Frissítve: ha túl érzékeny a telefonod mikrofonja...

Update: itt az ígért összehasonlító videó (Darky's ROM vs gyári Samsung 2.2) - extrém körülmények között, koncerten.

A Darky's ROM a Voodoo Kernelt tartalmazza, a voodoo kernelt készítő srác pedig állítólag segít a Samsungnak, hogy a következő hivatalos frissítés tartalmazza az ő okosságát, ami ilyen drasztikusan növeli a Galaxy S által rögzített hang minőségét - akinek nincs türelme várni, tiszta szívvel ajánlom a ROM-ot, mert a hang-tuningon túl számos apró grafikai és egyéb finomságot tartalmaz. Ha még nem tetted fel a 2.2.1-et (például azért, mert a KIES nem látja a telefonod) egyenesen kötelező, ha pedig még a gyári 2.1 van a telefonon akkor főleg. Ez utóbbi esetben készülj arra, hogy adni akarsz majd 100.000 Ft-ot Darky-nak, amiért kaptál tőle egy vadiúj telefont :)

Részletek angolul az XDA-n, kérdés esetén megpróbálok segíteni.

Jó tudni a Darky's ROM-mal kapcsolatban, hogy létezik belőle egy ún. Resurrection Edition, amely elvileg bármilyen összekutyult, elbaltázott ROM-frissítést képes helyrehozni amennyiben legalább a recovery és a download mode működik. Ezzel teljesen újrapartícionálod a telefont, utána a Darky's ROM egyéb extráit később teheted fel. Ez a verzió itt található, én is ezt tettem fel (biztos, ami biztos alapon) és kiválóan működik.

Ha egyáltalán nincs kedved ROM-ot frissíteni, sajnos csak az eredeti posztban írt TapeMachine app marad áthidaló megoldásként, amivel a videótól külön veszed fel a hangot, majd számítógéppel összeilleszted.

Hajtás után az eredeti...

 

 

 


 

Imádom a Galaxy S kameráját, erről egyszer már örömködtem itt a blogon. Bármikor szívesen használom fotózásra/videózásra (soha telefonnal ennyi felvételt nem készítettem mint vele) mert jó fényviszonyok esetén mind a képek, mind a 720p minőségű HD videók kiemelkedő minőségűek egy telefonhoz képest, még egy nagyképernyős LCD tévén is élvezhetőek.

Egy dolog volt azonban, ami eddig rettenetes módon zavart: a Galaxy S mikrofonjának túlérzékenysége, ami miatt a videóra rögzített gyönyörű minőségű kép mellé olyan pocsék, torz hang társult, amely hazavágta és élvezhetetlenné tette az egészet - nyugodtan kijelenthető, hogy a videók kizárólag CD-ről származó zene utólagos rákeverése esetén nézhetőek. Mostanában viszonylag sűrűn járunk rock/punk koncertekre, ott aztán nyugodtan el lehet felejteni a Galaxy S használatát videofelvételre - pedig néha jó lenne megörökíteni és emlékül hazavinni Cseresznye egy-egy gitárszólóját vagy épp Csoma Viki közönséghez intézett kedves szavait.

Galaxy S-szel készült videóból kivágott képkocka - a képminőséggel egy átlagos Alvin és a Mókusok koncerten megszokott rossz fényviszonyok ellenére sincs gond.

Először hardverproblémára gyanakodtam, próbáltam külső (headset-) mikrofonnal, ugyanaz. Gondoltam, ha már tízmilliót adtak el ebből a készülékből, biztos akad valaki akit ez szintén zavar, és talán megoldás is van rá - így kutakodásba kezdtem az XDA-n és más helyeken. Szerencsére a probléma ismert, több topik is foglalkozik vele az XDA-n, és a Youtube-on is fellelhető néhány videó a jelenségről. Halkítsd le, mielőtt elindítod...

A jó hír: a hiba szoftveresen orvosolható, két módon is: módosított kernel (ez inkább Readya terepe, én nem mennék bele mélyebben) vagy a TapeMachine nevű app segítségével. Én ez utóbbit próbáltam, egy gyorsteszt alapján egészen beválósnak tűnik, a gyári kamera alkalmazás által felvett hangnál lényegesen jobb minőséget produkál.

Meg kell jegyezni, hogy a felvett hang forrása egy párezer forintos PC-hangszóró volt, így nem a legjobb, de mindenképp szemléletes a cucc. Február 12-én a miskolci Alvin-koncerten extrém körülmények között is letesztelem az app képességeit :)

Sajnos a TapeMachine csak hangot vesz fel, így külön rá kell keverni a (hang nélkül) felvett videóra - de ez legyen a legkisebb gond. Az ingyenes Lite verzió egy menetben 60 másodpercnyi hanganyag rögzítésére képes, a korlátlanért 5.47 dollárt kérnek. Számomra még ennyiért is instant get...

 

 


Címkék: audio alkalmazások samsung galaxy s

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr922635244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darkcomet 2011.02.03. 14:05:28

Akkor, hogy én is értsem. Valamit fel akarok venni jó hangminőségbe, akkor először elindítom ezt a tapemachinet, majd néma üzemmódba a videorögzítését, aztán otthon, számítógépen összerakom a két anyagot?

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.02.03. 14:30:18

@Darkcomet: Igen. Elindítod a hangfelvételt, vesz a háttérben, elindítod a videófelvételt (hang nélkül) majd összeilleszted gépen.

www.youtube.com/watch?v=Panxnk61Hok

Még dübörgő diszkóban is hallani a basszust, ilyen körülmények között a gyári videó app elvérzik.

blog.sancho.hu · http://blog.sancho.hu 2011.02.03. 15:07:17

Nyögvenyelős. Jó lenne valami hack, amivel ez plusz hangfelvevő app nélkül is megoldható.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.02.03. 15:17:55

@blog.sancho.hu: Elvileg a Voodoo Sound nevű kernelbuzera pont ezt tudja, csak ilyesmibe nem szívesen vágok bele csak úgy (van egy másik, a SoundBoost, de arról többen írták hogy videóra nem jó, csak hívás közben, de héha akkor se - és van még valami szervíz menüben turkálós opció, de az senkinek nem működött)

A linkelt XDA topikban vannak okosságok.

Tényleg jó lenne, ha valaki összedobna egy appot, ami videót is vesz fel, és ezt a gain problémát is orvosolja egyszerre... Ha a blogot olvasó magyar fejlesztők közül valaki megcsinálja, már biztos hogy számíthat legalább egy fizető felhasználóra :)

szabi113 2011.02.03. 15:43:19

Az én Galaxy S-emen (2.2.1 JPY) a 720p eléggé gány, főleg az előző telcsimhez képest (Samsung Omnia HD). Sajna jó képekhez/videókhoz még mindig Smybian kell. Legalábbis az eddig kiadott készülékek ezt mutatják. :(

izso 2011.02.03. 16:01:21

Én is találkoztam ezzel a problémával koncert videozás után.
Mondhatom elég dühítő volt.
Most a cikked után elkezdtem keresni, és a xda-n megoldásnak egy AudioBoost nevű progit ajánlanak.
Az a lényege, hogy be tudod állítani a mikrofon érzékenységét.
Sajnos nem ingyenes, dehát..:)
Rootolt telefonon beépítheted a kernelbe. Nagy okosság:)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.02.03. 16:38:35

@izso: SoundBoost volt az a cucc, de az XDA-n többen is panaszkodtak, hogy nem segít.

blog.sancho.hu · http://blog.sancho.hu 2011.02.03. 16:49:13

Ennek a kerneles dolognak utána nézek, mert úgy is használok Voodoo LagFix-et.

forum.xda-developers.com/showthread.php?t=806195

readya 2011.02.03. 16:52:05

@blog.sancho.hu: jaja. Ez is voodoo (Mr Supercurio = voodoo).
Amúgy az a nagyon baba ebben a hang dologban, hogy Supercurio felvette a kapcsolatot a Samsungal és azok nem lerázták, hanem a Samu fejlesztőivel levelezik és valószínűleg a hang terén elért eredményeit be fogják építeni a következő SGS kernelbe. Szerintem ez jópofa dolog.

eznemfoglaltnick 2011.02.03. 18:25:21

HTC Desire Z-vel ugyanez a jelenség. Mármint gány a hang. A képhez (HD az is) képest MINDENKÉPPEN, de alapból rossz a hang a videókban.
Nincs mese: 2 telefon kell :D:D:D
Egyikkel kép, másikkal a hang, mondjuk egy Nokiával.
Erre szoktam mondani, hogy Afrikában meg éheznek... Mi meg ilyeneken picsogunk.

izso 2011.02.03. 18:35:13

@Gery.Greyhound: Amiről én beszélek az itt van:
www.appbrain.com/app/audioboost-2/org.signalos.audioboost
Ha az XDA-n megnézed, akkor jókat írnak róla.
Én csak feltettem, még nem próbáltam.
A TapeMachine+video majd otthoni gépen szerkeszt az azért elég gáz:)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.02.04. 11:07:18

@izso: Ok, letesztelem. Tényleg körülményes egy kicsit a külön hang+videó, bár nekem kisujjamban van az ilyesmi, úgyhogy együtt tudok élni vele, de megnézem és frissítem a posztot ha működik :)

blog.sancho.hu · http://blog.sancho.hu 2011.02.04. 11:56:57

@izso: Kiprószálom az AudioBoost 2-t, bízom benne, nem hiába vettem meg. :D Most sajnos, nem tudok semmit megüvöltetni. :D

schawo2 2011.02.06. 00:12:45

SGS-t használni a Voodoo kernel patchek nélkül balgaság. Ezzel jobb lesz a képminőség (színhűség), a lejátszási hangminőség (dac és erősítő), a felvételi hangminőség (mikrofon érzékenység), valamint a fájlrendszer is (ext4).

Részletes info a project-voodoo.org/ oldalon.

indexhozzaszolas 2011.02.07. 13:15:09

voodoo fele kernel altal produkalt hang

www.youtube.com/videoteszt123

(a 6percesre youtube altal rakevert zene van, mert azon beszelgettunk es ront az elmenyen :) )

(igaz nem koncert de azert erezni h mennyire szep)

indexhozzaszolas 2011.02.07. 13:16:59

@indexhozzaszolas:
nem a villamosos hanem a kacsak hapogasa es a tavolban szaguldo mento szirenaja :)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.02.07. 14:12:05

@indexhozzaszolas: @schawo2: Na, akkor ezeket is tesztelem. Most rakom fel a legújabb, 9.2-es Darky's ROM-ot, ami a voodoo-t is tartalmazza, a hétvégi koncert jó terep lesz hogy csináljak egy TapeMachine vs Voodoo tesztet.

trd 2011.02.10. 15:36:55

Milyen programmal lehet könnyen összeilleszteni a videót és a TapeMachine hangot? Gondolom vágni is kell a hangból, ha először a hangfelvétel indul el és csak azután a videó.

blog.sancho.hu · http://blog.sancho.hu 2011.02.13. 23:23:43

Feltettem a Voodoo Control App-t, amihez frissítenem kellett a Voodoo Kernelt. A Recording Preset menüben az Original opció helyett a Balanced (new default) menüt használom. Kipróbáltam ugyan olyan hangos környezetben az új beállítással, és a videó hangja végre nem torz, hanem olyan, amilyennek lennie kell.

Amúgy JPY a ROM, amivel használom ezt a Kernelt.

borisz 2011.02.23. 18:56:54

a tape machine-nál én nem érzékeltem 60 mp-es limitet, most épp 3 perc 20 mp-nél jár, és még rögzít, pedig a free verziót installtam

Google+
süti beállítások módosítása