Újra divat a retro!

A napokban kis csapatunk kapott egy megkeresést, hogy mutassunk be egy régi/új játékot, így most szeretnék ennek eleget tenni, szombat délutáni kikapcsolódásként. :) Elöljáróban annyit, hogy amikor ez a játék nagy divat volt, én még valószínűleg vígan építettem a homokvárakat a játszótéren vagy babáztam otthon, de mégis kellemes csalódás volt. Amilyen egyszerű, olyan nagyszerű, igazi retro hangulat mai köntösben!

Mivel akkor se tudnék szebb ajánlót írni, mint a készítő ha megerőltetném magam, ezért a legjobb lesz az Ő szavait idézni, majd hozzátenni pár egyéb gondolatot. A játék fejlesztője Puski Zoltán, íme az ajánlója, feketén-fehéren!

eszkerek.jpg

"Emlékszünk még a 90-es évek elejére, a monokróm monitorok, floppy meghajtók időszakára. Amikor DOS volt még minden PC-n. És „Észkerék”. Jómagam, ahol anno géppel találkoztam, legtöbbjén ott volt a játék, munkahely, gépterem, otthon.
És most, 2013-ban újra tekerhetjük a kereket (ami valójában oszlop) Androidos telefonunkon. A játék új köntösben igyekszik visszaadni az eredeti klasszikus hangulatot, legyen szó zenéről, látványról, vicces beszólásokról.

Az eredeti ötlet a TV-ből ismert Szerencse-kereken alapszik. Humor, szójáték, pontgyűjtögetés, mi kell még?
A gép ellen játszhatunk (egy vagy két játékos), és egy feladványt kell kitalálni. Ehhez mássalhangzókat kell tippelni, amiért pontot kapunk, ha az adott betű megtalálható a feladványban. Hogy mennyi pontot? Az attól függ, mennyit gurítunk a tippünk előtt. Vigyázzunk azonban, mert nemcsak pontokat lehet gurítani, hanem felezőt, de akár nullázót is. Ha tippünk nem jön be, akkor a következő játékos jön. Lehet magánhangzót is venni, de ez pontba kerül. Cserébe nem probléma, ha nincs találat. Az adott körben összegyűjtött pont csak a helyes megfejtőnek íródik jóvá, a többiek nem kapnak semmit. Ezután jön is a következő kör. Egy játék összesen 13 körből áll. Vigyázzunk, a gép szintről-szintre okosabb!

A feladványokat egy központi (folyamosan frissülő/bővülő) adatbázisból tölti le a program a játék kezdetekor. Amennyiben végigjátszuk az összes kört, pontszámunkat feltölthetjük az Észkerék Örök Ranglistába." 

Ugye milyen tökéletes ajánló? Hozzáfűznivalóm csupán annyi van, hogy a játék ingyenesen elérhető, ha pedig bármi észrevétellel segítenétek a fejlesztőt, akkor az alábbi email címen megtehetitek: eszkerek@outlook.com

Napfényesen szép szombatot Mindenkinek! :)

hu_generic_rgb_wo_45.png


Címkék: játék alkalmazások magyar fejlesztés

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr895280805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darkcomet 2013.05.04. 19:39:00

Ez kérem k.rva jó! Anélkül is egy remek játék, hogy ismerné az ember az eredetit. Viszont a hozzám hasonló dinoszauruszok, akik még játszottak élesbe az eredetivel, nyugodtan elmorzsolhatnak titokban egy könnycseppet a szemük sarkában.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.05.04. 20:59:55

@Darkcomet: Jah, én is nyomtam az originallal, elindítottam, jópofa volt látni, viszont érdekesen feltűnt, hogy "Gundelnek" ilyen 6000 pontja van, mindig dupláz vagy nagyot "gurít", én meg állandó 10 pontozok, meg felezőzök vagy nullázok. Az első játék végén az tette be a kisajtót, hogy a megfejtés "Kutya-harapást szőrivel" volt. Én szvsz, úgy tudom, hogy szőrével, utána is néztem, nekem volt igazam, úgyhogy ezzel a kis huszárvágással nálam sajnos be is tette az App a kisajtót :\ Anno a Szókirakót is ezért zúztam le a francba, mert megbízhatatlan volt a szótára. Amúgy ez a game tényleg fun lett volna, de így nem sok kedvem van vele játszani.

bioLarzen 2013.05.04. 21:28:21

"Az eredeti ötlet a TV-ből ismert Szerencse-kereken alapszik."

Khmmm... a leírás alapján nem azon "alapszik" - hanem konkrétan egy ripoff.

... amitől még persze lehet jó, de azért nevezzük a dolgokat a nevükön.

bio

bioLarzen 2013.05.04. 21:30:17

@Tomi from Space: Arról nem is beszélve, hogy "kutyaharapást" - így, egyben...

Ha már szójáték, legalább legyen jól írva, nem?

bio

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.05.04. 21:31:47

@bioLarzen: Akkor ezek szerint Te is belefutottál :)

Hát igen, ez az alapja.

Darkcomet 2013.05.04. 21:37:12

@Tomi from Space: @bioLarzen: A kutyaharapásig még nem jutottam el. Viszont így tudni fogom, hogy mire figyeljek.

bioLarzen 2013.05.04. 22:53:24

@Tomi from Space: Nem, a te kommentedben láttam csak.

bio

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.05.04. 22:56:33

@bioLarzen: Azóta belefutottam még egy jóba: Szólás a témakör, a megfejtés: Önimádat büdös (vagy önteltség büdös, már nem emlékszem pontosan), de akkor is:
i147.photobucket.com/albums/r287/demonicwolfe/jackie-chan-meme1.jpg

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.05.04. 22:57:30

Nem bántani akarom a fejlesztőt, mert tényleg jól visszaadja a régi hangulatát, meg jópofa meg tényleg jól el lehetne vele lenni, de így elcseszni egy szar adatbázissal, hát :(

bioLarzen 2013.05.05. 01:00:46

@Tomi from Space: Hát, igen. Pár hónapja írtatok a szintén magyar Szókereső c. játékról, amivel pont ez a gond: az adatbázisa. Tényleg unfair lenne fikázni a fejlesztőt, mert még olyan lehetőséget is rakott a játékba, hogy sms-ben jelezni lehet a szerintünk hiányzó vagy elfogadott, de nem jó szavakat - de ezzel együtt is, sajnos rengeteg szót nem ismer a játék szótára - és, ami még nagyobb gond, hogy sok olyat elfogad, amit a saját szabályai szerint nem kéne (ragozott alakokat pölö).

Ezzel együtt a mai napig játszom vele - de remélem, hogy azért lassan elkezd javulni a szótár...

bio

Eszkerek 2013.05.05. 13:14:51

Sziasztok,
en kovettem el a jatekot :)
Koszonom a kommenteket, tippeket, eszreveteleket,stb.

------------------

@Tomi from Space:
" feltűnt, hogy "Gundelnek" ilyen 6000 pontja van, mindig dupláz vagy nagyot "gurít", én meg állandó 10 pontozok, meg felezőzök vagy nullázok"

A gep guritasa pontosan ugyanazon a veletlen algoritmus alapjan mukodik mint az embere. Nincs benne trukkozes, az adott esetben pont igy hozta ki a telod veletlengeneratora.

------------------

"Kutya-harapást szőrivel" volt. Én szvsz, úgy tudom, hogy szőrével, utána is néztem, nekem volt igazam"

Az adatbazis forrasa sok helyrol van osszeszedve. A szorIvel is hasznalatos, en valoszinuleg azt fogtam ki, ha rakerestek megtalaljatok.
Am most utananeztem, es valoban joval elterjedtebb a szorEvel, ugyhogy atirtam az adatbazisban.

---------------------

@bioLarzen:
"Arról nem is beszélve, hogy "kutyaharapást" - így, egyben..."

Nem ertem mi a problema itt? Ezt a szot egybe kell irni, es ugy is van az adatbazisban. El van valasztva, mert egy sorba nem fer ki.

""Az eredeti ötlet a TV-ből ismert Szerencse-kereken alapszik."
Khmmm... a leírás alapján nem azon "alapszik" - hanem konkrétan egy ripoff."

A programom nem titkoltan a DOS-os jatekon alapszik, a szerzovel egyeztetve, nevet feltunteve keszult el a program. A fenti "szerencse-kerekes" szovegreszlet az eredeti programbol szarmazik.
Nem irhatom csak azt hogy a DOS-os eszkereken alapszik, mivel ha csak ennyit irnek a 26 alatti generacio nem tudna mirol van szo :)

"Ezzel együtt a mai napig játszom vele - de remélem, hogy azért lassan elkezd javulni a szótár..."

Sajnos szinte elkerulhetetlen hogy ne fussunk bele itt-ott hibakba, de az eszreveteleket mindig szivesen fogadjuk, es javitjuk. Per pill ~2700 feladvany talalhato meg.

bioLarzen 2013.05.07. 11:12:52

@Eszkerek:
Szia,
OK, akkor a kutyaharapásos dolgot buktam, elnézést. Én magam, mint írtam is, nem láttam a játékban, csak Tomi kommentje alapján írtam, mit írtam - ezek szerint mellélövés volt, mert nem tudtam, hogy az ott elválasztás, nem sima kötőjel.

Ami viszont ezt a "fiatalok nem tudják, mi az a DOS" dolgot illeti - ilyen alapon a tini generáció már azt sem igazán tudja, mi volt maga a tévéműsor, mert már annak is egy csomó ideje vége...

Mindegy, ha jó a játék, úgyis sikeres lesz - lényegtelen min alapszik.

bio

Eszkerek 2013.05.07. 11:20:17

@bioLarzen:
"OK, akkor a kutyaharapásos dolgot buktam, elnézést."
Semmi problema. Inkabb legyen ket nem jogos kritika/hiba, mint egy jogos, de nem jelzett.

"már azt sem igazán tudja, mi volt maga a tévéműsor,"
Ebben tulkepp igazad van. Nem marketing a szakmam, az is biztos :)

Google+
süti beállítások módosítása