Az OTP tojik a mobilodra
Kb. egy fél éve rákényszerített az élet, hogy átvándoroljak a megszokott K&H-tól az OTP-hez és ott nyissak folyószámlát. A K&H-t sem szerettem, mert minden megmozdulásomért lehúzott x forinttal, de a szolgáltatásai legalább rendben voltak és üzembiztosan működtek. Az OTP-s csatlakozásomtól nem vártam érdemi változást és abban legalább biztos voltam, hogy nem lesz rosszabb a banki életem. Tévedtem.
A folyószámlanyitással egybekötve "smart certified" emberként egyből kértem SMS-es értesítő szolgáltatást is, aminél 10.000 forintos limitet határoztam meg a bejövő és kimenő tranzakciókra is, gondolván, hogy ha lenyúlják a kártyám és a neten fizetnek vele, akkor úgysem 50 forintos tételeket fognak vásárolni, ha pedig pénzt kapok, elég ha a fizetésem megérkezéséről és a nagyobb utalásokról tudok. A szolgáltatást felvették, a havidíját és az SMS-enkénti 26 forintot pedig elkezdték számlázni. Teltek-múltak a hónapok és elkezdett feltűnni, hogy az értesítések 2-3 nap múlva érkeznek csak meg. Fizetésnél ez elég ciki, akkor meg pláne, ha ATM-ből veszek fel pénzt és csak napokkal később kapok erről üzenetet, hiszen ha lenyúlják a kártyám és valahonnan előszedik a PIN-em, ennyi idő alatt értesülök róla, mivel nem vagyok egy nagy kártyahasználó, van, hogy két hétig nem is nyúlok hozzá, ergó nem veszem észre, ha eltűnik. Erre lenne jó igazán egy ilyen szolgáltatás, ha működne.
Gondolkodtam azért azon, hogy lehet, hogy én vagyok idióta, úgyhogy írtam egy levelet az OTP-nek ezzel kapcsolatban, melyben visszaírták, hogy csak a könyvelt tételekről küldenek SMS-t. Nem igazán vagyok tisztában a folyamattal, de józan paraszti ésszel gondolkodva nem hiszem, hogy egy ATM-es felvét saját OTP-s automatából, saját OTP egyenlegről több napi átfutással könyvelődne. Mindegy gondoltam, az OTP Direkten biztos lesz valami beállítás, ami ezt orvosolja, majd ha lesz hozzá lelkierőm megnézem.
PayPal-od, na az lehet nem lesz
A PayPal accountomon a K&H-s számlám megszűnése és az ahhoz tartozó kártya lejárata miatt megszűnt a fizetési lehetőségem, de szombaton úgy adódott, hogy szükségem lett volna rá, úgyhogy gondoltam beregisztrálom a bankkártyámat. A PayPal ilyen esetben levesz 400 forintot, aztán a tranzakcióhoz megjegyzésként hozzácsapja a hitelesítő kódot, amit vagy az SMS-ből, vagy a folyószámlakivonatból lehet megnézni és a tranzakció utáni 2-3 napban beírni a PayPal-on, ezzel hitelesítve a bankkártyát. Mivel tisztában voltam vele, hogy 400 forintos fizetésről nem kapok SMS-t, ezért gondoltam, hogy belépek az OTP Netbankjába és megváltoztatom a beállításokat:
Itt értelemszerűen úgy állítottam be, hogy bármilyen tranzakcióról, még a könyvelés előtt, ergó a tranzakció logikai létrejöttekor, azaz azonnal kapjak SMS-t, bármilyen összegről is van szó. A módosítást elvégeztem, a rendszer kiírta, hogy elmentette, visszamentem a PayPal-ra, beregisztráltam a kártyát és vártam. Vártam. Vártam. Vártam. Semmi. Gondoltam a PayPal, vagy valami éteri dolog kínlódik, majd ránézek később, vagy a telefonra, vagy a netbankra. A várakozásom hétfő estig tartott, mikor is elkezdtem furcsállni, hogy délelőtt több kártyás számlabefizetésem volt, de nem kaptam róluk SMS-t, pedig volt köztük 20.000 forint fölötti tétel is (az OTP Direkt-es beállításaim szerint ebben a pillanatban már minden tranzakcióról, még ha egy forint is, kapnom kellene értesítést). Benéztem hát az OTP Direktbe, ahol szintén nem láttam semmit ezekről és még a szombati PayPal-os kártya-megerősítésről sem, pedig az 3 napja volt és a folyószámlán legalább látszania kellene.
Ma, azaz kedd délután, 16:20-kor kaptam hirtelen 5 SMS-t az elmúlt napi tranzakcióimról, amiben benne voltak a tegnap délelőtt számlabefizetéseim és a szombati PayPal-os fizetésem is:
Felmentem az OTP Direktre, ahol már szintén megjelentek ezek a tételek 2-3 nap után. A PayPal-on közben lejárt a hitelesítés időkorlátja, úgyhogy gyakorlatilag buktam 400 forintot (plusz 26-ot az értesítő miatt) és nem tudtam hitelesíteni a kártyámat és jelen folyamat szerint soha nem is fogom tudni hitelesíteni azt.
A fenti folyamatot végignézve tehát beállítások módosítása ide, vagy oda, rájöhetünk, hogy az OTP SMS-es értesítési rendszere egy fabatkát sem ér és mindenre használható, kivéve azokra a biztonsági és kényelmi-nyugalmi funkciókra, amikért alapvetően megrendelné az ember. Az SMS kiküldésétől függetlenül azt sem értem, hogy bármilyen tranzakció miért könyvelődik napok múlva és miért nem lehet logikailag létrejött tételeket legalább egy netbankos folyószámlára biggyeszetni?
Az esetről természetesen írtam egy felháborodott levelet az OTP-nek, amiben azt is szóvá tettem, hogy gyakorlatilag a saját adataimtól fosztanak meg napokra és -szerintem törvénytelenül- teszik lehetetlenné, hogy azokhoz hozzáférjek, de erre csak a szokásos ticketing rendszer választ kaptam:
Tisztelt Helmeczi Tamás!Tájékoztatjuk, hogy bejelentését ESZ-21-1149778/1176210/2013 iktatószámon nyilvántartásba vettük, amelyet a rendelkezésünkre álló információk alapján, fogyasztóvédelmi szempontok és a jogszabályi előírások szem előtt tartása mellett, a Panaszkezelési Szabályzatunk szerint kezelünk. Arra törekszünk, hogy a lehető leggyorsabban megoldást találjunk panaszára.Válaszunkról legkésőbb a közlésétől számított 30 napon belül fogjuk Önt értesíteni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Takika 2013.04.23. 18:15:35
HyperMalac 2013.04.23. 18:19:16
Késni csak a hétvégi ATM-es készpénzfelvételnél szokott az SMS, de ez meg normális, ahogy a az OTP sincs nyitva hétvégén, úgy gondolom a tranzakciós szerverek is pihennek akkor.
K22 2013.04.23. 18:20:40
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.04.23. 18:20:52
Akkor nem tudom mi a baj. Lehet, hogy a Galaxy Note 2-ő telefonom, lehet, hogy az én pénzem kevesebbet ér, mint a Tiétek.
Én Telenoros vagyok. Ti milyen szolgáltatóhoz tartoztok?
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.04.23. 18:22:14
pajav8 2013.04.23. 18:43:01
grimyboy 2013.04.23. 19:00:41
Sőt, volt olyan mikor számlát fizettem be online, még ott is mindent, hivatalos fecsegést mellőzve, érthetően elmagyaráztak .
Igaz drágább, mint az OTP, de sose fáj a fejem miattuk, nincs felesleges idegeskedés.
Padre03 2013.04.23. 19:34:13
LacUS 2013.04.23. 20:02:20
DaVe 2013.04.23. 20:07:25
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.04.23. 20:26:01
Ettől függetlenül továbbra is gáznak tartom, hogy online nem látom az általam már letudott tranzakciókat napokig, de remélem ez a kártyakontroll legalább az azonnali fizetés infókat megoldja :) Még egyszer köszi.
a_tom 2013.04.23. 21:10:46
Pisztolyt szorítottak a halántékodhoz? Mást nem tudok elképzelni..
NemoPeti 2013.04.23. 21:14:28
Ezidő alatt butafonon, WinMo-n, és jelenleg Android 4 -en sem volt vele gondom (i9100)
Szóval szerintem egyedi gond lehet...
Varsányi Martina 2013.04.23. 21:46:49
Ott viszont minden mas vasarlasrol vagy azonnal kapsz sms-t, vagy (cirka 1%-ban elofordul) soha se.
A telefonalasos modszerre is ugy derult ki, hogy netes feluleten lattam, hogy 'van ott valami', de a megjegyzes reszt persze mar nem irtak ki ... amikor felhivtam oket, hogy mi van, akkor az ugyintezo tajekoztatott arrol, hogy mar tobbszor elofordult nala paypal miatt telefonhivas, de mas megoldast sajnos o se tud...
cockad 2013.04.23. 23:15:37
Nem írom le újra:
prohardver.hu/tema/hol_nyissak_folyo_bankszamlat_netes_vasarlas_kulfoldi_utazas_bankkartyaval/hsz_3678-3678.html
Kártyatörténet kell? Megoldás: CIB. :D
Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2013.04.23. 23:43:02
battila.hu 2013.04.24. 05:21:31
Nekem az ugyintezo arulta el honapokkal a megnyitas utan.
mortalwombat 2013.04.24. 08:15:05
mortalwombat 2013.04.24. 08:18:38
ac07 2013.04.24. 09:30:12
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.04.24. 09:35:03
ac07 2013.04.24. 09:49:04
A másik pedig az, amikor tanácsadás jellegű a dolog: te elmondod az igényeidet, bankhasználati szokásaidat, az ügyintéző pedig ennek megfelelően adja el neked az igényeidet legjobban lefedő terméket.
Egyébként tényleg nem szoktál utánanézni semminek vásárlás előtt? A banki termékek igénybe vétele pontosan ugyanolyan vásárlás, mint kenyeret venni (na jó, inkább, mint egy drágább műszaki cikket).
Utólag sem okoskodni kell, hanem értelmezni, amit használsz és annak megfelelően tájékoztatni másokat.
Megint leírom: ahogyan mások is jelezték számodra, ez egy klasszik user error volt, kár a bankot és a paypal-t hibáztatni.
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.04.24. 10:01:33
Nem feltétlen vitatom, hogy user error is volt a dologban, feltehetően túl sokat néztem ki a másik félből a szerződéskötés idején, ettől függetlenül tartom magam ahhoz, hogy mindenki végezze normálisan a munkáját, pláne egy olyan cégnél, ami belőlem él.
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.04.24. 13:39:29
Az OTP-nél kétféle SMS értesítés létezik. Van egy olyan amiről te is írsz, ez inkább egyfajta tájékoztató, kényelmi funkció ami jár a számlához. Ebben az esetben valóban az van, hogy rendre a pénzmozgást követő nap SMS-ben tájékoztatnak az egyes tételekről. Itt valóban vagy jön értesítés összeghatártól függetlenül, vagy lehet limitet beállítani.
Ez ugye egy.
Van ugyanakkor egy másik szolgáltatás (már meg nem mondom mi a neve, SMS kontrol, vagy ilyesmi) ami azonnal küldi az SMS-t, igaz ez feláras feature, ezért fizetni kell havi díjat.
Szóval poszt előtt én kérdeztem volna a helyedben az OTP-nél és aztán panaszkodok.
Mellesleg ez tuti, h így van, mivel nekem a hagyományos, fapados SMS értesítésem van (5000 ft felett szól másnap, ha jól tudom az első 4 ingyen van, a többit felszámolják, de ennek utána kellene néznem), míg a húgomnak az advanced van, azaz neki azonnal jön az értesítő SMS mihelyst fizet.
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.04.24. 14:13:05
nix 2013.04.27. 12:48:56
A bankszámlád forgala, ahol "20.000 forint fölötti tétel is" szerepel, az kisebb értékűnek számít? Irigyellek a gondjaidért, barátom... (Hja, kérem, akinek Galaxy Note 2-je van, annak ugye biztosan nincsenek filléres gondjai...)
Te tipikusan az a fajta ügyfél vagy, aki bemegy az üfsz.-re és elkezd ordítani az első Marikával, hogy hogy képzeli a cég, hogy nem azt kapod, amire gondoltál... igaz, hogy csak gondoltál, mert mondani ugye, nem mondtad és sajnos annak sem voltál képes utánanézni, hogy mik a lehetőségek. :-/