[Keleti Oldal] Acer Liquid E2

Korábbi Felhívásunkat követően a [Keleti Oldal] rovatunkban leközlünk egy-egy hozzánk beküldött, vagy általunk felkutatott készüléktesztet. 

Mindezt tesszük azért, hogy rávilágítsunk, nem csak a Nagy Gyártók Agyonreklámozott Termékei vannak jelen a piacon. A dzsunka technológián túl már megjelentek azok a távol-keleti készülékek, melyek a magyarok pénztárcájához sokkal közelebb állnak. A megfelelő ár-érték aránnyal bíró eszközökről szívesen olvasnak az emberek, nem is beszélve azokról a készülékekről, melyekre tesztelőjük rásüti a "Távozz tőlem sántán!" billogot. 

Várjuk észrevételeiteket, valamint a további teszteket: androlib.blog.hu {kukac} gmail.com címre.

Rovatunk korábbi cikkei: Jiayu G , Onda V712Newman N2A rendelés

Most következő tesztet tvamos felhasználó készítette, köszönet neki érte! Az eredeti cikk elérhető innen.

A két SIM-kártyás telefonok választéka meglehetősen szűk Európában, az Acer ide próbál bekerülni egy Kínában már szokásosnak mondható, de nálunk (sajnos egyelőre) kuriózumnak számító erős hardverrel: MediaTek MTK6589, (Cortex-A7 + PowerVR SGX 544MP,) 1 GB RAM, 4,5” 540x960 képpontos kijelzővel.

telokep.jpg


A telefon a szokásos tartozékokkal érkezett, USB töltőfej, micro USB kábel, amivel PC-hez is köthetjük, és egy agybadugós headsettel (ez utóbbi kettőt ki sem próbáltam, de), mind használhatónak tűnik. No nem csúcsminőségűek, csak a kategóriában szokásos. (Töltés közben is használható a telefon.)

csomag.jpg
A készülék megjelenése visszafogott, teljesen műanyag, szerintem még a körben futó fényes keret is csak lakkozott műanyag, de ezzel együtt jó benyomást kelt. Amolyan visszafogottan elegáns.
Sajnos a két fényes, lefolyószűrőt imitáló hangszóró rács elrontja a teljes képet. A hátlap nem strukturált, és szerencsére nem is fényes-csúszós, hanem valami selymes, gumis érzetű műanyag. (Én nem vagyok oda sem a fémért, sem az üvegért.) Néhány nap használat után úgy gondolom, telitalálat ez az anyagválasztás, egész nap „simogatnám”.

Mint már említettem, kapunk egy MediaTek MT6589 SoC-et, (négymagos, 1200 MHz, Cortex A7, PowerVR SGX544 grafikus processzorral megtámogatva) ami manapság teljesen rendben van, mint ahogy az 1GB RAM is.

A 4 GB flash azonban elég szűkös, hiába a bővíthetőség, aki nem szeret bűvészkedni a telefonnal, annak ez hamar elfogy, és azért a programokat SD-re tenni nem kényelmes. (Arról nem is beszélve, ha valami folytán kivesszük belőle a memória kártyát, elkutyulódhatnak a dolgaink. Igazán megérdemelt volna legalább 8GB-ot.)
Szintetikus teszteken, megfelelően muzsikál...
Antutu: 12 896
Quadrant: 4 020
Passmark: 2 006

Amint a teszteredmények alapján várható, gyors a készülék, a nem túl nagy felbontású display-el könnyedén birkózik meg, teljesen simán megy minden. (Amolyan „androidos” apró lagok azért vannak, mint ahogy a Nexus 7-en is, de ez simán belefér.)

Az Acer nem nagyon erőltette meg magát a szoftver terén. (Ez legfájóbb módon a fényképezés terén mutatkozik meg... de erről később lesz még szó.) A legizgalmasabb extra talán az Acer Cloud lehet, ami viszont engem hagyott teljesen hidegen.

Első bekapcsoláskor majdnem tökéletesen működött az is, hogy a Google fiókomból beállítson mindent (az ottani backup a Nexus 7-emről van), így rögtön beállította a háttérképet, de még a logoutos jelszavamat is.
Sajnos csont nélkül azért nem mennek a dolgok, mert a sok alkalmazást nem tudta letölteni, a már említett szűkös flash méret miatt. (Elfogyott a memória, kismillió hibaüzenet lett a nagy igyekezet eredménye.)

Kamera: 8 megapixel... ez papíron elfogadható lenne...
Csak fényképezni nem lehet vele...

kep1.jpg
A legszebb az egészben, hogy mindaddig éles a kép a kijelzőn, amíg nem akarsz exponálni, de rögtön rossz lesz, amint exponálsz. Mindezt tudja úgy is, hogy hosszasan állítgatja a fókuszt... siralmas!
Próbáltam vagy 3 fényképező programot a Playről, de nem voltak a képek jobbak. (Persze, manuális fókusszal lehet, hogy jobb képek is készülhetnének, de nekem a mobil fényképezés nem erről szól.)
Az előlapi kamera (2 megapixel) azonban megfelelően teszi a dolgát, videóbeszélgetéshez (Skype-on próbáltam) teljesen jó.

Zenét nem hallgattam rajta, de szerintem az alap droid lejátszó van rajta, filmezésre a Dice Playert, meg a VLC-t használtam, ezek jól mennek, azt a madaras videót, amit itt emlegetni szoktak, simán vitte, ha rámásoltam az SD-re.
N-es WLAN, Bluetooth, GPS, és HSPA+ a repertoár, ami jó, ellenben mindenhol egy kicsit gyengébb a vétel, mint a Motorola Atrixon, vagy a Nexus-on, ami azért nem annyira jó. Van benne egy FM rádió is.

Ami nem tetszett, adatkommunikációs téren:
- Utazás közben, ha elmegy a térerő, bár a mobilhálózatra visszakapcsolódik, de a mobilnet nem mindig működik azonnal. Ezt a jelenséget már a Lenovo készülékemnél is észrevettem, és netrádió hallgatás közben elég zavaró.
- Első alkalommal, amikor elindítottam a navigációt, kalibrálni akarta az iránytűt. (Nem is gondoltam, hogy van benne.) Kalibráltam is, később azonban mégis ellentmondásba került önmagával, és rosszul navigált. Vagány, amikor azt mutatja, hogy 30-cal bicajozol hátrafelé! Meg rosszul is tervezi ilyenkor az útvonalat, ebből kifolyólag. Nem tudom, hogy ezen segít-e, ha sűrűbben kalibráljuk az iránytűt.
- Lehet, hogy a Sports Tracker programban van a hiba (bár a fent említett Motorola telefonnal, meg a Nokiámmal is tökéletes), de a kerékpáros tracklogom szerint majdnem hangsebességgel tekertem a minap.
- Az otthonomban roamingot jelez, pedig tuti saját hálózaton van. (A Lenovo telefonom pont ugyan ezt csinálta, megoldást nem találtam, a többi telefonom nem teszi ezt.) Ilyenkor a data roaming bekapcsolása nélkül nincs mobilnet.

Az akkumulátoron ez szerepel: Lithium-polymer Battery 3.7VDC 2000mAh 7.4WAH (AE475654 1S1P)
Nekem egy töltéssel egy napot kibírt, de kettőt nem, kb. 15-25% töltöttséggel értem haza. (Ez 12-18 óra működést jelent, amiből kb. 3 óra aktív netrádió hallgatás + internetezés vagy a készüléken, vagy net megosztás wifi hotspotként a Nexus 7-emmel.) Ez tulajdonképpen jó, de semmiképpen sem kiemelkedő teljesítmény.
Kapunk tehát az Acertől egy jó hardvert, és egy nagyjából az európai környezetre alakított firmware-t. Hogy miért nagyjából? Mert „kínai applikáció mentesítve” van a készülék, van rajta Play áruház, nem nekünk kell telepíteni, de ez a roamingos baki nem szép! A GPS-es, iránytűs dolog sem elegáns.
A kamera csapnivaló. Valószínűleg szoftveres a gond, de ez már nem nevezhető apróságnak.
Nekem tetszik a gyári droid launcher, örültem neki, és nem is várok „extrákat”. Nekem elég, ha az megvan, ami a Nexus-on.
Sajnos a kevés beépített memória árnyékot vet a produkcióra, de szerencsére micro SD kártyával ez javítható.
A négymagos processzor, és az 1GB RAM együtt nagyon jó felhasználói élményt biztosítanak.
A telefon mérete is megfelelő arra, hogy fél kézzel használható legyen.
Árban (58 965 Ft) szerintem abszolút „ott van a szeren”, ennél jobbat csak akkor kap az ember, ha Kínából rendel, és megússza a vámot.
Hogy ajánlom-e a telefont? Annak, aki egy gyors telefont szeretne, és együtt tud élni a fenti hibákkal, ha nem navigál vele, és nem gond a gyatra fényképező, annak AJÁNLOM. Lehet, hogy frissítéssel, root-tal, belepiszkálással megoldható a navigációs probléma. A fényképezőjében is ott a lehetőség, lehet, hogy csak a megfelelő szoftvert kell megtalálni hozzá. Mivel a készülék aránylag olcsó, lehet, hogy valaki hamarosan összedob rá egy CM-ot is...
Szerintem viszont legyen egyből jó! Ennél mindenképpen legyen jobb! Tehát nekem csak TETSZETT.


Címkék: teszt acer készülék [Keleti Oldal]

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr645428664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Google+
süti beállítások módosítása