műanyagot a helyére, de kiegyenesíteni már nem tudta. Szinte már féltem, hogy egy erősebb mozdulatra kipattan a helyéről. Azután utánaolvastam, és kiderült, hogy a görbület nem bug, hanem feature: direkt ilyen, mert állítólag ezzel lesz a készülék olyan elegáns, mint egy svájci óra. Nofene - gondoltam magamban, és még egyszer ellenőriztem, hogy a kijelzőn megjelenített szövegek betűi nem torzulnak-e a széleken a görbítés miatt. Nem, úgyhogy minden rendben.



Összegezve: ezzel a telefonnal szerintem eleve tévúton kezdett el járni a gyártó. Látszik, hogy szerettek volna egy olyan készüléket letenni az asztalra, amivel villoghat a tulajdonos kisvállalkozó: stílus, hasított üveg, és hát ugye arany karlánc a szőrös férfikézen. Mert valljuk be: aki rangjelzésnek, státusszimbólumnak is használja a telefont, nem Huawei-t vesz. A Doxa mellett nem cseng úgy a kínai gyártó neve, egyelőre legalábbis biztos nem.

Illúzióim persze nincsenek, tudom, hogy van egy réteg, ahol nincs pénz a marketingbullshit miatt menővé pumpált márkákra, viszont jól fogynak az “eredetire” nagyon hasonlító termékek. A Samsung fanok utálni fognak, de biztos vagyok benne, hogy a Galaxy ace sem véletlenül hasonlít olyan nagyon az iPhone 4-re. Nincs ezzel baj, rá lehet ülni az ilyen hullámokra, de ezt nagyon okosan kell csinálni. A Huawei-nek például első körben úgy el kellett volna dugnia a saját márkanevét, hogy csak nagyítóval lehessen megtalálni. Aztán, ha bejön a dolog, egyre bátrabban megjelenni a névvel.

Örülni viszont akkor sem örülnék a Vision-nek, ha ezeket a - szerintem fontos - szabályokat betartotta volna kínai gyártó. Jobban állna a Huawei-nek, ha azt csinálná, amihez valóban ért: olcsóságához képest meglepően jó hardverrel felvértezett készülékeket gyártana a dolgozó népnek. Az sem baj, ha egyenes és műanyag az érintőképernyő. Csak - ismétlem - olcsó legyen.

 

A készüléket a Vodafone Smart Store-tól kaptuk kölcsön tesztelésre.

 


Címkék: vodafone melegedés huawei htc legend huawei vision wifi hotspot

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr834541994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ocel0t 2012.05.23. 21:41:38

www.telefonguru.hu/keszulekek/keszulek-guru_Huawei_Ascend_D_quad.asp ilyet kérjetek a hajvejtől, erre tényleg kiváncsi lennék.

A cikkben amúgy az a legérdekesebb, hogy még mindig a legendet koppintja. Amúgy ilyen kategóriában/árfekvésben nem is érdemes cikket írni, mindenki tud olcsón szart.

danieel · http://www.seria.hu 2012.05.23. 21:45:40

Nem rossz, nem rossz, nekem kèt megjegyzésem volna, az egyik, hogy a htc sensation is ilyen üveggel rendelkezik, hogy ha arccal lefele van fektetve, ne karcolja mêg véletlenül se semmi, a másik, hogy a plakátján vérciki az internet explorer-szerű böngészőikon. Az ascend d viszont nem rossz cucc, volt már a kezemben, a saját proci ugyan nem túl erős, a wifije se nagyon, de kellemes.

decoati 2012.05.23. 22:37:11

"a görbület nem bug, hanem feature: direkt ilyen, mert állítólag ezzel lesz a készülék olyan elegáns, mint egy svájci óra"
wáháháá :D köszi, ez jó volt

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2012.05.24. 00:39:04

Tegnap az Index elpottyantott egy ostoba cikket arról, hogy a Huawei valamelyik okostelefonja milyen szar, bezzeg a Nokia xyz, az aztán. Ma az Indexen ott találom ezt a posztocskát arról, hogy a Huawei Vision nem rossz ugyan, de elég gagyi. Ezekért a véletlen kis egybeesésekért érdemes idejárni, én mondom.

"Aztán arra is gondoltam, hogy Csang gyári munkás elmért valamit, és bár beleszuszakolta a meglepően üveghatású műanyagot a helyére, de kiegyenesíteni már nem tudta."

Megnéztem a két képet nagyítva. Nekem ez valahogy eszembe sem jutna róla. Basszus, mondd azt, hogy nem tetszik, de ne beszélj ilyen marhaságot.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2012.05.24. 07:33:42

VIGYÁZAT, IRÓNIA!
Lehet, hogy azért melegedett túl, mert 220 V-ról töltötted. A sima, magyar szabvány 230 V-ról kellett volna.

atila68 (törölt) 2012.05.24. 08:03:32

"megláttam a telefon hátulját, már nevettem"

Én kérek elnézést de - a képet látva - én meg eddig olvastam.
Jó ez blog, ne szúrjátok már el.

cso zsi 2012.05.24. 08:16:18

"A másik látványbeli baki ehhez képest apróság: a Huawei felirat egy ilyen elegáns készüléken jobban mutatott volna középre rendezve - így olyan, mint buta arcú fociedző inggallérján a szponzorhímzés. Túlságosan kilóg, rontja a szimmetriát, nem elegáns."

Lehet, hogy ez lett a veszte a Nokia telefonjainak?
Általában a "jobbak" közül kerülnek ki azok a típusok, ahol pont ugyanígy helyezkedik el a Nokia felirat.

Wannabe 2012.05.24. 09:25:28

"Legend-en sötét képernyőnél rendszeresen leáll a tethering"

Huh, nem lehet hogy a wireless beállításoknál a menüben advanced lap és ott a wifi sleep policynél kéne átállítani, hogy soha ne aludjon a wifi?

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.05.24. 09:27:56

@Androsz: Azt azért tegyük hozzá, hogy maga a telefon 80 ezer forint függetlenül. Ha feljön Jancsi a blogra, hogy Juliskának telefont vegyen és elolvas egy olyan posztot, amiben ezt a telefont szétajnároztuk, akkor megy majd a boltba és az összekuporgatott pénzén vesz 80-ért egy ilyet és nem érti majd, hogy Juliska miért megy sírva haza a diszkóból. Hát azért, mert a barátnőjének a barátja egy SII-őt vett használtan 80-ért és az annyiért deal volt. Ez meg nem. Ezek nem PR cikkek, hanem tesztek, abban meg kemények vagyunk. Ha valaki tündérmesét akar, a mobilarénán olvashat belőle bőven, nekünk megvan a szabadságunk arra, hogy leírjuk azt amit gondolunk egy készülékről és ettől jó a blog. Sajnos fürödtem már be ékesszóló tesztcikkel a fent nevezett oldalon és 110 ezer forintomba került a tanulság. Mi ilyet nem szeretnénk senkinek okozni.

baba2008 2012.05.24. 09:44:33

"Kínai Doxa"

1. A nevezett márkát felemlegetni ebben az összefüggésben nem túl szerencsés. Mivel az ötvenes években szinte csak ezekhez az órákhoz lehetett hozzájutni kialakult a magyar emberben, hogy ez valami überfasza, jó cucc...holott, valójában soha sem volt egy nagy márka. Nyugaton az olcsó, futottak még kategória volt, itthon meg úgy vonult be a köztudatba, hogy ez a nagybetűs svájci óra.
2. Létezik még a márka, de mivel szinte soha semmilyen életképes modelljük nem volt már réges-régen tönkrementek. Hogy létezhet mégis? Segítek. A kínaiak megvették, így most a cég az ő kezükben van, tehát a poszt ironikusnak szánt címe tökéletesen fedi a valóságot.

medvepók 2012.05.24. 10:05:20

aha, 80-ért már unibody alu házas, kártyafüggetlen HTC One V-t kapsz rendes magyar garanciával, pl. a Speedshopbból.
akkor kurvajó vétel tééllleg ez a Huawei, haha!

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.05.24. 10:06:42

@medvepók: jah, főleg, hogy a szpíccsopban még le is húznak amennyire csak lehet, úgyhogy mutyi GSM-ben még olcsóbban megkapod.

guni 2012.05.24. 10:57:34

Most nem azért de ha ez szerinted másolás akkor nézd meg az iPhone 1 hátulját mert akkor a Legend meg annak a koppintása. Most komolyan gumi, alu, gumi. Azért ez nem egy olyan hű de egyedi dolog. Az meg a másik hogy aki fém házas telefont akar az kizárólag villantani akar? Nem lehet hogy szimplán csak szereti a minőségi kidolgozást? Mondjuk abban egyetértünk, hogy ennyiért nem tudom ki veszi meg...

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2012.05.24. 11:00:14

@atila68: Kifejtenéd bővebben, hol a hiba? Rossz a kép? Nem hasonlít a két telefon hátulról? Nem értelek :)

Lacusru 2012.05.24. 11:01:17

Nálam a probléma ott kezdődik, hogy nem értem, miért vesznek meg az emberek ilyen ipari hulladékokat? Tényleg ennyire jól megy, hogy pusztán divatból kiszórnak az emberek 1-2havi minimálbért egy ilyen pár száz forintból előállított vacakért? Ennyi erővel vehetnének csillogó üveggyöngyöket is... aki meg igazán ki akarja mutatni a gazdagságát, az inkább szánja tanulásra a szabadidejét... művelődjön :-)

Csak röhögni tudok a buta embereken, akik valakinek érzik magukat, ha vesznek egy ilyen megbízhatatlan szart. Használni igazán nem tudja, a gép tudásának 5%-át ha kihasználja, de annyi elég is neki! Fényképezget vele, zenét hallgat rajta és telefonál. Hát, ezért igazán nagyon kell egy ilyen vacak...

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2012.05.24. 11:02:30

@Yooha: Öööö... igazad van, de sajnos elmúltam 30, nekem az már kettőhúsz marad, míg élek :) www.youtube.com/watch?v=UWFTZUKc5PQ

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2012.05.24. 11:09:44

@Wannabe: Nem, mert bár a wifi sleep policy most is 15 min, ha töltöm, és a screen on, simán megy órákig. Igazából egyelőre nem zavar, mindig olyankor osztok meg magammal wifit, mikor van konnektor a közelben. Mivel a telefon akksija már nem mai, nem is van nagyon értelme máshogy :) Ettől függetlenül egyetértek, ez hiba. De mivel nem zavar, nem szervizeltetem.

Charlie Brown 2012.05.24. 11:54:26

@baba2008: A Doxát sosem vették meg kínaiak, jelenleg is svájci tulajdonosa van (Ducommun család - Jacques Nardin - Synchron group - Aubrey and brothers - Jenny család), és nem mentek tönkre, csak hibernálták magukat egy időre. Viszont némely modelljüket és alkatrészeket kétségtelenül a távol-keleten gyártják/gyártatják (Walca, szintén Jenny-tulajdon). Hogy a régi búváróráik ne lettek volna életképesek, az meg no comment.

baba2008 2012.05.24. 13:22:58

@Charlie Brown: Pontatlanul fogalmaztam. OK, hogy gyártottak normálisabb darabokat, de erre rajtuk kívül a másik N számú óragyártó is képes volt. Presztízsben, marketingben, márkaépítésben soha nem tudtak nagyot alkotni. Ez a márkanév igazán csak Kelet-Európában cseng jól, itt viszont totál téveszmék kapcsolódnak hozzá, mint ahogyan az a cikkből is kiderül.

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2012.05.24. 14:13:20

@baba2008: "totál téveszmék kapcsolódnak hozzá, mint ahogyan az a cikkből is kiderül."

Csak szólok, hogy a cikk egy androidos mobilkészülékről szól. A címmel pedig semmi baj, mert ahogy korábbi hozzászólásodban te magad is írod, "kialakult a magyar emberben, hogy ez valami überfasza, jó cucc" - én pont emiatt használtam a címben ezt a márkanevet, nem másért.

Ha viszont már belementünk ebbe a minősítgetésbe, meg utalgatásba ("ironikusnak szánt cím", "téveszmék") tájékoztatlak, hogy jól sejted, nem értek a karórákhoz. Igazából mindig is utáltam viselni ilyesmiket. DE, nem is állítom, hogy értenék hozzájuk, ellentétben veled, aki először határozottan kijelented, hogy a Doxát MEGVETTÉK a kínaik, majd mikor kiderül, hogy rosszul tudod, azt mondod, pontatlanul fogalmaztál. Ez még önmagában nem lenne - annyira - nevetséges, azzal együtt viszont, hogy rúgsz még egyet a szövegembe, ráadásul ismét lukat, na az már hátonfetrengős kategória.

atila68 (törölt) 2012.05.24. 14:34:33

@Telepi János:
Természetesen.
A két telefon nem hasonlít egymásra hátulról.
Még annyira sem mint egy Galaxy, és egy iP.

baba2008 2012.05.24. 14:40:59

@Telepi János: A tulajdonosi háttér és, hogy mit jelentettem ki lényegtelen ebben a szempontból. A kolléga beírta, rendben fogadjuk el. Én nem így tudom, de ismétlem tök lényegtelen, hogy papíron kinek a nevén van a cég. Nem a szövegedet kritizáltam, csak a cím választásodat. Persze nincs baj a címmel, hiszen neked tetszik és ez a fő, de attól a Doxa még marad ugyanaz a bizonytalan ázsiai alkatrészekből összekapált, komolyan sehol sem vett óramárka. Én inkább írtam volna Rolex-et, azt is ismeri mindenki, jobb lett volna a kontraszt. Ennyi. Most már röhöghetsz tovább!

Pierr Kardán 2012.05.24. 17:32:21

Ez a telefon 30 eFt-ért qrvajó vétel lenne. 50 eFt-ért még lenne, aki megvenné. 80 eFt-ért ez a telefon egy VICC!!!

zet lorf 2012.05.24. 17:37:05

@Tomi from Space: menj ma' urtomi, ne viccelj, ejsze a mobilarenas cikkek alapjan veszel te mobilt, te, az androidos vilag fomuftija, dr. android sapientia? ejsze a blogot is azert csinaltatok, hogy szegeny mobilarenat csodbe juttassatok? mar ne haragudj te tejfolosszaju, de ha ti korrektebbek lennetek a mobilarenanal, azt mondanam, hajra! de amig egy ilyen balek ugat itt, mint jourasagod, mehettek a fraszba a franya blogoddal egyutt...

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.05.24. 18:07:27

@zet lorf: ha akkora a szád, vágj arczon egy kesztyűvel gróf úr!

lMichele 2012.05.25. 15:14:31

Hihetetlen hogy mindenhol egymást savazzátok ...

Google+
süti beállítások módosítása