Éld túl az utolsó munkanapod! Játssz!
Az év végén már ki akar komolyan dolgozni? Te tényleg, ebben a két napban már nem fogjuk a GDP-t az egekbe tornászni, valljuk csak be magunknak, hogy az év utolsó buliját várjuk, így a munkahelyen is inkább a karácsonyra kapott mobilt, tabletet nyomogatjuk (ha már be kell menni). Ha pedig nyomogatjuk, biztos nem a hivatali levelezést, vagy a file kezelőt fogjuk beállítani.
Játszani fogunk. Nem szégyen ez. Mind ezt tesszük.
Persze kinek milyen játék jön be, vannak futkosók, vannak, akiknek a Tower defense játékok jönnek be, bizony én néha még a klasszikus Missle Command klónokat is szeretem.
Persze van egy örök klasszikus téma is, ez pedig a TPS játékok. Anno az első ilyen nekem a Frontlline commando volt, persze azóta nagyon sok, és változatos játék is megjelent. Karácsony felé böngésztem, és rátaláltam egy Frontline Commando variánsra.
A kiadó GLU mobil már jó ideje jelen van az Androidos játékpiacon, és eddig a minőségi kivitelezés volt a védjegyük, és a freemium megoldások. A december 24-én frissült FRONTLINE COMMANDO: D-DAY is pont egy ilyen játék, és most az ünnepi hangulatra való tekintettel még kis extrával is megleptek minket, az ellenség néha Mikulás sapkában támad..
Mit is kapunk a pénzünkért? Mivel a játék ingyenes, és „csak” 320 megát foglal, első körben az otthoni, wifis letöltést javaslom. A play store az 5-10 milliós letöltést megélt kategóriába sorolta, szóval elég sok eszközön futhat, így a GLU által kedvelt freemium megoldás még pénzt is hoz nekik.
A játék a nevének megfelelően a második világháborúba, és annak is a Normandiai Partraszállásként ismertté vált hadműveleteire korlátozódik. A grafika nagyon szépen kivitelezett, és már nem csak statikusan pár fedezék között mozoghatunk, hanem kis szakaszokban végigvezet minket egy-egy ütközet helyszínén. Alapvető feladatunk a lövészárkok, a falvak, városok megtisztítása. Sok pálya, sok kiegészítő választható. Az első pár pályán még az irányítás oktatása zajlik, ami meglepően jól eltalált, egy 7 colos tableten még nem okoz gondot (azonban a 10 colos kiviteleknél ez már problémásabb) Fedezékről fedezékre haladva jutunk előre, minden pályán több cél is van, küzdünk az célidő, az adott feladat, és a bónuszfeladat teljesítéséért. (pl adott számú fejlövés, vagy a sérülés százalékos szintje, stb) Ahogy haladunk előre kapunk bónusz pályákat, ahol kötöttségek nélkül próbálhatunk ki olyan fegyvereket, amiket a későbbiekben a freemium megoldásnak köszönhetően meg is vásárolhatunk.
Az, hogy a GLU kreditek beszerzése pénzért, és így előnyök vásárlása mennyire etikus, lehet vitatni, de az első kampány jó játékélményt nyújtott akkor is, ha semmi előnyt nem vettem, csak a játék által biztosított fegyvereket használtam.
Előnyére szól:
- a játék a szép kivitele,
- a jól eltalált irányítás,
- a pályák hosszának optimalizálása.
Hátránya:
- a GLU freemium megoldása
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.