A Rovio kihúzta a gyufát a usereknél
A finn csodasrácok amekkorát ugrottak az Angry Birds-el, most akkorát koppantak a The Croods-al. A filmadaptációként készült játékkal alapvetően nem lenne semmi baj, azon kívül, hogy egész nap nyomkodós stratégiai játékként debütált, a probléma inkább a marketinggel hozható összefüggésbe, ugyanis a Rovio eddigi sikerjátékát, az Angry Birds-öt teszi mostanság élvezhetetlenné.
Történt ugyanis, hogy az AB Star Wars-ban leledzett egy bug: ha internetkapcsolat nélkül játszottunk és restartortunk egy pályát, egyszerűen kifagyott a játék és újra kellett az egészet indítani. A problémára érkezett egy patch, ami javította (valószínűleg a marketingesek már szívták a fogukat emiatt), hiszen ennek a kis (nevezzük inkább feature-nek) az volt a célja, hogy a játék folyamatosan kommunikáljon a játékszerverrel és hívogassa a különböző képes és most már videós belsős hirdetéseket. Ez leginkább a The Croods játék megjelenésével csúcsosodott ki és indult el az Angry Users generálása, mivel gyakorlatilag ellehetetlenítették vele az eddigi sikerjátékaikat. Persze a felhasználók sem voltak restek és beindult a Rovio elleni user-gépezet, úgyhogy az Angry Birds kiváló értékelései után, a The Croods-ot úgy lehúzták a marketen, ahogy azt kellett.
Ennek persze nem csak a genyó-marketing az oka, de lássuk be, jó táptalaj volt arra, hogy már alapból negatívan álljon mindenki az új fejlesztéshez. A jelenlegi 3,6-os értékelésből valószínűleg már sosem fog kikeveredni a játék, pláne, hogy in-app purchase-ek nélkül az időhiányban vagy lustaságban szenvedő játékosok nem igazán jutnak benne semmire és ez további negatív kritikákra fog okot adni.
Remélhetőleg a Rovio tanul ebből (egyelőre nem sikerült Neki, mert így két hét után is árad a spam az AB Star Wars-ban) és ez a történet intő példa lehet a jövő fejlesztőinek és marketingeseinek arra nézve, hogy hogyan nem érdemes egy igazi és csodálatraméltó sikertörténetből egy szánalmas és átgondolatlan hozzáállást kreálni. Hát igen, ilyen, ha érzéketlen és szociopata kihaénnemekre bízzuk a reklámozást.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.