Android-alapú lesz az indie konzolforradalom?

2012.07.11. 12:31 Yarner

A dallamos nevű Ouya egy nagyon szimpatikus ötletet takar: a Los Angelesi illetőségű csapat azt vette a fejébe, hogy egyszerűen felszabadítja a videójáték-bizniszt, így megtervezték az Ouyát, egy Android-alapú, Tegra 3 meghajtású otthoni videojáték-konzolt.

ouya.jpg

Az ugyanis nagyon szép, hogy a jelenlegi trend a mobiljátékokat preferálja, de hőseink úgy érezték, igenis van még igény a hagyományos kontrolleres-HDTV előtt ülős játékkal töltött órákra. Mivel a kreatív alkotók mind a mobilipar felé gravitálnak, a konzolüzletben alkotók meg egyre kevésbé lehetnek kreatívak a rájuk nehezedő (főleg anyagi természetű) elvárások miatt, úgy látták, ideje létrehozni egy platformot, ami teljesen nyitott, ahol nincsenek licenszdíjak, kiadók és más közvetítők, szállítás, csomagolás. Egy platformot, ahol minden független fejlesztő teret kaphat, és amihez bárki hozzá is nyúlhat - az Ouya szabadon rootolható lesz, és a rootolás NEM törli a garanciát.  Egy platformot, ami csak 99 dollárba kerül.


A cég tegnap indította el Kickstarter kampányát, és láthatóan az ötlet nem csak nekem volt szimpatikus. Egy hónap alatt 950 000 dollárt szerettek volna összekalapozni - ez 12 óra alatt sikerült, a számláló ebben a pillanatban 2,394,806 dolláron áll, a már biztosan gazdára találó készülékek száma úgy 17 000-nél. Az Ouya megdöntötte a Kickstarter összes eddigi rekordját.

A koncepció lényege, hogy minden androidos fejlesztő megjelentetheti a játékát - egyetlen feltétel, hogy valamilyen szinten ingyen kipróbálható kell, hogy legyen (bevezető szintek utáni vásárlás, előfizetés, kiegészítők vásárlása, stb. mind mehet). A fejlesztői környezet ugyan Android (minden egyes készülék egyben fejlesztői kit, SDK-val), de az Ouya azzal számol, hogy nem egyszerűen a mobiljátékok portjait vihetjük be vele a nappaliba, hanem megjelennek majd az Ouyára fejlesztett egyéni címek, és hogy a láncaitól megszabadított Prométeusz módjára a játékipar nagyhalai is megjelennek majd az új, független platformon. 

ouya2.jpg

A konkrétumok: Tegra 3, 1 GB RAM, 8 GB belső tárhely, HDMI 1080p HD támogatással, wifi, bluetooth, USB, egy kontroller, Android 4. Ahogy a videóból is kiderül, a tervezésért a Onle Laptop Per Child számítógépét és a tengeren túl nagyon sikeres Jamboxot megálmodó díjnyertes formatervező, Yves Behar felelt. A Kicksterter-oldalon pedig az indie játékvilág olyan nagyágyúi biztosítják támogatásukról a projektet, mint Mojang (Minecraft), Jordan Mechner (Prince of Persia), Jenova Chen (flOw, Cloud, Flower), vagy Marek Rabas a Madfinger Gamestől.

Az Ouya csapata jelenleg a fejét kapkodja, és óvatosan a támogatóktól próbálják megtudakolni, mit is várnának tőlük, mire költsék az ölükbe repülő rengeteg pénzt. Én azt javasolnám, szponzorálják egy-két killer app fejlesztését; mindenképpen szükségük lesz néhány ütős címre, mire a boltokba kerülnek az első dobozok - ez amúgy jövő év márciusára várható. Reméljük, a Tegra 3-as környezet addigra még nem számít majd túlságosan elavultnak - én nekik drukkolok.

UPDATE: Az Ouya csapata szívesen lát tippeket, milyen játékokat látna legszívesebben a közönség az új konzolra. Javasolni a linkre kattintva lehet.


Címkék: hírek játék android

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr114644211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabking 2012.07.11. 12:37:59

Vajon a Google mikor, és mennyiért fogja megvenni a céget?

decoati 2012.07.11. 12:54:56

hopphopp... na most kell észen lenni. Ez eddig olyan mint az a kölyök aki a Facebookon hirdetett bulit, aztán 80 rendőr oszlatta szét a hétszáz fős tömeget.
Jó ilyenről olvasni.

Csabeee 2012.07.11. 13:01:21

Csak, hogy képben legyetek, nem tegnap indították ezt a kickstarteren, lassan egy hónapja...

Yarner · http://androlib.blog.hu 2012.07.11. 13:02:49

@decoati: nem kispályás a csapat, én nagyon bízom bennük. Úg ynéz ki, komoly tárgyalásokban vannak fejlesztőkkel, akiket meg nagyon izgat az új koncepció, úgyhogy bemutatják őket további fejlesztőknek. Írtam az update-ben, hogy már puhatolóznak a közönségnél is, hogy mit látnának szívesen. Ennyi pénzből meg is rendelhetnek pár játékot.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2012.07.11. 13:05:18

@Csabeee: A "28 days to go" azt jelenti, ennyi van még hátra.
Tegnap kezdték (bár az időzónák kicsit bezavarhatnak a pontos számításba). Abban valóban tévedtem, hogy nem kellett 12 óra sem a kitűzött célhoz, 7 óra alatt jött össze a 950 000USD.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.07.11. 14:51:55

1 kontroller. Nálam már ez bukó. PC-n is veszett idegesítő, hogy alig van játék, amivel ketten lehet játszani. Mostanában max a verekedős játékoknál lehet vagy a LEGO sorozatnál, aztán kifújt. Nesze neked család.

meglivorn 2012.07.11. 14:58:07

Kontroller. Nálam itt kezdődik a halál :D
Megtámogathatnának rá egy teljes XBMC forkot (akkor talán el is készülne időre :p ). Játéknak meg rpg-ket kérekszépen, ilyen KotOR-Fable-Thread of Fate vonalon :]

Yarner · http://androlib.blog.hu 2012.07.11. 15:07:14

@Tomi from Space: a második plusz 30 dolcsi, ami nem olcsó, de kifizethető. A többjátékos cucc meg a fejlesztőktől függ. Aki családdal akar játszani, úgyis vett már egy Wiit :-)

@meglivorn: nem megszokhatatlan (emulátoron játszogattam kontrollerrel). Biztos lehet majd erre is megoldást találni (van USB és Bluetooth is a gépben), csak ugye a nappaliban TV előtt játszás alapja, hogy nem asztalnál ülsz, hanem a fotelben/földön, úgy meg kicsit macerás az egeret használni :-)

Google+
süti beállítások módosítása