Az OTP tojik a mobilodra

Kb. egy fél éve rákényszerített az élet, hogy átvándoroljak a megszokott K&H-tól az OTP-hez és ott nyissak folyószámlát. A K&H-t sem szerettem, mert minden megmozdulásomért lehúzott x forinttal, de a szolgáltatásai legalább rendben voltak és üzembiztosan működtek. Az OTP-s csatlakozásomtól nem vártam érdemi változást és abban legalább biztos voltam, hogy nem lesz rosszabb a banki életem. Tévedtem.

notp.jpg

A folyószámlanyitással egybekötve "smart certified" emberként egyből kértem SMS-es értesítő szolgáltatást is, aminél 10.000 forintos limitet határoztam meg a bejövő és kimenő tranzakciókra is, gondolván, hogy ha lenyúlják a kártyám és a neten fizetnek vele, akkor úgysem 50 forintos tételeket fognak vásárolni, ha pedig pénzt kapok, elég ha a fizetésem megérkezéséről és a nagyobb utalásokról tudok. A szolgáltatást felvették, a havidíját és az SMS-enkénti 26 forintot pedig elkezdték számlázni. Teltek-múltak a hónapok és elkezdett feltűnni, hogy az értesítések 2-3 nap múlva érkeznek csak meg. Fizetésnél ez elég ciki, akkor meg pláne, ha ATM-ből veszek fel pénzt és csak napokkal később kapok erről üzenetet, hiszen ha lenyúlják a kártyám és valahonnan előszedik a PIN-em, ennyi idő alatt értesülök róla, mivel nem vagyok egy nagy kártyahasználó, van, hogy két hétig nem is nyúlok hozzá, ergó nem veszem észre, ha eltűnik. Erre lenne jó igazán egy ilyen szolgáltatás, ha működne.

Gondolkodtam azért azon, hogy lehet, hogy én vagyok idióta, úgyhogy írtam egy levelet az OTP-nek ezzel kapcsolatban, melyben visszaírták, hogy csak a könyvelt tételekről küldenek SMS-t. Nem igazán vagyok tisztában a folyamattal, de józan paraszti ésszel gondolkodva nem hiszem, hogy egy ATM-es felvét saját OTP-s automatából, saját OTP egyenlegről több napi átfutással könyvelődne. Mindegy gondoltam, az OTP Direkten biztos lesz valami beállítás, ami ezt orvosolja, majd ha lesz hozzá lelkierőm megnézem.

PayPal-od, na az lehet nem lesz

A PayPal accountomon a K&H-s számlám megszűnése és az ahhoz tartozó kártya lejárata miatt megszűnt a fizetési lehetőségem, de szombaton úgy adódott, hogy szükségem lett volna rá, úgyhogy gondoltam beregisztrálom a bankkártyámat. A PayPal ilyen esetben levesz 400 forintot, aztán a tranzakcióhoz megjegyzésként hozzácsapja a hitelesítő kódot, amit vagy az SMS-ből, vagy a folyószámlakivonatból lehet megnézni és a tranzakció utáni 2-3 napban beírni a PayPal-on, ezzel hitelesítve a bankkártyát. Mivel tisztában voltam vele, hogy 400 forintos fizetésről nem kapok SMS-t, ezért gondoltam, hogy belépek az OTP Netbankjába és megváltoztatom a beállításokat:

notp_sms_beallitas.jpg
Itt értelemszerűen úgy állítottam be, hogy bármilyen tranzakcióról, még a könyvelés előtt, ergó a tranzakció logikai létrejöttekor, azaz azonnal kapjak SMS-t, bármilyen összegről is van szó. A módosítást elvégeztem, a rendszer kiírta, hogy elmentette, visszamentem a PayPal-ra, beregisztráltam a kártyát és vártam. Vártam. Vártam. Vártam. Semmi. Gondoltam a PayPal, vagy valami éteri dolog kínlódik, majd ránézek később, vagy a telefonra, vagy a netbankra. A várakozásom hétfő estig tartott, mikor is elkezdtem furcsállni, hogy délelőtt több kártyás számlabefizetésem volt, de nem kaptam róluk SMS-t, pedig volt köztük 20.000 forint fölötti tétel is (az OTP Direkt-es beállításaim szerint ebben a pillanatban már minden tranzakcióról, még ha egy forint is, kapnom kellene értesítést). Benéztem hát az OTP Direktbe, ahol szintén nem láttam semmit ezekről és még a szombati PayPal-os kártya-megerősítésről sem, pedig az 3 napja volt és a folyószámlán legalább látszania kellene.

Ma, azaz kedd délután, 16:20-kor kaptam hirtelen 5 SMS-t az elmúlt napi tranzakcióimról, amiben benne voltak a tegnap délelőtt számlabefizetéseim és a szombati PayPal-os fizetésem is:

Screenshot_2013-04-23-16-41-33.png

Felmentem az OTP Direktre, ahol már szintén megjelentek ezek a tételek 2-3 nap után. A PayPal-on közben lejárt a hitelesítés időkorlátja, úgyhogy gyakorlatilag buktam 400 forintot (plusz 26-ot az értesítő miatt) és nem tudtam hitelesíteni a kártyámat és jelen folyamat szerint soha nem is fogom tudni hitelesíteni azt.

A fenti folyamatot végignézve tehát beállítások módosítása ide, vagy oda, rájöhetünk, hogy az OTP SMS-es értesítési rendszere egy fabatkát sem ér és mindenre használható, kivéve azokra a biztonsági és kényelmi-nyugalmi funkciókra, amikért alapvetően megrendelné az ember. Az SMS kiküldésétől függetlenül azt sem értem, hogy bármilyen tranzakció miért könyvelődik napok múlva és miért nem lehet logikailag létrejött tételeket legalább egy netbankos folyószámlára biggyeszetni?

Az esetről természetesen írtam egy felháborodott levelet az OTP-nek, amiben azt is szóvá tettem, hogy gyakorlatilag a saját adataimtól fosztanak meg napokra és -szerintem törvénytelenül- teszik lehetetlenné, hogy azokhoz hozzáférjek, de erre csak a szokásos ticketing rendszer választ kaptam:

Tisztelt Helmeczi Tamás!
 
Tájékoztatjuk, hogy bejelentését ESZ-21-1149778/1176210/2013 iktatószámon nyilvántartásba vettük, amelyet a rendelkezésünkre álló információk alapján, fogyasztóvédelmi szempontok és a jogszabályi előírások szem előtt tartása mellett, a Panaszkezelési Szabályzatunk szerint kezelünk. Arra törekszünk, hogy a lehető leggyorsabban megoldást találjunk panaszára.
 
Válaszunkról legkésőbb a közlésétől számított 30 napon belül fogjuk Önt értesíteni.
Szóval most max 30 napot várhatok arra, hogy az OTP-nél Kovács Irénke unott arccal visszaírjon valami sablon választ, aztán rághatom a kefét, hogy ez továbbra is így fog működni. A kártyámat ideje lesz rászegelni egy 2 méteres deszkára, azt legalább észreveszem ha eltűnik és le kell szoknom arról is, hogy magammal hordom néha.
Már csak egy kérdés van ilyenkor a fejemben: Minek legyen okostelefonom, ha a bankom egy hülye?


Címkék: para netbank

A bejegyzés trackback címe:

https://androlib.blog.hu/api/trackback/id/tr505243280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Takika 2013.04.23. 18:15:35

Erdekes eset, nalam kartyas vasarlas eseten elobb jon meg az sms, minthogy a penztaros Marika eszrevegye, hogy rendben volt a tranzakcio. A penzbefizetesnel szokott egy 10-20 perces kesedelem lenni, de a tiedhez hasonlo problemaval meg nem talalkoztam.

HyperMalac 2013.04.23. 18:19:16

Pont ezt akartam írni én is, hogy kártyás fizetésnél a kártya lehúzás után 5-10 mp-el már kapom az SMS-t a tranzakcióról. Pénzbefizetésnél nekem kb 5 perc telik el és kapom a visszaigazolást, illetve belföldi utalásoknál is amikor netbankon intézem, lenyomom az entert és már kapom is az igazoló SMS-t.
Késni csak a hétvégi ATM-es készpénzfelvételnél szokott az SMS, de ez meg normális, ahogy a az OTP sincs nyitva hétvégén, úgy gondolom a tranzakciós szerverek is pihennek akkor.

K22 2013.04.23. 18:20:40

Az OTP akkor küld SMS-t, ha könyvelésre kerül az összeg a bankszámlán. Minden banknál ennyit áll a pénz függő tételben, csak mások nem könyveléskor küldik az SMS-t. Szóval ez az egésznek a titka. Amikor még OTP-s voltam, akkor talán volt valahol valami függő tételek menü, amiben ezeket meg tudtam nézni és a poszt toló által hiányolt PayPal lószart is meg tudtam nézni. Egyébként többek között én is ilyen apróságok miatt hagytam ott az OTP-t.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.04.23. 18:20:52

@HyperMalac: A szeverek nem pihennek szép is lenne :D

Akkor nem tudom mi a baj. Lehet, hogy a Galaxy Note 2-ő telefonom, lehet, hogy az én pénzem kevesebbet ér, mint a Tiétek.

Én Telenoros vagyok. Ti milyen szolgáltatóhoz tartoztok?

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.04.23. 18:22:14

@K22: Alapvetően igen és én is körbejártam ezt, de a függő tételek között sem volt semmilyen tranzakcióm. A fenti beállításomat pedig ha megnézed, ott is egyből kérek, ergó nem a könyvelés létrejöttekor, ettől függetlenül így sem kapok meg semmiről semmit on-the-fly, csak napok múlva.

pajav8 2013.04.23. 18:43:01

@Tomi from Space: telenor, otp, htc wildfire s 2.3.5 és kb rögtön a tranzakció után küldi az sms-t

grimyboy 2013.04.23. 19:00:41

Csak annyit, én K&H-s vagyok, de soha nem volt problémám SMS-el, ha valami kérdésem volt 10-15 mp alatt felvették a telefont és kedvesen , megértően válaszoltak. Esetleg elakadtam valami banki utalásnál azonnal segítettek.
Sőt, volt olyan mikor számlát fizettem be online, még ott is mindent, hivatalos fecsegést mellőzve, érthetően elmagyaráztak .
Igaz drágább, mint az OTP, de sose fáj a fejem miattuk, nincs felesleges idegeskedés.

Padre03 2013.04.23. 19:34:13

Ha felhívod az OTP-t telefonon simán lekérdezheted a PayPal kódot, ahogy leemelték a számládról a 400,- FT-ot. Én is így csináltam.

LacUS 2013.04.23. 20:02:20

A banknál 2 féle sms szolgáltatás van, kártya és számlakontroll, az előbbinél minden kártyás tranzakcióról azonnal kapsz SMSt, míg a számlakontrollnál csak akkor amikor könyvelik. Szóval érdemes lenne átnézni,hogy melyik van beállítva, tapasztalat azt mutatja,hogy sokszor csak a számlakontroll kerül beállításra és ebből van a félreértés. A paypal kódot pedig ahogy előttem írták, a tranzakció után azonnal meg tudják mondani telefonon. Remélem segített.

DaVe 2013.04.23. 20:07:25

Tomi from space: próbáld meg ne a számlakontroll, hanem a kártyakontroll szolgáltatást használni. Míg előbbi valóban csak a számlán könyvelt tételeket mutatja (az átfutás lehet 1-2 nap), addig utóbbi kb. 2 másodpercen belül megérkezik. Így OK?

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.04.23. 20:26:01

@LacUS: @DaVe: Köszi, megnéztem, tényleg csak számlakontroll volt, most megrendeltem a kártyakontrollt is, meglátjuk, hogy mi lesz. :)

Ettől függetlenül továbbra is gáznak tartom, hogy online nem látom az általam már letudott tranzakciókat napokig, de remélem ez a kártyakontroll legalább az azonnali fizetés infókat megoldja :) Még egyszer köszi.

a_tom 2013.04.23. 21:10:46

"fél éve rákényszerített az élet, hogy átvándoroljak a megszokott K&H-tól az OTP-hez"

Pisztolyt szorítottak a halántékodhoz? Mást nem tudok elképzelni..

NemoPeti 2013.04.23. 21:14:28

Évek óta gond nélkül működik. Emellett van webkártyám is, ami virtuális, és paypal-om, microsoft és google walletem a virtuális kártyára.
Ezidő alatt butafonon, WinMo-n, és jelenleg Android 4 -en sem volt vele gondom (i9100)
Szóval szerintem egyedi gond lehet...

Varsányi Martina 2013.04.23. 21:46:49

Az Erste-nel paypal regisztracio eseten fel kell oket hivni, mert "fuggo" tetelbe kerul a 400 forintos leemeles, es meg csak sms-t se kapsz rola.
Ott viszont minden mas vasarlasrol vagy azonnal kapsz sms-t, vagy (cirka 1%-ban elofordul) soha se.

A telefonalasos modszerre is ugy derult ki, hogy netes feluleten lattam, hogy 'van ott valami', de a megjegyzes reszt persze mar nem irtak ki ... amikor felhivtam oket, hogy mi van, akkor az ugyintezo tajekoztatott arrol, hogy mar tobbszor elofordult nala paypal miatt telefonhivas, de mas megoldast sajnos o se tud...

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2013.04.23. 23:43:02

@a_tom: Nem ismerve a konkrét helyzetet csak annyit tudok mondani, hogy pl ha OTPs lakáshitelt veszel fel, akkor nem igazán van belepofázási jogod, hogy te mely banknál szeretnél folyószámlát vezetni. Náluk, és kész. És a fizetésed is hozzájuk kell menjen. Teszik ezt abban az esetben is, ha a munkáltatódtól veszel fel kölcsönt, csak az nem pénzintézet lévén nem folyosíthat neked, így kénytelen beiktatni az OTPt közbülső lépésnek.

battila.hu 2013.04.24. 05:21:31

Otp-s hitelem van. En is ugy olvastam, hogy kell a otp-s szamla, kotottem is egy szerzodest. De kiderult, hogy nem. Egybol meg is szuntettem.
Nekem az ugyintezo arulta el honapokkal a megnyitas utan.

mortalwombat 2013.04.24. 08:15:05

Igen, ahogy írták, a kártyakontroll lesz a megoldás. Én anno direkt kértem, hogy a számlakontrollra váltsanak át, mert lassabb volt ugyan, de a kártyakontroll havi kb 600 ft volt. Az pedig pofátlanul sok. Üzenetenként kb 25 ft-ot számláztak. Náluk volt webkártyám is meg minden vacak, aztán mikor már állandóan emeltek mindenféle jogcímen meg a végén a saját ATM felvételért is lenyúltak, dobbantottam KH-hoz. Azóta békesség van és fele annyiba sem kerül ugyanaz a szolgáltatás.

mortalwombat 2013.04.24. 08:18:38

Ja, és ha lakás/autó hitel miatt volt "kötelező" a váltás, akkor az kamu. Ezt a régen nagyon divatos módszert (így csábítottak több ügyfelet a bankok) kb. 5 éve beszüntette az arra jogosult hatóság, tehát már nem kötelezhetnek számlanyitásra. Ennek ellenére a mai napig bepróbálkoznak. Nem tehetik.

ac07 2013.04.24. 09:30:12

Ahogy más is már leírta, előbb kellett volna a szolgáltatások feltételeinek utánanézni és csak utána írni (bár akkor nem rittyenthettél volna egy ilyen sírós cikket)....

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.04.24. 09:35:03

@ac07: Nyilván a feladatom az izomból való tájékozódás, hiszen az ügyintéző csak azért ül ott, amikor szerződök, hogy azt csinálja amit mondok és az én feladatom az, hogy elolvassak előtte 160 oldal ÁSZF-et és az összes létező szolgáltatás leírását.

ac07 2013.04.24. 09:49:04

@Tomi from Space: Kétféle ügyintéző van és kétféle ügyfél. Az egyik elmondja, hogy mit akar, az ügyintéző meg megcsinálja kérdés nélkül.
A másik pedig az, amikor tanácsadás jellegű a dolog: te elmondod az igényeidet, bankhasználati szokásaidat, az ügyintéző pedig ennek megfelelően adja el neked az igényeidet legjobban lefedő terméket.
Egyébként tényleg nem szoktál utánanézni semminek vásárlás előtt? A banki termékek igénybe vétele pontosan ugyanolyan vásárlás, mint kenyeret venni (na jó, inkább, mint egy drágább műszaki cikket).
Utólag sem okoskodni kell, hanem értelmezni, amit használsz és annak megfelelően tájékoztatni másokat.
Megint leírom: ahogyan mások is jelezték számodra, ez egy klasszik user error volt, kár a bankot és a paypal-t hibáztatni.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.04.24. 10:01:33

@ac07: De, a műszaki cikkeknek például hónapokig nézek utána, mielőtt megvenném őket, mert tisztában vagyok azzal, hogy ha bemegyek a Media Marktba, akkor Józsi nem fog tudni válaszolni semmire. A kisebb értékű szolgáltatásoknál viszont nem érzem feladatomnak, hogy teljes körűen, napokat áldozva az életemből tájékozódjak.

Nem feltétlen vitatom, hogy user error is volt a dologban, feltehetően túl sokat néztem ki a másik félből a szerződéskötés idején, ettől függetlenül tartom magam ahhoz, hogy mindenki végezze normálisan a munkáját, pláne egy olyan cégnél, ami belőlem él.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.04.24. 13:39:29

Nem értem pontosan a problémát.

Az OTP-nél kétféle SMS értesítés létezik. Van egy olyan amiről te is írsz, ez inkább egyfajta tájékoztató, kényelmi funkció ami jár a számlához. Ebben az esetben valóban az van, hogy rendre a pénzmozgást követő nap SMS-ben tájékoztatnak az egyes tételekről. Itt valóban vagy jön értesítés összeghatártól függetlenül, vagy lehet limitet beállítani.

Ez ugye egy.

Van ugyanakkor egy másik szolgáltatás (már meg nem mondom mi a neve, SMS kontrol, vagy ilyesmi) ami azonnal küldi az SMS-t, igaz ez feláras feature, ezért fizetni kell havi díjat.
Szóval poszt előtt én kérdeztem volna a helyedben az OTP-nél és aztán panaszkodok.

Mellesleg ez tuti, h így van, mivel nekem a hagyományos, fapados SMS értesítésem van (5000 ft felett szól másnap, ha jól tudom az első 4 ingyen van, a többit felszámolják, de ennek utána kellene néznem), míg a húgomnak az advanced van, azaz neki azonnal jön az értesítő SMS mihelyst fizet.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.04.24. 14:13:05

Még annyit az előző hsz-emhez, h még az egyszerűsített modell esetében is, ha én kapok vkitől pénzt azonnal jön az SMS, ráadásul értékhatártól függetlenül.

nix 2013.04.27. 12:48:56

@Tomi from Space: "A kisebb értékű szolgáltatásoknál viszont nem érzem feladatomnak, hogy teljes körűen, napokat áldozva az életemből tájékozódjak."
A bankszámlád forgala, ahol "20.000 forint fölötti tétel is" szerepel, az kisebb értékűnek számít? Irigyellek a gondjaidért, barátom... (Hja, kérem, akinek Galaxy Note 2-je van, annak ugye biztosan nincsenek filléres gondjai...)

Te tipikusan az a fajta ügyfél vagy, aki bemegy az üfsz.-re és elkezd ordítani az első Marikával, hogy hogy képzeli a cég, hogy nem azt kapod, amire gondoltál... igaz, hogy csak gondoltál, mert mondani ugye, nem mondtad és sajnos annak sem voltál képes utánanézni, hogy mik a lehetőségek. :-/

nix 2013.04.27. 12:49:50

Juteszembe, talán illene egy update-et írni a cikk végére, hogy "bocs, fasz voltam, beállítottam és utána már minden fasza volt, ezzel együtt az OTP szar".

Google+
süti beállítások módosítása