Átlátható Android szoftverfrissítést kér a nép!
Eleged van abból, hogy sosem tudod, hogy mikor érkezik a legújabb frissítés a telefonodra? Eleged van abból, hogy még a Google Search sem mondja meg?! Eleged van abból, hogy nem tájékoztatnak megfelelően a szolgáltatók? TÖLTSD KI A PETÍCIÓNKAT, OSZD MEG ÉS URALKODJUNK! MI, A MAGYAR ANDROID FELHASZNÁLÓK ÁTLÁTHATÓ SZOFTVERFRISSÍTÉST AKARUNK!
http://www.peticiok.com/atlathato_android_szoftverfrissitest
A kitöltött petíciót benyújtjuk az összes magyar mobilszolgáltató felé és elérjük, hogy a mindenkori várható frissítésekről megfelelő tájékoztatást kapjunk! Ahhoz, hogy ezt elérjük, Ti is kelletek! Kitöltésre fel!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
barcaxavi 2013.02.12. 12:54:49
Ezt pl. nagyon érdemes elolvasni azoknak, akik mindenféle háttérinfó nélkül csak rázzák a kerítést, hogy nekik frissítés kell és MOST.
developer.sonymobile.com/2011/12/07/ice-cream-sandwich-from-source-code-release-to-software-upgrade/
Yarner · http://androlib.blog.hu 2013.02.12. 13:30:17
Mi azt az áldatlan állapotot szeretnénk megszüntetni, hogy miután a gyártó már kiadott egy romot, ne egy fekete lyuk legyen az a pár héttől pár hónapig terjedő idősáv, amíg a magyar szolgáltatók (ki mikor) elkezdik kiküldeni a lokalizált verziót a készülékekre.
Legutóbb pl (amit éppen figyeltem), az egyik szolgáltató a Galaxy S3 szeptember végén kiadott 4.1.1-es frissítését egyszerűen kihagyta, majd január végén küldte ki a készülékekre a 4.1.2-es frissítést, ami amúgy november vége óta létezik. Azaz az egyik legdrágább készülék tulajdonosait konkrétan *négy hónapig* tartották teljes tudatlanságban, abban a tudatban, hogy bármikor megjöhet a JB frissítés. Ez nem korrekt eljárás.
Amit szeretnénk, pl. egy Twitter feed, ilyesmi:
"2013.01.12. Megérkeztek a 4.1.1 frissítési csomagok Sony Xperia ZS-re. A tervek szerint február második felében lesz válik majd elérhetővé."
"2013.01.14. Sajnos technikai problémák miatt a Samsung Galaxy IQ 4.0.2 frissítése csúszik, várhatóan két hét múlva jut el a készülékekre."
"2013.01.14. Az XX közleménye szerint még ebben a hónapban érkezik a 4.1 frissítés az A, B, és C készülékekre"
Szerintem nem olyan lehetetlen kérés korrekt tájékoztatást elvárni.
barcaxavi 2013.02.12. 14:37:17
Másrészt gondolom nem néztél bele a linkbe, vagy nem olvastad át. De az ott leírtak alapján (ami nyilván nem vonatkozik a világ összes gyártójára és szolgáltatójára) a Sony végzi a szolgáltató által kért változtatásokat.
"Additional approvals might be needed
In some cases, the new and complete software release has to be approved to be used in all the different networks that our phones should work in. Many operators also want to customise the software according to their requirements, which in turn are based on their market, network, differentiation and business model. We implement all of these customisations and create a variety of software packages and releases for each operator.
When all of this is done, we are ready to roll out the software release variants as software upgrades to operators and consumers around the world. The software upgrade can then be downloaded and installed either in the operator’s own update tool (if they have one), from Sony Ericsson’s PC Companion tool, or by over the air updates (FOTA – Firmware Over the Air)."
Ezeknek így illene utánanézni. Már ha tudni akarjátok, hogy kitől kellene mit kérni.
Ne értsd félre, abszolút értékelem az igyekezetet, de ha biztosra akartok menni független Nexust vegyetek. Nekem egyelőre ennyi a tanácsom.
Hrobert · http://androlib.blog.hu 2013.02.12. 15:12:51
Yarner · http://androlib.blog.hu 2013.02.12. 15:41:18
Mint írtam, az, hogy hónapokig tájékoztatás és magyarázat nélkül váratják a felhasználót arra, ami a sajtó szerint már joggal az övé kellene, hogy legyen, nem megfelelő bánásmód. Ezen valahogy változtatni kell.
Az a célunk, hogy a szolgáltatók kicsit elgondolkodjanak, hogyan javíthatnának a kommunikációjukon, elvégre az androidos felhasználók lassan az ügyfeleik többségét fogják kitenni, és minden második androidos első kérdése, ha felmegy egy fórumra, hogy "mikor lesz frissítés?"
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.02.12. 15:46:23
n.g. · http://alkalminerd.blog.hu/ 2013.02.12. 15:49:22
Mit kéne megmondania a Google-nek? Ezt én sem értem.
barcaxavi 2013.02.12. 15:50:02
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.02.12. 15:56:23
A másik része pedig egyből minket kérdez.
Mi meg persze annyit tudunk, mint Ők. Semmit. Mi felemelhetjük a hangunkat, mert az olvasók segítségével erősebbek és zajosabbak lehetünk.
De ők utálnak segíteni. Ők csak bántani szeretnek. még akkor is, ha Róluk és értük van szó valamiről.
Én elvagyok a gyári ROM-mal, sose érdekelt mikor jön ki frissítés, főleg, hogy első körben mindig szar szokott lenni, úgyhogy fél évesnél fiatalabb ROM-ot fel sem teszek.
Yarner · http://androlib.blog.hu 2013.02.12. 15:59:14
Azt akartam még mondani, hogy elegem van abból hogy mindenkinek az a válasza, hogy "ott a CyanogenMod" vagy "vegyél Nexust". Egy Mini 2 vagy egy Tipo tulajdonosnak azt mondani, vegyen inkább Nexust, kábé olyan, mint amikor a doktorúr közli Mari nénivel, hogy jót tenne az egészségének, ha mindennap elfogyasztana egy szelet bélszínt egy pohár minőségi vörösborral.
A ROM-csere pedig ma már nem kellene hogy muszáj legyen. A rootolás, főzött rom berhelés legyen azok sportja, akik szeretik csinálni, élvezik, hogy mindent kihozhatnak a készülékből, vagy azoké, akinek már magára maradt a vas, de még nem akarnak/tudnak újat venni. Nem normális, ha törnöm kell a gépet ahhoz, hogy feltehessem azt a frissítést, ami már hónapok óta kellene, hogy fusson a telefonomon.
AltenKampfer 2013.02.12. 16:11:40
Yarner · http://androlib.blog.hu 2013.02.12. 16:17:36
Használtam már CM-et, tudom, mi az a "when it's ready".