2 gigát ér a Google-nél most egy gyors önvizsgálat

2015.02.11. 12:56 Yarner

Na, milyen nap volt tegnap? Hát február 10-e! Na? Nem ugrik be? Szabad a gazda? Ez bizony a Biztonságosabb internet napja!

Mert ilyen is van. (Talán nem véletlenül került pár nappal Valentin-nap elé, hogy emlékeztessen az egyéb típúsú biztonsági eszközök beszerzésére is...)

 

isd_feb10_v2.jpgEz a kicsit idétlenül hangzó ünnepnap kiváló alkalmat jelent arra, hogy különböző IT-cégek kicsit a biztonságosabb online létezés irányába próbálják terelni a felhasználókat.

Kedvenc zöldrobotos keresőcégünk remek kis kampánnyal rukkolt elő az idén: mindenkinek 2 gigabyte-nyi plusz Drive tárhelyet ígérnek, aki elvégez február 10 és 17 között egy egyszerű biztonsági átnézést a Google beállításai között. Ez amúgy alapfunkció a Google fiókunkban, de persze a kampány lényege éppen az, hogy minél több felhasználóban tudatosodjon, hogy egyáltalán létezik ilyesmi, hátha valami leesik később is.

checkup.png

A vizsgálat maga csak 2-3 percet vesz igénybe, hamar végig lehet pörgetni, átnézhetjük a beállított helyreállítási adatainkat (pl. elveszett jelszó esetére), a legutóbbi tevékenységeink listáját (milyen eszközökről, honnan léptek kapcsolatba a Google fiókunkkal), a fiókengedélyeinket (milyen eszközöket, alkalmazásokat engedtünk hozzáférni a fiókhoz), és a kétlépcsős azonosítás beállításait, ha használunk ilyet.

A beígért plusz két gigát állítólag február 28 után kezdik kitolni, így sajnos nem fog azonnal megjelenni a fiókunkban, hittel kell lennünk a Mountain View-iak felé.

Zárszóként kicsit a biztonságunkról - tényleg érdemes átgondolni, kellőképpen be vagyunk-e védve. Ha belegondolunk, hogy a Google jelszavunk ismeretében bárki hozzáférhet (csak úgy kapásból) az emailünkhöz, naptárunkhoz, böngészési elúőzményeinkhez, de pl. pár évre visszamenőleg a napi mozgásaink naplójához, vagy a bediktált hangutasításainkhoz is, mindjárt erősebb lehet a késztetés kicsit szorosabbra zárni a lakatot. Kifejezetten javaslom a kétlépcsős azonosítás használatát, nagyon megéri, a macera ellenére is.

Szóval, mint mindenhol, csak biztonságosan, tudjátok, YOLO! ("Csak egyszer élsz, ezt ne szúrd el!")*

 

*: Igen, tudom, de szerintem így kellene érteni.

Címkék: google hírek akció

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr67155385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabopal · http://szabopal.com/ 2015.02.11. 13:19:19

hmm...
én végig csináltam tegnap, de még nem kaptam tárhely növelést :(

Yarner · http://androlib.blog.hu 2015.02.11. 13:29:18

@szabopal: Mivel 28-a környékén fogják csak kitolni, ez nem meglepő. Jön majd róla email is, ha megkaptad.

][-][alo 2015.02.11. 15:00:41

biztonsági kérdést hol lehet bellítani? mert töröltem ami volt - valami repülőgép mittoménmicsoda... tuti alap valami volt, én ilyennel nem is foglalkoztam, most viszont beállítanék egy új kérdést... de hol?

Yarner · http://androlib.blog.hu 2015.02.11. 15:34:27

@][-][alo: Nézegettem, nekem is csak kitörölni sikerült. Szerintem már nem szeretné a Nagy Testvér, hogy ezt használd, csak legacyból ott felejtődött.

CyberMacs 2015.02.13. 09:40:49

A 2 GB ajándék mellett azért is jó, mert legalább átnézzük, az évek alatt mennyi programnak adtunk engedélyt a fiókunk hozzáféréséhez.
Most lehet kidobálni őket. :)

CyberMacs 2015.02.13. 09:48:27

@Yarner: Ha végigmegyünk a listán, akkor a végén ott a gomb, hogy egyenként is beállítsuk a fiók biztonságát. Ott konkrétan leírja a Google, hogy a biztonsági kérdést már nem támogatja (gondolom az NSA, vagy valaki rájuk szólt)

"Már nem támogatjuk a biztonsági kérdéseket a fiókhoz való hozzáférés során.
Vegye fontolóra helyreállítási telefonszám vagy helyreállítási e-mail cím hozzáadását a fiókbiztonság megőrzése érdekében."

Yarner · http://androlib.blog.hu 2015.02.13. 10:41:49

@CyberMacs: Naruhodo. Nem vettem észre, de vaslogikával kikövetkeztettem. Ismerem már a csavaros eszük járását :-)

CyberMacs 2015.02.13. 13:14:18

@Yarner: Én ezen fellelkesülve csak azért se töröltem ki. Ha ezzel egy kicsit is fel tudom bosszantani a NagyTestvért, már megérte. :)

Google+
süti beállítások módosítása